Розробка уроку "Сонце - джерело світла. Чи зустрічається світло з тінню. Правила поводження з вогнем.

Про матеріал
Розробка уроку з предмету ЯДС (За програмою О. Савченко - до підручника Гільберг)
Перегляд файлу

Тема: Сонце – джерело світла. Чи зустрічається світло з тінню. Правила поводження з вогнем.

  • Мета: Формування предметних компетентностей: розширювати знання дітей про Сонце та його властивості, вплив сонця на життя людей; з’ясувати значення сонячного світла і тепла на Землі; ознайомити з штучними і природними джерелами світла; практично повторити правила поведінки під час пожежі; розширяти словниковий запас, розвивати вміння мислити логічно, робити висновки
  • Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя, компетенстності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок.

Починається урок.

То ж і ми часу не гаймо і урок наш починаймо!

  1. Актуалізація опорних знань

1.Загадка

Вдень у небі гуляє, а ввечері за гору сідає. (Сонце)

  1. Бесіда

Що ви знаєте про Сонце? Про його значення для життя на Землі?

Чи однаково світить і гріє Сонце у різні частини доби? Чому?

Постановка теми і мети уроку

  • Як ви вважаєте, якою буде тема нашого уроку? Чому?
  • Сьогодні ми поговоримо про значення Сонця, як джерело світла на Землі і дослідимо, чи зустрічається світло з тінню та повторимо правила поведінки з вогнем.
  1. Основна частина уроку
  1. Робота за підручником (с.80)

А) Читання та відгадування загадки.

Б) Слухання казки «Сонячні зайчики»

В) Обговорення (коротке)

- Чому Лисичка не змогла зловити жодного Зайчика? А чи змогли б ви зловити? Перевіримо?

Г) Дослідження – спостереження.

(З Сонячним Зайчиком)

  • Як ми утворили Зайчика? Що  нам допомогло це зробити?
  • Що нам дає Сонце? (тепло, світло)
  • Зараз пропоную дізнатися, які є джерела світла?
  1. Малюнковий скрайбінг.

(Один учень працює біля дошки – розташовує малюнки в правильному порядку)

  1. Обговорення в групах на тему «Кому потрібне сонячне світло?»
  2. Відповідь спікерів.

Учитель: Джерела розподіляють на природні та штучні.

Природні джерела – це ті, які створила природа.

Штучні – це ті, які створила людина.

  1. Робота в групах.
  • Попрацюймо в групах. Необхідно скласти таблицю, в якій розподілити штучні та природні джерела світла.
  • Що можна сказати про Сонце?
  • Який зробимо висновок?
  • (Сонце – головне джерело світла й тепла на Землі. Світло необхідне для рослин, тварин і людей. Без Сонця не було б життя на Землі.)

Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях.

  1. Робота над поняттям «Тінь»

А) Загадка (С.81)

Б) Відео про утворення тіні

В) Вправа «Сходинки»

Тінь – це частина простору, куди не потрапляє сонце. (3 підходи).

  1. Бесіда за малюнками в підручнику (с.82)
  • Які тіла пропускають світло, а які – ні?

Гра «Доскажи словечко»

  • Чим вище джерело світла, тим тінь…
  • Тінь об’єкта завжди міститься на …. Боці від джерела.

Фізкультхвилинка

  • 1. Вправа Шкідливий – корисний»
  • Яким джерелом світла є вогонь?
  • Чим вогонь корисний? А чим він шкідливий?
  • Що може спричинити пожежу?
  • Як з ним потоваришувати?
  • 2. Вправа «Навчаючи – учуся»
  • (Виступ 2 – 3 учнів з повідомленнями)
  • - Чому в разі пожежі не можна ховатися під ліжко? За яким номером викликаємо пожежників?

4. Гра «Виклик пожежників»

  • Діти складають в парах діалог.
  • 3. Робота в зошиті (Розбір ситуацій)
  •  
  1. Підсумок уроку. Рефлексія
  • Чи сподобався урок?
  • Що нового ви дізналися?
  • Про що б хотіли дізнатися ще?

Самооцінка уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вогонь – друг! Колись у давнину люди не вміли користуватися вогнем. Холодною зимою вони не могли зігрітися і їли їжу сирою. Та коли люди навчилися приборкувати вогонь, то вони отримали відразу і світло вночі, і тепло взимку, і смачну їжу.
  2. Вогонь – ворог. Вогонь може стати жорстоким ворогом, якщо з ним необережно поводитися. Він виходить з – під контролю людини і може знищити міста і села, будинки, ліси, врожаї. Часто у вогні гинуть люди.
  3. Щороку в світі трапляється близько 5 млн пожеж. В Україні щодня трапляється близько 120 пожеж. Пожежа – це лих, яке завдає школи.

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку