Розробка уроку-узагальнення з географії для 10 класу на тему: "Подорожуємо країнами ЄС"

Про матеріал
Урок проводиться в ігровій формі. Розроблено з метою узагальнити знання учнів за розділом Європа, перевірити знання учнів про країни Європи, їх особливості, досягнення, традиції, культуру; виявити рівень засвоєння навчальних досягнень, активізувати пізнавальну діяльність; розвивати мислення учнів шляхом організації нестандартної роботи; сприяти розвитку емоційної сфери особистості учнів, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти закріпленню знань та умінь, набутих учнями на уроках географії за допомогою інтерактивних методів; розвивати логічне мислення, прищеплювати навички правомірної поведінки; виховувати в учнів інтерес до вивчення географії
Перегляд файлу

 

 

Державний навчальний заклад

«Професійно-технічне училище №14

 м. Нова Каховка»

 

 

 

 

                            МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВІДКРИТОГО УРОКУ

 

 

«ПОДОРОЖУЄМО КРАЇНАМИ ЄС»

 

 

Підготувала                                          Дорош Ю.С.                                                   

викладачі суспільних

дисциплін                        

 

 

 

 

 

                                                  2020 рік

                                    

Тема уроку:  «Країни Європи».

 

Мета заходу:

  • перевірити знання учнів про країни Європи, їх особливості, досягнення, традиції, культуру; виявити рівень засвоєння навчальних досягнень, активізувати  пізнавальну діяльність;
  • розвивати мислення учнів шляхом організації нестандартної роботи; сприяти розвитку емоційної сфери особистості учнів, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти закріпленню знань та умінь, набутих учнями на уроках географії за допомогою інтерактивних методів; розвивати логічне мислення, прищеплювати навички правомірної поведінки;
  • сприяти вихованню інтернаціональних почуттів, інтересу до пізнання життя інших народів і країн, виховувати відповідальність, організованість, самостійність, почуття колективізму, виховувати відповідальність за власні дії, уміння працювати в команді, доброзичливість та тактовність, виховувати в учнів інтерес до вивчення географії

 

Обладнання:  ребуси, букви для вправи «склади слово», роздатковий матеріал для вправи «так-ні», «знайти пазли», «аукціон», чорний ящик, механічний калькулятор, морська вода, трамвай, дипломи, кольорові сигнальні картки, білі аркуші, слайдові презентації, вислови видатних людей, назва гри, команд, девіз, магнітна дошка, магніти, відеоматеріал, солодкі призи, наочність, кольорові кульки, плакат «Знайти пазли»

 

Основні методи та прийоми: контрольно-перевірна бесіда, практичні роботи різного змісту: «Склади слово», « Вгадай країну», «Бліц-опитування», «Знайти пазли», «Культурна спадщина», «Відгадай ребуси», «Чорний ящик»,  «Географічний аукціон»,  «Відео-питання»

 

Тип уроку: урок-узагальнення

 

Форма  проведення: географічний ринг.

 

Назви команд: «Географи», «Народазнавці», «Геологи»

 

                                                                                  

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

   Епіграф:

Європа буде і залишається одним з основних пріоритетних центрів розвитку світової цивілізації.

Д. Робертсон

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.

Куточків різних на землі багато
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут нас народила мати!                                                                                   Європа – наш великий спільний дім!

 

(Притча про Європу)

               Біля будівлі Ради Європи в Брюсселі знаходиться скульптура, присвячена античному міфові про викрадення Європи. 
Прекрасна дівчина на ім’я Європа верхи на бикові, в якого перевтілився Зевс. Сам міф розповідає про чарівну дівчину, в котру закохався верховний бог. Перетворившись на бика, Зевс викрав красуню та перевіз її з рідного фінікійського Сідону на о. Крит. Відтоді Європа стала дружиною Зевса. 
Європа стала матір’ю величних правителів та героїв у міфології. Образ Європи виступає перехідною ланкою в міфології античності – від хтонічного до героїчного. Саме цей міф ілюструє набуття рис свідомості тогочасних еллінів історичності та раціоналізації – де містика Матері-Європи отримує цілком людське обличчя.
        Після викрадення батько Європи послав синів шукати їхню сестру, в результаті – вони відпливли до різних сторін світу. Впродовж пошуків вони відкрили нові землі та заснували нові міста, проте сестри так і не знайшли. Як пише український філософ В. Горський, з тієї пори й донині міф Європи символізує вічну мрію про світле майбуття, стимулюючи пошук «втраченого Раю».

          Сьогодні у нас з вами незвичайний урок!!! Його особливість полягає у тому, що на даному уроці ми маємо підвести підсумки вивченого нами матеріалу за темою: «Країни Європи». Ми з вами будемо подорожувати по країнах Європейського союзу, дізнаємося багато цікавого і ви покажете  на що здатні, наскільки добре ви знаєте європейські країни.          

          Отже, наша робота буде складатися з декількох станція, до яких ми будемо подорожувати; своєрідної гри між трьома командами, в якій кожен учасник зможе показати рівень своїх знань, умінь та навичок.                                                                             

         Бажаю усім отримати задоволення від сьогоднішнього уроку та високих результатів за урок – узагальнення!

 

                         Запрошуємо команди за робоче місце:

Команда «Географи»

Команда «Народознавці»

Команда«Геологи»

Капітан -

Капітан -

Капітан -

 

Девіз гри

Розум людський має три ключі, які все відчиняють: знання, думка, уява — все в цьому.                                                                                                                           

 В. Гюго

Правила гри:
-Граємо дружно й активно.
-Відповідає будь-який учасник команди.
-Відповідь чітка, конкретна, лаконічна.
-За кожну правильну відповідь — певна сума балів.
-Наша гра —це наш шанс.

 

 ІІІ.Узагальнення вмінь, знань та навичок учнів

Але спочатку ми з вами розімнемося та проведемо вправу «Так-Ні» за темою нашого уроку-узагальнення.                                                                                          (Робота учнів з роздатковим матеріалом (листок-завдання))                                                   Додаток 1                         

Ви – завзяті іграки?                                                                                                        Будем грати залюбки?                                                                                                       Отже, гру розпочинаємо                                                                                                                           До станцій вирушаємо!

       Для того, щоб визначити в якій послідовності команди будуть стартувати, вам необхідно пройти конкурс „ Склади слово”.  Кожна команда отримує конверт, в якому знаходяться букви, з яких  необхідно скласти географічне поняття. Яка команда першою розшифрує слово,  в такій послідовності вони і будуть отримувати завдання.

Зашифроване слово: міграція

 

                                           Станція І «Впізнай країну».

Кожна правильна  відповідь дає 1бал команді. Відповідають  команди по черзі. Якщо команда не знає, то право відповідати переходить до іншої команди.

1.«Перша майстерня світу». (Англія)                                                                                   2. Батьківщина виробництва автомобілів під маркою Рено. (Румунія)                                   3. Країна, в якій заборонені аборти. (Польща)                                                                  4. Відомий кубік-рубік родом з цієї країни. (Угорщина)                                                                  5. Лідер в світі по виробництву вина та лікеру. (Франція)                                                          6. Цю країну вважають найбільш «капустяною» у світі. (Польща)                                7. Країна-вампірів. (Румунія)                                                                                                        8. 80% території цієї країни займають гори. (Італія)                                                          9.В цій країні можна не працювати і жити на соціальну допомогу. Щоправда, дуже бідно і скуто, але жити. (Німеччина)                                                                                10. В цій країні присутні практично всі кліматичні зони, крім екстремальних. (Італія)                                                                                                                                 11.Серед країн Євросоюзу вона має найбільші сім’ї. (Польща)                                      12. Країна, де існує найбільший податок на багатство в Європі. (Франція)                                               13. Люди цієї країни вважають день своїх іменин більш важливою подією, ніж власний день народження. (Польща)                                                                                                             14.Батьківщина нотної грамоти та опери. (Італія)                                                                                                 15.Батьківщина швидкісних залізниць. (Франція)                                                         16. В цій країні жінок менше ніж чоловіків. (Німеччина)                                                17. Ця країна має власну пустелю. (Польща)                                                                 18. В цій країні проживають сеньйорити і сеньйори, а сама вона нагадує формою чобіток. (Італія)                                                                                                                              19. Уроженцем цієї країни був винайден реактивний двигун. (Румунія)                     20. Найбільша пішохідна зона у світі. (Італія)                                                                 21. Країна, яка займає третє місце в Євросоюзі за тривалістю життя чоловіків. (Франція)                                                                                                                  22.Чоловік цієї країни винайшов парашут. (Словаччина)                                                               23. Країна з монархічною формою правління. (Англія)                                                            24. Столиця цієї країни – Будапешт. Країна славиться палацами та музеями. (Угорщина)

                                      Станція ІІ «Знайти пазли»

За допомогою жеребкування кожна команда обирає картку з назвою країни.

На дошці вивішується плакат, на якому зображені різні картинки, які мають відношення до теми  сьогоднішньої гри. Кожна команда  повинна знайти тільки ті пазли, зображення на яких символізують її обрану країну.

Правильний пазл приносить команді – 1 бал

Максимальна кількість  - 5 балів

(Додаток 2)

Відповіді: Франція – 1,7,4,11,14

                                  Італія – 3,5,8,12,15

                                  Німеччина – 2,6,9,10,13

                                         Станція  ІІІ «Бліц-опитування» 

                                                                          

 Кожна правильна відповідь дає 1 бал команді. Відповідає та команда, яка знає відповідь та першою піднімає картку-сигнал, яку має кожна команда на своєму ігровому столі.

1.Найбільша річка Румунії. (Дунай)

2.Грошова одиниця Угорщини. (Форинт)

3.Основний вид транспорту Німеччини. (Автомобільний)

4.Кількість багатонаціональних країн Європи. (6)

5.Найважливіші природні ресурси Румунії. (Родючі грунти, річки)

6. Мовою якої мовної родини говорить більша частина європейських народів. (Індоєвропейської)                                                                                                              7.Які країни найчастіше відвідують туристи. (Франція, Італія)                                 8.За рахунок якого транспорту здійснюються міжнародні перевезення вантажів. (Морського)

9.Експортна с\г продукція європейських країн. (Пшениця, цукор, виноград, фрукти, сир).

10.Основна галузь північноєвропейського типу с\г. (Тваринництво)

11.Кількість типів с\г в Європі. (4)

12.Грошова одиниця Румунії. (Лей)

13.Основна приправа. Яку додають майже в усі страви угорської кухні. (Паприка)

14.Кількість держав, які є  членами ЄС. (28)

15.Яку релігію сповідує більшість країн Європи. (Християнство)

16.Провідна галузь промисловості європейських країн. (Машинобудування)

17.Яким океаном омивається Англія. (Атлантичним)

18.Основна галузь машинобудування Європи. (Автомобільна промисловість)

 

                                     Станція ІV  «Відгадай ребуси»

За кожний відгаданий ребус команда отримує 2 бали. Хто перший відгадав, той і відповідає, піднімаючи сигнальну картку.

(Додаток 3)

Зашифровані слова (столиці країн): Париж, Лондон, Берлін, Рим, Бухарест, Будапешт, Варшава.

 

                                    Раунд  V «Юридичний аукціон»

Команди по черзі обирають лот (кольорові кульки). Перше запитання нашого аукціону обране. Його початкова ціна — 3 бали. Хто дасть більше?                                                                                                   (Команди починають торг.)

Стартова — 3, остаточна — 12.                                                                                             Причина міграційних потоків до Європи? (Висока заробітна плата, комфортні умови життя та праці)

Стартова — 4, остаточна — 10.                                                                                            Назвіть галузі промисловості європейських країн? (Паливно-енергетична, металургійна, хімічна, легка, лісова)

Стартова — 2, остаточна — 7.                                                                                        Якими за національною структурою  більшість європейських країн? (Однанаціональними)

Стартова — 3, остаточна—7.                                                                                              Найпоширеніша мова Європи? (Німецька)

Стартова — 4, остаточна—8.                                                                                          Яким проливом Франція відділена від Англії? (Проливом Ла-Манш)

Стартова — 3, остаточна—9.  

Яка  промисловість втрачає свої провідні позиції в країнах Європи?  (Легка)                                                                                

Стартова — 4, остаточна—8.                                                                                      Який вид транспорту зумовлює першорядне значення для Англії? (Морський)                                                                                      

Стартова — 2, остаточна—9.

В якій країні найдешевша вартість проїзду? (Румунія) 

Стартова — 3, остаточна—9.  

Скільки пір року виділяють у Польщі? (6)

Станція VІ „ Культурна спадщина”

 

Учням пропонуються відео-слайди, на яких зображено видатні памя' тники архітектури та місця  країн Європи. Треба відгадати їх. Правильна відповідь – 2 бали.

1.Біг-Бен (Англія)                                                                                                           2.Берлінський мур (Німеччина)                                                                                      3.Лувр (Франція)                                                                                                            4.Білі скали Дувра (Англія)                                                                                              5.Королівський палац (Польща)                                                                                6.Палац Дракули (Румунія)                                                                                        7.Цепний міст Селени (Угорщина)                                                                                                 8.Пам ячник ненародженим дітям (Словаччина)                                                  9.Долина храмів (Італія)                                                                                             10.Букінгемський палац (Англія)                                                               11.Бранденбурзькі ворота (Німеччина)                                                            12.Печерне місто (Італія)                                                                                          13.Дюна в Пілє (Франція)                                                                                       14.Колізей (Італія)                                                                                                    15.Озеро Хевіз (Угорщина)

 

                                         Станція VІІ „ Чорний ящик”

 (30 секунд на роздум): Правильна відповідь 5 балів

1. Те, що лежить в цьому ящику є винахідом  відомого німецького вченого — Ґотфріда Вільгельма Лейбніца. Ця річ дозволяє легко виконувати віднімання, множення і ділення. (Механічний калькулятор)

2.Те, що лежить в цьому ящику в Італії заборонено відносити додому. (Морська вода).

3.Ця  річ є  видом  міського транспорту, переважно вуличного. Вона виникла в першій половині XIX століття. Він є в багатьох країнах, але в Угорщині він найдовший. Його довжина дорівнює 54м. (Трамвай)

 

Станція VІІІ  «Відео-питання»

Команди відповідають по принципу «хто перший». Кожна правильна відповідь - 3 бали.                                                                                                                                            Час на роздум – 30 секунд

  1. В Угорщині є озеро Балатон, найбільше в Європі. У чому полягає його особливість? (Воно має невелику глибину (середня глибина =3 м) та його назва походить від слов янського слова «болото»)
  2. Румунські купюри – найдорожчі у виробництві. Як ви думаєте чому?  (Надруковані з високоякісного паперу, їх не можна порвати руками та вони ще й прозорі)
  3. У чому випікають справжню італійську піццу? (У печі на дровах)

 

ІV. Підведення підсумків

Отож, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили вивчений нами матеріал на попередніх уроках. Я вважаю, що набуті вами знання, знадобляться вам у житті.

Ще запитань багато 
Вам можна було б дати,
Та обмежує нас час —
Інша пара кличе вас!

 

А тепер настав час оцінювання, перевіримо з вами яка команда набрала найбільшу кількість заохочувальних балів.

 

Команди встати!
Готуємось БРЕЙН-РИНГУ назвати результати!

 

Підсумки:  1 команда набрала _____ балів, 2 - _______балів,

3 - _____ балів.


Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас.
І цей диплом почесний
Призначено для вас!
Тому що здобули перемогу —
Змагань наших мету.
Хоч новачки в БРЕЙН-РИНГУ,
А ваша гра — це «вищий клас»!
Всі гори ви вдало штурмували.
І здобули перемогу ви в фіналі.
 

 І насамкінець капітан команди виставляє заохочувальні бали на кожного учасника за результатами праці.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевельова Олександра Анатоліївна
    Добрий день. Гарні запитання. не з усіма відповідями згодна. Насамперед в ЄС з 2020 року вже 27 країн (вийшла Велика Британія, а підготовка до цієї події тривала декілька років, урок доданий нещодавно), Якщо зупинка - "Культурна спадщина", то мають бути відповідно такі об'єкти.В Угорщині вони є! (стосовно озера Хевіз). Рено - все ж таки французький автомобіль, а вже питання щодо випусків окремих моделей - це вже прояв глобалізації та інтеграції в Європі. Чому в Польщі 6 пір року? В нас теж є "баб'є літо" восени, "оксамитовий сезон", але пір року - 4. Повторю, що гра сподобалась! Тому вирішила звернути увагу. З повагою.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
11 червня 2021
Переглядів
1000
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку