Розробка уроку "Веб-2.0 і соціальні сервіси" у 8 класі з теми "Створення і публікація веб-ресурсів"

Про матеріал
Застосування розробки уроку "Веб-2.0 і соціальні сервіси" у 8 класі з теми "Створення і публікація веб-ресурсів". Ознайомлення з сучасними соціальними сервісами та методами роботи з ними.
Перегляд файлу

Інформатика

Урок: 8 клас

Тема: Веб-2.0 і соціальні сервіси

Мета:

навчальна: розширити уявлення про сервіси Веб 2.0, роль Інтернету в сучасному світі, розмаїття онлайнових сервісів та їх місце в житті людини;

розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне і критичне мислення, медіаграмотність, інформаційну культуру учнів;

виховна: виховувати уважність, відповідальне ставлення до інтелектуальної власності, бажання вчитися.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та устаткування: дошка, проектор, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Вітання
  • Перевірка присутніх
  • Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

З допомогою сервісу швидкого голосування mentimeter.com здійснити фронтальне опитування (вчитель відправляє посилання на опитування у Вайбер групу класу, діти за допомогою телефону проходять 2 види опитування)

  1. Опитування:      Результат:

 


  1. Опитування:      Результат:

       

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Формулювання теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Ми живемо у час активного розвитку технологій, одна з провідних являється Всесвітня мережа Інтернет. На даний момент вже мало залишилось людей, які не знають, що таке електрона пошта, або, які жодного разу не шукали інформацію в Інтернеті. Кожен день Інтернет трансформується, з'являються нові сайти, нові технології, нові користувачі, нові інформаційні ресурси. Сьогодні у всьому світі спостерігається швидкий ріст популярності соціальних мереж. Електронна пошта, чати та форуми потихеньку відходять на другий план. На їх місце прийшли інші технології.

ІV. Пояснення нового матеріалу ( перегляд презентації)

Сучасні можливості Інтернету забезпечують технології Веб 2.0 (або соціальні мережеві сервіси). Вони надають більше можливостей для користувачів. За допомогою них можна мандрувати, створювати фото та відео альбоми, працювати з інтерактивними сайтами, а також ви зможете стати автором матеріалів, завантажених до таких сервісів. 

Вперше термін «Веб 2.0» з'явився у 2005 році в статті «What Is Web 2.0?», автором якої був Тім О’Реллі (засновник комп'ютерного видавництва O'Reilly). Пізніше стаття була перекладена на російську та українську мови. Точного визначення цього поняття ще не має. Найчастіше можна зустріти визначення, що Веб 2.0 - це термін, який означає друге покоління мережевих сервісів. 

Як видно з опитування, ви вже знайомі та активно користуєтесь сервісами Веб 2.0. До них відносяться:

  • Пошукова система "Яндекс"
  • Пошукова система Гугл (Google)
  • Сервіс відео-хостингу "YouTube"
  • Енциклопедія " Вікіпедія"
  • Платформа для блогів "LiveJournal"
  • Соціальна мережа Facebook.
  • Пошукова система "Rambler"

Як бачимо, це і є ті найпоширеніші сервіси, якими пересічна сучасна людина користується чи не щодня. Але, поруч із доступністю цих сервісів, є і велика відповідальність за використання матеріалів, поширених на цих сайтах. Важливо пам’ятати основні правила користування Інтернетом і всіма його продуктами. Варто бути медіаграмотними в цьому океані доступної інформації.

Пропоную вам перейти за посиланням http://scrumblr.ca/18052020, яке надіслано вам у Вайбер групу, і на віртуальній дошці прикріпити правила безпечного користування Інтернет-сервісами.

 

V. Засвоєння нових знань

Оскільки всі мають можливість розміщувати будь-яку інформацію, як взагалому в мережі, так і на одному з найпопулярніших сервісів Інтернет-енциклопедії Вікіпедія, слід навчитися бути медіаграмотними - критично оцінювати відомості, їх достовірність та актуальність.

Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в правдивості поданих матеріалів. Зверніть увагу на те, хто створив цей сайт, яка мета його створення, для кого його було створено. Що подано на сайті - об’єктивні факти чи особиста думка автора? Чи мають власники сайту ліцензії, відповідно до яких сайт може висвітлювати дане питання? Відповіді на ці запитання, як правило, містяться в нижній частині головної сторінки веб-сайту або на окремій сторінці Про нас, Контакти, Про сайт тощо.

Визначити достовірність та правдивість поданої інформації, можна кількома способами.

  1. З’ясуйте, із яких джерел отримано і опубліковано відомості на сайті.
  2. Зверніть увагу на наявність або відсутність списку першоджерел і посилань на інші сайти.

Авторське право

Усі розробки, твори, матеріальні, художні, музичні та інші витвори людини мають авторство. Ресурси Інтернету також мають своїх власників. І права на ці матеріали належать саме власникам. Лише вони мають право розповсюджувати ці матеріали, підписувати своїм іменем, отримувати за них винагороду тощо. Ці права називають авторськими, і їх охороняє закон про захист авторських прав.

Вже давно існує термін, який описує привласнення чужої інтелектуальної власності. Ось, яке визначення дає всесвітня Інтернет-енциклопедія Вікіпедія:

Плагіа́т — привласнення авторства на чужий твір або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію, а також використання у своїх працях чужого твору без посилання на автора.

Для перевірки на плагіат, існує багато інтернет ресурсів. Наприклад, сайти онлайн перевірки https://text.ru/antiplagiat, https://content-watch.ru/text/, https://unicheck.com/uk-ua.

Використовувати інформацію, дібрану на просторах мережі Інтернет потрібно, дотримуватись певних правил:

  • Запитувати дозвіл на використання матеріалів у їх автора. Це можна зробити, надіславши листа автору, якщо його ім’я або контактні дані вказані на сайті.
  • Використовуючи цитати з якогось тексту або зображення, отримані з Інтернету, обов’язково вказувати адресу сайта, звідки вони були скопійовані.

 

VІ. Практичне завдання. Робота за комп’ютером

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером

Створити колаж-публікацію на тему «Ми проти булінгу» і завантажити на власну сторінку Фейсбук або Інстаграм. Дотримуватися Інтернет-етики, використовувати матеріали загальнодоступних ресурсів.

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Отже, Інтернет давно став частиною особистого, навчального, професійного життя. Але користування ним несе в собі велику відповідальність. Потрібно з обережністю відноситись як до спілкування в мережі, виставляння особистої інформації, так і до пошуку та використання відомостей, розміщених на загальнодоступних ресурсах. Адже безвідповідальний серфінг мережею може негативно вплинути на сприйняття світу, що змінюється навколо нас.

VІІІ. Домашнє завдання

Додати до публікації посилання на Вікі сторінку з означенням терміну «Булінг». Переслати скрін посту вчителю на електронну скриньку:

 

docx
Додано
1 жовтня 2021
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку