Розробка уроку "Вимірювання об`єму"

Про матеріал
Мета: ознайомити з вимірювальними приладами фізичної величини – об’єм , закріплювати уявлення про « кількісні властивості фізичних тіл», сприяти формуванню навичок раціонального читання та запам’ятовування навчального матеріалу; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до дослідницької діяльності, природничих наук.
Перегляд файлу

Тема . Вимірювання об`єму.                                                                                        Мета:  ознайомити з вимірювальними приладами фізичної величини – об’єм ,  закріплювати уявлення про « кількісні  властивості фізичних тіл», сприяти формуванню навичок раціонального читання та запам’ятовування навчального матеріалу; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до дослідницької діяльності, природничих наук.                                    

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп’ютер,ілюстрації вимірювальних приладів ,  предметні малюнки ключових слів тексту(куб,метр,кубічний сантиметр, мірний посуд, шкала), кубики, мірний посуд.

 

І Організаційний етап

Пролунав дзвінок,                                                                                                                  Починається урок.                                                                                                            Працюватимем старанно,                                                                                                                  Щоб почути у кінці,                                                                                                                                             Що у нашім другім класі                                                                                                                          Діти – просто молодці 

ІІ Етап актуалізації опорних знань

  • Над якою великою темою працюємо? (Фізичне тіло)

1 Бліц –опитування   «Продовж речення»

  - Фізичне тіло – це  ( будь-який предмет або організм)

- Кожне фізичне тіло має свої……( властивості: колір, смак, запах, форму, розміри, масу)

- Властивості фізичних тіл поділяються на… (суттєві і несуттєві)

- Суттєва властивість – це… ( така властивість фізичного тіла, позбувшись якої воно перестає бути самим собою. Наприклад : для трикутника це наявність трьох сторін,трьох кутів,для мотоцикла наявність двигуна, для комахи- 6 ніжок.)

- Якісними називають властивості…, (які не можна виміряти за допомогою спеціальних приладів і виразити числом. Наприклад: колір, смак,, запах, форма. Їх сприймаємо за допомогою 5 органів чуття.)

- Кількісними властивостями …(називають властивості, які можна виміряти за допомогою спеціальних  приладів і виразити числовим значенням. Наприклад : довжина,маса.)

- Кількісні властивості називають ще .. (фізичними властивостями.)

- З якою фізичною величиною ми познайомилися минулого уроку?( Довжина)

- Основною одиницею довжини обрано…(метр).

  • Чи зможемо допомогти нашому другу Центаврику?

Увага на екран.

2. Перегляд відео-файлу «Звертання Центаврика»

       Доброго дня, друзі!

А чи любите ви казки? Я, наприклад, їх дуже люблю. Особливо мені подобаються казки Шарля Перро «Хлопчик-мізинчик» і Ганса Крістіана Андерсена  «Дюймовочка». Минулого уроку йшлося про вимірювання довжини, і мені стало цікаво: хто з  моїх улюблених персонажів вищий? Виявилося, що  це складне запитання.                                                                                                                                                           - Як  ти вважаєш, з якими труднощами зіткнувся Центаврик, порівнюючи зріст Дюймовочки та Хлопчика-мізинчика?  (Зріст вимірювали у різних одиницях вимірювання  мізинець і дюйм)                                                                                                                                        - Чи можна порівнювати величини, якщо вони подані в різних одиницях вимірювання?

- Як же треба вчинити Центаврику, щоб вирішити це складне запитання?

- Що означає виміряти довжину?

3. Вправа 2 Устав пропущені слова. Робота в парі. 

Виміряти довжину означає порівняти її з такою самою величиною, прийнятою за одиницю вимірювання. Основною одиницею вимірювання довжини у світі обрано метр.  

- А які, менші одиниці вимірювання довжини вам відомі? (Дециметр, сантиметр, міліметр)  

- Якою одиницею слід скористатися Центаврику? (Сантиметром і міліметром)

- А яким приладом серед запропонованих порадите скористатися?

 4. Вправа 3 Знайди та розфарбуй зайвий предмет. Поясни свій вибір. Робота у парі. 

Лінійка, термометр, мірна стрічка, рулетка.

- Покажіть  Центаврику як  користуватися лінійкою.

5. Вправа 4 Розглянь свою лінійку. Визнач та запиши її характеристику.

Верхня межа -   15 см

Нижня межа – 0 см

Ціна поділки – 1мм                             

-Хто ж вищий Дюймовочка  чи Хлопчик-мізинчик?

А тепер разом з друзями відпочинемо.

Фізкультхвилинка під мультанімацію « Пісенька про дружбу»   

 ІІІ     Етап  вивчення нового матеріалу   

1.Бесіда:

- Бортовий комп’ютер Адаптер залишив запис на дошці «ОБ”ЄМ»

-Де у житті зустрічалися зі словом об’єм?(У будівництві : об’ єм котловану,об”єм необхідної деревини ; об’ єм акваріуму)

- Чи зможемо виміряти об’єм за допомогою відомих приладів для вимірювання: лінійки чи рулетки?      

 2. Підготовка до роботи з текстом

Тлумачний словничок ( Відео-файл)

Мірний посуд – це скляний посуд, який використовують у лабораторіях для вимірювання об’ємів рідин (мірні колби, піпетки, мензурки)

• Вправа 6  «Повітряні кульки»


куб

об’єм

простір

шкала

сторона куба

метр кубічний


  3. Вправа 7 Робота з текстом.                                                                                  Прослухай  довідку від бортового комп’ютера Адаптера ( аудіо-файл)

- Що є одиничною мірою  об’єму? (Куб)

Самостійне читання. Виділення головних(ключових ) слів. Позначки.

    - Щоб ви могли добре запам’ятали текст, вам необхідно розташувати у правильній послідовності малюнки на дошці.

   (Куб,метр,кубічний сантиметр, мірний посуд, шкала)

 

 

4.   Попрацюємо над розвитком уваги                                                                        Вправа 8 «Фотоапарат»                                                                                                           «Основна одиниця вимірювання об’єму рідин– літр (1л) »

  5.Практична робота. Робота зі шкалою мірного посуду(циліндр)

(Робота у парах)

Ціна поділки мірного циліндра -                 (1 мм)

Нижня межа шкали -_________(0 мм)

Верхня межа шкали мірного циліндра-                    (100 мм)

   ІV Етап закріплення вивченого матеріалу

1.  Практична робота  Робота з кубиками.  

(Кожна пара отримує 6 кубиків.)

Побудуйте вежу з 6 кубиків. Потім складіть ще дві різні фігурки.

4

  • Поміркуйте, чи відрізняються об’ємом вежа і фігурки?(Ні)
  • А чим же відрізняються?   (Формою) 

        Фізкультхвилинка під мультанімацію  «Центаврик»                                                                                                                                   2. Практична робота «Виготовлення мірного посуду»

 

5

Мета: сконструювати прилад , за допомогою якого можна виміряти об’єм рідини.

Обладнання: пластикова пляшка,маленька чашка, фломастер.

  1. Наповни чашку водою. Перелий воду в пляшку.
  2. Зроби фломастером на стінці пляшки позначку, яка відповідає рівню водив пляшці.
  3. Повторюй дії, поки повністю не заповниш пляшку водою.
  4. Пронумеруй кожну поділку.
  5. Дай відповіді на запитання.

* Що є одиничною мірою твоєї мірної пляшки?(Чашка)

* Чому дорівнює верхня межа шкали твоєї мірної пляшки?( 6 чашок)

V Підсумок уроку

1 «Зоряні перегони» (куб)

1.До вимірювальних  приладів належить…

Р    лупа

У   лінійка

К    мікроскоп

2. Об’єм рідини можна виміряти за допомогою ….

Б   вагів

К  мірного посуду

А   лінійки

3. Об’єм рідин  вимірюють

Б у літрах (мілілітрах)

К у сантиметрах

З   у кілограмах

(Взаємоперевірка)

 «Мікрофон»

- На уроці я дізнався про …

- Вдома я розкажу про….

Всі ми разом міркували,                                                                                                           Самостійно працювали,                                                                                                               Помилок не допускали,                                                                                                                          Постарались всі – це факт,                                                                                                                Вийшов добрий результат

                                                                                                       

 

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку