Розробка уроку "Я досліджую світ" 3 клас

Про матеріал
Урок, який формує уявлення про корисні копалини їх різноманітність, про значення корисних копалин в діяльності людини;
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

я досліджую світ

 у 3 класі

учителя початкових класів

Макарівського ліцею №1

Шкуратової Валентини  Миколаївни

 

 


 

 

 

 

 

 

Макарів 2023

 

 

Тема:  «Різноманітність корисних копалин  та використання їх людиною»

 

Мета: формувати уявлення про корисні копалини їх різноманітність, про значення корисних копалин в  діяльності людини;

розвивати спостережливість, уміння порівнювати ;

виховувати  бажання економно використовувати корисні копалини.

Обладнання: ноутбук, проектор,   таблиці, картки.

 

 

 

 «Природа    це не те, що ми

отримали у спадок від предків,

а те, що ми взяли в борг у наших нащадків»

Рабіндранат  Тагор (індійський письменник)

 

 

Хід роботи

І   Організація класу до уроку.

Дзвоник нам дає наказ:

До роботи стати час.

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Прийом “Продовж речення”

  •                   У природі гірські породи бувають в різних станах:
  •                   Гірськими породами називають природні тіла, які ......
  •                   Граніт, залізна руда, кам’яне вугілля, кухонна сіль,  мармур, пісок, глина, перебувають в ...... стані.
  •                   Нафта перебуває в ..... стані.
  •                   Газоподібною  гірською породою є .......

ІІІ. Повідомлення теми  і завдань уроку.

  1. Розгадайте загадку

З-під землі їх дістають
І корисними всі звуть.
Ну, а користі багато: буде тепла у вас хата,
Зготувати можна їсти, в транспорт покататись сісти.
Що ж таке там дістають, що «корисними» всі звуть? 

(Корисні копалини)

  •                   Так. Вірно. Сьогодні ми  будемо говорити про корисні копалини, про те, як люди їх їх використовують у господарській діяльності.

2. Робота з підручником

  •                   Відкрийте підручники на ст. 48.Прочитайте матеріал юудь ласка.

ІV Актуалізація  опорних знань.

 1 Вправа  « Мозковий штурм».

- Що таке  гірські породи?( Це природні тіла, які вкривають поверхню Землі й залягають у її глибинах. Вони складаються з мінералів).

- Що таке корисні копалини? (Усі гірські породи і мінерали, які люди використовують в господарстві).

- Якими способами видобувають корисні копалини? Чому? (Відкритим і закритим. Залежить від глибини залягання гірської породи).

- На які три групи поділяють корисні копалини? ( Рудні, будівельні, паливні). -Приклади.

V. Робота над новим матеріалом.

- Пісок, глина, граніт, які лежать у нас часто прямо під ногами, кам’яна (кухонна) сіль, вапняки,  які знаходяться  під землею у різних місцях України – це корисні копалини, які називають природними скарбами.             

  1.  Фізкультхвилинка
  2. Проблемне запитання

-То чому ж потрібно  ощадливо витрачати корисні копалини, якщо вони в нас просто під ногами?

  1. Робота в парах.

- На партах у вас листочки. Візьміть їх і всавте пропущені слова

(Під час згорання паливо зникає. Рудні й нерудні корисні  копалини зазвичай використовують лише один раз. Запаси корисних копалин поступово __________________. Тому їх називають _____________________. А поновити ми їх не можемо. Недарма вони отримали назву _____________________. Натомість енергія Сонця, води і вітру належить до ______________________________ природних ресурсів).

VI. Закріплення  знань.

1. Відгадайте загадки


  •    Грію взимку я будови,

 З мене паливо чудове,

 Я потрібне для тепла,

З мене зроблені, до речі,

І такі корисні речі.

Як пластмаси, гума, фарба.

Ліки, спирт, бензин, смола.

Чи впізнали ви мене?

Я — ... (вугілля кам'яне).


Масляниста рідина,
З різким запахом вона,
Темно-бурий колір має.
Під землею залягає.
Чорним золотом її
Звуть всі люди на землі,
З неї роблять, любий друже,
 


2. Тест.

1.Корисні копалини – це

а) природні тіла,які знаходяться в землі, або на її поверхні;

б) гірські породи, які люди видобувають у природі і використовують їх.

2. Родовище – це

а) місце, де жили предки твоєї родини;

б) місце, де залягає багато корисних копалин,

в) корисні копалини.

VIІ. Підсумки уроку.

VIIІ. Домашнє завдання:

Опрацювати статтю підручника .Записати, які речі, виготовлені з корисних копалин, є у вас вдома.

 

 


 

 

 

F:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4573.JPG 

doc
Додано
4 липня 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку