Клас 6
Тема: About me. Household chores
Мета
• вивчити нові слова з теми «домашні справи»;
• говорити про домашні справи;
• розвивати навички мовлення та письма учнів;
• забезпечити стабільну та доброзичливу атмосферу в класі.
Очікувані результати:
Використовувати лексику, пов’язану з домашніми справами (підмести підлогу, помити посуд, застелити ліжко тощо) у простих реченнях.
- Описуватимуть свої обов'язки вдома англійською мовою, удосконалюючи навички мовлення та письма.
- Розвивати емоційний інтелект, аналізуючи свої почуття та ставлення до різних справ (наприклад, які справи їм подобаються, а які – ні).
- Удосконалювати навички співпраці та відповідальності, обговорюючи розподіл обов'язків у сім'ї.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Тема уроку
III. Перевірка домашнього завдання
IV. Актуалізація опорних знань
Ask students about chores they perform at home to introduce the topic.
- Brainstorming: Use the board or a presentation to display some key words and ask students to name other household chores they know.
V. Основна частина уроку
1. Introducing New Vocabulary
- Teach key words related to household chores (using images or flashcards).
https://www.youtube.com/watch?v=EmHYcOh6uIw
Ex.1, p. 14 Match the photos to the phrases in the box. Listen and check.
- Have students repeat the words aloud and form simple sentences, for example, "I wash the dishes every day."
Ex.2, p. 14. Listen. Number the photos.
Ex.3, p. 14. Complete the sentences
2. Speaking
Discussing Attitudes Toward Chores
Pair/Group Practice
(Pair work, where students listen to their partner's responsibilities, helps develop empathy skills, as they imagine how their partner feels performing certain tasks.)
3.Writing
"My Household Chores" Task: Students write a short text about the chores they do at home, using the new vocabulary. To support struggling students, provide a sample text or a list of useful words.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання
"My Family Chores" Project: Students create a simple presentation about the chores they and their family members do at home, encouraging active use of the vocabulary.