Розробка уроку з географії для учнів 6 класу

Про матеріал
Продовження епохи Великих географічних відкриттів. Відкриття південного материка, подорожі піратів та землепрохідців
Перегляд файлу

Урок 6. Продовження епохи Великих географічних відкриттів. Відкриття південного материка. подорожі піратів і землепрохідців


 

Практична робота № 2 (продовження)

Мета: продовжити формувати в учнів знання про географічні відкриття в епоху Великих географічних відкриттів, розвивати уміння роботи з картами, підручником, продовжити роботу над виконанням практичної роботи.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, підручник, хрестоматія, портрети мандрівників.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент


 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Гра «Я — мандрівник» (один учень виконує роль мандрівника, а інші учні класу задають йому запитання про його подорожі).

Х. Колумб

Коли Ви здійснили першу подорож до берегів Вест-Індії?

Чому до берегів Індії Ви рухались західним шляхом?

Назвіть острови, відкриті Вами.

ad

Який океан Ви перетнули, щоб досягти Вест-Індії?

Чому місцевих жителів Ви назвали індійцями?

Ф. Маґеллан

Коли і скільки тривала Ваша подорож?

Скільки років тривала перша навколосвітня подорож?

Назвіть мету Вашої подорожі.

Як Ви назвали Великий океан, яким пливли протягом ста днів?

Хто довів кораблі навколосвітньої експедиції до Іспанії після Вашої смерті?

Васко да Ґама

У якому році Ви відкрили морський шлях до Індії?

Як Ви вважаєте, що заважало Б. Діашу першим відкрити цей шлях?

Скільки років тривала Ваша подорож до берегів Індії?

Чому до Індії Ви пливли не поблизу узбережжя Африки, а набагато кілометрів відійшовши від берега?

Якими океанами Ви пливли до Індії?

Виконання практичної роботи № 2 (продовження)

Завдання. На основі своїх знань, підручників, додаткової літератури, атласів заповнити таблицю.

 

Етапи пізнання Землі

Мандрівники

Географічні досягнення

ad

Великі географічні відкриття

Б. Діаш

 

Васко да Ґама

 

Х. Колумб

 

Ф. Маґеллан

 


 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Бесіда

Який період називають епохою Великих географічних відкриттів?

У якому році завершилася подорож Ф. Маґеллана?

Після здійснення навколосвітньої подорожі Маґелланом не закінчується епоха Великих географічних відкриттів. На картах залишається Невідома земля, на пошуки якої і відправляються моряки багатьох країн, а разом з ними і ми. Нові відкриття невідомих земель чекають вас на сьогоднішнім уроці.


 

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота з текстом підручника, хрестоматії

Завдання. Самостійно вивчити історію відкриття Австралії, подорожі А. Тасмана, подорожі Ф. Дрейка, російських землепрохідців, продовжити виконання практичної роботи № 2.

ad

 

Етапи пізнання Землі

Мандрівники

Географічні досягнення

Великі географічні відкриття

А. Тасман

 

Ф. Дрейк

 

Російські землепрохідці

 


 

Звіт про виконання роботи

Окремі учні зачитують записи таблиці, інші коментують їх відповіді, задають запитання.


 

V. Закріплення нових знань, умінь, навичок

1. Прийом «Мікрофон»

Коли було відкрито Австралію?

Ким було відкрито Південний материк?

Чиє ім’я носить південний острів поблизу Австралії?

Хто обстежив північне узбережжя Австралії і наніс його на карту?

Хто з російських землепрохідців першим перетнув Урал?

Ким було підтверджено існування протоки між Азією та Америкою?

ad

Коли і ким було відкрито Чукотський півострів?

Назвати найвідомішого пірата ХVI ст.

Хто здійснив другу навколосвітню подорож?

Назвати мандрівників і дослідників епохи Великих географічних відкриттів.

Завдання. Показати на фізичній карті світу маршрути А. Тасмана, С. Дежньова, Ф. Дрейка.


 

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф у підручнику.



 

 

docx
Додано
8 березня 2023
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку