Розробка уроку з інформатики 5 кл "Безпечне користування Інтернетом"

Про матеріал
Розробка проведення відкритого заняття з інформатики в 5 класі "Безпечне користування Інтернетом"
Перегляд файлу

 

Оріхівська філія №3

Комунальний заклад «Опорний заклад загальної середньої освіти «Сузіря»

Оріхівської міської ради

Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку:

«Безпечний Інтернет»

 

 

 

5 клас

 

Підготувала вчитель інформатики

Телегуз Людмила Віллівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

Тема уроку: "Безпечний Інтернет"

 

Мета:  познайомити з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет; 

             учити орієнтуватися в інформаційному просторі;

сприяти відповідальному використанню online-технологій;

формувати інформаційну культуру учнів, уміння самостійно

виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Обладнання та наочності: дошка, ПК підключені до Іnternet, інструкції з ТБ в комп’ютерному класі, роздатковий матеріал (додатки), комп’ютерна презентація, відеоролики.

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань і вдосконалення вмінь

              та навичок).

Програмне забезпечення: MS PowerPoint (демонстрація презентації з

              міні-лекцією), Mytest(тестові завдання), Goooge Chrome (інтер

              нет браузер), infolyudmyla.blogspot.com (сторінка блогу вчителя

              для виконання завдання), Padlet (програма для створення вір

              туальної дошки завдань).

 

 

Структура уроку

 

  1. Організаційний момент, готовність учнів до уроку.                                 2 хв
  2. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання).             3 хв
  3. Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу:                                        4 хв
  • формулювання мети;
  • завдань уроку;
  • постановка навчальної проблеми;
  • мотивація навчаль­ної діяльності.
  1. Вивчення нового матеріалу.                                                                         10 хв
  2. Фізкультхвилинка                                                                                     2 хв
  3. Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності   13 хв

шляхом рішення проблемних задач.                                            

  1. Контроль над результатами навчальної діяльності, оцінка знань.           7 хв                                                                
  2.  Підсумки уроку та рефлексія.                                                                     2 хв
  3. Домашнє завдання до наступного уроку.                                                    2 хв

 

Девіз уроку:

«Безпека в інтернеті – це як власна гігієна: про неї треба  дбати щодня»
Хід уроку

І. Організаційний момент

- Привітання.

- Перевірка присутніх на уроці.

- Перевірка підготовки учнів до заняття, наявність робочих зошитів, підручників тощо.

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання

 Перевіримо знання шляхом проведення Бліцтурніру.

  • Що таке Інтернет?
  • Для чого потрібен Інтернет?
  • Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет.
  • Чи несе загрози Інтернет? І які?

 

ІІІ. Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу

  • мотивація навчаль­ної діяльності;
  • формулювання мети;
  • завдань уроку;
  • постановка навчальної проблеми.

 

 Мотивація навчальної діяльності учнів

Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш звичний спосіб життя дуже змінився. Розширились межі наших знань і досвіду.

Сучасні діти народжені у цифровому світі ХХІ століття. Ви з раннього віку знайомі з плеєрами, мобільними телефонами, ноутбуками. Величезна кількість інформації чекає вас повсюди і дуже впливає на ваше виховання та сприйняття навколишнього світу. Ви легко сприймаєте інформацію, подану за допомогою медіа-засобів.

Але, ми з вами знаємо, що будь-яка медаль має дві сторони. Так і мережа Інтернет має як позитивний, так і негативний вплив на наше життя.

У нас є доступ практично до будь-якої інформації, що зберігається на мільйонах комп'ютерів у всьому світі. Але, з іншого боку, мільйони комп'ютерів отримують доступ до нашого комп'ютера. І не сумнівайтеся, вони скористаються цією можливістю. І не колись, а прямо зараз. Крім того, незахищеність вашого комп’ютера може призвести до зараження його вірусами.

-  Як не стати жертвою мережі Інтернет?

 

Тема  нашого уроку  - "Безпечний Інтернет"

Головне питання уроку :  Як зробити роботу в мережі безпечною?

 

Учні повинні знати:

- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;

- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.

Учні повинні уміти:

- користуватися  Web-браузерами;

- користуватися  інформаційними ресурсами;

- шукати інформацію в мережі Інтернет;

- відповідально відноситися до використання online-технологій.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 Пропоную вам зробити інтелектуальну розминку "А я маю власну думку!" (Слайд 5)

 

На екрані ви побачите декілька висловлювань. Спробуйте аргументувати вашу точку зору стосовно даного питання:

 

1.  Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це _______!

2.  Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це ______!

3.  Надмірне спілкування в Інтернеті - це _______, тому що дуже часто воно заміняє реальне.

4.   У Інтернеті можна знайти відповідь на потрібне питання.    І це _______! 

 

 

- Які ж небезпеки підстерігають нас у мережі?

- Як захистити себе та компютер від Інтернет небезпек?

Головну помилку роблять ті користувачі, які не до кінця розуміють, що це таке - Інтернет. Це - не машина, не річ, яку можна побачити чи відчути.

Інтернет - це спосіб підключення інформаційних мереж.

Спочатку, в пору виникнення Інтернету, він використовувався великими корпораціями та урядовими установами, які мали власні локальні мережі, для з'єднання безлічі користувачів в одну систему з метою обміну інформацією.

Деякі з нас думають, що безпека в Інтернеті – це ілюзія. Тому що, веб-сайти збирають конфіденційну інформацію так тонко, що ми навіть не знаємо що саме їм відомо.

Це, можливо, вірно, але ця невпевненість – ще одна причина, щоб зберегти свою анонімність та уникнути витоку даних в Інтернет.

Якщо сказати коротко, то існують дві основні можливості того, як може ваш комп'ютер стати жертвою.

  • Перше - ви самі, мандруючи по різних сайтах або встановлюючи програмне забезпечення з неперевірених джерел, а іноді і з перевірених, заражаєте свій комп'ютер.
  • Друге - можлива також ситуація, коли зловмисники навмисно, за допомогою, наприклад, троянських програм або вірусів, роблять ваш пристрій джерелом небезпеки.

 

Давайте послухаємо повідомлення ваших товаришів, які вони підготували заздалегідь до сьогоднішнього уроку. (Повідомлення учнів за темами: «Комп’ютерні віруси», «Ознаки інфікування комп’ютерними вірусами ПК »).

То які найнебезпечніші «зони»,  де можна легко підхопити інтернет-вірус?

Безкоштовні програми для скачування та піратські диски - один із найкоротших шляхів підчепити вірус або троянську програму. Достатньо увімкнути програму, як вона захоплює контроль над вашим комп’ютером, запускаючи віруси чи троян. Останні щедро діляться вашою персональною та фінансовою інформацією. Не забувайте, що сучасні віруси не руйнують, а крадуть вашу інформацію.

Соціальна інженерія матиме ще довго прибуток. Зловмисник видає себе за того, кому ви довіряєте (банк, друг, родичі) і просить виконати дії, які би ви ніколи не зробили на прохання чужої людини. Це може бути письмове прохання переслати загублений пароль або лист, який містить не шкідливий, на перший погляд, файл. А насправді в ньому прихований троян.

Фотозвіт у соцмережах про ваше приватне життя, ще й зроблене у власному помешканні або фото з відпочинку. Мовою шахраїв це звучить приблизно так: «Мене не буде кілька днів, тижнів, хата порожня, красти є що, не поспішайте, приїду не скоро».

Далі - чужі флешки, навіть для перегляду фото ваших знайомих.

Ще - необдумані оплати через інтернет із платіжної картки. Це легкий спосіб зісканувати номер вашої платіжної картки.

Встановлення простих паролів та їхнє повторне використання. Пам’ятайте, що найкращий спосіб загубити всі ключі, повісити їх на один брелок.

Інтернет - це нове середовище взаємодії людей. Коли ми говоримо про безпечну поведінку в мережі Інтернет, то маємо на увазі, що «користувач» озброєний необхідними знаннями та навичками.

Сучасний Інтернет - це не лише великий, але й такий, що настроюється, простір існування! У ньому добре тому, хто може облаштувати там власне місце і навчитися управляти ним. Добавляйте в друзі людей, яким ви довіряєте; додавайте в закладки браузера адреси сайтів, що несуть цікаву і тактовну інформацію. І тоді замість безглуздого блукання тенетами  Інтернету ваше спілкування приноситиме користь.

Уявіть собі, що за вікном зараз – липень. Спека неймовірна! Вам дуже хочеться пити. Чи станете ви робити це із брудної калюжі, якщо поряд не буде джерела чистої води? Мабуть, ні. Ось так і в середовищі Інтернет, випадково опинившись в місці, яке справляє відразливе враження агресивного і засміченого, краще покиньте його, переборовши почуття цікавості. Це захистить вас від негативних емоцій, а ваш комп'ютер - від шкідливого програмного забезпечення.

У інтернет-шахраїв нічого не вийде, якщо тільки ми самі не відкриємо їм двері: повідомимо їм наші паролі, завантажимо на свій комп'ютер сумнівні файли або  дамо можливість користуватися нашою мережею незнайомим людям.

Мене дуже тішить те,  що ви не залишилися байдужими до теми безпечного Інтернету.   

Проблема безпеки дітей та молоді в мережі Інтернет дуже актуальна. Сьогодні в Україні реально дійовою профілактичною програмою є програма «Онляндія – безпека дітей в Інтернеті», яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання  дітей, батьків та вчителів правилам безпечного користування мережевими ресурсами (www.onlandia.org.ua).

В Україні запущений спеціальний поштовий сервіс для дітей – безпечна електронна пошта «Онляндія», яка базується на безкоштовному веб-сервісі Microsoft – Windows Live Mail.

Інтерфейс поштового домену @onlandia.org.ua не містить реклами. Електронна скринька захищена від несанкціонованого спаму та вірусів. Є можливість не тільки надсилати електронні листи, а й спілкуватися з друзями в режимі он-лайн за допомогою сервісу обміну миттєвими повідомленнями.

 

 

V Фізхвилинка "Збери рукостискання"

 

(учасникам пропонується протягом 10 секунд потиснути руки якомога більшого числа інших людей) Що нагадала вам ця гра ?(передача інформації в Інтернеті)

 

 VI. Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності   шляхом рішення проблемних задач. Практична  робота за ПК

 

Увага! Дотримуйтесть правил безпечної поведінки в кабінеті інформатики та ІКТ, а також правил охорони здоров'я та безпеки життєдіяльності при роботі за компютерами!

Як поводити себе в мережі Інтернет? Що можна робити? Що категорично не можна?

Відповіді на ці питання я пропоную вам знайти самостійно у всесвітній мережі Інтернет. Адреси веб-сторінок ви можете знайти на віртуальній дошці яку я розмістила на сторінці свого блогу. Зайти на неї можна записавши в пошуковому рядку «Блог вчителя Телегуз»

Ваше завдання: ознайомитись з інформацією інтернет-ресурсів та сформулювати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Закінчивши виконання запропонованих завдань, двічі натисніть кнопку миші і надрукуйте своє ім’я. Перші троє, учнів, хто завершить роботу і надрукує своє ім’я отримають додаткові бали при оцінені роботи за урок. (Робота учнів за комп’ютерами, на екран проектора вчителя виводиться сторінка блогу для спостереження за виконанням завдання).

 

 

VІІ. Контроль над результатами навчальної діяльності, оцінка знань

 Як ви уважно працювали і засвоїли матеріал ми зараз перевіримо, ви пройдете тестовий контроль на компютері в програмі MyTest.

 

VIIІ. Підведення підсумків уроку та рефлексія

           Підведемо підсумки нашої роботи.

Які правила безпечної роботи в Інтернеті ви запамятали? Давайте сформулюємо ці правила. А зробимо ми це досить незвичним способом. Давайте утворимо лавровий вінок. З давніх давен відомо, що лавр – це ознака чистоти, а лавровий вінок – символ володарства, перемоги та тріумфу. Кожен із вас має заготовку «лаврового листа». Напишіть на ньому одне правило безпечної поведінки в мережі Інтернет, озвучте його та прикріпіть до дошки  і в результаті ми отримаємо наш лавровий вінок - символ тріумфального та безпечного використання веб-ресурсів.

В щоденники учням наклеюються пам’ятки Правил безпечного поводження в Інтернеті

 

 

 

 

 

 

 ІХ.  Домашнє завдання

  §12 підручника, повторити матеріал теми Інтернет, підготуватись зо залікової роботи.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тринченко Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
7345
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку