Розробка уроку з інформатики для 9 класу на тему: "Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей. Поняття комп’ютерного експерименту."

Про матеріал
Дана розробка призначена для дітей із ЗПР. Тема: Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей. Поняття комп’ютерного експерименту. Мета: навчальна: сформувати знання про комп’ютерну модель, види комп’ютерних моделей та моделювання; розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна: виховати інтерес до вивчення інформатики, інформаційну культуру, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інформатики
для 9 класу

Тема: Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей. Поняття комп’ютерного експерименту.

Мета:

навчальна: сформувати знання про комп’ютерну модель, види комп’ютерних моделей та моделювання;

розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна: виховати інтерес до вивчення інформатики, інформаційну культуру, уважність, акуратність, дисциплінованість.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, комп’ютери.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Вітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Розгадування ребусу

Слайд №1

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_220004.bmp

Пригадаймо:

  •   Що таке модель?
  •   Що таке моделювання?
  •   Яка модель називається матеріальною?
  •   А яка інформаційною?

Слайд №2

Виконаємо інтерактивну вправу «Об’єкти та моделі» на закріплення.

посилання: https://learningapps.org/watch?v=pwjffzy1v17

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_220122.bmp

 

Слайд №3

-Знайдіть і назвіть матеріальні моделі які є в кабінеті.

 

-Знайдіть і назвіть інформаційні моделі.

 

-У підручнику на с. 153 розгляньте схему типів інформаційних моделей та проаналізуйте її.

 

Ми продовжуємо вивчати інформаційні моделі і ознайомимось ще з однією – це комп’ютерна модель.

Слайд №4

ІІІ. Повідомлення теми, мети та мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми розпочинаємо нову тему «Комп’ютерне моделювання». На цьому уроці ви дізнаєтесь про те:

  •   Що називають комп’ютерною моделлю;
  •   Що таке комп’ютерне моделювання;
  •   Які є види комп’ютерних моделей;
  •   Що таке комп’ютерний експеримент.

Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

Слайд №5

 

Поняття комп’ютерної моделі

Комп’ютерна модель – це інформаційна модель, що створюється і досліджується з використанням комп’ютерних програм.

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_220425.bmp

Слайд №6

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_220529.bmp

Комп’ютерна модель допомагає спостерігати й досліджувати явища й процеси у динаміці (словник) їх розгортання, здійснювати багаторазові випробування моделі, одержувати різноманітні кількісні показники в числовому або графічному поданні, зокрема такі, які вимагають виконання складних, численних або трудомістких розрахунків.

Слайд №7

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_220454.bmp

Слайд №8

Види комп’ютерних моделей

Слайд №9

Математична (розрахункова) модель  — дозволяє визначити числові значення властивостей об’єкта за різними початковими даними.

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_212809.bmpМатематична модель має важливе значення для таких наук, як: економіка, екологія, соціологія, фізика, хімія, механіка, інформатика, біологія  та ін.

           Слайд №10

Графічна модель  опис об’єкта у вигляді рисунка.

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_213124.bmpДо графічних моделей відносять досить різноманітні об’єкти:  схеми, графіки, креслення, плани, карти, діаграми тощо.

 

Слайд №11

Імітаційна модель Імітаційна модель – модель яка замінює реальні дії об’єкта в різних умовах комп’ютерного середовища. Наприклад: навчальний авіосимулятор.

Перегляд відео «Політ на тренажері Українських авіаліній»

 

 

 

Слайд №12

Комп’ютерний експеримент

Створимо та дослідимо математичну модель.

Слайд №13, №14

Робота за комп’ютером.

При виконанні роботи пам'ятайте про правила безпечної праці.

  1. На столі не повинно бути зайвих речей.

2. Відстань від очей до екрана монітора 50– 60 см.

3. Руки мають бути чистими і  сухими.

4. Не можна торкатися клавіш, призначення яких тобі невідоме.

 

Завдання. Створіть конвертер валют в Microsoft Excel

Зробіть конвертацію гривні в інші валюти, такі як: долари, євро.

C:\Users\алекс\Desktop\2022-01-08_214427.bmp

В комірки А3:А5 введіть актуальні курси валют.

В комірку С3, С6 введіть формулу переведення гривні в долари, євро. Пригадаємо правила написання формули в комірці. С3 (=A3*B3), С6 (=A6*B6). Виконайте відповідне форматування комірок таблиці.

Продемонструйте виконане завдання вчителю.

Слайд №15

  1. Підведення підсумків.
  •   Що називається комп’ютерною моделлю?
  •   На які види поділяються комп’ютерні моделі?
  •   Що називають комп’ютерним експериментом?
  • Які комп’ютерні моделі використовують в іграх.
  • Які професії на вашу думку пов’язані з використанням комп’ютерної імітації.

Слайд №16

  1.             Домашнє завдання.

Опрацювати конспект; підручник: §27 ст. 153-156

Слайд №17

  1.          Оцінювання учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 січня 2022
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку