Клас: 9-Б
Вчитель Непомяща Г.А.
Тема: Карта знань
Мета:
- сформувати та поглибити компетентності по створенню ментальних карт та перевірити компетенції учнів з даної теми;
- повторити відомості про академічну доброчесність і показати , як вона впливає на наше життя;
- формувати і розвивати мовні, інформаційно-комунікаційні компетентності, логічне мислення;
- виховувати акуратність, старанність;
- підтримувати в учнів цікавість до навчання.
Обладнання: ноутбуки, інтерактивна дошка, проектор.
План уроку:
1. Організаційний момент (3 хв): привітання, нагадування про правила безпечної роботи за комп’ютером.
2. Вступне слово учителя, мотивація до вивчення теми, визначення теми і мети урока (7 хв)
3. Актуалізація опорних знань(10 хв): дома учні самостійно проходили урок 17 «Карти знань» (сайт itknyga.com .ua), бесіда з учнями і виконання вправ на інтерактивній дошці по виявленню компетенцій учнів з даної теми). Повторення принципів академічної доброчесності шляхом перегляду буклетів, створених учнями на уроках інформатики при вивченні раніше теми «Комп’ютерні публікації» та виконанням інтерактивних вправ на дошці.
4. Перегляд відео (7 хв) для складання ментальних карт.
5. Практична робота(10хв): Формування компетентностей по створенню карт розуму на основі відео, знятого і змонтованого самими учнями напередодні вивчення даної теми. Учні працюють в групах і в парах. 1-2 учня створюють карту знань на інтерактивній дошці.
6. Фіз.хвилинка. гімнастика для очей. (2 хв)
7. Перегляд карт, створених учнями, оцінювання.(3 хв)
8 .Домашнє завдання. Підведення підсумків уроку, висновки.(3 хв).
1.Організаційний момент.
Любі учні, шановні гості, вітаю всіх і бажаю натхненної роботи. Нагадую учням про правила безпеки при роботі з комп’ютерною технікою, про відстань від очей до монітора, чисті, сухі руки.
2.Вступне слово учителя. Мотивація .
Як відомо,кількість інформації в світі подвоюється кожні 10 років,тому необхідно вміти її опрацьовувати і швидко запам’ятовувати. За новим стандартом освіти ви,діти, маєте вчитися самостійно визначати проблему і розв’язувати її,знати для чого і як ви маєте вчитися,вміти працювати з інформацією,виділяти головне,правильно структуруючи її. Сьогодні ми поговоримо про технологію,як спосіб організації процесу творчого мислення за допомогою схем, засновану на асоціативних зв’язках.
Перед вами на дошці тема уроку. Спробуйте назвати її.
Чому ви вважаєте,що мова піде саме про карти знань?(на дошці є карта і слова-синоніми до унікальної технології роботи з інформацією, до способу зображення процесу загального мислення за допомогою схем)
3.Актуалізація опорних знань
Дійсно,ментальні карти,карти знань,карти розуму,інтелект-карти,карти пам’яті,асоціативні карти,MIND MAPS-це унікальна технологія роботи з інформацією,заснована на асоціативних зв’язках.
Хто автор створення карт розуму?(автор методу Тоні Бьюзен та його брат Баррі,відомі консультанти з питань інтелекту) .
В чому є перевага складання карт знань?
(Цікаво те,що при складанні ментальних карт працюють обидві півкулі головного мозку:ліва,яка відповідає за логіку і права,яка опікується образами. Від асоціацій до логіки і навпаки).
Отже, які є етапи створення інтелект-карт?(Спочатку треба обрати тему і створити центральний образ можна на папері.
Наступний етап-мозкова атака: які асоціації викликає центральний образ?
Далі обираються базові підідеї 1,2,3 і т.д. Бажано використовувати різні шрифти,піктограми,вставляти рисунки. Додаються дочірні вузли,гілки тощо.)
Карти знань можна складати на папері або за допомогою різних онлайн сервісів,програм.
Сьогодні ми будемо складати карти розуму за допомогою програми (Free Mind) і сайтів по створенню інтелект карт(bubble.us, coggle.it)
Для практичної роботи по створенню карти знань на обрану тему спочатку пригадаємо все, що ми вже знаємо з нашої теми і повторимо принципи академічної доброчесності .
Виконання вправ на інтерактивній дошці. За бажанням виходимо до дошки і працюємо з інтерактивними вправами.
Давайте створимо карту знань на довільну тему. Через тиждень весь світ буде святкувати день щастя-20 березня. В деяких країнах є навіть міністерства щастя. Людина народжується, що бути щасливою. Що треба щоб бути щасливою людиною? Дуже хочеться, щоб наша Україна була щасливою країною.
Як любов,родина, друзі, робота або почуття провини,докори сумління, доброчесність чи обман впливають на емоційний стан людини? Коли вона почувається щасливою?
Нещодавно ви питали про це у своїх батьків,братів і сестер. Давайте разом переглянемо створений вами фільм і створимо карту знань на тему «Як бути щасливою людиною?»
4. Перегляд відео.
Перегляд фільма, буклетів (не забудьте записати ключові поняття в зошит для практичної роботи).
5.Практична робота10 хв.-учні працюють в парах(2 учня працюють біля дошки).
6.Коротка фізкультхвилинка для зняття втоми з очей.
7. Перегляд карт, створених учнями, оцінювання.
Переглянемо карти, які ви створили, працюючи на місцях за ноутбуками і прослухаємо розповідь про щастя по створеній карті знань тих учнів, які працювали біля дошки, оцінимо і оберемо найкращі . Учні біля дошки розповідають про щастя і принципи академічної доброчесності( в цей час на дошці демонструються створені учнями карти знань в різних програмах і сервісах).
8.Домашнє завдання. Підведення підсумків уроку, висновки.
Дякую всім за гарну роботу! Ви попередньо вже маєте оцінку за самостійне опрацювання цієї теми дома(оцінка за урок 17 на сайті itknyga.com.ua) . До цієї оцінки я додам бали за практичну роботу.
Підведення підсумків. Опитування учнів за допомогою технології «Мікрофон» .(На даному уроці ми поглибили і закріпили наші знання по створенню ментальних карт,повторили принципи академічної доброчесності,зрозуміли як важливо їх дотриматись у життя для гармонійного існування і для того щоб відчувати себе щасливою людиною.)
Домашне завдання: пройти урок 18 з ІТ книги.
Дякую всім за урок, до побачення!