Урок "Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікації. Види публікації. Структура публікації"

Про матеріал
Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікації. Види публікації. Структура публікації. Тема розглядається з учнями 9-го класу та завершує розгляд програм, що входянь до пакету MS Office. Дана тема є актуальною та цікавою для учнів.
Перегляд файлу

Тема: «Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікації. Види публікації. Структура публікації»

Мета:

Освітня:

  • ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної публікації, з її видами, засоби їх створення;
  • навчити використовувати програму Publisher для створення різноманітних публікацій;
  • показати можливості розміщення  текстової та графічної інформації на макеті;
  • закріпити знання учнів по використанню програм пакета MS Office;
  • обробити отримані знання та навички по виконанню проектної діяльності за комп’ютером.

Розвивальна:

  • розвивати мислення, вміння застосовувати отримані знання на практиці;
  • розвивати пізнавальні вміння (виділяти головне);
  • розвивати самостійність.

Виховна:

  • виховувати позитивне відношення до знань;
  • виховувати естетичні погляди.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На минулих уроках ми ознайомилися з можливостями програми, які входять до пакету MS Office. Давайте згадаємо ці програми (MS Word,  MS PowerPoint та Paint)

 

Прийом «Снігова грудка» Алгоритм прийому: «слово – речення - питання - відповідь». Вчитель називає слово з понятійного апарату теми, перша група  складає з ним речення, друга – питання, третя – дає відповідь.

  1. Що таке MS Word?

MS Word – текстовий процесор, призначений для створення, редагування текстового документу.

  1. Назвіть можливості MS Word.

Набір, редагування, форматування тексту, перевірка орфографії, вставка об’єктів.

  1. Що таке MS PowerPoint?

MS PowerPoint – програма для створення презентацій.

  1. Що в цих програмах спільного?

Інтерфейс, буфер обміну, колекція картинок.

  1. Що таке буфер обміну?

Буфер обміну – тимчасове сховище даних, в яких можна помістити будь-який об’єкт Windows.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Працюючи в текстовому процесорі Word, ми можемо створити будь-який текстовий документ, який може містити текст, картинки, таблиці, графіки та ін.. та можемо створити будь-який вид публікації наприклад шкільна газета, різноманітні бюлетені, оголошення, рекламні плакати та ін..

 

1. Теоретична частина.

 І так, що ж таке публікація та які її види? (Виступ учнів)

 Публікація (лат. publico - оголошувати публічно) - це обнародування деяких відомостей. Цим терміном називають також єдину за формою і змістом опубліковану роботу.

 На сьогодні більшість публікацій створюють, редагують і форматують, використовуючи комп'ютерні програми, зокрема, текстові редактори і процесори. У такому разі використовують термін комп'ютерна публікація.

 За способом розповсюдження публікації можна поділити:

 Друкарська публікація - це такий твір, який виданий на папері, надрукований.

 Електронними публікаціями називають розповсюдження відомостей за допомогою електронних носіїв, таких як диски або флэш-пам'яті або за допомогою Інтернету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Буклет - листове видання у вигляді одного листа друкарського матеріалу, складеного два або більш згинів.

 Бланк - це 1) лист паперу, на якому надруковані назва і емблема організації; 2) лист паперу, на якому вже надрукований деякий текст, щоб заповнення паперу проходило правильно.

Листівкапаперовий лист, на якомусь щось надруковано з однієї чи обох сторін.

Брошура книжне видання розміром від 4 до 48 сторінок.

Інформаційний бюлетеньдруковане видання, яке випускається з метою інформування групи людей по певним питанням.

Реферат письмова доповідь чи виступ з певної теми, в якій зібрана інформація з одного чи декількох джерел.

Шаблон - у переносному розумінні - зразок, приклад, якому слідують.

 Макет - зразок книги, журналу і т.п., який виробляється для точного розміщення текстового і ілюстративного матеріалу. Виготовлення макету є одним з етапів підготовки видання і має на меті остаточну перевірку правильності написання і розташування текстового і ілюстративного матеріалу.

 Структура публікації:

 

Програми для створення друкарських публікацій (Виступ учнів)

 Для створення друкарських публікацій можна використовувати як вже знайомі вам текстові редактори, так і спеціальні програми настільні видавничі системи.

 

 Приклади програм

1) Текстовые редакторы

Текстовые редакторыMicrosoft WordMicrosoft Word

Най поширеніша програма для роботи з текстом. Входить в пакет програм Microsoft Office. Оперційна система Windows, Mac OS.

 

 

 

OpenOffice Writer

OpenOffice Writer OpenOffice Writer

Оперційна система Windows, Linux.

 

 

 

Microsoft Works

Microsoft Works Microsoft Works

Microsoft Works - це комплект програм, серед яких є програма для роботи з текстом.

Оперційна система Windows, Mac OS.

 

 

 

2) Настільні видавничі системи

QuarkXPressMicrosoft Publisher Microsoft Publisher. Оперційна система Windows.

 

QuarkXPress QuarkXPress («кварк експрес»). Оперційна система Windows, Mac OS.

 

 

2. Ознайомлення з Microsoft Publisher (з використанням презентації)

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось з пограмою, що входить до пакету пограм Microsoft Office та за допомогою якої можна створювати різні публікації (брошури, буклети, візитні картки, откритки, об’яви, веб-сайти) – Publisher. Ця програма спрощує процес створення публікації, пропонуючи багато пофесійних макетів для початку роботи. Вся публікація складається з незалежного тексту та елементів малюнків, які дають безмежні можливості в створенні макетів сторінки.

Запуск пограми здійснюється за командою Пуск – Всі програми - Microsoft Office - Microsoft Publisher, або клікнути лівою мишкою  по ярлику на Робочому столі.

З’явиться вікно  Publisher, яке має вигляд

На відміну від MS Word та MS PowerPoint при безпосередньому запуску програми Publisher не створює нового документу, а пропонує ряд різних видів публікацій.

Зліва у вікні розташована Область задач, в якій пропонується нова Публікація.

В Публікаціях для друку пропонується велика кількість типів публікацій:

  •     Швидкі публікації
  •     Бланки
  •     Буклети
  •     Паперові моделі
  •     Бюлетені
  •     Візитні картки
  •     Ділові бланки
  •     Календарі
  •     Каталоги
  •     Наклейки
  •     Плакати
  •     Запрошення
  •     Резюме та ін.

(Вибираємо Бюлетень)

Вся робота в Publisher організовується на спеціальному полі, яке називається «монтажним столом». Його особливість – це можливість одночасно розміщувати на ньому різноманітні матеріали для роботи: текстові блоки, графічні матеріали. Кількість сторіном безмажна, тому можна створювати цілі книги.

Ви можете змінювати кольорову гамму вже створено вами макету. Для цього в Області задач необхідно клікнути на команду Кольорові схеми.

Також можна змінювати і шрифтові схеми обраного макету. Для цього в Області задач необхідно клікнути на команду Шрифтові схеми.

 

 

 ІV. Підготовка до проектної діяльності.

1. Проект – означає план, думка організації, осново чогось, тобто образ якогось об’єкту, виду діяльності та ін..

Алгоритм проекту

                       

 

2. Зараз ви виступите в ролі працівників рекламного агентства.

До  вашого  агентства  звертається туристична фірма  "Мандруймо разом", яка розробила новий туристичний маршрут. Вона пропонує українцям здійснити подорож до однієї з найцікавіших країн Європи - Іспанії. Проте більшість наших земляків майже нічого не чули про ці неповторні архітектурні шедеври, тому вони віддають перевагу відомішим і популярнішим подорожам до Туреччини та Єгипту. Саме Вам потрібно виправити цю ситуацію, підготувавши на замовлення туристичної фірми:

  •              Інформаційний буклет "Знайомтесь - Іспанія!", після перегляду якого кожен з читачів зацікавився би цією країною та її справжніми шедеврами.
  •              Інформаційний бюлетень "Знайомтесь - Іспанія!", після перегляду якого кожен з читачів зацікавився би цією країною та її справжніми шедеврами.

Завдання для груп обираються жеребкуванням.

3. Релаксація

Закрийте очі та на хвилинку уявіть, що ви на березі моря, послухайте його прибій.

 

Лунає класична музика із накладеним звуком морського прибою.

 

4. Захист проектів.

 

Зараз ми ознайомимося із результатами  роботи ваших фірм.

 

Кожна група показує результат своєї роботи. Найкращі роботи оцінюються у 7 байтиків, всі інші роботи у 5байтиків.

 

V. Підсумок уроку.

Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки»

Вирушаючи в дорогу ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій, тощо.

У кожного з вас на столі є кольорові листочки: зелений, рожевий та жовтий. Жовтий-факти про знання та вміння; рожевий – настрій, емоції;  зелений - важливість уроку. Ви оберіть один листочок та висловіть свою думку про урок.

Результати вибірково зачитуємо

Знання та вміння

Важливість уроку

Настрій, емоції

Я знаю…

Я вмію…

Я досягла успіху, тому що…

Урок важливий, тому що…

Я досягла успіху, тому що…

Мені сподобалося…

Мій настрій…

Я досягла успіху, тому що…

 

Підрахуйте свої байтики, та обміняйте їх на оцінки, кожен байтик—1 бал.

  • Активним учням додаю додаткові бали і мотивую оцінки:
  • За активність
  • За швидкість роботи
  • За змістовні відповіді
  • За найкраще питання

 

  1. Д/З.
  1. Скласти тест по темі «Комп’ютерні публікації та презентації».
  2. *Підготувати презентацію «Чи є життя без Інтернету?»

 

1

 

doc
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку