Розробка уроку з математики "Множення числа на 10"

Про матеріал
Мета: формування математичних - компетентностей: здатність розв'язувати значення числових виразів використовуючи обчислювальні прийоми; - знань: множення двоцифрового числа на одноцифрове різними способами; - вмінь: множення в межах 10; знаходити значення арифметичних виразів; -формування загальних компетентностей: комунікативної, соціальної, загальнокультурної; -виховання наполегливості у доведенні справи до кінця; розвиток математичного мислення та мовлення. Обладнання: підручник Антоніни Заїки «Математика 2», презентація, картки для усного опитування, атрибути: цеглинки лего, гральні кубики, імітовані гаджети.
Перегляд файлу

Тема місяця: Ідеї. Винаходи. Відкриття

Тема уроку: Множення числа на 10

Мета: формування математичних

 - компетентностей: здатність розв'язувати  значення числових виразів використовуючи обчислювальні прийоми;

- знань: множення двоцифрового числа на одноцифрове різними способами;

- вмінь: множення в межах 10; знаходити значення арифметичних виразів;

-формування загальних компетентностей: комунікативної, соціальної, загальнокультурної;

-виховання наполегливості у доведенні справи до кінця; розвиток математичного мислення та мовлення.

Обладнання: підручник Антоніни Заїки «Математика 2», презентація, картки для усного опитування, атрибути: цеглинки лего, гральні кубики, імітовані гаджети.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
  1. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько.

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться

І приємно посміхніться!

  1. Бесіда.

-Діти, які риси нам потрібні щоб урок був ефективним? (старанність, наполегливість, уважність, кмітливість)

-Ви готові працювати наполегливо? (так)

  1. Актуалізація опорних знань і способів дій.

Перевірка домашнього завдання.

Діти, розгорніть зошити. Я перегляну як ви виконали домашнє завдання.

  1. Усне опитування.

Діти, зараз ________і ________ будуть працювати на картках. Коли закінчите роботу, положіть мені картки на стіл. І приєднуйтесь до усної лічби.

  • Якою дією замінюють додавання однакових доданків? (множенням)
  • Що таке множення? (арифметична дія, за допомогою якої знаходять суму однакових доданків)
  • Як називаються числа при множенні? (множник, множник, добуток)
  • Чому буде дорівнювати вираз 1*а? (а)
  1. Усна лічба.

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90

Діти, зараз будемо лічити десятки до ста, починає ______ а ми тримаємо руки на поготові, щоб робити хлопок, коли відповідь буде правильна.

В одному рядку 4 клітинки, в 2 і 3 теж 4 клітинки, отже в кожному із 3 рядків по 4 клітинки, тобто по 4 взяли 3 рази це 12.

А ще можна було міркувати так, в одному стовпчику 3 клітинки, таких стовпчиків 4, отже по 3 треба додавати 4 рази.

Отже, кількість клітинок можна було знайти по 4 додати 3 рази, або по 3 клітинки додати 4 рази це теж буде 12.

4+4+4=12

4*3=12 (по 4 взяли 3 рази)

3+3+3+3=12

3*4=12 (по 3 взяли 4 рази)

Діти, а скільки в цьому прямокутнику клітинок?

Підносьте руки, а як ти здогадався? (по 6 взяли 3 рази)

6+6+6=18

6*3=18 (по 6 взяли 3 рази)

3+3+3+3+3+3=18

3*6=18 (по 3 взяли 6 раз)

10+10+10=30

10*3=30 (по 10 взяли 3 рази)

3+3+3+3+3+3+3+3+3+3=30

3*10=30 (по три взяли 10 раз)

Діти, для цього завдання нам знадобляться цеглинки лего. Якщо відповідь 4-

піднімаємо цеглинку жовтого кольору, 6- блакитний, 3- червоний, 10- зелений.

Діти, уважно слухаємо мене, будемо відповідати на теоретичні запитання.

  • Чому буде дорівнювати вираз 0*а? (0)
  • Якщо один з доданків зменшити на кілька одиниць, то сума (зменшиться на стільки ж одиниць)
  • Якщо один з доданків збільшити на кілька одиниць, то сума (збільшиться на стільки ж одиниць)
  • Як утворюється кут? (з двох променів, які виходять з однієї точки)
  • Квадрат- це? (прямокутник у якого всі сторони рівні)
  • Периметром прямокутника називають..(суму довжин усіх його сторін)
  • Вирази, які містять букву називають (виразами зі змінною)
  • 1 центнер- це (100кг)

4.Скільки всього трикутників ви бачите на малюнку, будьте уважні.

На малюнку зображено 6 трикутників.

  1. Розв’яжіть задачі.

Дідусь посадив 15 беріз, а кленів на 2 більше. Скільки всього кленів посадив дідусь? (15+2=17)

У Марійки було три цукерки, а у Оксани 12. Скільки цукерок стало у Оксани, коли Марійка віддала свої? (12+3=15)

  1. Обчислити.

7+67=74

8+22=30

6+36=42

Фізкультхвилинка

Руки в сторону та вгору —
На носочки підніміться.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли — руки прямо.
Встали. Знову все так само.
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись,
До сусіда усміхнулись.

Діти, розгортаємо зошити, відступаємо від вашої попередньої роботи 4 клітинки, записуємо число, класна робота.

  1. Формувати нових знань і способів дій.
  1. Оголошення теми, постановка завдань.

А) Мотиваційна конструкція.

Тема нашого місяця звучить так: «Ідеї. Винаходи. Відкриття». Отож на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо робити відкриття.

Діти, на уроці ми: перше навчимось як множити число 10 на будь-яке одноцифрове число відмінне від 1 і 0 починаючи з числа 2 закінчуючи 10, друге вдосконалюватимемо навички обчислень додавання і віднімання, Розв’язуватимемо задачі.

Продовжіть це речення..

На уроці я працюватиму над….

  1. Пояснення.

 

 

 

 

 

Діти, назвіть перший множник у добутках -10, а другий- 2

Що означає 10*2? Це означає, що по 10 будемо додавати  2 рази і це дорівнює тому самому, що до 10+10. Отже 10*2=20.

Зверніть увагу, якщо множити на 2, то в добутку першим одержали цифру 2 така як другий множник, а справа до цієї цифри дописуємо нуль. Отже це 20. Ми одержали число першою цифрою якого є другий множник тобто 2, а справа приписаний нуль. Тобто 20 ми отримали.

10*3 (на презентації)

10*2=

20

10*3=

30

 

Діти, що означає 10*3- по 10 взяти доданком 3 рази, тобто щоб знайти скільки це буде ми до 10+10+10 і буде 30. Діти, зверніть увагу, 30 ми одержали перша цифра цього числа яка? (3)

А що в нашому добутку дорівнює 3? (другий множник) отже перша цифра це другий множник 3, а справа до цифри дописаний нуль.

Можливо хтось зробить висновок, як помножити 10 на число?

Тобто при множенні числа 10 на будь-яке число, ми одержуємо те число, з приписаним справа нулем.

Хто повторить?

  1. Первинне закріплення.

А) Робота з сусідом.

Давайте потренуємось в множенні 10*4 10*7, 10*10

То скільки буде 10*4? Пам’ятаємо це буде 4 і ззаду нулик.

10*4=40

10*7=70 (7 і 0)

10*10=100 (10 і 0)

А зараз потренуйтесь в парах, задаючи один одному такі вирази.

Діти, то хто тепер гарно розкаже про наше відкриття?

Що ж ми відкрили? (ми відкрили правило множення числа 10 на будь-яке число)

Діти, чи знаєте ви як виникла арифметична дія множення, хто її запропонував?

Зараз я вам розповім.

Понад 400 років тому знаком дії множення почали використовувати  крапку.

Запропонував крапку німецький вчений  Вільгельм Лейбніц її використовують при множенні в рядочок.

  • Діти, то хто запропонував крапку, давайте повторимо.

Музична  руханка «Вверх і вниз»

  1. Закріплення, формування вмінь і навичок.

А) Розв’язування задачі

Читаємо задачу.

Сн.- 18

Г. -?, на 8 <, ніж 

 - то скільки сніжинок вирізала Алла? (18)

- що відомо про гірлянди? (їх на 8 менше ніж сніжинок)

1)18-8

Діти, давайте пояснимо про що ми дізнаємось, коли виконаємо таке обчислення? (скільки вирізала гірлянд Алла)

2) (18-8)+ 18

Про що дізнаємось розв’язавши цей вираз? (скільки разом сніжинок і гірлянд вирізала Алла)

А зараз сформулюємо задачу так, щоб для її розв’язання використати вираз 18*2.

Задача: Алла вирізала по 18 сніжинок і гірлянд. Скільки всього прикрас вирізала Алла?

Ми можемо додати 18+18, а можемо додавання однакових доданків замінити множенням, тому 18*2.

  • Діти, розгортаємо зошити, відступаємо 4 рядочки від попередньої вашої роботи, записуємо дату, класна робота, задача, та записуємо розв’язування.

18*2=18+18=36(пр)

Відповідь

  • Отже, діти, то яку задачу ми розв’язали? Хто її повторить?
  • Чому в цій задачі ми множили? (по 18 сніжинок і гірлянд, тобто разом)

Б)Математика самостійно.

При додаванні ми знаємо переставний закон додавання, тому

10+35- це  те саме, що 35+10=45

20+78- це те саме, що 78+20=98

2 стовпчики виконуємо самостійно. Перевіряємо хлопками одна дитина читає всі роблять хлопок якщо відповідь правильна.

В) Математика з другом.

Діти, а зараз математика з другом, граємо в гру «гральний кубик»

В руки взяли олівець, перед кожним із вас лежать умовні гаджети, підтягніть їх до себе. У вас на партах є кубики їх підкидаємо легко і не високо (показати приклад).

На гранях кубика є кісточки від 1 до 6.

Ви граєте по двоє. Перший гравець двічі кидає кубик. Другий записує швидко кількість кісточок кожного разу, у нього на гаджеті з’являється двоцифрове число.(показати приклад, записуючи на дошці). Після першого числа пишемо знак + перший гравець знову кидає двічі кубик, а другий знову швидко записує. Діти, отже другий гравець одержує вираз  і шукає результат, а перший перевіряє чи правильно він знайшов.

Потім міняються ролями. Другий гравець кидає, а перший записує.

Наша гра буде тривати тільки півтори хвилини.

В грі переможуть ті друзі, які складуть найбільше виразів і правильно їх обчислить. Працюємо швиденько.

Діти хто за цей час склав і обчислив 4 вирази? А хто 3?

Піднести руки. Діти потрібно оперативніше працювати. Відклали гаджети і олівці в сторону, працюємо далі.

Потрібно порівняти вирази, замість і поставити знак.

Діти, ми бачимо, що зліва і справа до числа 34 додають якесь число, зліва додають число 20, а справа- число 10. Значить сума буде більшою там, де додають більше число, тобто 34+20 це буде більше ніж 34+10.

Наступний вираз самостійно. 34+40 і 34+50- менше

64-34 і 64-24,якщо ми від одного того самого числа віднімаємо більше число, то значення різниці буде меншим, а якщо менше, то значення різниці буде меншим отже 64-34 це менше ніж 64-24.

Самостійно 64-44 і 64-34 менше

Діти, звертаємо увагу на останні вирази. Віднімають одне й те саме число, але зліва віднімаємо це число від 70, а справа від 60. То де буде значення виразу більшим, де меншим. Якщо від більшого числа віднімаєм те саме число, то різниця буде більшою. Тому 70-10 буде більше за 60-10.

Самостійно 70-40 і 50-40 більше

Зараз працюємо в групі і придумуємо аналогічні завдання.

Г) Домашнє завдання

 

 


Діти, нічого не креслимо, вам потрібно виписати під яким номером є прямокутники через кому.

1, число 5 будемо писати? (ні, бо це не прямокутник, а ромб)

А число 6? (ні, бо це трапеція)

А число 3? (так, це прямокутник)

Тому ми запишемо: 1, 2, 3,4 вкінці крапка.

Розв’язати приклади.

Одна верста дорівнює 1067м

Кожен пробіг 3 версти, бо вони бігли разом.

  1. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

(за допомогою цеглинок лего, які на партах)

Діти, якщо урок вам здався довгим, то підніміть цеглинку лего червоного кольору, а якщо коротким, то цеглинку червоного кольору.

Якщо своєю роботою на уроці ви незадоволені, то підніміть цеглинку червоного кольору, а якщо задоволені, то цеглинку зеленого кольору.

Отож, діти, яке відкриття на уроці ми сьогодні зробили (правило)

Вирази на множення.

10*2

10*3

10*4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку