Вчитель: Матвєєва Світлана Афанасіївна
Бурлачобалківська гімназія
МАТЕМАТИКА 2 КЛАС (онлайн)
Тема. Складання таблиці множення числа 3. Обчислення довжини ламаної лінії. Розв’язування задач.
Мета: сформувати вміння учнів складати таблицю множення числа 3, знаходити довжину ламаної лінії, розв’язувати прості задачі; розвивати логічне мислення, увагу; формувати інтерес до математики, вміння співпрацювати з іншими.
Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок! Щойно я отримала лист із чарівної країни.
Загадковий лист
«Любі друзі! Ми знаємо, що ви — найкращі математики, і лише ви зможете виконати всі наші завдання. За вашу допомогу ми підготували для вас сюрприз. Почнемо нашу казкову математичну пригоду?»
ІІ. Контроль та корекція знань і вмінь учнів.
2. Фронтальне опитування. Вправа «Мікрофон»
Слайд 1. Завдання від Сніговичка. Сніговичок загубив своє відро. Ви йому допоможете, якщо дасте правильні відповіді на питання.
Яку дію виконаємо, якщо сказано:
- Що таке множення?
- Як називаються числа при множенні?
- Що показує перший множник?
- Що показує другий множник?
3. Усний рахунок.
Слайд 3. Пінгвінчик. Допоможіть Пінгвінчику виконати завдання на цеглинках LEGО.
- Прочитайте на синіх цеглинках числа, які є першими множниками, на червоних - другі множники, на зелених – обчисліть добутки.
- Ви молодці! Дякую.
Хвилинка відпочинку (зарядка для очей, пальчикова гімнастика).
Зарядка для очей. (Подивіться вправоруч, ліворуч, вгору, вниз, по діагоналі вгору вниз, кругові).
Пальчикова гімнастика.
Я печу, печу, печу.
Діткам всім по калачу.
Зверху маком притрушу
І всіх поруч пригощу.
ІІІ. Основна частина
«Коло ідей». Діти висловлюють свої думки.
Щоб розгадати цю таємницю, уявімо, що ми збираємо групи з трьох предметів: три яблука, три іграшки, три цукерки. А тепер уявіть, скільки всього буде, якщо таких груп стане дві, три або навіть десять!
Давайте разом дослідимо цю магію та створимо таблицю множення для Оленятка, яка допоможе йому і нам швидко рахувати групи по три!
Слайд 3. Складання таблиці множення
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Слайд 4.
3х5=15 3х8=24 3х3=9 3х2=6 3х4=12 3х9=27 3х6=18
Слайд 5. Перевірка.
- Перевірте, діти, чи такі у вас відповіді. Якщо помилок немає, похваліть себе, погладьте по голівці.
3. Порівняння чисел.
Слайд 6. Наступним до вас поспішає Зайчик. А щоб він зміг швидше до нас дістатися, допоможіть йому порівняти вирази.
Слайд 7. Перевірка.
Слайд 8. 5. Фізкультхвилинка. Від Ведмедика.
Квадрат – присідаємо, трикутник – піднімаємо руки вгору, круг – руки на пояс. Показую на екрані фігури, а учні виконують відповідні вправи.
Слайд 9. 6. Розвязування задач. Задача від Їжачка.
- Їжачок приготував для вас задачі і дещо цікаве.
А чи знаєте ви, що слово «пиріжок» походить від слова «пир», яке означає «свято». Пиріжки завжди приховують начинку, як скринька з сюрпризом. Це можуть бути солодкі вишні, картопля, м'ясо чи навіть шоколад! Вони бувають різної форми, яка може підказати, яка начинка всередині. В різних країнах – різні пиріжки. У Японії - рисові пиріжки, у Мексиці – кукурудзяні, а в Україні – запашні з капустою чи вишнями. Сучасні пиріжки можуть бути різнокольоровими.
На стіл подали 4 тарілки із пиріжками, по 3 на кожній. Скільки всього пиріжків подали на стіл?
4 тарілки – по 3 п. – ? п.
3х4=12 (п.)
Розв’язання
В.: 12 пиріжків всього.
Скласти вираз за даною задачею і малюнком.
Слайд 10. Сніговичок купив 2 коробки еклерів по 3 шт. і ще 6 еклерів. Скільки разом він купив еклерів?
3х2+6=12
Слайд 11. 7. Робота з геометричним матеріалом.
Знайти довжину ламаної.
У чарівній зимовій країні жила-була сніжинка на ім'я Крижинка. Одного дня вона вирішила навідати свою подружку Зірочку, яка жила на іншому кінці засніженого поля. Дорога була непростою, і Крижинка мусила летіти по ламаній лінії, оминаючи заметілі. Допоможіть сніжинці Крижинці знайти довжину її шляху! Яку відстань вона подолала?
Ось її маршрут:
Спочатку Крижинка пролетіла 4 см у напрямку ялинки. Потім повернула ліворуч і пролетіла ще 6 см, щоб оминути крижаний пагорб. Нарешті, вона повернула праворуч і пролетіла ще 3 см, щоб дістатися будиночка Зірочки.
Слайд 12.
Мишка хоче перевірити, чи добре ви запам’ятали таблицю множення на 3. (називаю приклади, діти дають відповіді).
3х4=12 3х8=24 3х6=18
3х3=9 3х2=6 3х9=27
3х5=15 3х7=21
V. Підсумок уроку.
- Діти, які ж ви молодці! Ви не просто допомогли нашим героям, ви довели, що є справжніми математиками! Вони дуже вдячні за вашу кмітливість і дружню допомогу. А тепер сюрприз від наших героїв: ви отримуєте особливий казковий диплом математика, як нагадування про те, що ви можете розв'язати будь-яку задачу, якщо не здаєтеся!
Я кожному його роздрукую і кожного разу, коли ви його будете бачити, він буде нагадувати вам, що знання – це сила!
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити таблицю множення числа 3, виконати № 577, 578.