Розробка уроку з математики у 2 класі "Складання таблиці множення на 3. Обчислення довжини ламаної лінії. Розв’язування задач.."

Про матеріал
Мета: сформувати вміння учнів складати таблицю множення числа 3, знаходити довжину ламаної лінії, розв’язувати прості задачі; розвивати логічне мислення, увагу; формувати інтерес до математики, вміння співпрацювати з іншими.
Перегляд файлу

Вчитель: Матвєєва Світлана Афанасіївна

Бурлачобалківська гімназія

МАТЕМАТИКА 2 КЛАС (онлайн)

Тема. Складання таблиці множення числа 3. Обчислення довжини ламаної лінії. Розв’язування задач.

Мета: сформувати вміння учнів складати таблицю множення числа 3, знаходити довжину ламаної лінії, розв’язувати прості задачі; розвивати логічне мислення, увагу; формувати інтерес до математики, вміння співпрацювати з іншими.

Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок! Щойно я отримала лист із чарівної країни.

                                               Загадковий лист

«Любі друзі! Ми знаємо, що ви — найкращі математики, і лише ви зможете виконати всі наші завдання. За вашу допомогу ми підготували для вас сюрприз. Почнемо нашу казкову математичну пригоду?»

ІІ. Контроль та корекція знань і вмінь учнів.

2. Фронтальне опитування. Вправа «Мікрофон»

Слайд 1. Завдання від Сніговичка. Сніговичок загубив своє відро. Ви йому допоможете, якщо дасте правильні відповіді на питання.

Яку дію виконаємо, якщо сказано:

  •          знайти суму
  •          знайти різницю
  •          знайти добуток

- Що таке множення?

- Як називаються числа при множенні?

 - Що показує перший множник?

 - Що показує другий множник?

3. Усний рахунок.

Слайд 3. Пінгвінчик. Допоможіть Пінгвінчику виконати завдання на цеглинках LEGО.

 

 

 

 

 

- Прочитайте на синіх цеглинках числа, які є першими множниками, на червоних -  другі множники, на зелених – обчисліть добутки.

- Ви молодці! Дякую.

Хвилинка відпочинку (зарядка для очей, пальчикова гімнастика).

  •          Зараз дамо відпочити нашим оченятам і підготуємо пальчики до письма.

Зарядка для очей. (Подивіться вправоруч, ліворуч, вгору, вниз, по діагоналі вгору вниз, кругові).

Пальчикова гімнастика.

Я печу, печу, печу.

Діткам всім по калачу.

Зверху маком притрушу

І всіх поруч пригощу.

ІІІ. Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  •          Чи потрібно нам вміти множити числа?        

«Коло ідей». Діти висловлюють свої думки.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  •          Пропишіть каліграфічно цифру 3. Давайте охарактеризуємо її.
    •         На яку букву схожа
    •         Назвіть «сусідів» числа її
    •         Після якого числа стоїть 3
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  •          Діти, уявіть собі, що ви маленькі чарівники, які вчаться створювати магічні числа. Для цього нам потрібна особлива чарівна формула — таблиця множення на 3!

 

    Щоб розгадати цю таємницю, уявімо, що ми збираємо групи з трьох предметів: три яблука, три іграшки, три цукерки. А тепер уявіть, скільки всього буде, якщо таких груп стане дві, три або навіть десять!

 

    Давайте разом дослідимо цю магію та створимо таблицю множення для Оленятка, яка допоможе йому і нам швидко рахувати групи по три!

Слайд 3. Складання таблиці множення

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Читання таблиці учнями (мовчки, ланцюжком).
  2. Робота з підручником. Обчисли добутки. № 572. (на слайдах)

Слайд 4.

  •          А зараз допомоги потребує Лисичка. Допоможіть їй обчислити добутки.

3х5=15            3х8=24        3х3=9        3х2=6       3х4=12        3х9=27       3х6=18

Слайд 5. Перевірка.

- Перевірте, діти, чи такі у вас відповіді. Якщо помилок немає, похваліть себе, погладьте по голівці.

3. Порівняння чисел.

Слайд 6. Наступним до вас поспішає Зайчик. А щоб він зміг швидше до нас дістатися, допоможіть йому порівняти вирази.

Слайд 7. Перевірка.

  •          Перевірте вашу роботу. Якщо у когось є помилка, виправте.

Слайд 8. 5. Фізкультхвилинка. Від Ведмедика.

  •          А Ведмедик пропонує вам відпочити.

Квадрат – присідаємо, трикутник – піднімаємо руки вгору, круг – руки на пояс. Показую на екрані фігури, а учні виконують відповідні вправи.

 

Слайд 9. 6. Розвязування задач. Задача від Їжачка.

- Їжачок приготував для вас задачі і дещо цікаве.

    А чи знаєте ви, що слово «пиріжок» походить від слова «пир», яке означає «свято». Пиріжки завжди приховують начинку, як скринька з сюрпризом. Це можуть бути солодкі вишні, картопля, м'ясо чи навіть шоколад! Вони бувають різної форми, яка може підказати, яка начинка всередині. В різних країнах – різні пиріжки. У Японії - рисові пиріжки, у Мексиці – кукурудзяні, а в Україні – запашні з капустою чи вишнями. Сучасні пиріжки можуть бути різнокольоровими.

  •          Отже, зараз ми розв’яжемо задачу про пиріжки.

На стіл подали 4 тарілки із пиріжками, по 3 на кожній. Скільки всього пиріжків подали на стіл?

4 тарілки – по 3 п. – ? п.

3х4=12 (п.)

                    Розв’язання

В.: 12 пиріжків всього.

Скласти вираз за даною задачею і малюнком.

Слайд 10. Сніговичок купив 2 коробки еклерів по 3 шт. і ще 6 еклерів. Скільки разом він купив еклерів?

3х2+6=12

Слайд 11. 7. Робота з геометричним матеріалом.

Знайти довжину ламаної.

  •          А Білочка приготувала для вас задачу-казку і просить допомоги для Сніжинки.

     У чарівній зимовій країні жила-була сніжинка на ім'я Крижинка. Одного дня вона вирішила навідати свою подружку Зірочку, яка жила на іншому кінці засніженого поля. Дорога була непростою, і Крижинка мусила летіти по ламаній лінії, оминаючи заметілі. Допоможіть сніжинці Крижинці знайти довжину її шляху! Яку відстань вона подолала?

Ось її маршрут:

Спочатку Крижинка пролетіла 4 см у напрямку ялинки. Потім повернула ліворуч і пролетіла ще 6 см, щоб оминути крижаний пагорб. Нарешті, вона повернула праворуч і пролетіла ще 3 см, щоб дістатися будиночка Зірочки.

  •          Порахуйте, яку відстань вона подолала.
  1.         см + 6 см + 3 см=13 см

Слайд 12. 

Мишка хоче перевірити, чи добре ви запам’ятали таблицю множення на 3. (називаю приклади, діти дають відповіді).

3х4=12                    3х8=24                 3х6=18

3х3=9                      3х2=6                   3х9=27

3х5=15                    3х7=21

V. Підсумок уроку.

- Діти, які ж ви молодці! Ви не просто допомогли нашим героям, ви довели, що є справжніми математиками! Вони дуже вдячні за вашу кмітливість і дружню допомогу. А тепер сюрприз від наших героїв: ви отримуєте особливий казковий диплом математика, як нагадування про те, що ви можете розв'язати будь-яку задачу, якщо не здаєтеся!

      Я кожному його роздрукую і кожного разу, коли ви його будете бачити, він буде нагадувати вам, що знання – це сила!

VІ. Домашнє завдання.

Вивчити таблицю множення числа 3, виконати № 577, 578.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 січня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку