Розробка уроку з теми "Алгоритми та виконавці"

Про матеріал
Конспект уроку з вивчення нової теми в 5 класі з теми "Алгоритми та виконавці" + презентація, за якою діти мають можливість записати в зошити основні визначення та поняття з теми.
Перегляд файлу

Алгоритми та виконавці

Мета уроку:

  • навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, ознайомити з формальним виконання алгоритму, програмою, виконавець алгоритму, середовище; закріпити правила поведінки в школі;
  • розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння аналізувати і робити висновки;розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
  • виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання:компютери, підручники, презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання з дітьми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Роздати дітям картки з різними завданнями. Учні повинні дати відповідь на запитання в картці.

«Що треба зробити аби надути кульку?»

«Що треба зробити, щоб скласти букет квітів?»

«Що треба зробити щоб вирізати сніжинку?»

«Що треба зробити щоб скласти портфель до школи?»

«Що треба зробити щоб почистити зуби?»

«Що треба зробити щоб написати домашнє завдання?»

«Що треба робити щоб отримати гарну оцінку?»

(За кожну правильну відповідь учні отримують бали у вигляді резинок)

 Діти ви розповіли нам як виконати те чи інше завдання. Щоб його виконати треба провести певну послідовність дій. Давайте згадаємо з попереднього року як називається одним словом певна послідовність дій, яка приводить до результату.(алгоритм)

 Це і є перша частина теми нашого уроку, а яка ж друга частина?

 Для того щоб отримати результат від алгоритму його повинен хтось виконати. Як ви вважаєте хто може виконувати алгоритм?(люди, компютери та ін..) А як називається той хто виконує алгоритм?(виконавець)

 Це і є друга частина теми нашого уроку.

 Отже тема уроку Алгоритми та виконавці.

Слайд 1. Тема уроку

 Робота в зошиті. Запишіть в зошитах число та тему сьогоднішнього уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слайдова презентація

Слайд 2. Мета уроку.

Гра «Знайди своє місце»

Діти повинні скласти алгоритм приготування страви і стати один за одним відображаючи послідовність дій.

Алгоритм приготування салату олівє

  1. Взяти картоплю та яйця, покласти в каструлю.
  2. Залити водою та поставити на вогонь
  3. Зварені інгредієнти почистити та нарізати кубиками.
  4. Додати порізану кубиком ковбасу та огірки.
  5. Додати зеленого горошку.
  6. Змішати всі інгредієнти.
  7. Заправити майонезом.

«Діти, а якщо прибрати один із пунктів виконання алгоритму, чи вийде в нас задумана страва?» (Ні).

Отже, це ще раз нам доводить, що:

 Слайд 3. Алгоритм – це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розвязання поставленої задачі.

Слайд 4. Виконавець алгоритму – обєкт, який здатен виконати команди алгоритму.

Слайд 5. Властивості алгоритму:

  1. Зрозумілість. Щоб виконавець міг досягти поставленої перед ним мети, використовуючи даний алгоритм, він повинен уміти виконувати кожну його вказівку, тобто розуміти кожну з команд, що входять до алгоритму.
  2. Визначеність (однозначність). Зрозумілий алгоритм все ж таки не повинен містити вказівки, зміст яких може сприйматися неоднозначно. Крім того, в алгоритмах неприпустимі такі ситуації, коли після виконання чергового розпорядження алгоритму виконавцю не зрозуміло, що потрібно робити на наступному кроці.
  3. Дискретність. Як було згадано вище, алгоритм задає повну послідовність дій, які необхідно виконувати для розв’язання задачі. При цьому, для виконання цих дій їх розбивають у визначеній послідовності на прості кроки. Виконати дії наступного розпорядження можна лише виконавши дії попереднього. Ця розбивка алгоритму на окремі елементарні дії (команди), що легко виконуються даним виконавцем, і називається дискретністю.
  4. Масовість. Дуже важливо, щоб складений алгоритм забезпечував розв’язання не однієї окремої задачі, а міг виконувати розв’язання широкого класу задач даного типу
  5. Результативність. Взагалі кажучи, очевидно, що виконання будь-якого алгоритму повинне завершуватися одержанням кінцевих результатів. Тобто ситуації, що в деяких випадках можуть призвести до так званого “зациклення”, повинні бути виключені при написанні алгоритму.
  6. Ефективність – кожний крок алгоритму повинен бути виконаний точно за скінчений проміжок часу.

ІV. Фізкультхвилинка.

Фізкультхвилинка «Кошенята»

V. Практична частина.

В минулому році ви вже складали алгоритми. Тож давайте пригадаємо і створимо алгоритм для виконавця Навантажувач (Сходинки до інформатики)

 Але перш ніж ви сядете за компютери пригадаємо ТБ та правила поводження.(Слайд 6.)

 Виконують завдання.

А тепер перейдемо до виконання та створення більш складних алгоритмів. (Складання алгоритму за компютером).

Вовк, коза і капуста (головоломка)

Мисливцю треба перевезти через річку вовка, козу і капусту. Однак човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися тільки мисливець, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Вовка не можна залишити з козою, а козу — з капустою. Що робити мисливцю? Як перевезти всіх на той бік річки і не допустити, щоб вовк з’їв козу або коза з’їла капусту?

Відповідь:

Спочатку мисливець перевозить козу (вовк капусти не з’їсть), а потім повертається і забирає вовка. Щоб вовк не з’їв кози, мисливець забирає її і повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку та оцінювання.

  1. Що таке алгоритм?
  2. Хто може виконувати алгоритми?
  3. Назвіть властивості алгоритму.

VІІ. Домашнє завдання.

Скласти алгоритм рішення задачі

Щоб бути здоровою, людина повинна вживати щодня 3 г білків на кожні 4 кг своєї ваги. Обчисліть кількість білків, необхідну для дитини масою 44 кг на один день.

Скласти кросворд або ребус з вивченої теми.

Конспект (опрацювати).

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
3142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку