Алгоритми та виконавці
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання:комп’ютери, підручники, презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання з дітьми.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Роздати дітям картки з різними завданнями. Учні повинні дати відповідь на запитання в картці.
«Що треба зробити аби надути кульку?»
«Що треба зробити, щоб скласти букет квітів?»
«Що треба зробити щоб вирізати сніжинку?»
«Що треба зробити щоб скласти портфель до школи?»
«Що треба зробити щоб почистити зуби?»
«Що треба зробити щоб написати домашнє завдання?»
«Що треба робити щоб отримати гарну оцінку?»
(За кожну правильну відповідь учні отримують бали у вигляді резинок)
Діти ви розповіли нам як виконати те чи інше завдання. Щоб його виконати треба провести певну послідовність дій. Давайте згадаємо з попереднього року як називається одним словом певна послідовність дій, яка приводить до результату.(алгоритм)
Це і є перша частина теми нашого уроку, а яка ж друга частина?
Для того щоб отримати результат від алгоритму його повинен хтось виконати. Як ви вважаєте хто може виконувати алгоритм?(люди, комп’ютери та ін..) А як називається той хто виконує алгоритм?(виконавець)
Це і є друга частина теми нашого уроку.
Отже тема уроку Алгоритми та виконавці.
Слайд 1. Тема уроку
Робота в зошиті. Запишіть в зошитах число та тему сьогоднішнього уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Слайдова презентація
Слайд 2. Мета уроку.
Гра «Знайди своє місце»
Діти повинні скласти алгоритм приготування страви і стати один за одним відображаючи послідовність дій.
Алгоритм приготування салату олів’є
«Діти, а якщо прибрати один із пунктів виконання алгоритму, чи вийде в нас задумана страва?» (Ні).
Отже, це ще раз нам доводить, що:
Слайд 3. Алгоритм – це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.
Слайд 4. Виконавець алгоритму – об’єкт, який здатен виконати команди алгоритму.
Слайд 5. Властивості алгоритму:
ІV. Фізкультхвилинка.
Фізкультхвилинка «Кошенята»
V. Практична частина.
В минулому році ви вже складали алгоритми. Тож давайте пригадаємо і створимо алгоритм для виконавця Навантажувач (Сходинки до інформатики)
Але перш ніж ви сядете за комп’ютери пригадаємо ТБ та правила поводження.(Слайд 6.)
Виконують завдання.
А тепер перейдемо до виконання та створення більш складних алгоритмів. (Складання алгоритму за комп’ютером).
Вовк, коза і капуста (головоломка)
Мисливцю треба перевезти через річку вовка, козу і капусту. Однак човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися тільки мисливець, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Вовка не можна залишити з козою, а козу — з капустою. Що робити мисливцю? Як перевезти всіх на той бік річки і не допустити, щоб вовк з’їв козу або коза з’їла капусту?
Відповідь:
Спочатку мисливець перевозить козу (вовк капусти не з’їсть), а потім повертається і забирає вовка. Щоб вовк не з’їв кози, мисливець забирає її і повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу.
VІ. Підбиття підсумків уроку та оцінювання.
VІІ. Домашнє завдання.
Скласти алгоритм рішення задачі
Щоб бути здоровою, людина повинна вживати щодня 3 г білків на кожні 4 кг своєї ваги. Обчисліть кількість білків, необхідну для дитини масою 44 кг на один день.
Скласти кросворд або ребус з вивченої теми.
Конспект (опрацювати).