5 КЛАС
Тема: « FOOD « „ Їжа”
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизацii знань учнів.
Задачі уроку:
Практичні:
Провести контроль оволодіння учнями мовною і мовленнєвою
компетенцією в межах вивченої теми.
Освітні:
підвищувати загальну культуру спілкування;
Розвиваючі:
Виховні:
Обладнання: Підручник А.Несвіт “Our English” 5 form, Київ, „Генеза”, 2013р, , дошка, малюнки, роздаткові картки,
Plan of the lesson
І. Організаційний момент .
It makes you cry when you try. (An onion)
2) It's a round, orange fruit/ its also means colour/ (orange
3) It’s white.. We get it from the cow. ( milk)
4) It’s not a vegetable, not a fruit. It is cold and sweet. It is made of milk. (An ice-cream
5) its made from fruits/ we drink it ( juice)
6) It is long and yellow fruit. It is sweet and tasty. It grows in the tree.
Monkeys like to eat it. (A banana).
7) It is a vegetable. It is red. (A tomato)..
8) You can drink it hot or cold. It can be green, black, white and red. (tea)
2/ Основна частина уроку
Вправа « Matching pairs» Знайди пару
To mash eggs
To boil potatoes
To fry meat
To peel pizza
To decorate salad
To mix chicken
To grill fish
2/ Fill in the missing letter/ Вставити пропущену букву
b....n….na \ s…nd...ich/ p..t…t…e/ ch…ck…n/ ju…ce/ v,,,r…n…ky/
b…r…ch/ …ce- cr…am/ s…l….d/ ch...ck…l…te/ fr…it/ p…dd….ng
3/ Слова-загадки
L k m I / milk/ alpep/ apple/ hifs/ fish/ csihp/ chips/
Molne/ lemon ansiwchd/ sandwich
4. Знайди зашифрованi слова
BPNPASTACTRMLKDBERSANDWICHIKRBFISHNFSEAPOTATOEDFKLFACGCHICKENNRETEGGLKMILKPOTNCOFFEEYKRYOGHURTOLMNTSTEANITMEATMILYAPPLEIONCORANGEIURPUDDINGKLYTERAVARENYKYYUTHOLUBTSIIOYTBORSHCHMIOGSWEETSOPLKIUJAMTYJNTYPIZZAYUCHOCOLATEUKKLLVEGETABLESOJTYLAPEPPICECREAMNGYOTOASTKIUGFCRISPSJU
4/ Reading/ Робота з текстом
Впр. 1. Стр. 59.
Читання тексту, переклад, пошук словосполучень з тексту.
Стр. 60. Впр. 1
5. Speaking
Answer the questions
- What do you like to eat for breakfast?
- for dinner
- for supper
- for dessert
6. Робота в парах. ( розд. Матер. )
Would you like some ?.....
7. Writing/ Письмо
Заповнення таблици. HEALTHY \ UNHEALTHY FOOD
3/ Summing –up/ Пiдсумки
1.Reflexion . Рефлексия
2/ Д\з