Розробка уроку з теми "Користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном"

Про матеріал
Урок допомагає формувати уявлення про вплив сучасної техніки на здоров’я дітей.
Перегляд файлу

Тема: Користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном.

Практична робота: створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном”

Мета: формувати уявлення про вплив сучасної техніки на здоров’я дітей; ознайомити з нормами перегляду телепередач, правилами безпечного користування приладами; розвивати вміння і навички безпечного користування комп’ютером, телефоном, телевізором; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я; мотивувати учнів до виконання вправ для очей;

      вдосконалювати вміння малювати за задумом; розвивати фантазію, абстрактне мислення; виховувати естетичний смак, старанність, наполегли -вість.

Обладнання: Фотографії давніх і сучасних приладів, картки для роботи у парі, картки для гри, картки-пам’ятки, папір і кольорові олівці.

Тип уроку: інтегрований.

 

                                                              Хід уроку

I.Організаційний момент

 - Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправляємось у подорож. Сядьте всі рівно, бо мандруватимемо ми на швідкісному автомобілі. 

    Будьте уважними і зібраними. Ваші набуті знання теж знадобляться. Мова піде про побутові прилади.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Змістовий блок основного предмету.

- Вирушаємо. Назву першої зупинки дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Балакучий в хаті гість,

Хоч не п’є він і не їсть,

Розважає без упину

І показує новини. (Телевізор)

- Так. Перша зупинка «Телевізійна».

      Інформаційний блок

    - Сьогодні, мабуть, неможливо уявити життя без телебачення. Але насправді історія телебачення не така й давня. Виявляється, перші телевізійні системи були створені тільки в XX столітті. У 1923 році Чарльз Дженкінс передав нерухоме зображення по радіо з Вашингтона до Філадельфії та Бостона, а 1925 року йому вдалося передавати зображення рухомих фігур. Подивіться, як змінювався вигляд прилада. (Див. додаток 1)

     Видів телевізорів є дуже багато різні за розміром, наповненням функцій, на пульті, сенсорний, вимикається за таймером, можна збільшити, зупинити зображення, у 3-Д форматі можна відчути ніби ви учасник фільму (такі відчуття), але основне завдання показ інформації, яку ми сприймаємо чи відео, чи звук, чи текст.

      Телевізор може бути ворогом. Оскільки, спілкуючись з телевізором, ви не отримуєте зворотнього зв'язку. Телевізор не відповідає на питання, не задає своїх. Мерехтливі картинки відволікають, змушуючи дітей завмирати біля екранів, а значить, крадуть час на розвиток своїх здібностей в натуральному спілкуванні та іграх. Чим більше годин ви дивитеся телевізор (будь це навіть найкорисніша дитяча передача або мультфільм), тим менша кількість часу залишається на рух.
      Особливо пильно необхідно слідкувати за вибором каналів і передач для дитячого перегляду. Агресивні елементи реклами, деяких передач часто травмують дитячу психіку, призводячи до розвитку неврозів і непояснених страхів. Коли надто близько сидите біля телевізора, чи погане освітлення, то очі менше кліпають, не зволожуються, псується зір. Надто голосне звучання псує слух. Коли довго дивитися телевізор увечері, то можуть наснитися погані сни, ви не виспані матимете погану працездатність. А сидіння в одній позиції тривалий час призводить до викривлення хребта. А батькам слід порадити вибирати, які передачі вашому віку потрібно дивитися до 21.00.

 - Пропоную вам погратись в гру «Пантоміму».

Мені потрібно 2 бажаючих.  Один отримає картку із завданнями, які повинен показати жестами і мімікою. Інший учень  відгадує і озвучує показане.

(Див. додаток 2)

 Завдання на картці: * Покликати товариша гратись м’ячем.

                                   * Попросити у однокласника олівець.

                                   * Подякувати за допомогу.

- Скажіть, чи стосується ця гра телебачення? (Так. Телевізор дивляться глухі люди і для них переводить сказане сурдоперекладач.)

 

 - Наступна зупинка. Її нам зву знову потрібно відгадати.

Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(Комп’ютер)

- Це зупинка «Комп’ютерчик».

       Інформаційний блок.

   - Навіть для дітей комп'ютер став невід'ємною складовою життя. Ігри, мультфільми, всілякі картинки ... Дитина пізнає світ через екран монітора, адже комп'ютер - джерело інформації, яку маленькі діти вбирають, немов губки. Комп’ютер став настільки звичним у нашому житті, що ми сприймаємо його як іграшку.

    Колись перші електронно-обчислювальні машіни важили кілька тонн, займали цілу кімнату, а за ціною були доступні тільки урядовим організаціям та науковим інститутам. Для обслуговування таких монстрів потрібна ціла бригада техніків, а в наш час один комп’ютерний майстер може взяти на обслуговування цілу організацію з десятками машин. Подивіться, якими були перші моделі. (Див. додаток 3 )

     А що кажуть медики? Наскільки шкідливо довго сидіти за комп'ютером? Перше, на що звернули увагу лікарі, - це зростання зорового навантаження у того, хто працює за дисплеєм. З'явився навіть термін "комп'ютерний зоровий синдром». Це захворювання очей.

     Допустимий рівень навантаження залежить і від стану нервової системи. Збудливим дітям  медики радять звести до мінімуму роботу за комп'ютером і виключити усі гостросюжетні ігри. Такі ігри сприяють формуванню замкнутості й агресивності.

 - Давайте пограємось в гру «Совонька- сова».  Уявіть, що ви ці нічні пташки. Встає сонечко і світить в очі. Вони болять… 

    У кожного на парті лежать картки із зображенням очей. Ми разом будемо повторювати рухи очима. (Див. додаток 4)

 - Тепер можемо рушити далі. Відгадайте загадку про наступну зупинку.

Він мелодію заграє,

Як будильник продзвенить,

На годинку-другу змовкне —

Потім знову задзвенить.

У сумочці лежить завжди,

А мовчить лиш зрідка.

(Телефон)

     Інформаційний блок.

  - Сучасний темп життя людини не мислимо без стільникового (мобільного) телефону. Ми можемо зателефонувати другу, мамі, викликати служби прятунку, погратись у цікаву гру.  Але чи знаєте ви, що тільки приблизно одна третя жителів планети користуються мобільним зв’язком. На першому місці в світі по використанню  Японія, на останньому - Африка.

    А знаєте, скільки важив найлегший телефон в 1983 році? У 1983 році офіційно зареєстрованим найлегшим мобільником була визнана модель Motorola вагою 3,4 кг. Ви можете побачити розвиток і зміни зовнішнього вигляду телефону на картинка. (Див. додаток 5)

   Та вчені виявили ряд небезпек. Використання мобільних телефонів перед сном може спричинити появу головного болю, сплутаності свідомості та  скорочення тривалості сну. Крім цього, згідно з новими даними, випромінювання мобільних телефонів може навіть призвести до депресії.  Люди, які говорять по мобільному в день більше години, в майбутньому загрожують рак і проблеми з мозком. Вже є дані: "мобільні" електромагнітні випромінювання сприяють розвитку пухлин мозку, ракових захворювань. Від них страждають розумові здібності дітей - зокрема, знижується грамотність. Є достовірні дані, що порушується робота нервових клітин. Всесвітня організація охорони здоров’я неодноразово підкреслювала на міжнародних конференціях, що мобільні телефони є потенційним ризиком для здоров’я дітей.

     Та перш ніж рушити далі, пропоную ще одну гру, яка має відношення до телефона.

     Гра «Зламаний телефон»

 - Для гри потрібно 7- 10 учнів. Я скажу слово, а ви на вушко, тихенько будете один одному його переказувати. Останній говорить слово, яке почув.

  - Наступну зупинку і відгадувати непотрібно, бо всі ми вже втомились сидіти. Так. Це зупинка «Фізкультхвилинка»

Щось стомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири скоки.

Ось так! Ось так! Ось так!

Плесніть у долоньки раз.

За роботу! Все гаразд.

2. Спільний змістовий блок.

- Ще одне завдання чекає вас на цій зупинці. Я пропоную намалювати

 побутовий прилад майбутнього, який ще не винайшли. Можливо ви колись його створите.

    Пам’ятайте, що малюнок повинен бури великого розміру і міститися посередині аркуша. Спочатку використовуємо простий олівець, а потім розфарбуєте свій малюнок. (Самостійна робота.)

- Хто бажає продемонструвати свою роботу і розповісти про прилад?

ІV. Узагальнення та систематизація отриманих знань.

1.Робота з підручником.

 Гра «Займи позицію»

- Ви прослухали інформацію. Підніміть руки, хто вважає, що телевізор, комп’ютер, мобільний телефон приносить корить. А тепер підніміть ті, хто вважає навпаки. От ми і поділимось на 2 групи. Перша  буде мати назву «Користь», а друга – «Шкода».  Першій групі на аркуші паперу  потрібно написати про користь цих приладів, а другій - про шкоду. Ви можете використовувати прослухану інформацію і прочитану з тексту підручника на сторінках 68 – 70.

(Представники від груп зачитують свої аргументи.)

- Усі точки зору вагомі, аргументовані. Ці прилади мають свої переваги й недоліки. Треба навчитися правильно, із дотриманням гігієнічних вимог переглядати телепередачі, користуватись комп’ютером і телефоном,  щоб попередити шкідливий вплив на здоров’я.

- Отже, щоб ці прилади приносили користь, потрібні правила для їх користування. Остання зупинка у нашій мандрівці « Знання». Тут ми виконаємо кілька завдань.

2. Робота в парі.

-  Гра «Спільне і відмінне». Візьміть на парті картку «Робота в парі», і 2 кольорові олівці – червоний та синій. Червоним помітьте на картці спільне у використанні телевізора, комп’ютера, мобільного телефону. Синім олівцем – відмінне. (Див. додаток 6)

3. Робота у групах.

- Розподілимось на 3 групи по рядах.  Кожна група складе по 5 правил для користування приладами і представники зачитають. 1 ряд – правила для перегляду телевізора, 2 група – для користування комп’ютером, 3 група – для мобільного телефону.  (Можливі відповіді додаток 7)

V. Підсумок уроку

- Закінчимо нашу мандрівку  грою «Доповни речення».

- Я запам’ятав на уроці….

- Ось наш урок і добіг до кінця. Ще хочу подарувати вам пам’ятки «Як зберегти зір» (Див. додаток 8.)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Тетяна Борисівна
    не завантажився додаток, чи так і повинно бути? За урок дякую!!!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Сакада Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 липня 2019
Переглядів
2872
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку