Розробка уроку з теми "Населення і держави Південної Америки"

Про матеріал

Тема: Населення і держави.

Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання про освоєння території материка, походження і формування сучасного населення Південної Америки; сформувати знання про особливості населення материка, його кількість, склад та розміщення; ознайомити з політичною картою Південної Америки; вдоскона­лювати практичні уміння та навички характеризувати головні ознаки населення материка, використовуючи тематичні карти атласу сформувати знання про особливості географічного положен­ня, природи, населення та господарства основних держав материка; вдоско­налювати уміння та навички характеризувати основні держави материка, наво­дити приклади взаємозв'язків країн Південної Америки з Україною; розвивати уміння працювати з додатковими джерелами знань

Обладнання: політична карта Південної Америки, підручники, ілюстративні (відео)матеріа­ли країн материка, малюнки гербів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

“Перевір один одного"

1.На річці Чурун в Південній Америці розташований найвищий водоспад світу:

а) Ніаґарський;

б) Вікторія;

в) Іґуасу;

г) Анхель.

2. Найвища вершина Анд:

а) г. Аконкаґуа;

б) г. Мак-Кінлі;

в) влк. Котопахі;

г) влк. Орісаба.

3. Вологі екваторіальні ліси Південної Америки називають:

а) пампа

б) кампос;

в)сельва;

г) льянос

4. Крайня північна точка Південної Америки:

а) мис Галлінас;

б) мис Фроуерд;

в) мис Паріньяс ;

г) мис Кабу- Бранку;

5. установіть відповідність між водними об'єктами Південної Америки та їх назвами.

1. річка А Ігуасу

2. озеро Б Тітікака

3. водоспад В Ориноко

4. затока Г Паріньяс

Д Ла-Плата

6. Розташуйте послідовно від підніжжя до вершин вертикальні пояси екваторіальних Анд.

А високогірні луки

Б низькорослі дерева і чагарники

В вологі екваторіальні ліси

Г сніги і льодовики

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Пригадайте, чому корінне населення Америки називається індіанцями?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Раси і народи

На південноамериканському континенті проживають представники європеоїдної (25 %), монголоїдної (15 %), негроїдної (10 %) рас, а також змішані 76 раси (50 %), які виникли на їх основі. Представників змішаних рас називають креолами, метисами, мулатами, самбо.

Креоли — нащадки від шлюбів іспанців і португальців в Америці.

Метиси — нащадки від шлюбів європейців з індіанцями.

Мулати — нащадки від шлюбів європейців і негрів.

Самбо — нащадки від шлюбів індіанців і негрів.( слайд 1, 2)

Більшість населення говорять іспанською мовою, у Бразілії — португальською, деяким групам індіанців удалося зберегти свої рідні мови. У Південній Америці проживає 387 млн осіб. Населення розміщується по території материка нерівномірно. Майже 90 % його живе в приморській частині континенту, де розташовані великі міста, серед яких є й міста-мільйонери: Сан-Паулу (17,8 млн), Буенос-Айрес (12,6 млн), Ріо-де-Жанейро (10,6 млн).( слайд 3)

2. Формування політичної карти

У І тис. н. е. в Південній Америці виникли перші держави. Задовго до появи знаменитої імперії інків на схилах Анд існували могутні індіанські держави — Чавін, Мочіка та Паракас. На момент приходу європейців на материку існувала могутня імперія інків. Наприкінці XV — на початку XVI ст. територія Південної Америки була поділена між декількома країнами Європи. У результаті національно-визвольної боротьби, яка на початку XIX ст. охопила весь континент, на материку утворилися нові держави. На сучасній політичній карті Південної Америки 15 країн, із них 12 — незалежні. Усі країни континенту належать до групи країн, що розвиваються. Майже всі країни Південної Америки, крім Болівії і Парагваю, мають вихід до океанів. Найбільшими за площею є Бразилія та Аргентина.

''Робота в групах"

( робота з картою мал. 113, ст. 117, учні опрацьовують питання і дають відповіді)

3. Держави

Робота в групах. Групи опрацьовують параграф 27.

І група- Бразилія

ІІ група- Аргентина

ІІІ група- Чилі

План характеристики країни

  • 1.Географічне положення
  • 2.Природа країни
  • 3.Населення країни
  • 4.Господарство країни( промисловість, сільське господарство, транспорт)

(групи опрацьовують матеріал у підручнику( 10 хв) і у вигляді повідомлень роблять коротку характеристику країни( 2-3 хв))

V. Закріплення вивченого матеріалу

Демонстрація вчителем презентацій по країнах.

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 26-27 ,підготувати повідомлення про об'єкти Світової спадщини ЮНЕСКО у країнах які вивчалися.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чилі

Номер слайду 2

Чилі - держава трьох континентів, найдовша країна в світі(4300 км). Площа – 756, 9 млн. км²Населення -16, 8 млн. чол. Столиця – Сантьяго

Номер слайду 3

Географічне положення. Знаходиться на узбережжі Тихого океану , уздовж всього східного кордону – непрохідна засніжена стіна Анд.

Номер слайду 4

Географічне положення. Полінезійський острів Пасхи належить до Океанії. Тут знаходяться кам’яні статуї моаї невідомого походження.

Номер слайду 5

Природа. Найпосушливіша пустеля світу-Атакама.

Номер слайду 6

Господарство. Чилі-один із світових лідерів з видобування мідних руд і виробництва міді. Чилі-одна з найбільших у світі риболовецьких країн.

pptx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2018
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку