Пропоную вашій увазі розробку уроку з української літератури для 8 класу на тему "Проблема влади грошей у творі Карпенка-Карого «Сто тисяч" з використанням ІКТ.
Розробка уроку з української літератури 8 клас
Тема: Проблема влади грошей у творі Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: Розкрити проблему влади грошей у творі; розвивати навички виразного читання, вміння логічно мислити, спостерігати, узагальнювати, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; розвивати навички усного зв’язного мовлення, формувати вміння дискутувати; виховувати почуття поміркованості щодо матеріальних потреб, бажання залишатися високоморальною людиною за будь-яких обставин, толерантність під час ведення дискусії.
Форма уроку: змішане навчання
Хід уроку
Епіграф
З золотом, як з вогнем:
і тепло з ним, і небезпечно.
(Народна творчість)
І Організаційний момент
ІІ Звучить уривок із пісні «Гроші» у виконанні Дзідзьо. Мотивація уроку
ІІІ Оголошення теми, мети уроку
Робота з епіграфом (учні пояснюють)
ІV Перевірка домашнього завдання. (Дочитати твір. Створити рекламу твору для майбутніх поколінь: в зошиті або відеофайл). Перегляд і пояснення (Посилання на буктрейлер, створений учнем 8-В класу Чернігівського ліцею № 32 Сердюком Дмитром https://www.youtube.com/watch?v=u4ypWzHAB3s)
Виконаємо онлайн-вікторину (з гаджетів) на співвідношення героїв та подій. Запрошую на свій сайт http://mostova.net.ua/ з переходом на рубрику українська література 8 клас.
Посилання га гру: https://learningapps.org/watch?v=pw8n7cw9a18
Першим учням, котрі виконали завдання, даю бонуси до оцінки
V Слово вчителя. Сьогодні ми будемо працювати на станціях у групах. Пропоную пригадати правила роботи в групі і дотримуватись їх протягом уроку:
Робота в групах починається. Учні повинні виконати роботу на кожній станції ПРОТЯГОМ 5 ХВИЛИН
Станція «Хронологія». Робота над змістом твору. Записати на аркушах події твору і розставити в хронологічному порядку. Участь в роботі беруть усі учасники групи і виконують одночасно. Чим більше правильно записаних аркушів, тим краще виконана робота.
Станція «Впізнай героя за реплікою». Гра-перегони. Кожен учень обирає собі гравця і вказує ім’я. Наприкінці гри буде видно результат кожного учня. Участь в роботі беруть усі.
Посилання на гру: https://learningapps.org/display?v=pvitfto2n18
Станція «Максимум». Записати на аркушах максимум прислів’їв, приказок та афоризмів про гроші та їх вплив на людину. Участь в роботі беруть усі.
Станція «Характеристика героя». Скласти характеристику героя за допомогою асоціацій. Участь в роботі беруть усі.
Станція «Онлайн-тест». Кожен учасник під наглядом учителя виконує онлайн-тест на сайті , вказавши своє прізвище.
Посилання на тест: https://docs.google.com/forms/d/14tw3JOiVJJHQMFQnNewO6i5ujh8m-AYLllUaqKZLFS8/viewform?edit_requested=true&fbzx=685733324550123500
Результати тесту появляться зразу ж наприкінці роботи і учитель може переглянути їх на своїй електронній пошті . Зразок нижче.
Виконуючи роботу на кожній станції, учні повинні оцінити одне одного , заповнивши таблицю. Зразок нижче.
VI Узагальнювальне слово учителя. До чого призводить потяг до надмірного збагачення?. Звісно, руйнує душу людини.
Підведення підсумків. Метод «Мікрофон»
Домашнє завдання. Підготувати інсценізацію найцікавіших фрагментів твору.
1