Розробка уроку з української мови. Навчання грамоти на тему: "Відпочинок на морі. Закріплення звукового значення букви «ем», читання з нею."

Про матеріал
Мета: формувати в учнів поняття про звукове значення букви «ем», уміння читати склади та слова із літерою «ем»; удосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, творче мислення, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до читання.
Перегляд файлу

1 клас НУШ (за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я.)

Українська мова. Навчання грамоти

Тема. Відпочинок на морі. Закріплення звукового значення букви «ем», читання з нею.

Мета: формувати в учнів поняття про звукове значення букви «ем», уміння читати  склади та слова  із літерою «ем»; удосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, творче мислення, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас;  виховувати любов до читання.

Очікувані результати:

-         Слухає й розуміє монологічне висловлювання.

-         Сприймає усні репліки співрозмовника.

-         Описує побачене та зображене.

-         Повторює услід за вчителем.

-         Читає вголос склади та слова.

-         Називає персонажів твору.

-         Відповідає на запитання.

Обладнання:  Буквар ( Н.В. Воскресенська, І.В. Цепова), розрізні літери, картки, малюнки, океанська мушля, презентація.

Хід уроку

I.Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1 класі

Діти – просто молодці!

II.Мотивація навчальної діяльності.

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Ми з вами будемо подорожувати по морських просторах. А щоб наша подорож була цікавою, ми будемо мандрувати на кораблі «Мрія». Уявіть собі, що наша класна кімната – це великий корабель. На широкій палубі розмістилися каюти-парти. Мій стіл- капітанський місток. Ви – мої помічники, юні моряки.

-         А на кожному кораблі існують свої закони, правила. Всі члени команди повинні їх виконувати.

Уважно слухати вчителя та однокласників.

Бути активним на уроці.

          Проявляти творчість та старанність.

         Бути в гарному настрої.

Команда в зборі. Тож вирушаймо!

ІІІ. Повідомлення теми і задач уроку.

-         Діти, як називається наш корабель? (Мрія)

-         Як ви розумієте, що таке мрія?

-         Яким  звуком починається це слово? Коли ми вимовляємо звук [м], губи міцно стулені, а потім різко розкриваються; повітря проходить через рот і ніс. Вимовте зі мною звук. Який це звук? ( приголосний)

-         На попередньому уроці ви дізналися, що звук [м], позначається буквою «ем».

Отож, сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати звукове значення букви «ем», читати склади і слова з нею.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Артикуляційна розминка.

Морське повітря дуже корисне для здоров’я. Починаємо розминку.

-         Подуємо у вітрила: тихенько, сильніше, сильно.

-         Виконаємо вправи: «Конячка», «Тигреня» -р-р-р, «Літак»-у-у-у, «Язичок-кулька» ( у закритому роті  язичок натискає то на одну, то на другу щоку».

  1. Розучування скоромовки.

-         Щоб наш корабель мчав швидше, вивчимо скоромовку.

Мила вмитися не вміла,

Мила мило з рук не змила.

-         Хто був уважний? Який звук зустрічається частіше? (Діти декілька разів промовляють скоромовку.)

  1. Гра « Впіймай звук  [м]».

Вчитель промовляє слова, а діти плескають у долоні.

Акула, молюск, кальмар, водорості, хвилі, моряк, корабель, камінці, пісок, восьминіг.

  1. Друкування великої та малої літер М м. (Діти друкують літери в картках-аркушах) Додаток 1.
  2. Складання звукової моделі слів.  Діти відгадують загадки та виконують звуковий аналіз слів-відгадок. Додаток 1.

В морі плавало на дні, там спокійніше мені.

Як желе мої боки, і прозорі, і м’які.

Якщо зловиш мене ти – руку можеш  опекти. (Медуза)

Воно безкрає, синє, і вітри його стережуть,

І кораблі красиві по водній гладі йдуть.(Море)

  1. Робота в парах.

а) - Діти, хвилі розкидали літери. Треба з літер скласти слово «море». (Учні складають слово з розрізної азбуки).

б) На картках у дітей малюнки із зображенням  мушлі та моряка. Треба з’єднати склад і слово, з якого воно починається (мо, ме, мі, му, мя, ми). Додаток 1.

Динамічна пауза «Морська»

Ми веселі моряки – мандрувати мостаки.

А щоб в мандри вирушати, треба  м’язи розвивати.

І щоб швидко нам пливти, треба всім ось так гребти!

Тренувались залюбки – гарні з нас всі моряки.

         V. Закріплення  вивченого  матеріалу.

     1. Чистомовка

        Ма – ма – ма – молока нема.

        Му – му – му – молока кому.

        Мо– мо – мо – молока дамо.

        Ми – ми – ми – напилися ми.

  1. Робота з Букварем (ст.55)
  1.     Гра «Павутинка». Зібрати зі складів слова.
  2.     Розгляд малюнка .

-         Що зображено на малюнку?  Кого ми бачимо на пляжі?  Кого ми бачимо у воді?

  1.     Читання слів під малюнком.
  2.     Читання вчителем речень. Учні хором, а потім по  черзі читають речення.

-         Як звали дітей?

-         Чому слова Марина й Рома написані з великої літери?

-         Де гралися діти?

  1.     Бесіда.

-         Чи можна гратися у морі без дорослих? Як треба поводитись у воді?

Фізкультхвилинка під відеоролик «Підводний світ»

     VІ. Робота над віршем.

  1. Слухання вірша Грицька Бойка «Простелилось море нам до ніг».
  2. Бесіда за змістом прочитаного.
  3. Словникова робота. Пояснення слів хвилі, човники.
  4. Робота на виразністю читання.

VІI. Підсумок уроку.

Інтерактивна гра «Мікрофон».

-         Ось ми повернулися на рідний берег.

-         Яка літера сьогодні подорожувала  з нами по морських просторах?

-         Які звуки вона позначає?

-         Що ж вам найбільше сподобалося в подорожі?

-         Мені, капітану, було дуже  приємно працювати з вами.

-         У мене для вас є сюрприз – велика океанська мушля. (Вчитель демонструє мушлю. Діти слухають звуки моря).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

                  Картинки по запросу рисунок медузы для детей                                                               

     

                                                                                                                                                                                               

                               

                                             

 мо           ме        мі         му         мя        ми       

 

 

doc
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку