Розробка відкритого уроку географії 10 клас "Країни-карлики Європи" з використанням ІКТ

Про матеріал
Пропоную розробку відкритого уроку географії у 10 класі з використанням ІКТ.
Перегляд файлу

 

ГЕОГРАФІЯ

«РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ»

10 КЛАС

 «Країни-карлики Європи»

 

Очікувані результати НПД: сформувати в учнів уявлення про держави-карлики Європи, причини їх появи та існування, знань про їх населення та особливості господарства; розвивати вміння самостійно працювати з джере­лами географічних знань, інтернет ресурсами, зв'язно, чітко й обґрунтовано висловлювати та відстоювати власні твердження.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи, географічні атласи для 10 класу, учнівські презентації, інтернет-ресурси Seterra.online.com, Classtime.com, Youtube.

Опорні та базові поняття: країна-карлик, анклав, форма правління, теократична монархія, протек­торат, ЕГП, природні умови й ресурси, населення, міста, господарство, промисловість, сільське господарство, інфраструктура, туризм, рекреаційне господарство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з використанням ІКТ.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

    Доброго дня всім присутнім. Перш ніж почати наш урок, давайте проведемо релакс-хвилинку. Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

     Добре! Тож, починаємо наш урок.

     У вас на парті лежать робочі картки групи. Секретар групи буде виставляти бали кожному учаснику за різні види робіт, потім додамо бали за тести на платформі та виведемо оцінку за урок.

     А зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте карту Європи (один учень виходить до дошки, інші учні  на своїх мобільних телефонах проходять за посиланням (на дошці) перевіряють знання карти Європи). Якщо ви отримали 100% - 12б, 90 та б.- 11б, 80 та більше – 10 б.,  70 – 9 б, 60-7б, 50-6б, 40 – 4 б, 30 – 3б, 20 - 2б. Якщо ви неправильно вказали на країну – вона горітиме червоним кольором.

Перевірка номенклатури (https://online.seterra.com/ru/vgp/3142)

     На попередньому уроці ви були поділені на групи та отримали випереджальне завдання. Кожна група презентує одну країну. Заповнити таблиці.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель: На карті Європи існує кілька маловідомих держав, на які в ХХ столітті у школах узагалі не звертали уваги через їх малу площу та населення. При­кладами таких країн є Андорра, Ліхтенштейн, Сан-Марино, Монако, Вати­кан. До них також часто відносять острівну державу Мальта та Люксембург. Дійсно, на перший погляд ці країни не можуть мати суттєвого значення для України. Але не варто забувати, що го­лова Ватикану, Папа Римський, є одночасно очільником католицької церкви, прихильниками якої є кожний шостий дорослий житель Землі. На території Ліхтенштейну зареєстровано понад 30 тис. фірм, які діють у десятках країн світу. Рекреаційне господарство Монако має світове значення, а за кількістю іноземних туристів, Андорра не має рівних у світі. Усі країни мають високий показник ВВП із розрахунку на одно­го жителя. Сан-Марино  найдавніша з республік Європи. Досвід місцевої демократії може бути дуже цінним та корисним і для України. Тож дивимось.

Відео «Топ5 країни-карлики Європи»

ІІІ. ПРАКТИКУМ

      Під час виступів груп ми будемо чути такі слова як «анклав», «теократична монархія» та протекторат. Дайте визначення поняттю «анклав».

Що таке теократична монархія?

Що таке протекторат?

Зрозуміти, у чому полягає специфіка та успішність міні-країн нам допоможуть ваші дослідження, над якими ви попередньо працювали.

Виступ груп з презентаціями

Вчитель: Жартома кажуть, що в цю міні – державу, розташованою між Австрією і Швейцарією, можна потрапити помилково, звернувши не в той бік на роздоріжжі. Чи правду кажуть? 

Презентація-дослідження Ліхтенштейну. Додаток 2.

А ви знаєте, що кожен житель цієї країни має можливість орендувати всю державу на 24 години, відчувши себе монархом. Заплативши 70 тисяч доларів, «глава князівства» зможе відпочити на гірськолижному курорті, пройтися по замках і по столиці з екскурсоводом, продегустувати вина і насолодитися святковим феєрверком.

Запитання.  Від чого країна має найбільший прибуток?

 

Вчитель: Назва цієї країни походить від слова «монах, чернець». Однак сучасне Монако  поєднання рекреаційно-туристичного та промислового комп­лексів.

Презентація-дослідження Монако Додаток 3

Запитання. що привело Монако до значного притоку в державу іноземних капіталовкладень і стало одним з основних джерел їх процвітання?

Банківська таємниця, що обіцяється, і низькі податки залучають мільярдні статки з-за кордону. 

Які особливості податкової системи країни?

 

Вчитель: Серед країн - карликів є країна, яка приховує в собі стільки цікавого, що може спокійно позмагатися з багатьма країнами – це Андорра.

Презентація-дослідження Монако Додаток 4

Запитання. Чому в Андоррі в сільському господарстві зайнято лише 1% жителів? Маленька площа країни

 

Вчитель: карликова республіка в усьому дотримується своїх інтересів і тому процвітає. В чому секрети інтересів та процвітання Сан-Марино?

Презентація-дослідження Сан-Марино. Додаток 5.

Запитання. Офіційна назва Ясновельможна республіка Сан-Марино – чому? (Її заснував ще 301 року християнський каменяр Маринус, який переховувався на горі Титано від римського імператора Діоклетияна. Спочатку її називали “Земля Сан (святого) Марино”).

 

Вчитель: саме з цієї країни лунають молитви на весь світ з уст Папи Римського, який щоденно молиться за здоров’я, Божу ласку, мир у всьому світі, злагоду між людьми, за припинення воїн, за заслання Божої ласки на всіх людей. Це - Ватикан.

Презентація-дослідження Ватикану. Додаток 6

Запитання. Чому Ватикан має некомерційну планову економіку? (Джерела доходів – пожертви католиків зі всього світу, та туризм. Велика частка робочої сили – мешканці Італії)

IV. Підбиття підсумків уроку.

Виділіть загальні риси розвитку країн-карликів.

Прийом «Мікрофон»

  Мають невелику площу – міні-країни, країни-карлики.

Розвиток традиційних галузей господарства.

  Залучення інвестицій розвинутих країн та пільговий митний режим.

  Високий рівень розвитку сфери послуг – туризму.

Наявність континентальних країн-карликів є доказом сучасної демократичності регіону. Практично всі країни-карлики Європи перебувають в економічній та політичній залежності від своїх біль­ших і сильніших сусідів. Однак гос­подарство країн-карликів ґрунтується на перевагах свого ВВП, висококва­ліфікованій робочій силі та використанні місцевих рекреаційних ресурсів. При вивченні будь-якої країни ми з вами звертаємо увагу на екологічну ситуацію. Не дивлячись на те, що в Європі екологічні проблеми стають дуже гостро, ми все ж сподіваємось, що ці маленькі, але сильні країни збережуть свою природу чистою та недоторканою для нащадків.

Географічний диктант « Так чи ні »

1. Чи є Ватикан теократичною монархією? Так

2. Чи є Монако Герцогством?  Ні, князівство. Князь Альбер II

3. Чи є Мальта членом Британської Співдружності націй? так

4. Чи є Сан – Марино найдавнішою республікою у світі? так

5. Чи вірно, що мальтійська мова є діалектом арабської мови? так

6. Чи вірно, що в Андоррі є два офіційних глави держави? так

7. Чи є Ліхтенштейн князівством? ні, герцогство

8. Чи вірно, що Ватикан – один з найбільших капіталовкладників світу? ні

9. Чи вірно, що Ліхтенштейн анклав? Ні

 10. Чи є Андорра мікропротекторатом?

 

V. Рефлексія

І на закінчення перевіримо ваші знання та вміння слухати. На моб.телефонах входимо на платформу. Введіть код (на дошці). Ваші результати я бачитиму на моніторі. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Починайте відповідати на тести. (На моб.тел. Clastime) (Фон музика)

Отже:

  1. Назвіть найменшу країну – республіку Європи  (Сан-Марино)
  2. В якій країні один з основних видів доходу – продаж поштових марок?  (Ліхтенштейн)
  3. Яка країна має репутацію грального центру Європи?  (Монако)
  4. В якій країні встановлено пам’ятник «Формулі-1»?  (Монако)
  5. В якій країні немає університетів, а вищу освіту молоді люди здобувають за кордоном?  (Ліхтенштейн)
  6. В якій країні серед громадян немає жінок?  (Ватикан)
  7. Яка країна найбільша за площею?  (Люксембург )
  8. В якій європейській країні кількість військових музикантів перевищує кількість солдат в армії?  (Монако)
  9. Яка країна є найвужчою?  (Монако)
  10. Яка європейська країна найменша за площею?  (Ватикан)
  11. В якій країні найменша кількість жителів?  (Ватикан)
  12. Яка країна відмовилася від збройних сил і зараз не має своєї армії?  (Ліхтенштейн)
  13. В якій країні знаходиться місто Монте-Карло? (Монако)
  14. Столицею якої країни є місто Вадуц?  (Ліхтенштейн)
  15. Яка держава знаходиться в межах одного міста?  (Ватикан)
  16. В якій країні гонки «Формули-1» проходять по вулицях міста?  (Монако)

VI. Виставлення оцінок

  Учні, ви були активні, ваші виступи були цікавими, змістовними. Взагалі добре  показали знання з теми «Країни-карлики Європи». Дякую всім!

VII. Домашнє завдання.

 Підготувати кросворд за темою «Держави-карлики» та підготуватися до тематичного оцінювання з теми «Загальна характеристика Європи».

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 вересня
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку