Розробка відкритого заняття з англійської мови
“Letters. I see.. It is/is not… Prepositions in, on, at”
(2 рік навчання)
підготувала та провела:
вчитель англійської мови
Шверненко Світлана Юріївна
Кропивницький - 2019
Відкритий урок англійської мови
Викладач-Шверненко С.Ю.
Група- 2 рік навчання (7 учнів)
Дата - 14.12.2019.
1. |
|
Вступна частина |
5хв |
|
2. |
|
Основна частина |
70 хв |
|
|
1 |
Привітання з дітьми + пісня “Hello” + How are you? Введення в урок |
2 хв 1 хв |
|
|
2 |
Скоромовки (на тенісних м’ячиках-snowballs ) |
2 хв |
|
Фонетика |
||||
|
3 |
Гра з картками вчителя Ігри з картками дітей:
|
1хв 3 хв |
|
|
4 |
Гра «Пропущене буквосполучення» (7 дітей) |
3 хв |
|
|
5 |
Гра «З’єднай малюнок та транскрипцію» (7 дітей) |
2хв |
|
|
6 |
Пісня «Shake your hands» |
2 хв |
|
Лексика |
||||
|
7 |
“1-2-3-Turn Back”- хто швидше назве слово |
2хв |
|
|
8 |
«Memory Game” (з’єднати слово-переклад) |
2 хв |
|
|
9 |
Spelling Game (2 команди, 1 представник команди виходить до дошки, інші диктують по 1 букві слово, яке я показую на малюнку)(по 2 слова від команди, усього 4 слова) |
3 хв |
|
|
10 |
Пісня «Rainbow» |
2хв |
|
Граматика |
||||
|
11 |
Теорія по іменнику, прикметнику, артикль |
2хв |
|
|
12 |
Гра “Hedgehogs” -розподілити слова відповідно до вживання артикля (7 дітей) |
2 хв |
|
|
13 |
Скласти словосполучення іменник + прикметник (тубуси) |
2 хв |
|
|
14 |
Гра «Встав відповідний артикль» (7 дітей) |
3 хв |
|
|
15 |
Гра «Рибки»Складання речень I see…on/in/at… |
3 хв |
|
|
16 |
Пісня «Walking, walking ” |
2 хв |
|
|
17 |
Пригадуємо теорію по займеннику + is+not за допомогою гри хрестики-нулики |
3 хв |
|
|
18 |
Підготовка до монолог.мовлення. Складання речень за малюнками. Snowball |
2 хв |
|
|
19 |
Монологічне мовлення (описи малюнків на час) (4 дітей) |
4 хв. |
|
|
20 |
Пісня «Twinkle, twinkle, little star» |
2 хв. |
|
|
21 |
Пригадуємо вирази до діалогів “Ball”-Circle відповісти на питання |
3хв |
|
|
22 |
Гра з батьками. Інтерв’ю з мікрофоном. Задати мамі(чи ін..) 2 будь-які питання теми знайомства. |
4 хв. |
|
|
23 |
Діалогічне мовлення (5 дітей) |
5 хв |
|
|
24 |
Пісня «Where are you from?» |
2хв |
|
|
25 |
Аудіювання (аплікація-листівка, дарують батькам ) |
5 хв |
|
|
26 |
Пісня “Merry Christmas” |
1 хв |
|
3. |
|
Заключна частина |
5хв |
|
ІІ. Основна частина
-Stand up, please. Hello, my dear students! Come to the blackboard and make up a circle.
-Let’s sing a song “Make a circle”.
- How are you? Ask me.
2 Скоромовки (на тенісних м’ячиках-cніжках) (2хв)
Let’s train our tongues with tongue twisters. Take a ball, read a word on the ball and tell the tongue twister with this word.
I wish you were a fish in my dish.
Busy buzzy bumble-bees
I scream, you scream, we all scream for ice cream!
He has got a hand in his hand
They threw three thick things
3 Гра з картками вчителя 1хв
Make up a train. Let’s revise letters. Look at my card and say “Handwritten letter __”, “Typed letter__” “Sound___” Sit down please.
Гра з картками дітей (покажіть друк., проп., зв., перша буква за малюнком, пропущена буква у слові,складіть слово за малюнком) 3хв
- And now let’s work with your cards. Who will be the first? Show me typed letter S, handwritten letter y, sound [ʌ], handwritten letter K, sound [æ], typed letter F, letter combination ck.
- Show me the first letter in the word іn the picture (сock, hat)
- Show me the missing letter in the word _ettle, f_t
- Make up the word (малюнок подарунок) handwritten. Come to the blackboard and show. Read all together. Make up the word (малюнок шкарпетка) typed. Come to the blackboard and show. Read all together.
- Collect your cards.1,2,3,4,5
4. Гра «Пропущене буквосполучення» (7 дітей) (3хв)
And now let’s revise our phonetic rules, you see letter combinations and sounds on the blackboard, your task is to fill in а missing letter combination or a letter and to tell the rule.
happ_ bla__ _andy si__y clo__ littl_ _t
5. Гра «З’єднай малюнок та транскрипцію» (7 дітей) (3хв)
The next task is to read the transcription of the word, to find the proper picture and to match them and to tell the rule.
[æpl] [lɪp] [flæg] [dʌk] [ɪn] [fæmɪlɪ] [fʌnɪ]
6. Пісня «Shake your hands» (2хв)
- And now come to the blackboard and let’s sing a song.
7. “1-2-3-Turn Back”- хто швидше назве слово 2хв
-Come here and make up 2 teams. Turn back to back. Take a picture. I will count to 3, make 3 steps. When I say “Turn back”, your task is to turn back and to name the word you’ll see in the picture of the other participant. (a hen, a sock, a mat, a leg, a cap, a bed, an egg, a flat) візьміть новіші слова вантажівка барабан жабка ..
8. «Memory Game” (з’єднати слово-переклад) 2 хв
Look at the words and the pictures and try to remember where they are. I will cover the words. Name the numbers on the word and the picture. If the word is the same, read and translate. If no, let’s try once more.
(a bat, a clock, happy, little)
9 Spelling Game (2 команди, 1 представник команди виходить до дошки, інші диктують по 1 букві слово, яке я показую на малюнку)(по 2 слова від команди, усього 4 слова) 3 хв
Let’s have got 2 teams. Vania, come to the blackboard, take a piece of chalk and don’t turn here. Students, look at the picture and dictate \ the words letter by letter. (a puppy, a hand, a candy, a duck)
10 Пісня «Rainbow»(2хв)
- And now come to the blackboard and let’s sing a song “Rainbow” (співають з квадратиками кольорового картону в руках)
11 Теорія по іменнику, артикль (2хв)
Now dear children, let’s revise theory about articles:
-що таке іменник?
- які іменники називаються злічуваними?
-які іменники називаються незлічуваними?
-що таке однина?
-що таке множина?
- які артиклі є в англійськіймові?
- коли вживаєтьсяартикль а?
-Наприклад …
- коли вживається форма артикля an? Наприклад…..
- а якщо перед іменником стоїть прикметник, куди потрібно поставити артикль?
12 Гра “Hedgehogs” - розподілити слова відповідно до вживання артикля (7 дітей) 2 хв
Help the hedgehogs to get ready to their Christmas party. Read a word on a hedgehog with the necessary article, put it into the proper bucket and explain the rule.
Ann, egg, silly, Sam, family, plum, apple
13 Скласти словосполучення іменник + прикметник (тубуси) 2 хв
Take 2 cards and make up a word combinations. Don’t forget about the articles
прикметники
щасливий
чорний
сумний
кумедний
поганий
великий
маленький
малюнки іменників
a cock
a rabbit
a pond
a lamp
a flag
an apple
a tent
14 Гра «Встав відповідний артикль» (6 дітей) (3хв)
Come to the blackboard and fill in articles, explain. Translate
15 Гра «Рибки»Складання речень I see…on/in/at… 3 хв
(картка прикріплена до рибки металевою скріпкою, на кінці вудочки магніт)
Сatch a fish with a picture in it, make up a sentence and put it into the proper bucket: in/on/at.
16 Пісня «Walking, walking ” (2хв)
-Stand up, turn to your parents and let’s sing a song «Walking, walking”.
17 Пригадуємо теорію по займеннику + is+not. хрестики-нулики (3хв)
Let’s play a game «Tic-Tac-Toe» We have got 2 teams. Your task is to put crosses, and your task is to put noughts. Let’s start
- Що таке займенник?
- Що замінює займенник?
- Як перекладається займенник it?
- Що замінює займенник it
- Що завжди вживається в реченні після it?
- Наприклад?
- Яке ви знаєте дієслово-зв’язку?
- Як утворити заперечні речення ?
- Яку ви знаєте заперечну частку?
- Де ставиться заперечна частка not?
18. Підготовка до монолог.мовлення. Складання речень за малюнками. Snowball 2 хв
Look at the picture and describe it 1 by 1. I see… It is not…It is … It is not on…It is at….
(a nut, a sock).
19. Монологічне мовлення (описи малюнків) (4 дітей) (4хв)
And now let’s speak monologically tell the monologues. Your task is to say 4 sentences for each picture. For example, I see a puppy. It is not fat. It is little. It is at a duck. You have got 30 s. Dasha, come to the poster and tell the monologue. are you ready? 1, 2. 3 start.
20 Пісня «Twinkle, twinkle, little star»(2хв)
- And now take stars, come to the blackboard and let’s sing a song «Twinkle, twinkle, little star». (співають з вирізаними зірками в руках)
21 Пригадуємо вирази до діалогів “Ball”- Circle відповісти на питання 3хв. Come to me and make up a circle. Catch the ball ask and answer the questions.
- What is your name?
- How old are you?’
- How are you?
- Nice to meet you too
- Where are you from?
- What is your telephone number?
22. Гра з батьками. Інтерв’ю з мікрофоном. Задати мамі(чи ін..) 2 будь-які питання теми знайомства. 4 хв.
-Let’s have an interview. Take a microphone, come to your mother or father and ask any 2 questions.
23. Діалогічне мовлення (5 дітей) (5хв)
Now dear children, let’s make up dialogues. Kostia, come to the blackboard.
- Hello!
- Hello!
- Nice to meet you
- Nice to meet you too
- What is your name?
- My name is _______, and what is your name?
- My name is Svitlana Yuriivna. How are you?
- I’m fantastic, and how are you?
- I’m fine. How old are you?’
- I’m 7. And how old are you?
- I’m 30.
- Where are you from?
- I’m from America. Where are you from?
- I’m from China.
- What is your telephone number?
- My telephone number is 3456. And what is your telephone number?
- My telephone number is 7892. Good-bye
- Bye.
- Come to the blackboard and make up your dialogue
24 Пісня «Where are you from?» (2хв)
- And now take the cards Canada, Italy, China, America, come to the blackboard and let’s sing a song “Where are you from?”
25 Аудіювання (аплікація-листівка, дарують батькам ) (5хв)
Now my dear, one more exercise – listening. Take a card and a set of pictures. I’ll read a text and your task is to listen attentively and to stick pictures according to the text.
I see a bell. It is not black. It is red. It is not at a flag. It is at a gift.
I see a dog. It is not sad. It is happy. It is not at a bell. It is at a flag
I see a candy. It is not big. It is little. It is not at a bell. It is at a dog.
I see a cat. It is not little. It is fat. It is not at a dog. It is at a bell.
Look at your cards and describe, what you see.
26 Пісня “Merry Christmas” (1хв)
Stand up, sing a song and after that give your cards-gifts to your parents.