Розробка виховного заходу розрахована на учнів 3 класів. Захід можно проводити як у класі, так і серед школярів паралелі.
Тема. Конкурс «Всезнайко-2019»
Мета: Формувати в учнів прагнення до активної інтелектуальної діяльності, розвивати пізнавальну і творчу діяльність учнів; вдосконалювати навички самостійного пошуку нових закономірностей; пробуджувати допитливість; виховувати доброзичливість, ініціативність, бажання спілкуватись, спільно працюівти, говорити відкрито, не соромлячись.
Обладнання: мультимедійне обладнання
Хід вікторини
(лунає музика)
Вчитель: В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Попрацюйте всі старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у наших дружніх класах
Діти – просто молодці!
Вчитель: Раді вас вітати на нашому сьогоднішньому конкурсі «Всезнайко-2015». Ми з вами відправляємося у подорож в країну Знань. Але щоб нам туди потрапити необхідно буде подолати декілька станцій.
Вчитель: На кожній з цих станцій на вас чекатимуть цікаві та несподівані завдання. Тож будьте уважними та швидко давайте відповідь, інакше хід від вашої команди перейде до наступної.
(представлення команд)
Вчитель: Приготувались, команди! На старт! Вирушаємо у нашу захопливу і цікаву подорож.
Перша станція «В гостях у Казки»
Вчитель: Перша станція на яку ми потрапимо присвячена літературі
1) Відгадай українську народну казку за опорними словами
.
2. Відгадай казку за малюнком
Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
Ілюстрації ( горошинка, туфелька, яблуко)
3. У якій казці таке буває?
1. Головний герой у розквіті сил може захворіти, якщо не з’їсть малинового варення. («Карлсон, який живе на даху»)
2. Королівна може проспати 100років і прокинутися від поцілунку принца.
(«Спляча красуня»)
3. Гарна дівчинка відкушує червоне яблуко і засинає, а її сон охороняють сім вірних друзів. («Білосніжка і семеро гномів»)
Друга станція «Математичне місто»
1) Математична вікторина.
До речі, слово «вікторина» від латинського «вікторія», означає «перемога».
1. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було.
То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2)
2. Скільки лапок у 8 зайченяток? ( 8*4=32)
3. Рибу вудили коти
Якось раз до темноти.
22 зловив Мурко,
37 піймав Васько.
Скільки рибок у котів,
Порахуй,ану ,мерщій! (22+37= 59)
4. Гусінь листячко жувала
І знічев'я рахувала:
- 33 листки кленових,
26 листків дубових,
Полічити цей обід
Нам швиденько, друзі, слід. (33+26=59)
5. Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7x7=14)
6. На травичці біля хати метушаться цуценята. Троє білих наче сніг, Десять чорних. Скільки всіх? (3+10=13)
2) Загадки
1.Дві дощечки, дві сестрички несуть мене з гори. (Лижі).
2.П’ять братів живуть у хаті, кожний має по кімнаті. (Рукавиця).
3.Чорний, а не крук, рогатий, а не віл, шість ніг без копит. (Жук).
4.Сидить Марушка у семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля).
5.Дев’ять братів зелененьких, кругленьких, в одному кожусі живуть. (Горох).
6. Десять братиків роками рівні, ростом різні. (Пальці на руках).
Третя станція «Танцювальна»
Вчитель: А зараз невеличка музична пауза для учасників конкурсу, вболівальників та журі.
Четверта станція «Лісова галявина»
1) Загадки
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисиця)
Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти.
(Вовк)
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має.
(Кабан)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає,
А у лісі в холодку
Все кує, мудруля,
Хто вона?
(Зозуля)
2)Знайди зайве
1)бліда поганка, сироїжка, мухомор
2)дельфін, кіт, окунь
3) сосна, липа, ялинка
П’ята станція «Солов’їна»
Вчитель: Згадайте, що називають солов’їною? (українську мову)
Правильно! Їй присвячують вірші:
Мова барвиста,
Мова багата,
Рідна й тепла,
Як батьківська хата.
Отож, на нашій останній станції ми перевіримо ваші знання з рідної мови!
1) Закінчи прислів’я
Праця людину годує, а ...........(лінь марнує)
Без труда нема .............(плода)
Мудрим ніхто не вродився, а .............(навчився)
Жити - .............(Вітчизні служити)
Бджола мала, а й та .............(працює)
Маленька праця краще за велике ..........(безділля)
2) Розгадування ребусів
(ракета)
(корона)
(тигр)
3) Конкурс капітанів
Капітани відповідають по черзі на питання. За кожну правильну відповідь команді нараховують по 1 балу.
Підсумок змагань
(Слово надається журі)
(Члени команд нагороджуються .)
Вчитель: Ось закінчився, діти, наш конкурс.
Учися мій друже,
Відмінником будь,
Люби і поля, і діброви.
І де б ти не був,
Де б не жив – не забудь
Своєї вкраїнської мови.
(лунає музика)
1