Тема. «Діти єднають Україну»
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; формувати в учнів
громадянську компетенцію, поняття мужності, патріотизму, національної свідомості; розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до рідного краю, патріотизм.
Хід уроку
І. Організація класу
Кримськотатарський поет Нузет Умеров написав цікавий вірш про клас:
Добрий день, наш милий клас!
Як ти влітку жив без нас?...
Друже наш, просторий клас,
привітай сьогодні нас!
Ми з тобою знов зустрілись,
бо канікули скінчились.
Буде в класі, як раніше:
сміх і галас, а не тиша.
Проживем навчальний рік
ми ще краще, як торік.
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку
Ми розпочнем найперший наш урок.
ІІ. Актуалізація знань
1.Підготовча бесіда
Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
§Так, це наша рідна Україна. Як називається цей вірш?( Акровірш)
Швидко промайнуло тепле літечко і ось вже першовересень покликав вас до школи. За літо ви набралися сил, подорослішали. Нас чекає цікава і напружена робота в 3 класі, пізнавальні уроки читання, математики, української та англійської мов… А на нашому найпершому уроці ми поговоримо про ті найважливіші речі, без яких не може існувати кожна людина. Як ви думаєте, про що буде йти мова сьогодні на уроці?
Розповідь вчителем легенди «Наша земля»
Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який в цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх: – Чого ви прийшли до мене? Дізнавшись, що вони залишилися без землі, він запропонував їм чорну землю. – Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, – сказали наші предки. – Ну тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам'ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні – то ворога, – сказав Бог. Пішли предки наші на ту землю і оселилися там. А країну свою назвали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі. Кожна людина з великою любов'ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. Батьківщина – це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, учителі. Це стежка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, – це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка, це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
§Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.
Я не бував за дальніми морями,
Чужих доріг ніколи не топтав —
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливим я і вільним виростав.
Мене ліси здоров'ям напували,
Коли бродив у їхній гущині,
Мені поля задумливо шептали
Свої ніким не співані пісні.
Коли не вмів ще й букваря читати,
Ходив, як кажуть, пішки під столом,
Любить людей мене навчила мати
І рідну землю, що б там не було.
Чужих країв ніколи я не бачив,
Принад не знаю їхніх і окрас,
Та вірю серцем щирим і гарячим:
Нема землі такої, як у нас.
Василь Симоненко
Сьогодні на годині спілкування ми будемо з вами вести мову про
чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Про те, що мир в Україні – запорука миру в Європі. Кожен з вас живе серед дорогих та близьких людей. Тато, матуся,брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до свого народу, до своєї держави.
От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю. Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
- Діти, подивіться уважно на дошку. На гілочках куща калини написані слова. Про що ви думаєте , коли їх читаєте? Калина,Дніпро, лелека, вишиванка ,Тарас Шевченко, барвінок, Київ, верба, тризуб, віночок, Карпати
- Отже, здогадались? Всі ці слова стосуються нашого рідного краю – України.
( вчитель прикріплює по середині табличку зі словом Україна ) - А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)
Вчитель: Що для вас є Україна? Що ви уявляєте промовляючи слово Україна?
Незалежна держава |
Калина |
Україна |
Батьківщина |
Верба |
Рушник |
ДніРіРдна сторонапро |
Лелека |
Київ |
Спробуйте добрати слова до кожної букви із слова Україна, які згодом використаємо для характеристики нашої Батьківщини. (Букви розташовані по колу, як вінок, слова записуються, ніби стрічки до вінка різнокольоровою крейдою.)
У – унікальна
К – красива
Р – рідна
А – активна
Ї [й] – єдина
Н – найкраща
А – артистична
Інформація для вчителя: підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук [й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово на букву є. - Кожний українець повинен бути справжнім громадянином своєї країни: любити її, захищати, робити багатшою і красивішою.
Декламування учнями вірша «Легенда про Україну»
ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ
Коли це все було – ніхто не знає,
Але легенда так розповідає:
Надумав Бог про всіх подбати,
Талантами людей обдарувати.
Французам дав красу та елегантність,
А німцям – дисципліну та педантність.
Любов до моря дарував англійцям,
Росії – владність,
А голландцям – квіти.
Ну, як таким дарункам не радіти!
Підвівся Бог зі свого трону,
Вдоволено поправив він корону.
І тут побачив дівчину в куточку,
Одягнену у вишиту сорочку.
– Чом плачеш ти? Як звуть тебе, дитино?
Вона відповіла:
– Я – Україна.
А плачу, Боже, бо не бачу меж
Від пролитої крові і пожеж.
Чому, скажи мені, така зла доля?
В своїй землі немає правди й волі!
– Так от яка історія твоя!
Та тільки всі роздав таланти я,
Скоріше треба було підійти…
І тут дівчина вже хотіла йти,
Та Бог підняв правицю, зупинив.
І з дівчиною знов заговорив:
– Неоціненний скарб один я маю,
Уславить він тебе у світі, знаю.
Бери його та бережи.
Це – пісня.
Взяла дарунок, до грудей притисла
І понесла ту пісню по межі:
«Нам, Боже, Україну, збережи!».
Звучить пісня «Україна – це ми» муз. Ніколо, сл. Ю. Рибчинського
Вчитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
1 дитина: – До магазину, - там є цукерки.
2 дитина: – Ні, до школи, - там є діти.
3 дитина: – Ні, до річки, - там можна купатись.
4 дитина: – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5 дитина: – Ні, у поле, - там простір широкий.
Вчитель: Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором) - Яка стежка найкраща?
Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла...
Мати: - Додому, діти! До рідного дому!
- Як ви гадаєте, чому мама так сказала? - А для вас яка стежка найкраща?
Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів'я »
Рідна сторона - мати, а чужа – … ( мачуха )
Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )
Та земля мила, де … ( мати народила)
Всюди добре, а … (дома краще)
Без верби і калини ( нема України)
За рідний край … ( життя віддай)
Тільки в ріднім краї… ( солов'ї співають)
- Молодці! А хто з вас може пригадати інші прислів'я про Україну?
Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
1.Без верби і калини … (нема України)
2.Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)
3.Птицю пізнають по пір'ю, а людину …(по мові).
4. Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки…(Батьківщину)
5.Праця годує, а…(лінь марнує)
6.Гостре словечко …(коле сердечко)
7.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі)
8.Губами говори…(а руками роби)
« Бабусина скринька».
- Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
- Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.
Плов, вареник , драник;
Лелека, слон, мавпа;
Пальма, калина, ялина;
Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
Береза, клен, верба ;
Місяць, зірка, тризуб;
Чорнобривці, кактус, гвоздика.
Балалайка, бандура, гітара -
Віночок, хустинка, шапка (діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова. Перевірка відбувається фронтально.)
Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Державна мова України (Українська)
* Які гори є на території України? (Кримські, Карпати)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
* Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
* Ім'я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
* З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
- Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і обов'язково прославите її своїми добрими справами.
Але, нажаль, в Україні є таке місце, яке, на сьогоднішній день, відвідувати небезпечно. Це - Схід України.
Так. На Сході зараз точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє України. На полі битви – захисники, воїни. Вони мужні, сміливі, хоробрі… Ми серцем і душею з тими, хто у ці дні боронить нашу свободу, пам'ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього.
Бажання ворогів нашу державу роз'єднати на частини змусило українських патріотів відстоювати незалежність нашої держави. Там йдуть бойові дії. Діти не можуть навчатися. Деякі поїхали навчатися в інші регіони України. У боротьбі за незалежність України вже загинуло дуже багато її синів. Загинули вони за свободу, цілісність та єдність нашої держави. Хтось загинув у Києві на Майдані, їх називають Героями Небесної сотні та загиблих у зоні АТО, які не пропускають ворогів у глиб України. Всі люди долучаються до того, щоб наблизити перемогу над ворогом. Звичайно, всі не можуть воювати. Тим більше ви. Бо ви ще маленькі. Але ми передаємо продукти воїнам на Схід, пишемо їм листи, теплі речі. Тобто надаємо свою посильну допомогу .
– Якщо об'єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо? – Народ. Народ України, український народ. Ми всі одна сім'я, повинні жити дружно. Кожне сердечко, мов листочок на одному великому дереві в одному краю.
Діти, зараз візьміть сердечко, яке ви підготували і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.
-Давайте разом зігріємо теплотою своїх сердець нашу Батьківщину. На кожному серці напишіть побажання для нашої країни, і прикріпимо їх на карту України.
Ми будемо допомагати один одному, будемо підтримувати товаришів, не будемо сваритися, а будемо міцною і дружною великою українською шкільною родиною. Згодні? Яка гарна в ньому Україна! Якщо наші серця будуть гріти Україну, то в нашій державі обов'язково все буде добре. Українці повинні бути єдиними та допомагати завжди один одному не лише у нашому класі. Завжди, коли хтось проситиме допомоги – допоможіть, ніколи не насміхайтесь, творіть лише добро, тоді добро й до вас від людей повернеться. Запам'ятайте, любі діти: усе в світі повертається. Добро повернеться добром, усмішка – усмішкою, а зло вертається злом. Тому завжди варто ставитись до людей так, як би ви хотіли, що б ставились і до вас. Які ви молодці! Подивіться, яка гарна, уквітчана наша Батьківщина стала. А щоб такою гарною і чарівною вона була, кожен з вас має щось робити для неї. Як ви думаєте, що саме? Правильно! Любити рідний край, шанувати, робити Україну кращою – не смітити, не руйнувати те, що створили люди й природа, а ще – жити у дружбі й мирі. Коли ви всі будете як одна велика дружня родина, ви здолаєте усі труднощі, усі негаразди.
- Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна.
Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.
- Ви майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.
Дякую вам за чудову роботу!
Сценка « Віник»
Виходять 2 учні .
Закінчити урок я хочу такими словами:
Наш прапор - блакитне мирне небо та жовте колосся.
Наш герб – оберіг народу.
Скарб країни – це ми!
Наші цінності - рідна хата, рідна сім'я, хліб, верба, мальва, калина, мирне життя.
Улюблені страви – вареники, галушки, узвар, деруни, пампушки.
Славетні українці – Т. Шевченко, Леся Українка, Сергій Бубка, Яна Клочкова, Борис Патон, Ліна Костенко та інші.
Наші свята – Різдво, Великдень, Трійця, Масляна, жнива. Ми любимо все це!
Тема. «Діти єднають Україну»
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; формувати в учнів
громадянську компетенцію, поняття мужності, патріотизму, національної свідомості; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять; збагачувати словниковий запас, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до рідного краю, патріотизм.
Хід уроку
І. Організація класу
Кримськотатарський поет Нузет Умеров написав цікавий вірш про клас:
Добрий день, наш милий клас!
Як ти влітку жив без нас?...
Друже наш, просторий клас,
привітай сьогодні нас!
Ми з тобою знов зустрілись,
бо канікули скінчились.
Буде в класі, як раніше:
сміх і галас, а не тиша.
Проживем навчальний рік
ми ще краще, як торік.
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку
Ми розпочнем найперший наш урок.
ІІ. Актуалізація знань
Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
Швидко промайнуло тепле літечко і ось вже першовересень покликав вас до школи. За літо ви набралися сил, подорослішали. Нас чекає цікава і напружена робота в 3 класі, пізнавальні уроки читання, математики, української та англійської мов… А на нашому найпершому уроці ми поговоримо про ті найважливіші речі, без яких не може існувати кожна людина. Як ви думаєте, про що буде йти мова сьогодні на уроці?
Розповідь вчителем легенди «Наша земля»
Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який в цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх: – Чого ви прийшли до мене? Дізнавшись, що вони залишилися без землі, він запропонував їм чорну землю. – Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, – сказали наші предки. – Ну тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам’ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні – то ворога, – сказав Бог. Пішли предки наші на ту землю і оселилися там. А країну свою назвали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі. Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. Батьківщина – це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, учителі. Це стежка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, – це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка, це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.
Я не бував за дальніми морями,
Чужих доріг ніколи не топтав —
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливим я і вільним виростав.
Мене ліси здоров'ям напували,
Коли бродив у їхній гущині,
Мені поля задумливо шептали
Свої ніким не співані пісні.
Коли не вмів ще й букваря читати,
Ходив, як кажуть, пішки під столом,
Любить людей мене навчила мати
І рідну землю, що б там не було.
Чужих країв ніколи я не бачив,
Принад не знаю їхніх і окрас,
Та вірю серцем щирим і гарячим:
Нема землі такої, як у нас.
Василь Симоненко
Сьогодні на годині спілкування ми будемо з вами вести мову про
чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Про те, що мир в Україні – запорука миру в Європі. Кожен з вас живе серед дорогих та близьких людей. Тато, матуся,брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до свого народу, до своєї держави.
От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю. Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
- Діти, подивіться уважно на дошку. На гілочках куща калини написані слова. Про що ви думаєте , коли їх читаєте? Калина,Дніпро, лелека, вишиванка ,Тарас Шевченко, барвінок, Київ, верба, тризуб, віночок, Карпати
- Отже, здогадались? Всі ці слова стосуються нашого рідного краю – України.
( вчитель прикріплює по середині табличку зі словом Україна ) - А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)
Вчитель: Що для вас є Україна? Що ви уявляєте промовляючи слово Україна?
На дошці напис Україна. Діти пишуть на аркушах паперу свої слова та прикріплюють їх
Гра «Моє слово про Україну»
Спробуйте добрати слова до кожної букви із слова Україна, які згодом використаємо для характеристики нашої Батьківщини. (Букви розташовані по колу, як вінок, слова записуються, ніби стрічки до вінка різнокольоровою крейдою.)
У – унікальна
К – красива
Р – рідна
А – активна
Ї [й] – єдина
Н – найкраща
А – артистична
Інформація для вчителя: підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук [й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово на букву є. - Кожний українець повинен бути справжнім громадянином своєї країни: любити її, захищати, робити багатшою і красивішою.
Декламування учнями вірша «Легенда про Україну»
ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ
Коли це все було – ніхто не знає,
Але легенда так розповідає:
Надумав Бог про всіх подбати,
Талантами людей обдарувати.
Французам дав красу та елегантність,
А німцям – дисципліну та педантність.
Любов до моря дарував англійцям,
Росії – владність,
А голландцям – квіти.
Ну, як таким дарункам не радіти!
Підвівся Бог зі свого трону,
Вдоволено поправив він корону.
І тут побачив дівчину в куточку,
Одягнену у вишиту сорочку.
– Чом плачеш ти? Як звуть тебе, дитино?
Вона відповіла:
– Я – Україна.
А плачу, Боже, бо не бачу меж
Від пролитої крові і пожеж.
Чому, скажи мені, така зла доля?
В своїй землі немає правди й волі!
– Так от яка історія твоя!
Та тільки всі роздав таланти я,
Скоріше треба було підійти…
І тут дівчина вже хотіла йти,
Та Бог підняв правицю, зупинив.
І з дівчиною знов заговорив:
– Неоціненний скарб один я маю,
Уславить він тебе у світі, знаю.
Бери його та бережи.
Це – пісня.
Взяла дарунок, до грудей притисла
І понесла ту пісню по межі:
«Нам, Боже, Україну, збережи!».
Звучить пісня «Україна – це ми» муз. Ніколо, сл. Ю. Рибчинського
Вчитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
1 дитина: – До магазину, - там є цукерки.
2 дитина: – Ні, до школи, - там є діти.
3 дитина: – Ні, до річки, - там можна купатись.
4 дитина: – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5 дитина: – Ні, у поле, - там простір широкий.
Вчитель: Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором) - Яка стежка найкраща?
Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла...
Мати: - Додому, діти! До рідного дому!
- Як ви гадаєте, чому мама так сказала? - А для вас яка стежка найкраща?
Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я »
Рідна сторона - мати, а чужа – … ( мачуха )
Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )
Та земля мила, де … ( мати народила)
Всюди добре, а … (дома краще)
Без верби і калини ( нема України)
За рідний край … ( життя віддай)
Тільки в ріднім краї… ( солов’ї співають)
- Молодці! А хто з вас може пригадати інші прислів’я про Україну?
Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
« Бабусина скринька».
- Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
- Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.
Плов, вареник , драник;
Лелека, слон, мавпа;
Пальма, калина, ялина;
Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
Береза, клен, верба ;
Місяць, зірка, тризуб;
Чорнобривці, кактус, гвоздика.
Балалайка, бандура, гітара -
Віночок, хустинка, шапка (діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова. Перевірка відбувається фронтально.)
Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Державна мова України (Українська)
* Які гори є на території України? (Кримські, Карпати)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
* Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
* Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
* З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
«Ми патріоти» . Діти, так хто такий патріот ? (Відповідають.)
Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.
Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.
- Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і обов’язково прославите її своїми добрими справами.
Але, нажаль, в Україні є таке місце, яке, на сьогоднішній день, відвідувати небезпечно. Це - Схід України.
Так. На Сході зараз точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє України. На полі битви – захисники, воїни. Вони мужні, сміливі, хоробрі… Ми серцем і душею з тими, хто у ці дні боронить нашу свободу, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього.
Бажання ворогів нашу державу роз’єднати на частини змусило українських патріотів відстоювати незалежність нашої держави. Там йдуть бойові дії. Діти не можуть навчатися. Деякі поїхали навчатися в інші регіони України. У боротьбі за незалежність України вже загинуло дуже багато її синів. Загинули вони за свободу, цілісність та єдність нашої держави. Хтось загинув у Києві на Майдані, їх називають Героями Небесної сотні та загиблих у зоні АТО, які не пропускають ворогів у глиб України. Всі люди долучаються до того, щоб наблизити перемогу над ворогом. Звичайно, всі не можуть воювати. Тим більше ви. Бо ви ще маленькі. Але ми передаємо продукти воїнам на Схід, пишемо їм листи, теплі речі. Тобто надаємо свою посильну допомогу .
– Якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо? – Народ. Народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно. Кожне сердечко, мов листочок на одному великому дереві в одному краю.
Діти, зараз візьміть сердечко, яке ви підготували і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.
Ми будемо допомагати один одному, будемо підтримувати товаришів, не будемо сваритися, а будемо міцною і дружною великою українською шкільною родиною. Згодні? Яка гарна в ньому Україна! Якщо наші серця будуть гріти Україну, то в нашій державі обов’язково все буде добре. Українці повинні бути єдиними та допомагати завжди один одному не лише у нашому класі. Завжди, коли хтось проситиме допомоги – допоможіть, ніколи не насміхайтесь, творіть лише добро, тоді добро й до вас від людей повернеться. Запам’ятайте, любі діти: усе в світі повертається. Добро повернеться добром, усмішка – усмішкою, а зло вертається злом. Тому завжди варто ставитись до людей так, як би ви хотіли, що б ставились і до вас. Які ви молодці! Подивіться, яка гарна, уквітчана наша Батьківщина стала. А щоб такою гарною і чарівною вона була, кожен з вас має щось робити для неї. Як ви думаєте, що саме? Правильно! Любити рідний край, шанувати, робити Україну кращою – не смітити, не руйнувати те, що створили люди й природа, а ще – жити у дружбі й мирі. Коли ви всі будете як одна велика дружня родина, ви здолаєте усі труднощі, усі негаразди.
- Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна.
Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.
- Ви майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.
Дякую вам за чудову роботу!
Сценка « Віник»
Виходять 2 учні .
А) Вчитель дає одному віник , а другому прутик з віника і просить підмести.
- Хто швидше підмете ?
Б) Вчитель дає одному віник, а іншому прутик з віника і просить переламати їх.
- А тепер уявіть, що кожен прутик – це ви, а віник - це наш клас. Коли ви будете дружні, будете всі разом, вас ніхто не зламає, як цей віник. Тобто вам ніхто не страшний ….
Закінчити урок я хочу такими словами:
Наш прапор - блакитне мирне небо та жовте колосся.
Наш герб – оберіг народу.
Скарб країни – це ми!
Наші цінності - рідна хата, рідна сім’я, хліб, верба, мальва, калина, мирне життя.
Улюблені страви – вареники, галушки, узвар, деруни, пампушки.
Славетні українці – Т. Шевченко, Леся Українка, Сергій Бубка, Яна Клочкова, Борис Патон, Ліна Костенко та інші.
Наші свята – Різдво, Великдень, Трійця, Масляна, жнива. Ми любимо все це!