Розробка виховного заходу для учнів початкових класів "Цікавий світ професій"

Про матеріал
Виховний захід для здобувачів освіти 1-3 класів. Мета: Розширити уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і значення кожної з них; поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників , гордості за досягнення батьків та прагнення сумлінно працювати; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість, працелюбність.
Перегляд файлу

Розробка виховного заходу

 

Чорноморський ЗПЗСО

 

 

 

Розробка виховного заходу

для учнів початкових класів

 

Цікавий світ професій

 

 

 

 

 

                                                      Підготувала вчитель:

Іванченко

 Альбіна Володимирівна  

 

 

 

2021 р.

 

 

Мета: Розширити уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і  значення кожної з них;

поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;

викликати почуття поваги до трудівників , гордості за досягнення батьків та прагнення сумлінно працювати;

розвивати допитливість, творчу фантазію,  винахідливість, працелюбність.

Обладнання: ілюстрований матеріал  та мультимедійна презентація "Калейдоскоп професій", малюнки учнів, предмети, якими користуються люди різних професій, народні прислів’я про працю ,  оповідання В. О. Сухомлинського, виставка творчих робіт.

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і мети виховного заходу.

Вчитель.  Сідайте, діти, у гурті

 Зустрілися ми знову!

 Про славні руки золоті

 Я поведу розмову.

 Ті руки звичні до землі,

 Будують, вміють шити…

 Ми часто бачим мозолі

 На їх долонях, діти.

 Всі вдячні золотим рукам,

 Я теж їх поважаю.

 Тож хочу розповісти вам

 Усе про них, що знаю.

Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний захід. Ми дізнаємося про цікавий світ                професій, про важливість і значення кожної з них, навчимося     поважати людей праці і, можливо, хтось з вас вибере для себе майбутню професію.    Поки ви школярі – ви знаєте, що головна ваша праця – це навчання. От і послухаємо, як ви обіцяєте працювати в школі.

                                     Вірші учнів про працю.

ІІІ. Основна частина.

1.Вчитель: Уявімо, що раптом ми не захотіли нічого робити... Зупинилися заводи і фабрики, ніхто не випікає хліб, бо немає з чого його пекти. Адже землю не обробляли, на полях нічого не сіяли... Лінувалися всі разом, а їсти хочеться, аж терпіти вже не сила. І що ж робити? (Відповіді дітей.) І на плодових деревах нема нічогісінько, бо плодожерка та інші шкідливі комахи погризли листя, урожаю немає... Ніхто не працював, не обробляв дерев... Навколо є трава та різні дикі рослини, і ніхто не знає, що можна їсти, а що ні, бо ніхто не вивчав природу, не писав книжок, ніхто їх не видавав — усі лінувалися. Та й для книжки треба стільки паперу, а де взяти? Лісу ніхто не садив, дерев не пиляв, ніхто не виготовляв папір... Усі лінувалися... Як ви гадаєте, що трапиться з таким суспільством? (Відповіді дітей.) Так, настане крах.

Є влучний вислів: «Хто не працює, той не їсть». А що ж будемо їсти, коли ніхто нічого не робить? Не лише їжі не матимемо, а й житла, бо ніхто не збудує будинків, не буде чим їх опалювати, не буде одягу, бо хто пошиє та й з чого? І що робити?(Відповіді дітей.) Отже, виявляється, що без щоденної наполегливої праці жодна людина не може обійтися, суспільство загине, бо всі ми залежні один від одного, один одному потрібні. Ви дійшли висновку, що треба працювати.

 Народ наш дуже мудрий і працьовитий. Кожен клаптик землі він намагається засіяти, засадити деревами, ще й запаси на зиму зробити, бо зима довга — усе з’їсть. Привчати дітей до праці необхідно змалку, бо, як кажуть у народі: «Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють». Чим раніше дитину привчають до роботи, тим краще для неї, бо що навчиться і що вмітиме, того за плечима не носити, а знання — це найлегша ноша. А хто повинен вас годувати все життя? (Відповіді дітей.) Доки ви ще неповнолітні, вас годують, вчать, одягають ваші батьки, держава, а далі ви повинні віддати той борг батькам і державі. На вас покладений обов’язок працювати і опікуватися своїми старенькими батьками. Цей обов’язок записаний і в Конституції України.

2.Робота над казкою В.О. Сухомлинського «Пекар і Кравець»

Засперечалися Пекар і Кравець: чий труд важливіший і потрібніший людям?

Пекар і каже:

- Що станеться, як я не напечу хліба? Та без хліба ж ні шахтар в шахту не спуститься, ні тракторист за кермо не сяде, ні ти, Кравче, ножиці до рук не візьмеш.

- А що станеться, - відповідає Кравець. Як кравців не стане? Хто одяг шитиме? Без одягу ні тракторист за кермо не сяде, ні ти, Пекарю, до своєї пекарні не підеш.

Так і не дійшли до однієї думки – чий же труд важливіший і потрібніший людям.

- Я обійдуся без тебе, кравче, - сказав пекар.

- А я обійдуся без тебе, пекарю, - відповів кравець.

Пішли вони кожен на свою роботу. Працює Пекар день, працює другий – можна без Кравця обійтись. На третій день повісив Пекар піджак біля печі, рукав і присмалився, та так, що й попілець посипався. Почухав потилицю Пекар. До Кравця треба йти…

А Кравець тим часом попрацював день без хліба – їв борщ і кашу. Попрацював другий без хліба… а на третій так живіт заболів, що й ножиці випали з рук. Треба йти до Пекаря по хліб.

Вийшли вони з дому одночасно – Пекар і Кравець. Пекар ішов до Кравця, а Кравець до Пекаря. Зустрілися. Пекар тримає в руці піджак без рукава, а Кравець – порожній кошик.

Отже, бачите, діти. В.О.Сухомлинський ще раз переконав нас у тому, що всі професії важливі, почесні і необхідні.

3. Вчитель: Український народ здавна шанував тих людей, які були працьовитими і засуджував ледарів та нероб. На цю тему існує багато приказок та прислів’їв. А яких, скажете ви самі, відновивши їх.

Гра «Підкажи слово»

Щоб город перекопати,

Треба взяти нам... (лопати).

Щоб забить в стіні гвіздок, 

Треба мати... (молоток).

Щоби дрова нарубати,

Треба нам... (сокиру) мати.

4. Вчитель: А у яких казках засуджується лінь і неробство, а працьовиті і 

    виховані герої  навчають бути добрими і трудолюбивими? (Відповіді дітей).

Давайте виконаємо веселу пісеньку про двох мишенят із казки  «Колосок».

5. Інсценізація оповідання В.О.Сухомлинського «Втрачений день»

    Тож , любі діти, бажаю, щоб у вашому житті не було жодного втраченого дня,  

щоб вами пишалися ваші рідні, а люди могли подякувати вам за ваш труд.

А зараз дівчатка розкажуть про працьовиту Іринку.

6.Вірш О. Сенатовича «Іринчина робота»

  7. Вчитель: Діти, ви спробували себе у ролі журналістів , адже отримали творче завдання: взяти інтерв’ю у своїх батьків і дізнатися, які у них професії. Давайте послухаємо, що ж вам вдалося з’ясувати. (Виступи учнів)

Про тих, хто до роботи ставиться з відповідальністю, хто лю­бить працювати, вміє все робити, кажуть: «І коваль, і швець, і кравець, і на дуду гравець». І всім зрозуміло, яка це вправна, роботяща людина. Такому ніколи не буває сумно, бо він завжди знайде улюблену справу для розуму і рук. А хо­чеш їсти калачі, то не сиди на печі, а вчись працювати, приносити користь. Бо не нагнувшись, гриба не знайдеш, а, де руки та охота, там і спориться робота. Тому змалку треба прагнути працювати, щоб виробити навички та вміння. Звісно, відразу людина нічого не може зробити добре, потрібен час, щоб навчи­тися. От згадайте, відразу ви ніяк не вміли гарно написати малі прості палички і складніші літери, але з часом ви навчилися писати, і тепер навіть дивно, чого це колись у вас ніяк не виходило! Ось так і все: малювання, вишивка, плетіння і таке інше, за що б не взявся. Щоб навчитися, треба попрацювати. Але, як навчишся, то все так легко і радісно, навіть думаєш, чого це в когось не виходить, адже все так просто. Тільки є одне дуже важливе правило: не можна кидати по­чату роботу, не навчившись її гарно виконувати. Треба вчитися себе примушу­вати, навіть, якщо зовсім не хочеться цього робити.

  7. Інсценізація української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи!»

  8. Вірш П.Воронька «Помагай»

  9.  Яка ж професія найкраща?

  •    Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  •    Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
  •    Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  •    А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання: Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

10. Гра « Вгадай хто?»

Умови гри: учні  повинні вгадати, для якої професії потрібно той інструмент, який розташований перед ним. ( гребінець – перукар; м’яч – футболіст; хліб – пекар; каструля – повар, модель машини – шофер, шприц – лікар і т. д.)

11.  Відгадування загадок про професії та перегляд презентації.

12. «Нива бажань».

- Тепер для вас є ще одне цікаве завдання, а саме: кожен з вас має написати на зернині, яка є у вас, своє бажання щодо майбутньої професії, по черзі прикріпити до “ Ниви бажань” та озвучити його перед групою.

( Нива бажань - плакат, де намальоване сонце, трава, небо, грунт, квіти.)

- Ви вкинули у благодатний грунт зернинку своїх бажань. Будемо сподіватися, що згодом проросте ваша мрія та дасть довгоочікувані плоди.

ІV.Підсумок виховного заходу.

Вчитель: Усього в житті людині треба вчитися: і фізично працювати, і вивчати різні науки, і вчитися керувати розумними машинами. Тому з дитинства не цурайтеся різної праці, бо того, що вмієш, і того, що знаєш, за плечима не носити. Знання, вміння і навички — це найлегша ноша, її легко носити, але її треба мати, щоб добре житті у цьому світі. Завжди пам'ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля, а роботящі руки — гори вернуть.

1 учень.   Хоч як не вигадуй,

                 хоч як не крути –

                 самі не приходять

                 поштові листи.

2 учень.   Саме не спроможне

                 змолотись зерно,

                 із пряжі саме

                 не зітчеться сукно.

3 учень.   Самі не позводяться

                 новобудови,

                 самі не напишуться

                 вірші чудові.

4 учень.   Ми все це так само,

                  як тата і мами

                   повинні робити

                   своїми руками.

5 учень.   І кожний цвях, і кожний дім,

              і кожна скибка хліба –

              усе це створено трудом,

             а не звалилось з неба.

6 учень.   За все, що створено для нас,

              ми дякуємо людям.

             Прийде пора, настане час

             і ми трудитись будем.

Твори добро

                  Ти добро лиш твори повсюди,

                  Хай тепло твої повнять груди.

                  Ти посій і доглянь пшеницю

                  Ти вкопай і почисть криницю.

                  Волю дай, нагодуй пташину,

                  Приголуб і навчи дитину.

                  Бо людина у цьому світі

                 Лиш добро повинна творити.

                                            (Л.Іванків)

 

Використані джерела та література:

 

1.Web:http://bukvarik.at.ua/publ/vikhovna_robota/vikhovni_godini/vikhovnij_zakhid_  quot_cikavij_svit_profesij_quot/10-1-0-33

2. Web: teacher.inmart.ua/wp.../цікавий-світ-професій-3-клас.docx

3. Web: osvita.ua›Середня освіта›Форум педагогічних ідей›outschool/52398

4. Web: bukvarik.at.ua/slavymo_pratsyu.doc

5. Web:  http://metodportal.net/node/100287/

6. Web:  http://krlukash.ucoz.ua.

 

 

1

 

docx
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку