Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розробка виховного заходу "Мій світ краси"

Про матеріал

Виховний захід розроблений для виховання в учнів бачення прекрасного; прагнення до самовдосконалення, самовиховання, самореалізації, почуття відповідальності. Форма проведення: бесіда

Перегляд файлу

,Арбузинський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування на тему

 

«Мій світ краси»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували:

Класний керівник – Димова Т.В.

Учні групи № 33,

професія «Продавець продовольчих товарів;

 обліковець з реєстрації бухгалтерських даних»

 

 

 

 

 

 

 

 

Арбузинка, 2016

 

 

Тема: Мій світ краси

Мета заходу: знайомство з поняттям краси, її складових; виховання в учнів: бачення  прекрасного; прагнення до самовдосконалення, самовиховання, самореалізації; почуття відповідальності; вміння висловлювати свої думки, відстоювати свої погляди та переконання.

Форма проведення: бесіда

 

Хід заходу:

Кл. керівник: Чи можемо ми зараз говорити про красу?

Сьогодні у наш тяжкий час, коли зовсім поруч під кулями і снарядами гинуть молоді юнаки, діти, жінки, а думки людей зайняті не вічними істинами, а пошуком шматка хліба?

     І можемо, і потрібно.

Краса в нашому житті…. Про неї мріють, її чекають, нею захоплюються.

Кл. керівник: Перш ніж розкрити тему, хочу почути ваші очікування від даного заходу.

Учні пишуть на листах паперу свої очікування і оголошують їх.

Кл. керівник

 Сьогодні наша година спілкування буде присвячена красі.

     Розкажіть про ваше розуміння Краси, як ви сприймаєте Красу?

Учні:

  • Спостерігаючи красу природи ми відпочиваємо душею, покращуємо свій емоційний стан;
  • Краса витвору мистецтва дає нам позитивні емоції;
  • Милуючись природою нас охоплює відчуття щастя;
  • Під час прослуховування музичного твору, одержуємо насолоду і задоволення.

Кл. керівник: Дійсно вміння бачити і помічати красу навколо себе –це воістину найцінніший дар. Здатність бачити і цінувати дає нам можливість розслаблятися, прислухатися до себе, почути свій внутрішній голос і йти своїм шляхом.

Це вміння допомагає людині знайти спокій і впевненість, допомагає цінувати важливі і справжні речі.

Кл. керівник: Краса вивчається як категорія естетики, соціології, соціальної психології, культури.

     За годину спілкування ми не зможемо охопити весь матеріал і всі категорії Краси, але хоча б спробуємо доторкнутися до цього неосяжного світу.

     Особливе ставлення до краси існувало з давніх часів і мало відображення в літературних творах, музиці, живопису.

Про перетворюючий вплив Краси писав світоч української культури Т.Г.Шевченко: « Якби краса в усіх своїх образах хоча б на половину людства мала благодійний вплив, тоді б ми швидко наблизилися до досконалості»

(слайд 2)

 

«Краса є велика сила і вона врятує світ», писав…….Н.А. Бердяєв.

 

Звернення до учнів. Про що ми сьогодні з вами будемо говорити?

Учні (ми повинні говорити: про красу, яку несе нам природа, про красу, відображену в літературних творах, в живописі; про красу людини.)

(Слайд №3)

Кл. керівник:

Поняття «Краса»

                                                               

 

 

Краса природи                    Краса в мистецтві                     Краса людини

 

 

 

І. Одна з доріг у цих пошуках веде до природи.                

Вислови відомих людей про природу

Учні зачитують вислови, розміщені на дошці:

 

  Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна! 
  Л. Костенко 

Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов.
В.О. Сухомлинський

Щастя – це бути з природою, бачити її, розмовляти з нею.
Л.М. Толстой

Природа – єдина книга, що укладає глибокий зміст на усіх своїх сторінках.
Й. Гете

У природи-матері немає нічого некорисного».
М. Монтень

 

Кл. керівник

Не варто говорити, скільки Краси в ній можна знайти, скільки натхнення, очищення і прекрасних відчуттів вона в собі несе.

Пропоную подивитися фрагмент про красу природи.

Розкажіть про свої відчуття під час перегляду ролика…

Учні розповідають…

(відчуття спокою, радості, хорошого настрою…)

Кл. керівник:

Отже, саме спілкування із природою, навіть просто її сприйняття, дарує нам радість. Чому?

Учні

  •      Напевно, тому, що природа – це невичерпне джерело краси, що не може залишити байдужою навіть саму черству людину.

 

 

Учень

Поглянь на синє, синє небо,

На листя, квітку й на росу,

Уважно глянь навколо себе

І вчися бачити красу

Кл. керівник

  • Уміння бачити красу залежить від спостереження. А в нашому регіоні багато місць, де можна милуватися красою природи.

Пропоную назвати хоч декілька таких місць:

Учні:

Наш край багатий  на природні витвори:

Гранітно – степове Побужжя, Кінбурська коса, Актовський каньон.

Щоб оцінити красу, треба її бачити, доторкнутися до неї, заглибитися в неї.

Перше знайомство з Національним парком «Бузький Гард»

Слайд 5

Розповідь учня

  •  Гранітно-степове Побужжя – неземна краса.

      У цих місцях на поверхню піднялись ділянки Українського кристалічного щита. Над цим унікальним ландшафтом природа працювала три мільярди років. Метаморфічні та магматичні породи, що утворились під дією високих температур та тиску, не були під водою 60 млн років. Русло ріки пролягло у вузькій каньйоноподібній долині. Висота берегів тут іноді досягає 50 м, що, звичайно ж, використовують скелелази. Над рікою знаходиться одне з популярних місць тренувань та змагань з альпінізму.

Національний парк займає площу 6 тисяч 138 гектарів, на якій ростуть 900 видів рослин, 26 з яких занесені до Червоної книги, а 4 – до червоного списку Європи.

      Указом Президента України від 30.04.09 №279/2009 «Про створення національного природного парку «Бузький Гард» з метою збереження, відтворення і раціонального використання унікальних природних та історико-культурних комплексів у басейні Південного Бугу на території Арбузинського, Братського, Вознесенського, Доманівського та Первомайського районів Миколаївської області створено національний природний парк «Бузький Гард».
     Національний природний парк «Бузький Гард» є першим на території Миколаївської області об’єктом природно-заповідного фонду, який отримав такий статус.

 

Слайд 6  Кінбурський півостров

Розповідь учня

Кінбурнський півострів — низовинний півострів, що відділяє Дніпровсько-Бузький лиман від Ягорлицької затоки Чорного моря.

Розташований у межах Херсонської та Миколаївської областей.

На півдні України Кінбурнський півострів частіше за все називають «Кінбурнською косою».

Сучасна назва походить від колишньої турецької фортеці Кінбурн.

Розташований на території Очаківського району Миколаївської області.

15 жовтня 1992 року за рішенням Миколаївської облради територія півострова отримала статус регіонально-ландшафтного парку «Кінбурнська коса». До його складу ввійшла західна частина Кінбурнського півострова та прилегла (1 км) смуга акваторій Дніпровсько-Бузького лиману, Чорного моря та Ягорлицької затоки. Загальна площа 17 890,2 га. Представлені 465 видів рослинності, 4 710 представників фауни — частина з них занесена в Червону і Зелену книги України, в Європейський Червоний список.

16 грудня 2009 р. Президент України В.Ющенко підписав указ, яким яким доручив створити на території Очаківського і Березанського району національний парк «Білобережжя Святослава». До його території відійшло 35 223,15 га — в тому числі західна частина Кінбурнського півострова.

Найцінніший вид рослинності півострова орхідеї.

Основний лісовий масив — висаджена в 2-й половині XX століття сосна. Також є дуб, осика, вільха, унікальні угруповання берези дніпровської, ковила.

На території півострова — прісні та солоні озера (в останніх водиться кефаль).

Розвивається сільський зелений туризм.

Серед найбільших озер Кінбурна — Чернине, Черепашине, Мартиняче, Глаголь, Криве.

Екологічне значення

Кінбурнський півострів — важлива ланка приморського екологічного коридору, в межах якого пролягають міграційні шляхи величезної кількості водоплавних та коловодних птахів. Тут склалися сприятливі умови для їх гніздування, сезонних концентрацій та зимівлі. У цьому районі можна зустріти близько 300 видів пернатих.

 

Кл.Керівник

Розкажіть про вплив людини на красу природи.

Учні

Розповідають про шкоду, яку заподіює людина природі

(Відчуження земель заповідників під забудівлі, засмічення  земель, вирубка лісу, знищення флори і фауни….)

Вислови відомих людей:

 

Природа – такий же унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо.
І.П. Бородін

Природу не можна застати неохайною і напівроздягненою, вона завжди прекрасна.
Природа не терпить неточностей і не прощає помилок.
Р. Емерсон

 

Висновок з побаченого, почутого:

Уміти бачити красу – любити рідне селище, село, місто; місце, де ти народився і живеш. Берегти природу.

 

ІІ. Краса в мистецтві

Епіграф

Для того, щоб створити щось красиве, треба нести красу в душі

                                                                                          Ю.Мушкетик

  • Далі у пошуках Краси нерукотворної ми переходимо до Краси рукотворної.

Звичайно, - це світ мистецтва.

Учень

  • Згадаємо Сухомлинського: (слайд № 7)

«Від краси природи – до краси слова, музики, живопису. Література, поезія, живопис, музика – джерела прекрасних образів, почуттів, думок, якими ми можемо захоплюватися і які дають багато імпульсів для життя і творчості. Краса перш за все відображена в творах мистецтва.

Пізнаючи цінності мистецтва, людина пізнає людське в людині, підносить себе до прекрасного, відчуваючи насолоду».

Кл. керівник

  • Щоб бути готовим до сприйняття краси, треба постійно прагнути до      Прекрасного, ми самі повинні уміти помічати Красу, бути здатними її

відчувати, емоційно переживати. Учитися бачити прекрасне в навколишньому житті, сприймати красу не лише емоційно і вузько естетично, а й осягти красу духовності.

Слайд

Одному із видатних європейских композиторів - німецькому романтику Роберту Шуману вдалось найти и точно сформулювати призначення  творця

 «…покликання художникапроливать світло в глибину людського серця …» - писав він в середині 19 століття.

Готуючи матеріали ми перебрали велику кількість творів наших місцевих поетів, юмористів, художників. Безліч творів, безліч тем, всього не охопити.

І для знайомства з їх творчістю ми створили куточок, де розмістили збірки творів та біографічну інформацію. Це твори письменника Олександра Сезоненка, уроженця м. Баштанка, Миколи Аркаса, м. Миколаїв, Івана Григурка, Людмили Чижової, с. Мігея; наших місцевих творців: Юрія Антоновича Кіпера, Миколи Олексійовича Дзудзело, Михайла Петровича Пигиди.

З деякими митцями і їх творами пропоную познайомитися ближче:

Микола Степанович Вінграновський (Слайд № 9 – 10)

Учень знайомить присутніх з коротким біографічним нарисом.

Микола Степанович Вінграновський – класик української літератури, видатний український поет, письменник – шістдесятник, кінорежисер, сценарист, кіноактор.

Народився 7 листопада

Хотілося б докладніше зупинитися на творчості Івана Олександровича Брашевана.

 

Слайд № 12 - 13

Краса жіноча

Красива жінка. В чім її краса?

В модернім одязі, у посмішці лукавій,

У тім, що вміє смакувати каву?

Чи вабить вас розпущена коса?

З'являються, неначе на парад,

Щовечора на тім телеекрані

Манірні і пишноволосі пані

І заодно смакують шоколад.

Димить цигарка, піниться бокал…

І це краса? І це очей принада?

Невже це наша, українська Лада,

Яку народ так щиро оспівав?

Я пам'ятаю, в полі на жнивах

Вона снопи за жаткою в'язала.

Навіки в душу вразливу запала

      Ота картина сонячна жива. 

В її руках народжується хліб,

ЇЇ лице під сонцем бронзовіє,

Від крапельок зволожуються вії.

Ясне чоло і чорних брів розліт.

Коли б я словом виразити міг

Яка краса мій погляд чарувала,

Коли вуста їй кружка цілувала,

А я стояв з відерцем біля ніг.

З дитячих літ на всі роки мої

Ота краса мене заполонила,

В очах і досі життєдайна нива

І жінка з крапельками на чолі.

 

І.О.Брашеван

7.03.2003р

Кожна людина по – своєму талановита, але є люди, які мають «Іскру Божу» і діляться з нами нею через вірші, музику, картини….та інші витвори мистецтва.

ІІІ. Краса людини

Кл. керівник    Ми підійшли до рубрики «Краса людини»

Що ви можете сказати про красу людини?

Учні: можливо мова піде про зовнішню та внутрішню красу людини?

 

Кл. керівник Як ви розумієте поняття «зовнішня краса», «внутрішня краса»? Чи завжди ці категорії збігаються?

Учні якщо ми будемо говорити про зовнішню красу людини то це означає, що будемо говорити про красиве обличчя, гарне волосся, красивий одяг, красиве взуття.

Красива людина зовні – охайна, дорого одягнена, з гарною зачіскою.

Учні Внутрішня краса людини – вихованість, освіта, високий інтелект, розум, високі моральні якості, щирість, порядність.

Кл. керівник Що означає вихована людина?

Учні   Добре виховану людину вирізняє з-поміж інших ввічливість, привітність, доброзичливість, щирий інтерес і повага до співрозмовника, чуйність та емоційна стриманість у суперечці під час бесіди, здатність до співчуття та розуміння оточуючих).

Кл. керівник   Чи завжди освіта є ознакою внутрішньої краси, внутрішнього багатства?

Учні   Якщо розум, інтелект людини спрямовані на зло – то ні.

           Якщо вони не спрямовані на користь людям, суспільству, на добро – вони нічого не варті.

 

Кл. керівник  В.Сухомлинський вважав, що «ідеал людської краси – це водночас ідеал моральності». Він писав: «Любов до людей – це твоя моральна серцевина».

 

Що означає любити людей?

Чи можна любити людей і не любити себе?

Що означає любити себе? Чи означає це бути егоїстом?

 

Учні Це означає пізнавати себе, розвивати всі свої «природні скарби», здібності, шукати своє покликання, активно самовдосконалюватися, вести здоровий спосіб життя, бути відповідальними перед собою і своїми нащадками.

 

Кл. керівник Любити себе – це означає виховувати в собі ЛЮДИНУ.

 

«Інженером можна стати за п'ять років, учитися ж на людину треба все життя»

                                                                                           В.Сухомлинський

Висновок

Ритми сучасної техногенної цивілізації випереджають розвиток духовності людини, а це веде до різних катастроф. Про цю небезпеку попереджали багато діячів культури: Г.С.Сковорода, Н.А. Бердяєв.

 Світ врятує не краса сама по собі, а краса піднесена і затверджена у свідомості людини, його внутрішня краса: краса думок, почуттів, вчинків.

Отже, по-справжньому красивим можна бути лише володіючи красою внутрішньою. Краса душі, краса любові – найвища на землі краса, яка врятує світ

 (Пам'ятка)

Кожного дня аналізуйте, як прожили день:

Кому допомогли, кого порадували, кого скривдили або несправедливо образили, яких успіхів досягли,

що не встигли зробити?

C:\Users\Татьяна\Desktop\0211.jpg

                                                                     «І в житті, як на полі мінному,

Я просила в цьому сторіччі

Хоч би той магазинний мінімум:

«Люди, будьте взаємно вічливі! –

І якби на те моя воля,

написала б я скрізь курсивами:

Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими!»

                                 Ліна Костенко

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Татьяна\Desktop\img10.jpg

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку