Розробка заняття асистента вчителя з навчального предмета "Я досліджую світ" для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал

Заняття орієнтовано на індивідуальні особливості учнів, їхні здібності, а також на створення позитивної атмосфери для навчання. Основними принципами є інклюзивність, доступність та врахування різноманітних потреб учнів.

Тип уроку:

Комбінований, з елементами інтерактивного навчання.

Перегляд файлу

Розробка заняття асистента вчителя

з навчального предмета "Я досліджую світ"

 для дітей з особливими освітніми потребами

Заняття має бути орієнтована на індивідуальні особливості учнів, їхні здібності, а також на створення позитивної атмосфери для навчання. Основними принципами є інклюзивність, доступність та врахування різноманітних потреб учнів. Ось приклад розробки такого уроку.

Тема: "Зимова природа"

Мета:

  • Ознайомити учнів з зимовими явищами природи.
  • Розвивати спостережливість та навички опису явищ природи.
  • Формувати уявлення про характерні ознаки зимової пори року (сніг, мороз, тварини взимку).
  • Розвивати увагу, пам'ять, мову.
  • Спонукати до активної участі в спостереженнях за природою.

Задачі:

  1. Вивчити явища, що відбуваються взимку (сніг, мороз).
  2. Ознайомити з зимовими тваринами, їх адаптацією до зимових умов.
  3. Використовувати різні методи активізації пізнавальної діяльності: ігри, картки, малюнки.

Тип уроку:

Комбінований, з елементами інтерактивного навчання.

Засоби навчання:

  • Ілюстрації (фото та малюнки зимової природи).
  • Карточки з картинками (сніг, лід, тварини).
  • Моделі або вироби, що зображають зимові явища (сніговик, листя дерев).
  • Природні матеріали (сухі гілки, шишки, сніжинки з фетру або паперу).

 

Хід уроку

1. Організаційний момент (5 хв)

  • Привітання учнів, створення позитивного емоційного настрою.
  • Підготовка робочих місць. (Діти сидять за столами, мають підручники, картки, матеріали для малювання).
  • Оголошення теми уроку: "Зимова природа".

2. Актуалізація опорних знань (5-7 хв)

  • Вчитель ставить запитання: "Що ми знаємо про зиму? Яка вона на вигляд?".
  • Діти відповідають на питання, вчитель підводить до теми уроку.
  • Показ ілюстрацій зимової природи, запитання: "Що ви бачите на картинках?" (сніг, морози, дерева без листя).

3. Оголошення мети уроку та пояснення нового матеріалу (10 хв)

  • Вчитель пояснює, що взимку на землі змінюються явища: падає сніг, мороз. Розповідає, як пристосовані тварини до зимових умов.
  • Показує картинки із зимовими тваринами (снігур, лось, вовк). Розповідає, як вони переживають зиму (мурчать, зимують, ховаються в теплих місцях).
  • Використовуються картки з малюнками та текстами для підтримки учнів із порушеннями слуху чи мовлення.

4. Робота в групах (10 хв)

  • Діти працюють з картками, на яких зображені зимові явища та тварини.
  • Завдання: кожна група повинна правильно поєднати картки "сніг" і "снігур", "мороз" і "вовк".
  • Обговорення результатів роботи кожної групи.

5. Дидактична гра "Знайди пару" (8-10 хв)

  • Вчитель пропонує дітям зіграти в гру. На картках зображені зимові явища та відповідні до них тварини.
  • Діти по черзі підходять до дошки і намагаються знайти пару для кожної картки (наприклад, для снігу - снігур, для морозу - вовк).

6. Творча діяльність (8-10 хв)

  • Діти малюють або ліплять з пластиліну зображення зимових явищ або тварин.
  • Вчитель допомагає дітям у роботі, підтримує творчий процес, надає інструкції.
  • Під час творчої роботи використовуються підказки (картинки, малюнки) для натхнення.

7. Підсумок уроку (5-7 хв)

  • Вчитель підсумовує результати уроку: "Що ми дізналися про зиму? Які тварини можуть жити взимку?".
  • Діти коротко відповідають на питання.
  • Вчитель нагадує правила збереження природи взимку (не залишати сміття, не руйнувати сніг).

8. Домашнє завдання (2 хв)

  • Завдання: розповісти вдома, як зимують тварини або намалювати свою зимову картину.
  • Вчитель наголошує, що завдання має бути легким і цікавим для кожного учня.

 

Способи підтримки учнів з особливими освітніми потребами:

  1. Адаптація завдань: простіші варіанти завдань для дітей з обмеженнями в навчанні (наприклад, спрощення карток, використання фізичних моделей).
  2. Мультимедійна підтримка: використання відео чи анімаційних роликів для пояснення природних явищ.
  3. Індивідуальні консультації: для дітей, які потребують більше уваги, надаються додаткові пояснення.
  4. Візуальні підказки: картки з малюнками, схеми, малюнки на дошці для кращого сприйняття матеріалу.

Цей урок сприятиме розвитку пізнавальних навичок, уважності та творчих здібностей учнів, а також їхньому соціальному розвитку через спільну діяльність у групах.


 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 грудня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку