Заняття з пізнавального розвитку з дітьми молодшої групи
«СТРАВА З ФРУКТІВ ДЛЯ КАРЛСОНА»
Програмовий зміст: розвивати розумові процеси, мову, увагу, пам'ять, фантазію; продовжувати розширювати уявлення про корисні та шкідливі продукти харчування; вміти орієнтуватися у просторі; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; розширювати знання дітей про фрукти, про способи їх приготування, виділяти характерні ознаки фруктів, познайомити з продуктом харчування – цукор; продовжувати вчити дітей виявляти гостинність; виховувати акуратність, відповідальність за доручену справу, дбайливе ставлення до свого здоров'я та звичку вживати корисні продукти харчування; викликати у дітей бажання допомагати дорослим.
Матеріали:
Хід заняття
Організаційний момент:
Дітки знаходяться в групі. Перед ними стоїть коробочка.
Вони з цікавістю відкривають коробочку,а в ній «дзвіночок».
-Одна дитинка каже:
- А, що буде якщо в нього подзвонити?( ДЗВОНЯТЬ)
Сюрпризний момент:
КАРЛСОН: Всім привіт! Ой, як Вас тут багато!
-Доброго здоров’я діти, доброго вам дня.
Ці чарівні слова ми чуємо майже щодня.
Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо.
Із малих літ нам треба берегти.
Адже нічого більше нам не треба, щоб тільки всі здоровими були.
То ж давайте зараз привітаймося один з одним:
Карлсон і діти стають навкруги: - Я твій друг і ти мій друг, Разом заруки візьмемся і друг- другу усміхнемся.
Карлсон: Ой-ой-ой!
Карлсон:-Дітки, а скажіть: А, ЩО БУДЕ З ЛЮДИНОЮ ЯКА ЇСТЬ БАГАТО СОЛОДОЩІВ?
( ВІДПОВІДІ ДІТЕЙ)
ТО Ж ДАВАЙТЕ РОЗГЛЯНЕМО КАРТИНУ НА ТЕМУ:
« ШКІДЛИВІ ТА КОРИСНІ ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ»
А ТЕПЕР Я ХОЧУ ПОГРАТИ З ВАМИ В ДИДАКТИЧНУ ГРУ ЯКА НАЗИВАЄТЬСЯ: « КОЛЕСО ФОРТУНИ»
В ЯКІЙ КОЖЕН СКАЖЕ ЯКИЙ ПРОДУКТ КОРИСНИЙ, А ЯКИЙ НІ.
ТО Ж ВИ БАЧИТЕ ПЕРЕД СОБОЮ ДВА КОШИТИ:ЗЕЛЕНИЙ- В НЬОГО ВИ БУДЕТЕ КЛАСТИ НЕШКІДЛИВІ ПРОДУКТИ,А ЧЕРВОНИЙ КОШИК- БУДЕТЕ КЛАСТИ ШКІДЛИВІ ПРОДУКТИ.
ПЕРЕД ВАМИ ЛЕЖИТЬ КОЛЕСО ФОТРУНИ ТРЕБЯ ЙОГО ПОКРУТИТИ І НА КОМУ ЗУПИНИТЬСЯ СТРІЛОЧКА ТОЙ І РОСПОВІДАЄ ПРО СВІЙ ПРОДУКТ І КЛАДЕ ЙОГО В КОШИК.
КАРЛСОН. Діти, а ви любите, коли приходять гості?
(Відповіді дітей). Чому?
- А які ви знаєте фрукти, давайте назвемо їх.
Мовленнєва гра «Фрукти»
- Що це? (Яблуко).
- Яке воно? (Кругле, велике, червоне). (Вихователь кладе на стіл яблуко).
- Що це? (Банан).
- Який він? (Довгий, великий, жовтий).
- Що це? (Апельсин).
- Який він? (Круглий, великий, оранжевий).
- А яке частування можна приготувати з фруктів?
(Вихователь показує картки із зображенням різних страв діти вибирають потрібні: компот, варення, мармелад, сушені фрукти і салат).
- Діти, ми зможемо зварити зараз компот, варення, мармелад?
(Відповіді дітей) Чому? (у нас немає плити, і це дуже довго готувати).
- А насушити фрукти встигнемо? Відповіді дітей) Чому? (не встигнемо).
- Що ж нам придумати ще? (Відповіді дітей).
(Діти розглядають картки і знаходять салат з фруктів. Вихователь підводить до того, що можна зробити салат.)
КАРЛСОН. А салат ми встигнемо зробити? (Відповіді дітей). Але перш ніж ми почнемо працювати, ми з вами трішки відпочинемо і будемо працювати далі.
Фізкультхвилинка
Діти, як ви думаєте, що потрібно покласти в салат, що б він був смачний і солодкий. (Відповіді дітей)
(Підвести дітей до розуміння того, що потрібно покласти цукор. Вихователь пропонує дітям розглянути і спробувати цукор).
КАРЛСОН. Молодці діти, і тепер ми швидко разом зробимо корисний салат.
(Діти спостерігають за послідовністю, виконання салату з фруктів. По ходу роботи вихователь застерігає дітей, що користуватися ножем можуть тільки дорослі. Коли діти підростуть, то вони самі навчаться різати ножем, а зараз це зроблю я - Карлсон , тому що я дорослий і знаю як користуватися ножем. Карлсон миє руки. Під час різання салату пояснює свої дії).
ПОМИТИ-» ПОЧИСТИТИ->НАРІЗАТИ-> СКЛАСТИ В ТАРІЛКУ-» ПОСИПАТИ ЦУКРОМ-» ПЕРЕМІШАТИ.
(Порівнюємо правильність викладених схем, промовляючи послідовність дії, що за чим).
КАРЛСОН. І покладемо що? (Цукор) Наш салат має настоятися. Фрукти просочаться цукром і дадуть сік і він буде ще смачніше.
Художньо-продуктивна діяльність.
Нетрадиційна техніка малювання
КАРЛСОН. А зараз, діти, поки наш салат настоюється я вам пропоную за допомогою цих яскравих повітряних кульок намалювати фрукти, з якими потрібно завжди дружити.
КАРЛСОН. Я обіцяю розповісти своїм друзям, які тут працьовиті і привітні діти. Дякую вам за те, що навчили готувати солодкий фруктовий та корисний салат. (Прощається з усіма дітками, йде, обіцяє ще зайти).
Підсумок
Вихователь: Діти, сьогодні всі ви дуже добре попрацювали. Мені сподобалось як ви відповідали на занятті. А що нового ви дізнались? (Повторити поняття «цукор» та його властивості) сподобалося і запам'яталося вам? А зараз на пам'ять про наше заняття я подарую вам медальйони - фрукти.