Хід заняття:
Вихователь: У нас сьогодні ніби свято-
Гостей зібралося багато,
А ну ж на мене подивіться
І веселенько посміхніться
Скажіть мерщій мені малята
Як будемо гостей вітати!
(Відповіді дітей)
Вихователь: а ще з дерев виготовляють папір діти, погляньте, хто в нас сьогодні в гостях. (Показ ляльки). Це Фея Папір з Паперової країни. У цій країні все зроблене з паперу: і будинку, і одяг, і транспорт і все-все-все. Подивіться уважно на саму Фею. Навіть вона сама зроблена … із чого? З паперу. А з якого саме паперу, можете назвати? З кольорового паперу, із серветок, з картону, з газетного паперу. У нашім з вами світі теж є речі з паперу. Можете назвати деякі з них?
Діти перераховують знайомі їм предмети, зроблені з паперу. Увага! Слухайте завдання: пройдіть по груповій кімнаті, знайдіть і принесіть один паперовий предмет, тобто предмет, зроблений з паперу. Виконуйте завдання.
Вихователь просить кожної дитини назвати принесений предмет, уживши при цьому прикметник «паперовий».
А тепер подумайте, чи може в нашім світі все бути зроблене з паперу? Можуть бути паперові будинки? Чому? А чому в нашім світі не роблять одяг з паперу? Меблі? А транспорт? Будинки в нас будують із каменю, меблі роблять із дерева, одяг шиють із тканини, а транспорт роблять із металу. Тому що ці матеріали міцні, надійні. А чи міцний папір, ми зараз із вами перевіримо. Ми проведемо кілька дослідів з папером.
Ви звернули увагу, що один папір зім'яти легко, а іншу – важко? Один папір розірвати легко, а іншу – складно? Покажіть обривки паперу, який ви легко розірвали? А який папір розривався важко? Як ви думаєте, із чим це зв'язане? Тонкий папір легше зім'яти й розірвати. А товстий папір сутужніше зім'яти й розірвати. Якщо папір такий неміцний, то навіщо він людині? Що з ним можна робити?
(Відповіді дітей)
Вихователь: хочете побути майстрами паперових справ? Давайте розділимось на три підгрупи. Кожна підгрупка вибере собі справу.
1-а підгрупа. За допомогою фарби й паперу можна намалювати картину.
2-а підгрупа. За допомогою стрічки й паперу можна зробити прикраси.
3-а підгрупа. З паперу можна робити дитячі іграшки.
4-а підгрупа. З паперу можна робити книги.
Конструювання з паперу «Кольорові кульки-грудочки»
Діти мнуть різнобарвні серветки в грудочки округлої форми.
На грудочку дуй сильніше, Побіжить віна веселіше.
Наша зустріч із Паперовою Феєю підходить до кінця. Гляньте на наш папір у воді. Що з нем відбулося? Можна його ще використовувати. На прощання пограємо.
Вихователь називає предмет із прикметником «паперовий», а діти відповідають «буває» або «не буває», залежно від того, чи виготовляють цей предмет з паперу. Паперова книга Паперовий стілець Паперовий кораблик Паперовий рушник Паперовий взуття Паперове пальто Паперова газета
Паперова Фея просить вас, діти, берегти папір, не рвати й не викидати його задарма. Адже папір роблять із дерев. Щоб зробити 10 альбомів для малювання (показ) довелося зрубати одне невелике деревце. Чим більше робиться паперу, тем менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете багато дерев.
Вихователь: Настав час прощатися з Феєю Паперу. Що ми скажемо на прощання? А ще пообіцяємо Феї ( берегти папір і дбайливо ставиться до речей, зроблених з паперу).