Розробка Засідання батьківського комітету "Життя як цінність"

Про матеріал
Матеріал для роботи з батьківською громадськістю з питань ціннісного ставлення до життя
Перегляд файлу

ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ ДО ВПРАВИ «АУКЦІОН»

 

Здорова сім’я

(3 жетони)

Всесвітня слава

(3 жетони)

Квартира або будинок

(1 жетон)

Новий спортивний автомобіль

(1 жетон)

Можливість поїхати на заробітки за кордон

(2 жетони)

Повага та любов тих, кого ви цінуєте

(2 жетони)

5 років фізичної насолоди

(2 жетони)

Радість спілкування з родиною

(2 жетони)

Чиста совість

(2 жетони)

Вміння досягати успіху в усьому

(2 жетони)

«Чудо» для коханої людини

(2 жетони)

Один справжній друг

(2 жетони)

Можливість змінити будь-яку рису своєї зовнішності

(1 жетони)

Можливість заново пережити будь- яку подію минулого

(2 жетони)

Популярність в колі знайомих протягом 2 років

(1 жетони)

Оплачений відпочинок в будь-якій країні світу

(1 жетони)

Хороша освіта

(2 жетони)

Підприємство, що приносить прибуток

(2 жетони)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сімейне коло «Життя як цінність»

C:\Users\User\Downloads\qrcode_gdb.rferl.org.png

Мета: розкрити важливість взаємодії сім’ї і школи як чинника підвищення педагогічної культури батьків; формувати уявлення про цінність життя, його складові; показати значення цінностей у житті людини; формувати розуміння поняття «життя, час, здоров’я», їх значущості для кожного; спонукати до роздумів над важливими проблемами у стосунках батьків і дітей та їх вирішенням; виховувати педагогічну культуру батьків.

Завдання:

- допомогти усвідомити важливість життєвих цінностей для позитивного  формування особистості;

- налагодити партнерські стосунки між батьками та педагогами;

- розвивати впевненість, толерантне ставлення;

- розвивати вміння прийняти рішення у конфліктній ситуації.

Очікувані результати:

- сформовано життєві цінності;

- сформовано толерантне ставлення;

Форма проведення: створення лепбуку

Обладнання: мультимедійний проєктор заготовки для лепбуку маркери клей ручки

Життя - це шанс. Скористайся ним.

 Життя - це краса. Милуйся ним.

Життя - це мрія. Здійсни її.

Життя - це цінність. Цінуй його.

Життя - це скарб. Бережи його.

Життя - це любов. Насолоджуйся ним.

Життя - це таємниця. Пізнай її.

Життя - це багатство, збережи його.

Життя занадто цінне, не знищуй його.

Життя - це твоє життя. Захисти його. ЗАПОВІДІ МАТЕРІ ТЕРЕЗИ

Вправа «Сімейне коло»

На фігурці лепбуку учасник пише своє ім’я, сімейну роль (мама,

тато, бабуся …) та очікування тренінгу. Під час самопрезентацій вихователь

прикріплює фігурки на великий аркуш паперу таким чином, щоб утворилося

символічне сімейне коло учасників тренінгу.

Партнерство між учителями та батьками, залученими до навчання своїх дітей, має особливу цінність. Спільна і злагоджена робота, застосування нових креативних підходів, цікавих форм взаємодії допомагає побудувати активний і згуртований шкільний колектив, де цікаво й комфортно навчатися та розвивати свої таланти. 

педагогіка партнерства  прекрасний підхід, що ґрунтується на формуванні психологічно здорової, проактивної взаємодії між учителями, батьками та дітьми. 

Життя кожної людини безцінне вже само по собі. Й тому, що воно є найскладнішою формою існування, й тому, що воно унікальне й неповторне, й тому, що воно скінченне і поки що таке коротке.

Життя – це безцінний дар, який людина одержує при народженні. Проте як вона зуміє розпорядитися цим даром – залежить від неї самої. Життя можна витратити на різні задоволення, на те, щоб отримати якомога більше приємних вражень і насолод. Але від такого життя можуть залишитись тільки приємні спогади, які є малою втіхою в старості.

Роблячи своє життя розумним та осмисленим, підпорядковуючи його великій меті, заповнюючи його самовідданою працею на благо людства, присвячуючи його іншим людям, людина сама значно збільшує цінність власного життя. І навпаки, якщо людина живе тільки одним днем, розмінює своє життя на багато дрібних випадкових справ, якщо вона шукає лише вигоди для себе або самих тільки задоволень, тобто живе виключно для самої себе, то її життя й у самому кінці – перед смертю – варте стільки ж, а то й менше, як на самому початку – одразу після народження.

Життя дитини, є величезною цінністю і для її батьків, і для суспільства.

По-перше, тому, що, допомагаючи стати на ноги іншій людині, батьки певною мірою вже виправдовують і власне існування, роблять його більш цінним. І всі батьки потай сподіваються, що їхні діти, коли виростуть, здійснять те, чого не змогли або не зуміли зробити вони самі.

По-друге, життя, яке щойно почалося, має особливу цінність, оскільки воно необмежене у своїх можливостях. У дитини все ще попереду. Кожна дитина за сприятливих умов може стати у майбутньому видатною особистістю, зробити багато прекрасного, доброго, корисного. Тому обов’язок і батьків , і суспільства – забезпечити кожній дитині гідні умови для її розвитку.

Творити добро в міру своїх обдарувань і здібностей повинен кожний, адже це високе покликання людини. А кожна людина — це неповторна особистість. На цілій планеті немає двох однакових людей, навіть близнята, котрі зовні дуже схожі, насправді — різні, бо у кожного є свої відчуття, своє бачення подій, власне життя. Тому в кожної людини життя складається по-різному, і не можна його прожити за когось.

Завдання.

Продовжіть речення: «Життя людини найцінніший скарб, якщо…»

        Цінність життя кожної дитини насамперед полягає у створенні і підтриманні безпечних умов. Ми усі є свідками активізації таких негативних явищ серед учнівської молоді, як насильство, секстинг, булінг тощо, що не може не викликати стурбованості й посиленої уваги широких кіл громадськості, освітян, батьків у більшості країн світу. Цілком логічно, що виникає необхідність захистити, убезпечити, попередити наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників. Особливо це актуально для освітнього закладу, адже будь-яке соціальне середовище, зокрема й освітнє, впливає на перебіг у ньому життєдіяльності людини, оскільки складається із сукупності матеріальних ресурсів, психологічних факторів, міжособистісних відносин. Для дітей і молоді несприятливі впливи середовища виявляються, насамперед, у вигляді складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні (конфліктів з батьками, друзями, вчителями, непорозумінні з оточуючими тощо), проявах психологічного та емоційного насильства (ігноруванні, приниженні, погрозах, недоброзичливому ставленні тощо). Але якщо раніше ми всю увагу концентрували на цих проблемах у ліцеї, то тепер варто відзначити і наявні непоодинокі випадки насильства у сім’ї.

«Це не моя історія, але я скажу…»

Що ж потрібно для того аби убезпечити дитину від різних проявів насильства та вияву агресії?

Вправа-пазл «Щаслива сім’я»

Сучасна сім'я все більше стає головною ланкою у вихованні дитини. Вона має забезпечувати її достатні матеріальні та педагогічні умови для інтелектуального, фізичного, морального та духовного розвитку.

Батьки. Якими вони повинні бути? Загальних ре­цептів немає. І все ж... Ніжна, весела мати, що вміє бути ледь-ледь холоднуватою. Стримано-суворий батько, що часом усміхнеться і зрідка попустує. Можливо, на таких невеликих «вкраплюваннях» мають триматися і авторитет, любов до дітей.

Вправа «Що таке сім‘я?». Батьки пишуть на пелюстках потім перегляд відео відповідей учнів та порівнюємо з відповідями батьків

 

Якими діти народжуються, це не     

від кого не залежить, але щоб вони

шляхом правильного виховання

зробилися хорошими — це в нашій

владі.

        Плутарх

 Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, тому здатна творити свою долю, але для цього потрібно працювати над собою, формувати характер, волю, набувати хороші звички, різноманітні вміння і навички, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.

Вправа "Серце віддаю дитині"

. Учитель пропонує на кожній частині продовжити речення:

– «Як мати, я хочу бачити свою дитину…»;

– «Як мати, для цього я роблю…»;

– «Як мати, я ніколи…».

Запитання для обговорення:

1. Які думки виникли у Вас під час цієї вправи?

2. Чи замислювалися Ви над шляхами досягнення того, що Ви

хочете?

3. Чи легко було продовжити речення «Як мати, для цього я

роблю…» та сформулювати конкретні дії?

4. Чи завжди вдається Вам у реальному житті виконувати те, що ви

записали у варіанті закінчення речення «Як мати, я ніколи…»?

5. Чи чесними ви були самі з собою у відповідях?

Цінність життя кожної людини оцінюється за її життєвими цінностями які в будь-якій сім’ї беруть за основу свого формування систему цінностей батьківської сім’ї. Батьківська система цінностей відкладається в дитини на несвідомому рівні як частина сімейної свідомості, спільна для всіх її членів. Оскільки кожен із подружжя намагається встановити ту систему цінностей, яку засвоїв від батьків, то часто починають стикатися із конфліктними ситуаціями. Тому так необхідно формувати взаєморозуміння як сімейну цінність для запобігання суперечливим ситуаціям.

. Вправа «Аукціон життєвих цінностей»

Висновок. Ви зробили свій вибір, проаналізували куплені лоти та усвідомили найважливіші цінності у житті кожної людини – здорова сім’я,  друзі, доброта, знання.

Важливо зрозуміти  головну істину – ми самі творимо своє життя: «Є помилки, які неможливо виправити, є вчинки, за які не пробачають, є рішення, про які шкодують усе життя. Але завжди є вибір і він за нами. Кузьма Скрябін.»

 

Притча «Цінність часу»
       Один бізнесмен накопичив великий капітал, який складав 3 млн. доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг він прийняти це рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався, вирішив якось умовити Янгола Смерті продати йому трохи часу…
-    Продай мені 3 тижні життя, і я віддам тобі третину свого капіталу, мільйон доларів, - запропонував бізнесмен.
       Але Янгол Смерті відмовив йому.
-    Гаразд, залиш мені 2 тижні мого життя. Я віддам тобі 2/3 своїх грошей, це два мільйони доларів.
       Янгол знову відмовив.
-    Гаразд, продай мені лише один день, щоб я міг досхочу насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких дуже давно не бачив... Я віддам тобі все, що маю – 3 млн. доларів.
       Янгол відмовив.
       Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа? Янгол погодився. Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть три години за 3 млн. доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність?»

Обговореня. Ця вправа дала змогу усвідомити важливі у житті цінності і пріоритети:    «Не в грошах щастя!?…

Можна купити дім, але не затишок;

Можна купити ліжко, але не сон;

Можна купити годинник, але не час;

Можна купити книгу, але не знання;

Можна купити становище в суспільстві, але не повагу;

Можна купити ліки, але не здоров'я;

Можна купити цілунки і обійми, але не кохання;

Можна купити розваги, але не радість;

Можна оплатити працю учителям, але не розум;

Можна оплатити спілкування, але не друзів;

Можна найняти клоуна, але сміх не можливо купити;

Можна купити їжу, але не апетит.

Не все купується і не все продається…»

 

 

Вправа «Кошик скарбів знань»

Кожний учасник отримує кружечок паперу різної форми, який символізує скарб знань, умінь, отриманих упродовж заняття. Вихователь пропонує кожному учаснику написати про здобуті скарби. Учасники по черзі кладуть у кошик свої скарби, коментуючи свою дію.

Вправа «Подаруй смайлик».

Учасники вибирають смайлик-емоцію від заняття та пишуть побажання організаторам.

Кожному дається найцінніший дар – життя. Це найдорожче, що є у кожної людини. Але, як не дивно, люди дуже легковажно ставляться до цього. Не вміють берегти його та насолоджуватися  ним. Важливо розуміти цінність життя і часу, відведеного нам на цій землі. Бажаю вам із користю використовувати ваш час і цінувати кожну хвилину вашого життя.

 

(Вірш «Життя і ми» — Інна Дзіньовська).

 А час біжить. Куди? Ніхто не знає.

Чому про це не думаємо ми?

Й життя кудись швиденько пропливає,

А нам здається, що даремно прожили.

Не можем свою долю ми змінити,

Але під силу нам покращити життя,

Ми можемо навчитися любити

І не тримати в собі ніжні почуття.

Ми можем дарувати свою ласку,

В підтримку слово вимовить чи два,

Дитині розказати щиру казку,

Щоб сни прекрасні бачила вона.

Усім потрібно завжди пам ‘ятати:

Не вічні в цьому світі, люди, ми,

Нам необхідно інших поважати,

Щоби не жити, як колись жили.

Любіть себе, та не безмежно,

Не бійтесь правди, хоч яка гірка,

Робіть, що хочете, та обережно,

І не лякайтесь сліз, що як ріка.

Життя — це подарунок для людини

Це шанс безсмертним спробувати стать,

Це найдорожчий скарб, єдиний,

Який не можна обмінять.

Головний секрет сімейного благополуччя — це перш за все, взаємоповага. Не сваріться і ніколи на адресу один одного не вживайте образливих слів. Тим більше, ніколи не робіть цього в присутності дітей. 

У кожної людини є свої «плюси» і «мінуси». Не порівнюйте своїх дітей з ким-небудь, інакше закладений вами комплекс буде заважати їх особистісному розвитку. У сімейному союзі ніколи не акцентуйте недоліки, інакше щастя «розіб’ється» і його вже «склеїш». Завжди знаходьте спільну мову і не приховуйте один на одного образу. Так, нерви не «залізні», всяке буває. Якщо в пориві гніву сказали щось образливе, неважливо чоловікові або дітям, обов’язково вибачтеся. Ще однією таємницею головного секрету сімейного благополуччя є розстановка пріоритетів. Що це означає? У щасливому шлюбі потреби сім’ї для обох з подружжя набагато важливіше, ніж спілкування з друзями, завантаженість роботою, спілкування з родичами. Тобто відбувається розстановка пріоритетів: сім’я — це головне, все інше-це другорядне. Як часто ви всією сім’єю відпочиваєте? Які у вашої родини свої маленькі свята? Як часто ви разом чимось займаєтесь? Які справи «крадуть» ваш «сімейний час»? Якщо сім’я у вас не на словах, а на ділі знаходиться на першому місці, вважайте, що стоїте на правильному шляху.

Особливий секрет сімейного благополуччя — це здатність вирішувати проблеми по мірі виникнення, а не відкладати у «довгий ящик». У такій сім’ї не місце сваркам і скандалам, все вирішується дипломатично і тактовно.