Розробки адаптаційних занять з майбутніми першокласниками "Школа майбутнього першокласника"

Про матеріал

Розробки адаптаційних занять з майбутніми першокласниками "Школа майбутнього першокласника" допомогає учням ознайомитися зі шкільними правилами і новим статусом школяра, що позитивно впливає на рівень шкільної мотивації. Також ці заняття спрямовані на розвиток таких психічних процесів як пам'ять, увага, мислення, довільність дій

Зміст архіву
Перегляд файлу

605foto21_605605[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15_1 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\WINDOWS\Temp\_tc\фоны для стэндов\864a0685bb8d.jpg 

 

 

Що може бути дорожчим, ніж дитя,

Якого любиш ти до забуття?

Але підняти його на власні ноги –

Для цього треба, мабуть, все життя!

Малюк іде до школи,

Він – школяр, у нього є і ранець, і Буквар.

Як він змінився! Але ми ж не ті,

Його помічники, його батьки!!!

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 1

Тема. Знайомство. Мій майбутній першокласник

Мета:  познайомитися з дітьми, вчити спілкуватися з дорослими, однолітками; познайомити дітей між собою, з школою та її завданням; створювати мотивацію пізнання самих себе;розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, уміння працювати в колективі;виховувати інтерес до школи, до занять.

 

Хiд заняття

1.     Привітання.

Ось дзвінок сигнал подав –

До знайомства час настав!

Добрий день, моя малеча!

Хочу вам, сказать, до речі,

Що дуже я чекала Вас.

Тож радо всіх приймаю в клас.

І як ведеться хочу вас всіх привітати,

За звичаєм в четвер вас буду зустрічати.

Вітання у колі.

Близнецы - Схема вышивки "Мультяшные зарисовки" - Схемы вышивки - Астрик2006 - Авторы - Портал "Вышивка крестом"Доброго дня!

Треба разом привітатись,

Із-за парт усім нам треба встати

За долоньки сусіда узяти 

Та до кола усім об’єднатись.

Добрий день!

Дружно голосно сказати.

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Своїм друзям посміхніться.

Добрий день!

Дружно всі не відставайте:

Добрий день!

2.     Знайомство зі школою.

Казочка.

А зараз хочу казочку, вам, друзі, розказати…

Може зможете її часом і впізнати.

У мене є хороша звичка –

Носити взимку рукавички.

Одну – дорогою згубила,

Шукала довго я, ходила…

А тут дивлюся з рукавички

Посміхнулись мені личка.

Що за диво? Чудеса!

Великий дім – яка краса!

(вчитель відкриваю дошку, на якій в центрі розташована велика рукавичка)

Багато світлих там кімнат,

А в них гарнесеньких малят.

В одній із них я вирішила поселиться,

І житлом, і знанням з друзями поділиться.

Всім хто до мене завіта, я буду рада дуже.

Заходь до мене друже!

Хто-хто у кімнаті цій живе?

Я Ірина Олександрівна – вчителька ваша.

 

А ти хто?

-         А ось великий хлопчик _______

Дуже добре. Вже нас стало двоє.

-         Тук-тук. А хто тут є?

Хтось до нас іще іде?

Це ____________, _______________, ______________ -

Подружок надійна трійка.

-         Ми чекали вас дівчатка.

Все повніша наша хатка.

-         Тук-тук! А ти хто?

-         А ось ___________, буде вчитися без двійок.

-         Дуже добре, тож заходь

І товариша заводь.

-         Як ти звешся друже мій?

-         Він – допитливий ______________.

-         Це _____________ ,__________, ___________.

Як багато, …

Але зовсім не боюся, що порветься рукавичка,

Бо моя хороша звичка:

Зробити затишно й цікаво в домі цім,

Любим мешканцям моїм.

Будемо ми всі дружить,

В мирі й злагоді всі жить,

Наполегливо трудитись

І старанно вчитись;

Бо тепер усі ви і я – дружня сім’я.

Один одному всміхнемось і потиснемо руки.

Любі друзі! Вирушаєм пізнавать науки!

3. Інтерв’ю.

Вчитель.

Сідайте на свої місця.

Телебачення зустрічати пора.

Вас приїхали знімати,

Щоб по телевізору показати.

Мікрофон до вас прийде,

Інтерв’ю у вас візьме (вчитель одягає окуляри і бере мікрофон)

Уважно слухай запитання

І давай свої міркування.

І так. Увага. Ми ведемо свій репортаж, з Маринської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Зараз ми поспілкуємося з майбутніми першокласниками, які сьогодні вперше завітали до Маринської школи. Я – Ірина Олександрівна.

• Назви свої прізвище, ім'я, по батькові.

• Назви прізвище, ім'я, по батькові тата, мами.

• Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш - тіткою чи дядьком?

• У тебе є брат, сестра? Хто старший?

• Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки?

• Зараз ранок чи вечір (день чи ранок)?

• Коли ти снідаєш - увечері чи вранці? Коли ти обідаєш - вранці чи вдень?

• Що буває раніше - обід чи вечеря?

 

• Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.

• Ким працює твій тато, твоя мама?

• Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка ( плаття, олівець)

• Яка зараз пора року - зима, весна, літо чи осінь? Чому ти так вважаєш?

• Коли можна кататися на санках - взимку чи влітку?

• Чому сніг буває взимку, а не влітку?

• Що робить листоноша, лікарка, вчитель?

• Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок?

• Ти хочеш піти в школу?

• Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха?

• Яких тварин ти знаєш?

• Яких птахів ти знаєш?

• Хто більший - корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап: у півня або у собаки?

• Що треба зробити якщо зламав чужу річ?

 

4.Фізхвилинка

 Учитель:

Телебачення пішло

готувати передачу,

а у нас така задача

стати колом всім хуткіш

і пограти веселіш.

   (Дістає вчитель  зайчика)

Ой, зайчисько дуже радий

Хоче з вами пострибати.

А для цього підніміться,

Посміхниться, підтягніться.

1,2,3,4,5 –

Будем в лісі крокувать

Там пташок ми зустрічаєм,

Разом з ними політаєм.

Із зайчиком пострибаєм.

А від вовка повтікаєм.

Наші ручки - 1,2,3, наші ніжки – 1,2,3.

На носок, на каблучок (2р.)

Руку вліво, руку вправо

Ми танцюєм гапачок.

Раз присіли, два присіли,

І за парти тихо сіли.

5.    Прихід букви Я

Вчитель:

Ми кричали, верещали

Букви всі повибігали.

А до нас прийшла одна

І красива, і струнка (показую Я)

Голосиста та прудка.

Вона всім допомагає,

У склади вона стрибає.

Працьовита, як бджола,

 

Я і буква, і слово.

Хоче все про вас дізнатись

І трошечки погратись.

Буква «Я» буде питати,

Ну а ви відповідати.

Якщо ви такі як «Я»

Дайте відповідь -: «І я.»

 

Гра «Я …, а ти?»

Я працьовита, а ти? (…і я)

Я щаслива, а ти?

Я сумна, а ти?

Я сильна, а ти?

Я ледача, а ти?

Я охайна, а ти?

Я вперта, а ти?

Я жадібна, а ти?

Я сором’язлива, а ти?

Я смілива, а ти?

Я чесна, а ти?

Я радісна, а ти?

Я вірю у Діда Мороза,  а ти?

Я доброзичлива,  а ти?

Я спокійна,  а ти?

Я вертлява, а ти?

6. Хвилинка медитації.

Вчитель: Бачите сонечко до нас зазирнуло в клас. Ковзнуло по стіні, по ваших личках і личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало вашого чуба і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали як сонечко. Ви володарі теплого добра. Ви – радісні і щасливі. Ви – маленькі сонечка. (вчитель включає музику)

7.     Підготовка до школи

Вчитель:

Молодці! А тепер

Увага! Увага! Увага!

Зараз розмова серйозна!

 

    Гра «Біг асоціацій»

Вчитель: Які слова приходять на думку, коли я говорю слово шкода ,

урок, вчитель? (відповіді учнів)

Вчитель:

Так! Ви малята «молодці»!

А тепер на вас чекає

Гарний ось такий (показую) Портфель

Всі свої думки про школу

Будемо складати в нього.

Всі по черзі підійдуть,

Свій листочок відірвуть.

Якщо будем в школі ми таке робить,

То в порт фоліо наше кладіть.

 

 

    «Портфоліо»

На дошці висять листочки, діти зривають їх і дають вчителю.

1.     Співати       2.     Читати             3.     Крутитися

4.     Мислити         5.     Дружити        6.     Вередувати

7.     Сердитися         8.     Гратися        9.     Радіти

10. Допомагати      11.  Рахувати       12.  Ображати

13. Фантазувати      14. Спілкуватися    15. Поважати

Вчитель читає, що написано на зворотній сторінці. Дитина, вибравши, що необхідно робити в школі, складає листочок до портфеля. А ті листочки, що не потрібні нам, хай летять у теплі краї.

Вчитель:

А портфель наш дуже радий,

Що розумні ви малята.

Вибрали ті поняття, що

Потрібні для навчання.

Скажемо йому: «До побачення!»

До зустрічі 1 вересня.

8.Підсумок заняття

Вчитель:

Закінчується заняття!

Вже додому вам пора!

Попрацювали ви завзято.

Дуже гарні ви малята!

А скажіть тепер мені,

Вам сподобалось чи ні? (так, ні)

Вчитель:

Заєць смішний залишив на згадку нам

Конвертики із завданням.

Візьміть із кошика конверт,

Відкрийте, що там? (діти відповідають)

Так, обличчя.

Там радість J (показую), спокій ( :-| ), страх і сум L.

Щоб мені відповісти.

Вам сподобалось чи ні?

Треба те знайти обличчя,

Яке до вас підходить ближче.

Вибирайте настрій свій

І показуйте  всі мерщій.

Вчитель:

Слухайте мене малята!

Вдома мамам розказати,

Чим ви з вчителем займались.

Що нового ви дізнались,

Як ви грались, посміхались,

Будьте всі ви молодцями!

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи, малюки,

 

І хай вона вам домом буде,

Всім добра вам побажаю,

Усмішкою проводжаю,

«До побачення» - кажу,

До дверей вас проводжу.

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 2

Тема. Знайомство. Школа

Мета: познайомитися з учнями; повторити правила спiлкування з дорослими, однолiтками; ознайомити учнiв iз зошитом в клітинку, вимогами до оформлення зошита; повторити назви геометричних фiгур; поняття «ліворуч», «праворуч».

Перебіг  заняття

1. Привітання

    - Добрий день, діти!

Продзвенів і стих дзвінок. Починається урок.

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

 

Мотивація

До уроку всі готові?

Вирушаємо в дорогу.

Візьмемо ми цей девіз:

          «Будь уважним, не лінись!»

 

2. Ознайомлення зi словами: учитель, учень, учениця, учнi, школяр, школярка, школярi.

Загадки

         В сумцi — зошити, буквар.

           То до шкоди йде... (школяр).

         Дає здоров’я спорт,

           Вагу — солодкий торт,

           Мед — працьовитi бджоли,

           Знання глибокi — ... (школа).

3. Вивчення вiрша

Спитає вчитель — треба встать,

Дозволить сiсти,— тихо сядь,

Сказати хочеш,— не шуми,

А тiльки руку піднiми.

4. Слова ввiчливостi, привiтання: «Доброго ранку», «Добрий день», «Добрий вечір», «Привiт» (для друзiв),«До побачення», «На все добре».

5. Обговорення ситуацiї

ЗАПАМ’ЯТАЛА

Научила доню мати

«До побачення» казати

І дiвча отi слова

Нi на мить не забува.

Ступить з двору на порiг:

— До побачення!— до всiх...

— Чи правильно вживала дiвчинка слова «До побачення?» Коли потрiбно їх казати?

6. Фiзкультхвилинка.

Раз, два — дружно встали,

Велетнями ми всi стали.

Руки в сторони, як крила,

І на пояс — три-чотири.

Вправо, влiво повернулись,

Нахилились i прогнулись.

Раз — присiли, два — присiли,

І за парти тихо сiли.

7. Розвиток мовлення. Робота зi звуками

— Послухайте вiрш про сома (малюнок) i скажiть, який звук повторюється найчастiше?

 

 

 

Сом наївся досхочу:

Ситно сому-вусачу.

Спочиває сивий сом:

— Ой, солодкий сниться сон!

— Де живе сом? Придумайте слова, якi починаються на букву С.

8. Математика

— Давайте порахуємо, скiльки дітей прийшло сьогоднi на заняття.

— Скiльки дiвчат? Скiльки хлопцiв?

(Повторення геометричних фігур. Ознайомлення iз зошитом. Робота в зошитi.)

ТРИКУТНИК

КВАДРАТ 

КРУГ 

9.Вправи із розвитку просторового сприймання

  • C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_07\IMG_0002.jpgзамалювати зеленим кольором прапорці,

 розвернуті вправо.

  • замалювати червоним кольором прапорці,

 розвернуті вліво.

  • Обвести кружечком два однакові прапорці.

 

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_08\IMG_0001.jpg10.Гра «Допоможи тваринці дістатися додому»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.Письмо прямих ліній в клітинках

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Пiдсумок заняття. Повторення вивченого

Голосно дзвенить дзвінок,

    Закінчився наш урок.

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 3

Тема. Школа. Навчальнi речi

Мета: ознайомити учнiв iз новими словами; розвивати умiння давати вiдповiдi на запитання українською мовою; продовжувати ознайомлення iз зошитом у клiтинку; виховувати дбайливе ставлення до своїх i чужих речей.

Перебіг  заняття

1. Привітання

Ось  до  класу  всіх  скликає

     Голосистий  цей  дзвінок.

     І  ми  радо  поспішаєм 

     Не  в  садок, а  на  урок.

 

2.Повторення матерiалу

— Якi слова вивчили на попередньому заняттi? (Учитель, ученъ, учениця,учнi, школяр, школярка,школярi)

3. Вивчення нового матерiалу

— Сьогоднi ми вирушаємо в подорож до Країни шкiльних речей. Ми дiзнаємося, як називаютъся предмети, якими ви будете користуватися в школi. Для цього менi потрiбна ваша допомога.

Перший предмет — портфель (показати). Хто знає, для чого вiн потрiбен?

Портфель — мiй друг i помiчник,

Я до портфеля дуже звик,

Бо вiн для мене залюбки

І ручку носить, і книжки.

— Що ж знаходиться у нашому портфелi? Це — пенал.

Розповiм я, щоб ви знали,

Для чого у нас пенали.

Щоби ручки не губились,

Щоб в портфелi не сварились,

Щоб знайти було їх зручно,

Пенал зробив майстер влучно.

— А тепер вiдгадайте, дiти, що знаходиться в пеналi.

• Виводить букви i слова ота цiкава штучка,

  В руцi виблискує здаля нова, гарненька... (ручка).

• Всяк школяр його шанує,

  Бо вiн пище, ще й малює.

  Хто ж цей добрий молодець?

  Це звичайний... (олiвець).

4. Розвиток мовлення. Робота зi звуками

— Дiти, на який звук починається слово олiвець? Правильно, на звук [о].

Гра «Спiймайте звук»

Мо, по, ри, ко, во, оз, со, ле, да.

— Дiти, ще в школi ви кожного дня будете користуватися зошитом. Чи є у словi зошит звук [о]?

— Я буду показувати вам, як писати, на дошцi. Чи є у словi дошка звук [о]?

А писати  я буду крейдою. У словi крейда є  звук [о]?

5. Фiзкультхвилинка

Руки в боки, нахились: вперед, назад.

І направо, i налiво, щоб нiчого не болiло.

Раз, два, три,чотири — набираємося сили.

Туди-сюди повернись,

До товарища всмiхнись.

6. Вправи на розвиток фонематичного слуху

Нора, нора, нора, гора, нора.

Коза, коза, лоза, коза, коза.

 

 

 

 

7. Математика

— Дiти, про якi геометричнi фiгури ми згадували на попередньому заняттi? (Трикутник, квадрат, круг) Хто намалював вдома цi фiгури? Скiльки ви їх намалювали?

8. Робота в зошитi

Ми накреслимо квадрат,

Поруч з ним — трикутник.    

Із вiдрiзкiв складемо

Довгий прямокутник.

Продовжити ряд фiгур. Яка фiгура буде наступною?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVuHYjoPau3OBC-0UlsiNyGVLkUM9yUQvW6gm89TpAhEuxacAn9AМожна використати графiчнi завдання.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfvc9VEZ6nGSpFXMeWBXalFumCYgd9HEa3DC4Ahi-iWZXdhQiL

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJt_VBgyXn-DR5ISvZOfjImkEh45i2KNb6qmtQJDXFnX4kcdqH

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_62fEcFXvBkBifBN0o91HWoMrDpNDxNDu1lmzyMyczaNnf8C4

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQLvYSC45gUu9QmZX0z4_RFnbOO7hTggR21ize6dE0InMRObyOU9A

 

 

2

3

4

5

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.Пiдсумок заняття

— Які новi слова сьогоднi вивчили? Якi фiгури накреслили в зошитi?

Голосно дзвенить дзвінок,

    Закінчився наш урок.

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 4

Тема. Кольори

Мета: ознайомити дiтей iз назвами кольорiв; збагачувати лексичний запас; вчити будувати речення; уточнити i поглибити уявлення дiтей про процес i результат лiчби; розкрити правила лiчби.

Хід заняття

1. Привітання

Пролунав  дзвінок,

Починаємо  урок.

Працюватимо  старанно,

Щоб  почути  у  кінці,

Що  у  нашому  у  класі 

Діти  просто 

Мо-лод-ці!

2.Повторення матерiалу

Про що ми розмовляли і що вивчили на попередньому заняттi?

3. Вивчення нового матерiалу

Дiти, вiдгадайте загадку — i дiзнаєтесь, хто завiтав до нас на заняття.

Влiтку медом ласував,

досхочу малини мав.

А як впав глибокий снiг,

Вiн поспати трохи літ.     (Ведмiдь)

— Подивіться, який ведмедик прийшов до нас на заняття! (М’яка iграшка)

Вiн у нас казковий, рiзнокольоровий! Вiн допоможе нам вивчити назви кольорiв. (Дiти розглядають iграшку i називають кольори за допомогою вчителя.)

— Дiти, до нас на урок прибiгло ще одне звiрятко. Хто це?

З нiрки вибiжу мерщiй,

Щоб знайти собi харчi,

Потiм знов сиджу в норi,

Бо страхаюсь пазурiв.

Найстрашнiший на весь свiт

Є у мене ворог — кiт.     (Миша)

— Давайте розглянемо, якого кольору мишка?    (М’яка iграшка)

4. Гра «Покажiть менi олiвець». (Учитель називає колiр, а дiти показують олiвець вiдповiдного кольору.)

Робота з таблицею «Кольори»

5. Фізкультхвилинка від ведмедика

Йшли ведмедики малi,

Нахилялись до землі,

Потiм встали, руки в боки

І зробили три пiдскоки.

Руки вгору, опустили —

I за парти тихо сiли.

6. Робота iз звуками

— Дiти, який перший звук у словi миша? А другий?

Гра «Луна»

Мм, ви, ти, ди, ри, ли, си, зи, ки, ни.

7. Математика

Учитель пропонує дiтям полiчити палички, зошити, кроки дитини вiд столу до дверей, звуки вiд постукування олiвцем по столу. Робиться висновок, що лiчити можна все: i предмети, i тварин, i звуки, i кроки тощо.

Учитель пропонує дiтям уважно стежити за його лiчбою iграшок. Першого разу вчитель лiчить усi iграшки поспiль та повiдомляє результат, другого разу одну iграшку пропускає, третього разу одну iграшку лiчить двiчi.

Висновок: пiд час лiчби не можна лiчити один предмет двiчi i не можна пропускати предмети.

 

 

 

 

Учитель складає iграшки в мiшечок. Дiти виймають iграшки, лiчать їх.

Висновок: результат лiчби не залежить вiд того, з якого предмета починається лічба, i в якому порядку вона виконується.

Дiти лiчать предмети, по-рiзному розташованi на площині.

8. Робота в зошитi

Намалюємо ведмедика.

Кожному ведмедику — по хатинцi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_62fEcFXvBkBifBN0o91HWoMrDpNDxNDu1lmzyMyczaNnf8C4 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Пiдсумок заняття

Гра «Спiймайте колір» (з м’ячем).

Завдання «Розфарбуйте».

 

http://image044.mylivepage.com/chunk44/1267517/976/9_12.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 5

       Тема. Овочi. Фрукти. Письмо прямих і похилих ліній. Усна лічба. Числа від 1 до 5. Поняття «попереднє», «наступне» число.

Мета: Розширювати словник, збагачувати знання дітей про овочі, фрукти, розвивати зв’язне мовлення, уміння будувати речення українською мовою, розвивати інтерес до навчання; давати первісні знання про органи артикуляційного апарату; готувати дітей до навчання грамоті (письму); учити правильно тримати ручку, олівець, сидіти за партою; розвивати дрібні м'язи руки; продовжити  формувати уявлення про число та рахунок; ввести поняття «попереднє», «наступне» число.

Обладнання.Малюнки овочів, фруктів, іграшка їжачка, лічильний матеріал.

 

Перебіг  заняття

І. Привітання

- Усі сідаймо тихо, діти, Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко влад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

 

ІІ. Повторення матеріалу.

1. Гра «Відгадайте слово»

Шко- (ляр, рка, ла), олі-(вець), учи-(тель), уче-(ниця), порт-(фель), руч-(ка), пе-(нал), зо-(шит), дош-(ка), крей-(да).

2. Поділ слова на склади. 

(Вчительпоказуєіграшку – учнівимовляють слово – назвуіграшки, ділять слово на склади, визначаютькількістьскладів)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Створення ігрового моменту

- Хто ж буде нам допомагатисьогодні?

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий,

Вдень ховається, вночі –

Йдешукатьсобіхарчі.

Весь ізтонкихголочок,

Як вінзветься? … (їжачок).

- Діти, що збирає на своїголки їжачок? (Яблука, груші, гриби).

- Їжачок бігає лісом, полем, а інколи збігає на городи та садки. Ось і нам він розповість, що росте в саду та на городі.

2. Бесіда про овочі.

- Які визнаєте овочі?

- Які ростуть в землі, а які над землею?

3. Відгадування загадок:

Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. (Капуста)

Мене солять, маринують

Та на зиму консервують.

Здогадавсявже, дружок,

Хто я, мабуть, … (Огірок).

Сидитьдівчина в коморі,

А коса її на дворі. (Морква)

Я кругленька, червоненька,

З хвостиком біленьким. (Редиска)

Червоний Макар по полю скакав,

У салат – солодкий, а у борщ –

Гіркийстрибав. (Перець)

Я росла в темнійтемниці,

Як зросла – взяли у світлиці.

З мене шкуру всідеруть,

Мене варять, мене труть.

Відгадайте, хто ж я є,

Скажіть ви вже ім’я моє. (Картопля)

 

 

 

 

Прийшладівка з гір,

Несла на собісімшкір.

Як розбирати стали,

Всі над ними ридали. (Цибуля)

3. Складання речень.

(Діти розглядають овочі на таблиці, розповідають, якого вони кольору, якої форми, який на смак кожен з них.)

- Розкажіть їжачку, що треба зробити з овочами і фруктами перед тим, як їх з’їсти.

4. Фізкультхвилинка.

Гуси-лебеді летіли,

На подвір’я тихо сіли,

Покрутились, пошипіли

І додому полетіли.

5. Вивчення вірша про їжачка.

Їжачок-хитрячок,

Зголочок та шпичок,

Пошив собі піджачок.

Натикає на голки

Груші, яблука, сливки.

6. Бесіда про фрукти

- А тепер наш їжачок завітав у садок. Там він побачивфрукти: (яблука, сливи, груші, малину, полуницю, суницю, порічку).

(Діти розглядають фрукти, описують їх разом з учителем.)

Фрукти корисні усім,

І дорослим, і малим.

Файні  будуть щоки

Від фруктовихсоків.

7. Завдання на картках.

  •                    Розмалюй спочатку овочі, а потім фрукти.       
  •                    Знайди пару кожному предмету.  З’єднай лінією.

ІV. Підготовка до навчанняграмоти (письму)

1. Підготовка руки до письма. Пальчикові вправи.

2. Робота в зошитах в косу лінію.

3. Фізкультхвилинка. «В саду чи нагороді»

(сад – руки вгору, город – руки в сторони). Учитель називає овочі та фрукти, а діти виконують відповідні рухи.

V. Розвиток математичних вмінь

  1.                Усналічба
  •                    Порахувати фрукти, овочі.
  1.                Числа від 1 до 5
  •                    Числа від 1 до 5, позначенняїх цифрами
  •                    Встановитивідповідністьміж цифрами і кількістю фрукті, овочів
  1.                Поняття «попереднє», «наступне» число.
  2.                Завдання на картках
  •                    Розмальовування їжачка за цифрограмою
  1.                Фізкультхвилинка

Раз, два! Всіприсіли,

Потімвгорупідлетіли.

Три, чотири! Нахилились,

Піднялись і звеселились.

П’ять, шість! Всівеселі,

Крутимось на каруселі,

Сім, вісім! В поїздсіли,

Ніжкамизатупотіли.

Дев’ять, десять! Відпочили

І за парти тихо сіли.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Письмо в клітинку
  •                    Обвести і замалювати 3 квадратики 
  •                    Обвести і замалювати 5 кружечків
  •                    Обвести і замалювати 2 трикутники
  •                    Продовжити ряд фігур
  •                    Малювання вишень.

VІ. Підсумок заняття.

Повторення віршика про їжачка

Смайлики, иллюстрация № 2419288 (c) Костенюкова Наталия / Фотобанк Лори

http://2.bp.blogspot.com/_SzaYieYLza8/TBDTKF6P8cI/AAAAAAAAAyg/u9zxqiOnNL0/s400/3.jpg 

http://3.bp.blogspot.com/_SzaYieYLza8/TBDTEBNAQWI/AAAAAAAAAyY/qnBdIHka4jM/s1600/1.jpg 

  • Розмалюй спочатку овочі,                    – Знайди пару кожному предмету.

           а потім фрукти.                                           Зєднай лінією.

http://s46.radikal.ru/i114/1103/92/3be979363c5d.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i062.radikal.ru/0904/d6/bcebe6b7b1aft.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 6

Тема :  Моя сімя. Проведення різноманітних ліній. Цифри  від 6 до 10. В країні геометричних фігур.

Мета:  Розширювати і поповнювати знання дітей про сім’ю. Розвиватизв’язнемовлення,вмінняспілкуватися з однолітками. Розвивативмінняробитизвуковийаналіз слівтанавички письма в зошиті.Ознайомити з цифрами 5 - 10. Вчити розпізнавати геометричні фігури. Вдосконалювати вміння правильно користуватисьписьмовимприладдям. Розвиватикисті рук, готувати до письма. Виховуватиповагу до батьківоднолітків.

 

Перебіг  заняття

 

І. Привітання

Пролунав  дзвінок,

Починаємо  урок.

Працюватимо  старанно,

Щоб  почути  у  кінці,

Що  у  нашому  у  класі 

Діти  просто 

Мо-лод-ці!

II.  Повторення вивченого.

1. Відгадування загадок про овочі і фрукти

Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.(Картопля)

На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростаютьмалюки,
Зелененькі …(Огірки)

Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке.(Яблуко)

Лампочка вгорівисіла, 
Стала смачна, пожовтіла. 
Діти лампочку зірвали,
Запетитомскуштували. (Груша)

2. Гра «Так чині».

Скажіть, співає сом пісні?
Не гайтесь з відповіддю! (Ні)

Чиможе стати у вогні
Вода холоднимльодом? (Ні)

Скажітьмені, червоний мак
Всічневу пору квітне? (Ні)

А крокодили на сосні
Своїбудуютьгнізда? (Ні)

Чиможевищегірлітак
Увишинузлетіти? (Так)

Узорипишні на вікні
Мороз малюєвзимку? (Так)

До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? (Ні)

Коли розсердитьсяїжак,
Слона вінможевбити? (Ні)

Річкабіжить у долині,
Чи є у неї ноги? (Ні)
 


 

Чи правда це, щововк у смак
Наївся груш і яблук? (Ні)

А підкінецьскажітьмені,
 Цікавагра у " Так чині " ? (  Так )

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.                Привітання в колі друзів.

2. Слухання казки «Три ведмеді» з розглядом ілюстрацій.

- Чи сподобалась, діти, вам сім’я ведмедів? Чому ?

3. Авторське крісло. Розповідідітей про свою родину.

Фізкультхвилинка

Хмарка на небі (підняли руки вгору),

Подув вітерець (помахали руками),

Полетілисніжинки (імітуютьрухисніжинок),

Закружляли у повітрі (кружляння),

Опустилися на землю (присіли).

 

ІV . Проведення різноманітних ліній

  1.           Штрихування різними лініями.
  2.           Письмо прямих і похилих ліній в зошитах в  косу лінію
  3.           Дидактична гра «Де чия модель, впізнай і  з малюночком з’єднай!»

(на картках малюнки – поряд звукові моделі слів. Завдання: впізнати, яке слово якій моделі відповідає)

Фізкультхвилинка (музична)

V. Розвиток математичних навичок

1. Лічба в межах 10.

2. Знайомство з цифрами 6 – 10

3. Попереднє – наступне

4. Дидактична гра «З’єднай – відгадай!». (завдання на картках)

Фізкультхвилинка

Раз, два! Всіприсіли,

Потімвгорупідлетіли.

Три, чотири! Нахилились,

Піднялись і звеселились.

П’ять, шість! Всівеселі,

Крутимось на каруселі,

Сім, вісім! В поїздсіли,

Ніжкамизатупотіли.

Дев’ять, десять! Відпочили

І за парти тихо сіли.

5.  Позначення кількості предметів цифрами

6.  Гра «Цифроїд»

Був тут дід Цифроїд, що їсть цифри на обід
Замість печива до чаю. Встав, яких не вистачає!

 

7. Знайомство з геометричними фігурами

-  Розпізнавання геометричних фігур.

- Гра «Допоможи тваринкам» (на картках)

VІ. Підсумок заняття

1. Гра «Закінчиречення»

Тато майструє …

Мама готує …

Оленка читає …

Тарасик грає на …

Малювання. «Я і моя сім’я».

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_29\IMG_0002.jpgЗаштрихуй     Де чия модель, впізнай і  з малюночком зєднай

 

 

http://lesia.vozniuk.com/wp-content/uploads/2011/02/%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA1.gifhttp://www.sviato.in.ua/smiles/golden_fish.gifhttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFXbA3nT6Xtovg7ZzZdt0m7Sj4g9O23uYXQ6Mzyqr4MOT-3U1zKg 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_29\IMG_0003.jpg 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_29\IMG_0003.jpg 

 

 

 

 

                                                                        «Цифроїд»

Був тут дід Цифроїд, що їсть цифри на обід
Замість печива до чаю. Встав, яких не вистачає!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   З’єднай – відгадай

 

 

 

 

Допоможи тваринкам дістатися до їжі

Кошенятко може пройти                                                       Телятко може йти

тільки по трикутниках                                                             тільки по кружечках

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_29\IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2012_02_29\IMG_0001.jpg 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 7

Тема : Одяг. Взуття

Мета: ознайомити дiтей iз новими словами; продовжувати розвивати мовлення дiтей; пояснити змiст дiї додавання; навчити дiтей складати i читати приклади за практичними дiями i малюнками.

Перебіг  заняття

І. Привітання

Пролунав  дзвінок,

Починаємо  урок.

Працюватимо  старанно,

Щоб  почути  у  кінці,

Що  у  нашому  у  класі 

Діти  просто 

Мо-лод-ці!

ІІ. Повторення матерiалу

1.Гра «Закiнчiть речення»

Учнi пишуть у ...

У школі діти сидять за ...

Дiвчинка читає ...

На городi ростуть ...

У саду ростуть ...

У хлопчика з’явились сльози на ...

В Оленки рум’янi ...

2.Завдання на розвиток мислення

Оленка є веселiшою, нiж Катруся.

Катруся є веселiшою, нiж Іринка.

Хто є найвеселiшим?

ІІІ. Вивчення нового матерiалу

1.Ознайомлення з новими словами за малюнками

Шапка — шапка.

Шарф — шарф.

Рукавиця — рукавица, перчатка.

Сукня — платье.

Спiдниця — юбка.

Штани, брюки — брюки.

Сорочка — рубашка.

Чоботи — сапоги.

Черевики — ботинки.

Шкарпетки — носки.

2.Вправа «Мікрофон»

Прослухати вiрш, вiдповiсти на запитання вчителя.

Називають невеличка

Всi дорослi. А дарма!

Заплету в косу кiснички,

Одягну нову спідничку,

Ще й узую черевички —

Все як слiд. І все сама.

Нi, не важко черевички

Узувать.

Дуже просто i спiдничку

Надiвать.

Не даються лиш кіснички

Заплітать.

Все одно я ті кiснички

Заплела.

Хай не кажуть — невеличка

Та - мала!

3. Фiзкультхвилинка

Хлопцi пiднiмають руки вгору, коли вчитель називає предмети чоловiчого одягу; дiвчата пiднiмають руки, коли вчитель називає предмети жiночого одягу

 

 

 

 

4. Вправи на розвиток фонематичного слуху

Рука, рука, рiка, рука, рука.

Мак, мак, мак, лак, мак, мак.

Бак, бак, рак, бак, бак, бак.

Мити, мити, мити, пити, мити.

Чайка, майка, чайка, чайка, чайка.

5. Математика

На основi розгляду малюнкiв, практичних дiй iз предметами (об’єднання множин) пояснити змiст дії додавання. Ввести слова «додати», «плюс», «дорівнює», «приклад».

7. Робота в зошитi