Розробки уроків з інформатики для 2 класу

Про матеріал

У посібнику подано розробки уроків з інфоримтики за підручником О. В. Коршурнової за основними темами "Комп'ютери та їх застосування" і "Основні складові комп'ютера. Початкові навичеи роботи за комп'бтером"

Перегляд файлу

ЗМІСТ

Вступ ………………………………………………..3

Характеристика умов навчання …………………..5

Урок № 1 Перша зустріч. ……….…………………8

Урок № 2 Сучасні комп’ютери та їх

застосування. ……………………………………...14

Урок № 3 Сучасні комп’ютери………………….20

Урок № 4 З чого складається комп’ютер………..29

Урок № 5 Підготовка комп’ютера до роботи…...36

Урок № 6 Поняття про програму. Запуск програми на виконання з Робочого стола……..……………43

Урок № 7 Вікно програми………………………..53

Література…………………………………………62

 

 

 

 

 

Вступ

Початкова школа знаходиться на передових засадах національної освіти. Чи цікавим буде навчання? Чи комфортно буде маленькому школяру? Ці питання непокоять кожного, хто пов'язаний зі школою, як державним інститутом.

Щоб навчальна діяльність була радістю, має бути організація навчання, за якою дитина стає активним учасником процесу засвоєння знань. Тоді пізнавальний процесі задоволення від процесу та результату навчання дає моральний, психологічний комфорт, розуміння особистого успіху. Щоб дитині було цікаво «відкривати» нові знання, потрібно завжди перед нею ставити проблемні питання і понукати, щоб через свою діяльність вона робила нові і цікаві «відкриття» для себе.

Програма «Сходинки до інформатики» та розроблені уроки до неї для 2 класу спрямовані на реалізацію мети і завдань освітньої галузі «Технології», визначених у Державному стандарті загальної освіти, та враховує рекомендації ЮНЕСКО «Інформатика у початковій освіті».

«Сходинки до інформатики» є підготовчим курсом, що передує більш широкому і глибокому вивченню базового курсу інформатики в середній школі, являє собою короткий систематичний виклад основних питань науки інформатики й інформаційних технологій  в елементарній формі, а також є світоглядним.

Метою курсу «Сходинки до інформатики» є формування і розвиток в учнів інформаційно-комунікаційної компетентності та ключових компетентностей для реалізації їхнього творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.

Основними завданнями курсу «Сходинки до інформатики» є формування в молодших школярів:

  • початкових уявлень про базові поняття інформатики, зокрема повідомлення, інформація та дані, інформаційні процеси, комп’ютер та інші пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями і даними, сфери їх застосування у житті сучасної людини в інформаційному суспільстві;
  • початкових навичок знаходити, використовувати, створювати й поширювати повідомлення та дані застосовуючи для цього засоби інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема створювати графічні зображення, комп’ютерні презентації, текстові документи, шукати відомості в мережі Інтернет, користуватися електронною поштою та ін.;
  • алгоритмічно, логічно та критичного мислення;
  • початкових уявлень та навичок роботи з різними програмними засобами підтримки вивчення інших предметів початкової школи, а також  для розв’язування практичних завдань із цих предметів.

 

Характеристика умов навчання

Успішне впровадження навчального курсу «Сходинки до інформатики» залежить від обов’язкової саме для нього складової – стандарту можливостей для навчання, в якому зазначаються обов’язкові умови та ресурси, що потрібні для реалізації державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки молодших школярів.

При вивчення курсу «Сходинки до інформатики» кожен урок проводиться із використанням комп’ютерів.  Тому класи діляться на підгрупи так, щоб кожен учень був забезпечений індивідуальним робочим місцем за комп’ютером, але не менше 8 учнів у групі.

Згідно із санітарно-гігієнічними нормами час роботи школярів за комп’ютером не повинен перевищувати 15хв. Весь інший час уроку учні працюють без комп’ютера, знайомляться із загальними теоретичними положеннями  курсу «Сходинки до інформатики», повторюють і закріплюють вивчений матеріал, виконують вправи на розвиток уваги, алгоритмічного, логічного та критичного мислення, творчих здібностей тощо.

Для практичної роботи учнів за комп’ютером можна використовувати програми з наявного у школі навчального програмного забезпечення та середовища, які адаптовані для навчання дітей молодшого шкільного віку. Перелік необхідних програмних засобів:

  • операційна система;
  • програми на розвиток логічного та критичного мислення;
  • розвивальні програми;
  • комп’ютерні програми на підтримку вивчення української мови, іноземної мови, математики, образотворчого мистецтва та музики;
  • клавіатурний тренажер;
  • тренажер миші;
  • графічний редактор;
  • текстовий процесор;
  • редактор презентацій;
  • середовище виконання алгоритмів.

Види діяльності, які слід реалізовувати у процесі вивчення курсу – ігрова, навчально-ігрова, практичне експериментування, конструювання, художня діяльність, дослідження, співпраця в парі, групова взаємодія.


Тема1. Комп’ютери та їх застосування

 

Урок № 1

Тема. Перша зустріч. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності у (БЖ) в комп’ютерному класі.

 

Мета. Познайомити учнів із завданнями нового шкільного предмета інформатика. Дати учням уявлення про роль комп’ютера у житті людини. Познайомити з основними правилами безпечної поведінки за комп’ютером вдома і у комп’ютерному класі.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення учнів.

Сприяти вихованню культури поведінки у комп’ютерному класі при роботі за комп’ютером.

 

Обладнання. Підручник, зошит, інструкції з ТБ, комп’ютери, презентація, навчально-розвивальна програма   «Сходинки до інформатики» 2 клас, розділ «Як поводитись за комп’ютером».

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Зміст уроку

І. Організація класу. (1хв.)

Вже нам дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав,

То ж і ми часу не гаємо,

Працювати починаємо.

 

ІІ. Розминка. (2хв.)

Перш, ніж ми приступимо до роботи не уроці пропоную  провести хвилинку-розминкую.

  1. Відгадайте загадку

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Комп’ютер)

  1. Анаграма ( це слово або словосполучення, утворене шляхом перестановки окремих літер чи складів іншого слова)

П’КМОЮРЕТ

ФІОМТАИНРАК

РПВІАЛА ВПЕДОІКИН

(Комп’ютер, інформатики, правила поведінки)

 

ІІІ. Створення «проблемної» ситуації. (1 хв.)

  • Діти, що означають слова, які ми щойно розшифрували.
  •  

ІV . Повідомлення теми і мети уроку. (1 хв.)

- Сьогодні на уроці ми знаходимось у приміщенні в якому «мешкають» комп’ютери. 

– Ми познайомимось з правилами безпечної поведінки у комп’ютерному класі.

– Навчимося «дружити» з комп’ютерами, для того щоб вони нам допомагали у навчанні.

 

V. «Відкриття» нових знань. (13 хв.)

 Кожного разу нашим помічником під час вивчення нового предмета інформатики буде -  Комп’юшко.

  • Що на вашу думку вивчає предмет інформатика?
  •  Назва цього предмета дуже схожа зі словом інформація.
  • Що означає слово інформація?

Для цього Комп’юшко хоче розповісти нам одну історію. (Учні переглядають презентацію)

Одного разу Петрик і Ганнуся пішли погуляти до лісу. По дорозі Петрик знайшов червоні ягоди калини і пригостив ними Ганнусю. Діти розмірковувати, які на смак ці ягоди: солодкі чи гіркі.  Дівчинка спробувала їх і з’ясувала, що вони гіркі. Пройшовши далі, діти зустріли малого їжачка. Доторкнувшись до нього, вони зрозуміли, що він насправді дуже колючий. Пройшовши далі, діти почули кування зозулі. Послухавши зозулю, діти рушили далі. По дорозі вони зустріли жучків сонечок, маленького ховрашка, який попередив дітей про небезпеку, яку можуть надати гриби-мухомори.

Пройшовши далі, діти зрозуміли, що вони заблукали. Вони почали хвилюватись, але раптом Петрик почув запах диму. Діти пішли в ту сторону, де палало вогнище і зустрілись з лісником. Діти розповіли Сергієві Миколайовичу про пригоду, яка сталася з ними і попросили його вказати дорогу додому. Лісник дав дітям навігатор, який вказуватиме друзям дорогу додому.

По дорозі додому Ганнуся зателефонувала своєму братові Сергієві і розповіла про пригоду, яка сталася з нею та Петриком у лісі, а Петрик вирішив, що коли він прийде додому, то обов’язково напише розповідь про те, як він з Ганнусею гуляв у лісі.

  • Як ви думаєте, чи отримували діти повідомлення з навколишнього світу? 

Учитель. Будучи у лісі, діти отримували, зберігали, опрацьовували та передавали інформацію.

Отже на уроках інформатики ми будемо вивчати різні способи отримання, зберігання, опрацювання та передачі інформації.

Сьогодні інформації у світі дуже багато. Людині самостійно не впоратися з її обсягами, і найвправнішим помічником для неї у цій справі є комп’ютер. Сучасний комп’ютер може зберігати великі обсяги інформації, швидко її опрацьовувати, миттєво передавати її на великі відстані.

Пам’ятайте! Комп’ютер – це великий пристрій, і в роботі з ним потрібно дотримуватись певних правил поведінки.

Зараз я вам пропоную подивитись фрагмент з мультфільму і дати відповідь на питання:

  • Чому у хлопчика зламався комп’ютер? (Учні переглядають мультфільм «Фіксики і клавіатура»

VІ. Фізкультхвилинка. (1 хв.)

 

VІІ. Закріплення вивченого.

Робота у зошиті (6 хв.)

  1. Вправа 2. З’єднайте стрілочками, що роблять учні на уроках інформатики?

 

 

 

 

  1. Вправа 3. Інтерактивна вправа «Закінчи

 

  1. Вправа 3. Розглянь малюнки і продовж речення».
  1. На уроках інформатики я буду вчитися за допомогою комп’ютера створювати малюнки.
  2. На уроках інформатики я буду вчитися за допомогою комп’ютера вводити та змінювати текст.
  3. На уроках інформатики я буду вчитися за допомогою комп’ютера шукати інформацію в Інтернеті.
  1. Вправа 4. «Увага».

Розглянь малюнок і знайди інформацію про кількість цифр, що заховалися на ньому.

 

VІІІ. Рефлексія діяльності. (2 хв.)

  • Чому ми будемо навчатися на уроках інформатики?
  • Опиши правильну поведінку учня за комп’ютером.
  • Що вам особливо запам’яталося на уроці?

 

ІХ. Домашнє завдання (2 хв.)

 

  1. Підручник ст. 8, відповідати на запитання;
  2. Повторити правила поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі.

Х. Робота за комп’ютером. (10 хв.)

За допомогою навчально-розвиваючої програми «Сходинки до інформатики» учні переглядають правила «Як поводитись за комп’ютером»

 

ХІ. Хвилинка релаксації. (1 хв.)

 

Урок № 2

Тема. Сучасні комп’ютери та їх застосування. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності у (БЖ) в комп’ютерному класі.

 

Мета. Сформувати уявлення про сфери застосування сучасних комп’ютерів. Розширювати знання учнів про призначення комп’ютерів та їх роль у житті людини. Повторити основні правила поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі.

Розвивати вміння чітко висловлювати свою думку, логічне мислення, пам'ять, увагу.

Сприяти вихованню культури поведінки у комп’ютерному класі при роботі за комп’ютером.

 

Обладнання. Підручник,  зошит, комп’ютери, мультимедійне обладнання: проектор, екран, презентація, навчально-розвивальна програма   «Скарбниця знань» 2 клас, розділ «Що може комп’ютер»

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Зміст уроку

 

І. Організація класу (1 хв.)

Дзвоник весело співає,

Учнів всіх у клас скликає,

Що ж цікаве нас чекає?

Може хтось із вас вже знає?

 

ІІ. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі (2хв.)

На слайдах презентації з’являтимуться ілюстрації, вам потрібно за їх допомогою описати поведінку учня у комп’ютерному класі.

 

ІІІ. Створення «проблемної» ситуації. (2 хв.)

  • Діти, скажіть, будь ласка, чи використовують ваш тато і мама у своїй роботі комп’ютер?
  • Чи допомагає він їм?
  • Чи потрібен людям комп’ютер?
  •  

ІV. Постановка задач уроку. Повідомлення теми. (1 хв.)

  • Сьогодні на уроці ми:
  1. Познайомимось зі сферами застосування комп’ютера.
  2. З’ясуємо, як раціонально використовувати комп’ютер.
  3. Протягом уроку дотримуватимусь правил поведінки та безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.
  4.  

 V. «Відкриття» нових знань. (10 хв.)

Робота з підручником.

Сьогодні Комп’юшко нам з’ясувати, як комп’ютер опанував різні професії. Для цього ми разом з ним вирушимо у цікаву подорож.

Подорож до лікарні.

У лікарні комп’ютер допомагає обстежити хворого.

Подорож до бібліотеки.

У бібліотеці комп’ютер допомагає швидко знайти книжку.

 

Подорож на автовокзал.

Комп’ютер допомагає:

  • керувати транспортом;
  • продавати квитки для подорожі;
  • знайомить з графіком руху автотранспорту.

Подорож до перукарні.

У перукарні комп’ютер допомагає підібрати нову зачіску чи макіяж.

 

Подорож до ательє.

В ательє комп’ютер нам допомагає розрахувати викрійку одягу або підібрати новий фасон.

 

Подорож до школи.

Ось і опинились ми в нашій школі.

- Діти, скажіть, будь ласка, як може допомогти 

   комп’ютер у школі?

- Правильно. За допомогою комп’ютера вчитель

  може навчати дітей на відстані і може навчатися

  сам.

- Що може робити комп’ютер у вас вдома? (Комп’ютер може виконувати розрахунки, надрукувати текст, відредагувати зображення, прослухати музики, переглянути фільм, намалювати малюнок і зберегти фотографії)

- Де використовують комп’ютер?

 

Отже, комп’ютер допомагає людині майже у всіх професіях.

 

VІ. Фізкультхвилинка. (2 хв.)

 

VІІ. Закріплення вивченого. Робота у зошиті

 (7 хв.)

  • Комп’юшко пропонує самостійно  виконати вправи в зошиті, щоб закріпити отримані знання.
  1. Вправа 2. Для чого використовують комп’ютер люди різних професій? З’єднайте стрілочками за зразком.

(Самостійна робота)

 

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=657882048-09-72&n=21                                                       http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=368472118-11-72&n=21  

 

         

    

 

 

 

 

  http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=338909013-23-72&n=21                                                       http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=322135361-42-72&n=21

 

 

  1. Вправа 4. Викресли зайве.

Комп’ютер допомагає людині:

 

 

  1. Вправа 5. Знайди назви професій людей, що заховалися у таблиці.

к

у

к

у

л

п

х

а

р

і

і

п

е

ж

н

л

о

ж

н

а

о

т

к

и

р

 

VІІІ. Робота за комп’ютером (10 хв.) 

За допомогою навчально-розвивальної програми  «Скарбниця знань» учні переглядають демонстрацію «Що може комп’ютер».

 

ІХ. Хвилинка релаксації (1хв.)

  1. Поморгати, закрити очі, відкрити очі;
  2. подивитись вгору-вниз (4-5 разів);
  3. подивитись вліво-вправо (4-5 разів)

 

Х. Рефлексія діяльності (2 хв.)

  • Які правила поведінки учня в комп’ютерному класі ви запам’ятали?
  • Про які професії ми говорили на сьогоднішньому уроці?
  • Як комп’ютери допомагають людям цих професій?
  •  

ХІ. Домашнє завдання. (3 хв.)

1. Підручник – працювати текст на стор. 9-10, відповідати на запитання.

2. Повторити правила поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі.

 

Урок № 3

 

Тема. Сучасні комп’ютери. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності у (БЖ) в комп’ютерному класі.

 

Мета. Розглянути види комп’ютерів та сфери їх застосування; повторити правила безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.

вчити учнів робити висновки, узагальнення, доводити власну думку; набувати досвіду роботи на комп'ютері в програмі «Сходинки до інформатики».

Розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення;

Сприяти вихованню вміння бережливо ставитись до обладнання при  роботі з комп’ютером

 

Обладнання. Підручник, зошит, інструкції з ТБ, мультимедійне обладнання: проектор, екран, презентація, навчально-розвивальна програма   «Сходинки до інформатики» 2 клас, розділ «Як поводитись за комп’ютером».

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Зміст уроку

 

І. Організація класу (1 хв.)

Дзвоник весело співає,

Учнів всіх у клас скликає,

Що ж цікаве нас чекає?

Може хтось із вас вже знає?

 

ІІ. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі (2хв.)

На слайдах презентації з’являтимуться ілюстрації, вам потрібно за їх допомогою описати поведінку учня у комп’ютерному класі.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. (2хв.)

Зараз пригадаємо, що ми вже знаємо про комп’ютери? Для цього ми виконаємо завдання на картках.

Комп’ютери вміють

  •                Обчислювати
  •                Керувати пристроями
  •                Складати вірші
  •                Усміхатися
  •                Програвати музику
  •                Грати у футбол
  •                Попереджати про небезпеку
  •                Навчати
  •                Допомагати міліції
  •                Перекладати з однієї мови на іншу
  •                Мріяти
  •                Допомагати конструювати машини
  •                Нагадувати про дні народження учнів
  •                Ображатися
  •                Спостерігати за погодою
  •                Допомагати мамі готувати обід
  •                Товаришувати

 

ІV. Створення «проблемної» ситуації. (1 хв.)

  • Сьогодні у нашому житті використовують різні за розмірами та призначенням. Які сучасні комп’ютери ви знаєте?

 

V. Постановка задач уроку. Повідомлення теми. (1 хв.)

  • Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, які є сучасні комп’ютери, а також протягом уроку дотримуватимусь правил поведінки та безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.

 

 VІ. «Відкриття» нових знань. (10 хв.)

1. Робота з презентацією.

Сьогодні Комп’юшко пропонує нам вирушити у світ комп’ютерної техніки. Щоб більш детально познайомитись з сучасними комп’ютерами, ми здійснимо віртуальну подорож до магазину де продається комп’ютерна техніка.

Стаціонарний комп’ютер .

Швидко розвивається наука і техніка. І виникає необхідність створювати машини і пристрої, які б допомагали людям у житті. Так з’являються перші сучасні комп’ютери, які ми звикли бачити у себе вдома, у школі. Вони бувають різними.

На першій полиці знаходяться стаціонарні персональні комп’ютери ми зустрічаємо в школі, бібліотеці, кіностудії, в офісі, супермаркеті. Їх установлюють у певному місці на тривалий час.

Персональний комп’ютер (ноутбук, нетбук)

Найчастіше у повсякденному житті ми зустрічаємося з персональними комп’ютерами, бо вони найпоширеніші. Такі комп’ютери називаються персональними, тому що призначені для роботи на них однієї людини – персони.

Останнім часом дуже часто ми зустрічаємося з такими комп’ютерами, як ноутбук і нетбук. Це портативні персональні комп’ютери. Вони невеликі за розміром, їх можна переносити, брати з собою в подорожі, на екскурсії, на канікули до бабусі. Нетбук допомагає виконувати завдання з різних навчальних предметів. Його можна використовувати як пристрій для читання електронних книжок, як полотно для малювання.

Планшетний комп’ютер.

Плоский персональний комп’ютер, у якому екран реагує на дотик, і таким чином людина керує комп’ютером (без клавіатури).

Кишеньковий комп’ютер

Дуже зручним для використання поза домом є кишеньковий персональний комп’ютер. Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп’ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів.

Мікрокомп’ютери.

Розповсюдженими у наші дні стали пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп’ютери.  Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп’ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоровя людей.

Отже, комп’ютери в наші дні стали незамінними помічниками людини. Тому їх широко використовують в усьому світі.

Але не тільки комп’ютери допомагають впоратися з інформацією.

Електронна книжка - може показувати текст і картинки.

Мобільний телефон – може передавати інформацію на відстань.

Навігатор – може визначити шлях до будь-якого місця.

Диктофон – може запам’ятовувати звуки.

Електронна рамка – може показувати фотографії.

Ігрова приставка – може погратися з тобою.

Калькулятор – може виконувати обчислення.

Фотокамера – може зберігати зображення.

 

VІІ. Фізкультхвилинка. (2 хв.)

Ми з вами трохи стомилися подорожуючи магазином і настав час відпочинку.

 

VІІІ. Закріплення вивченого. Робота у зошиті.  (5 хв.)

  1. Самостійна робота.

Вправа 1.  Встанови відповідність . Поясни свою відповідь.

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=291865676-38-72&n=21                                    http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=176173421-69-72&n=21

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=185418606-60-72&n=21                                  http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=47901664-24-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=156119764-59-72&n=21                                           http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=291921942-67-72&n=21

Вправа 2. Викресли зайве, поясни свою відповідь.

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=443279254-50-72&n=21       

 

 

 

ІХ. Рефлексія діяльності. (3хв.)

 

Вправа «Закінчи речення» 

  1. Комп’ютер, призначений для роботи на ньому однією людиною, називається… (персональним)
  2. Портативні персональні комп’ютери – це… (ноутбук і нетбук)
  3. Комп’ютери, які знаходяться у школі, бібліотеці, кіностудії, супермаркеті і встановлені там на тривалий час, називаються… (стаціонарними)
  4. Спеціальна паличка, за допомогою якої вводиться інформація у кишеньковий комп’ютер, називається… (стілус)
  5. Комп’ютери, які вбудовують у годинники, мобільні телефони, називають… (мікрокомп’ютерами)

 

 

Х. Домашнє завдання. (3хв.)

  1. Підручник – опрацювати текст на с. 11-13, відповідати на питання.
  2. Зошит – с. 10, завдання 3

ХІ. Робота за комп’ютером. (12хв.)

- Сьогодні ми познайомимося з програмою "Стрільці по яблуках". Послухайте правила гри. Яблука висять високо - їх не дістати. Але можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися.

- Керуєш подіями ти. Поклади долоню правої руки на мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній - на правій. Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка - вказівник. Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацнеш кнопкою - подаєш команду стрільцям. Лівою кнопкою ти керуєш лівим стрільцем (він стріляє по жовтих яблуках), а правою кнопкою - правим (він стріляє по червоних яблуках).

 

ХІІ. Хвилинка релаксації. (1хв.)

  1. Поморгати, закрити очі, відкрити очі;
  2. подивитись вгору-вниз (4-5 разів);
  3. подивитись вліво-вправо (4-5 разів)

 


Тема 2. Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи за комп’ютером.

 

Урок № 4

 

Тема. З чого складається комп’ютер. Складові комп’ютера (системний блок,  пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер)).

 

Мета. Познайомити учнів з основними складовими комп’ютера. З’ясувати, які пристрої слугують для введення інформації, а які – для виведення.

Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, кмітливість.

Сприяти вихованню вміння дотримуватись правил поведінки та безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі та дбайливо ставитись до комп’ютерних пристроїв у кабінеті інформатики.

 

Обладнання.  Підручник, зошит, інструкції з ТБ, комп’ютери, презентація, навчально-розвивальна програма   «Сходинки до інформатики» 2 клас, розділ «Лісова галявина».

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

 

Зміст уроку

 

І. Організація класу (1 хв.)

Вже нам дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав,

То ж і ми часу не гаємо,

Працювати починаємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

  1. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі (2хв.)

Гра «Так – ні»

Ви переглядаєте слайди презентації на яких показано правила безпечної поведінки учнів у комп’ютерному класі.

Якщо учень дотримується правил безпечної поведінки, то ви плещете в долоні – це означає так, якщо – порушує, то ви не плещете і це означає «ні»

  1. Перевірка домашнього завдання.

Зараз пригадаємо, що ми вже знаємо про сучасні комп’ютери. Вам потрібно вибрати правильну відповідь серед кількох варіантів.

  1. Якщо людина вирушає в подорож, то який із сучасних комп’ютерів йому краще взяти?
  • Стаціонарний комп’ютер
  • Ноутбук
  • Нетбук
  • Планшетний комп’ютер
  • Кишеньковий комп’ютер
  1. Який пристрій допоможе орієнтуватися в незнайомому місті, знаходити потрібні вулиці та будинки.
  • Телефон
  • Навігатор
  • Електронна книжка
  1. Який пристрій дозволить вирушаючи у подорож не брати з собою багато книжок?
  • Фотоапарат
  • Калькулятор
  • Електронна книжка

 

ІІІ. Створення «проблемної» ситуації. (1 хв.)

  • Які важливі функції зберігають комп’ютери?
  • З яких пристроїв складається комп’ютер?

ІV. Постановка мети. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про складові комп’ютера і дізнаємося яка роль кожного пристрою.

V. «Відкриття» нових знань.

1. Пояснення вчителя (Розповідь супроводжується презентацією)

- Комп’ютери виконують важливі функції: зберігають, опрацьовують і передають інформацію. Тому пристрої, з яких може складатися комп’ютер, можна поділити на пристрої введення, виведення, зберігання та опрацювання інформації.

Зазвичай на комп’ютерному столі розташовано і зовнішні пристрої. 

Послухайте вірші про ці пристрої і покажіть їх на екрані.

Ось комп’ютер наш, малята

Всім нам добре треба знати

З яких частин він складається

І як вони називаються.

Ось ця штука – МОНІТОР

Він ніби шанований синьйор

Нам показує картинки, тексти, фільми

І цікавії мультфільми.

Апарат –СИСТЕМНИЙ БЛОК

Він запас великий має,

В ньому програм багато,

Щоб всім зручно було працювати.

Скромний сірий колобок 
Довгий, тоненький проводок 
Зверху на коробці 
Дві великі кнопки 
В тебе є хороша книжка, 
А в комп'ютера є МИШКА

Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ПРИНТЕР

Отже:

  • Для введення інформації використовують: системний блок, мишу і клавіатуру.
  • Для виведення інформації використовують: монітор, навушники, колонки.
  • Для зберігання і опрацювання інформації використовують системний блок.
  •  

Фізкультхвилинка.

 

VІ. Закріплення вивченого

 

  1. Робота у зошиті.

Вправа 1. Вибери і впиши .

 

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=669037443-42-72&n=21

 

 

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=97197583-70-72&n=21

 

Вправа3. Розглянь малюнок .Полічи і запиши кількість пристроїв введення інформації. Обведи пристрої для введення інформації.

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=72640994-40-72&n=21http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=428879316-63-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=395867694-66-72&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=395259764-27-72&n=21

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Рефлексія діяльності

  • Що цікавого для себе ти сьогодні відкрив на уроці?
  • Що найбільше сподобалось і запам’яталось?

 

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Підручник – опрацювати текст на  с. 14-16, відповідати на питання.
  1. Зошит – с. 12, завдання 3

ІХ. Робота за комп’ютером.

- Сьогодні ми познайомимося з програмою "Лісова галявина". Послухайте правила гри. На поляні ростуть гриби і ягоди - їх необхідно зібрати в дві корзини. Але можна зібрати, натиснувши лівою кнопкою миші.

- Керуєш подіями ти. Поклади долоню правої руки на мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній - на правій. Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка - вказівник. Стрілку ти навидиш на ягоду, клацаєш лівою кнопкою миші і з’являється рука, яка збирає ягоду. Ведеш мишкою по ковбику і несеш ягоду у корзину. Коли краєчок корзини засвітився, ти відпускаєш кнопку миші і кидаєш ягоду у кошик. Так само і збираємо гриби.

 

ХІІ. Хвилинка релаксації. (1хв.)

  1. Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
  2. Міцно зажмурити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись вдалину (рахувати до 5). Повторити 4-5 разів.

 

Урок 5.

 

Тема. Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером.

 

Мета. Сформувати поняття про складові частини комп’ютера. Закріпити, знання про пристрої, котрі слугують для введення інформації, а які – для виведення.

Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, кмітливість.

Сприяти вихованню вміння дотримуватись

правил поведінки та безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі та дбайливо ставитись до комп’ютерних пристроїв у кабінеті інформатики.

 

Обладнання.  Підручник, зошит, інструкції з ТБ, комп’ютери, презентація, навчально-розвивальна програма «Сходинки до інформатики» 2 клас, розділ «Лісова галявина».

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Зміст уроку

І. Організація класу.

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас

Чи почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

То ж сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати.

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

То ж гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Повторення знань про складові частини комп’ютера.
  • Назвіть пристрої комп’ютера,про які ви дізнались на минулому уроці.
  • Які ви знаєте пристрої введення?
  • Які ви знаєте пристрої виведення?
  • Для чого використовуються пристрої введення?
  • Для чого використовуються пристрої виведення?
  1.  Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Тестова робота.

  • Під час роботи за комп’ютером  руки повинні бути:

а) мокрими та брудними;

б) чистими і сухими;

в)свій варіант

  • Сидіти потрібно за комп’ютером на відстані:

а) 50 см;

б) 20 см;

в)свій варіант

  • Принесене шкільне приладдя можна класти:

а) на клавіатуру;

б) на стіл;

в)свій варіант

  • Показувати на моніторі потрібно:

а) указкою;

б) пальцем;

в)свій варіант

ІІІ. Створення «проблемної» ситуації.

Подивіться на комп’ютер і скажіть:

  • В якому стані знаходиться комп’ютер? (Він вимкнений)
  • Що потрібно зробити, щоб підготувати комп’ютер до роботи? (Його потрібно включити)

ІV. Постановка мети. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми навчимося коректно включати і виключати комп’ютер.
  • З’ясуємо, що головніше, комп’ютер чи комп’ютерна програма.

 

V. «Відкриття» нових знань.

1. Розповідь учителя.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з комп’ютером. Ви вже знаєте, що комп’ютер має пристрої введення і виведення. З’ясуємо, де зберігається інформація, яка була введена в комп’ютер. Вона зберігається в пам’яті комп’ютера. Пам'ять комп’ютера знаходиться всередині системного блока. У ній зберігається вся інформація, з якою працює комп’ютер.

У системному блоці також знаходиться один з найголовніших пристроїв комп’ютера – процесор. Процесор виконує різноманітні обчислення, керує роботою всіх пристроїв комп’ютера.

Для довготривалого зберігання інформації використовують диски, флеш-пам'ять та інші носії інформації.

Для того, щоб комп’ютер міг працювати його потрібно вмикати у строго зазначеній послідовності:

  •  спочатку підключаємо комп’ютер до мережі;
  •  потім вмикається комп’ютер;
  •  а далі включається системний блок.

Комп’ютер ожив. Засвітився екран монітора, на ньому з’являються написи надписи, комп’ютер перевіряє працездатність, готовність всіх своїх пристроїв, тобто готуватись до роботі.

Процес підготовки комп’ютера до роботи називається завантаженням. Завантаження комп’ютера відбувається за допомогою спеціального диска, який називається системним диском. Процес закінчився і комп’ютер готовий до роботи.

Для того, щоб комп’ютер міг гарно працювати, у ньому має бути встановлена програма, бо без неї комп’ютер не буде працювати. Про це ми поговоримо на другому уроці.

  • Що потрібно зробити по завершенню роботи з комп’ютером? (Його слід вимкнути)

Вимкнення комп’ютера здійснюється у зворотній послідовності.

Щоб завершити роботу комп’ютера, ні в якому разі не натискайте кнопку на системному блоці. Знайдіть в лівому нижньому куті кнопку Пуск (підвести до неї вказівник миші і клацни лівою кнопкою). Відкриється меню в якому потрібно вибрати Завершення роботи. Відкривається вікно Звершення роботи Windows. У цьому вікні вибери Звершення роботи та натисни кнопку ОК. Дочекайся доки

комп’ютер закінчить роботу, і вимкни монітор. Щоб завершити роботу комп’ютера ні в якому разі не натискай кнопку на системному блоці.

 

Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будемо дружно ми сідати

І до праці приступати.

 

VІ. Закріплення вивченого.

 Робота у зошитах.

 

Вправа2. З’єднай з правильним висловлюванням.

 

 

 

 

 

 

 

Вправа3. Встановити відповідність і поясни свій вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 4. Програміст встановив на комп’ютер пароль. Розглянь підказку та допиши літери в пароль.

 

3

9

5

6

7

 

і

 

 

а

 

 

 

VІІ. Рефлексія діяльності.

  • Як правильно увімкнути і вимкнути комп’ютер?
  • Що важливіше, комп’ютер, чи комп’ютерна програма?
  • Як називається людина, яка складає комп’ютерні програми?
  • Які пристрої комп’ютера знаходяться у системному блоці?
  • Для чого призначений процесор?
  • Для чого призначена пам'ять комп’ютера?
  • Для чого використовуються диски і флеш-пам'ять?

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Підручник – опрацювати текст на с. 17-18, відповідати на питання.
  2. Зошит – с. 13, завдання 1

ІХ. Робота за комп’ютером.

Сьогодні ви знову тренуватиметеся у роботі з мишею (програма «Сходинки до інформатики», гра «Розібрані малюнки». Лівою кнопкою миші клацаємо на частину малюночка і з’єднуємо з другою частиною. Працюємо до тих пір, поки не отримаємо цілий малюнок.

 

Х. Хвилинка релаксації.

  1. Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
  2. Міцно зажмурити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись вдалину (рахувати до 5). Повторити 4-5 разів.

 

Урок № 6

 

Тема. Поняття про програму. Запуск програми на виконання з Робочого стола.

 

Мета. Познайомити учнів з комп’ютерними програмами. Допомогти зясувати, які задачі вони виконують і коли їх треба використовувати. Формувати навички грамотної, безпечної роботи в комп’ютерному класі і з комп’ютерними програмами. Розвивати вміння знаходити програму, відкривати її, звертати, закривати. Вміння знаходити програму за певними малюнками-ярличками..

Сприяти вихованню інтересу до предмета і бажання пізнавати щось нове.

 

Програмне забезпечення. Комп’ютерні програми Блокнот, Paint, Калькулятор

 

Обладнання. Презентація до уроку. Картинки для гри.

Зміст уроку.

І. Організація класу.

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас

Чи почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

То ж сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати.

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

То ж гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.

2. Розминка.

- Ким ти доводишся мамі і татові? (дочка, син)

- Ким ти доводишся дідусеві і бабусі? (онучкою, онуком)

- Ким доводить твоя мама мамі татуся? (невісткою)

 

ІІІ. Створення проблемної ситуації.

На минулому уроці ми були свідками однієї суперечки. Між собою сперечалися комп’ютер Компюшко і комп’ютерна програма. Вони з’ясовували: хто з них головний.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Діти пригадайте: хто головніший комп’ютер чи комп’ютерна програма?

Для чого потрібні комп’ютерні програми? (Вони допомагають комп’ютеру працювати і виконувати певні завдання)

Як називається професія людини, яка створює такі комп’ютерні програми? (Програміст)

Вибери з наведених нижче слів ті, що близькі за значенням до поняття комп’ютерна програма:

а) інструкції;                                б) правила;

в) розпорядок;                           г) набір команд

- Які комп’ютерні програми ви знаєте?

 

ІV. Постановка мети уроку. Повідомлення теми уроку.

 

V. «Відкриття» нових знань.

Зараз ми розглянемо які бувають комп’ютерні програми та які задачі вони виконують?

  1. Знайомство з текстовим редактором і комп’ютерною програмою Блокнот

Цю програму людина використовує, коли потрібно ввести текст у комп’ютер або його змінити. Таку програму називають текстовим редактором.

Ось так виглядає відкрита програма Блокнот

Bloknot.jpg

 

  1. Робота з підручником с. 20.

Подивіться на с.20 (мал.1) Данилко вводить у комп’ютер свої вірші. Яка програма допомагає йому це зробити? (Текстовий редактор)

На (мал. 2)тато хоче роздрукувати вірші Данилка. Яку програму він використовує?

  1. Знайомство з графічним редактором і комп’ютерною програмою Paint.

Цю програму людина використовує тоді, коли потрібно намалювати за допомогою комп’ютерних інструментів малюнок або його змінити. Такі програми називаються графічними редакторами.

Ось так виглядає відкрита комп’ютерна програма Paint.

 

paintscreen.gif

 

  1. Знайомство з комп’ютерною програмою Калькулятор.

Її використовує людина тоді, коли їй потрібно виконувати обчислення. Ось так виглядає значок, що позначає її на екрані монітора.

 

RTEmagicC_20120229-3.jpg.jpg

 

  1. Знайомство з іншими комп’ютерними програмами.

Комп’ютерних програм є дуже багато: вони допомагають людині навчатися, будувати таблиці, схеми, робити якісь креслення, слухати музику, дивитись фільми і навіть гатися.

 

  1. Гра «Назви програму».

        i.jpg   Програма skypeодна із найпопулярніших програм у світі. За допомогою програми люди можуть робити відео дзвінки у різні куточки світу.

i (9).jpg  браузер Google Chromeбраузер для входу в Інтернет ;

i (8).jpg браузер Mozilla Firefoxбраузер для входу в Інтернет

i (3).jpg програма Neroслужить для копіювання різної інформації, музики, фільмів на диски;

 i (5).jpg i (6).jpg i (10).jpg програвачі Windows Media

i (7).jpg  програма Win amp дозволяє керувати медіа контентом за допомогою бібліотеки.

   W(1).jpg текстовий редактор  Microsoft Office Wordця програма для роботи з текстами і документами.

Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого

  1. Робота в зошитах.

Вправа1. Познач прогаму, яку ти обереш для відповідальних дій.

Виконання обчислень.

 

Створення малюнка

 

 

Написати тексту.

 

 

 

Вправа 4. Дай загальну назву кожній групі предметів.

http://www.avsale.ru/product_images/bosch_was2874b.jpg  http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=180227600-65-72&n=21  http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=314450063-64-72&n=21  http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=121632793-05-72&n=21 http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=7581936-01-72&n=21http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=84488442-30-72&n=21

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=123041539-07-72&n=21 

 

 

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=7581936-01-72&n=21http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=77439051-27-72&n=21http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=122907180-62-72&n=21  http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=294878183-03-72&n=21

 

 

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=7581936-01-72&n=21http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=395867694-66-72&n=21http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=72640994-40-72&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=395259764-27-72&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=302548699-08-72&n=21http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=225818367-58-72&n=21

 

 

 

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=469731552-05-72&n=21      http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=78249722-04-72&n=21       http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=242338923-16-72&n=21

 

 

VІІ. Рефлексія діяльності.

  • З яким програмами ви познайомились сьогодні на уроці?
  • Яку програму потрібно відкрити, щоб написати оголошення?
  • Який комп’ютерний пристрій допоможе роздрукувати оголошення.
  • Яка програма допоможе виконати обчислення?

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Підручник – опрацювати текст на с. 19-21, відповідати на питання.
  2. Зошит – с. 15-16, завдання 2, 3

ІХ. Робота з комп’ютерними програмами.

  1. Учні за командою учителя вчаться відкривати , згортати, закривати різні комп’ютерні програми.

Х. Хвилинка релаксації.

  1. Поморгати, закрити очі, відкрити очі;
  2. подивитись вгору-вниз (4-5 разів);
  3. подивитись вліво-вправо (4-5 разів) .

 

Урок № 7

 

Тема. Вікно програми. Завершення роботи з програмою.

 

Мета. дати основні поняття про вікна у Windows; набути необхідні знання для роботи з вікнами в системі Windows.

 розвивати інтерес до комп’ютерної техніки, увагу,   пам’ять, логічне мислення

сприяти виховуванню в учнів любові до предмету, почуття відповідальності за техніку на якій вони працюють.

Обладнання. Підручник, зошит, інструкції з ТБ, комп’ютери, презентація, навчально-розвивальна програма «Сходинки до інформатики» 2 клас, розділ «Лісова галявина».

 

Тип уроку: Комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас

Чи почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

То ж сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати.

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

То ж гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра  “Згоден не згоден”.

Повторення правил безпечної поведінки у комп’ютерному класі.

  • Заходити до класу натовпом, штовхаючи один одного.
  • При роботі з комп’ютером можна їсти пиріжок.
  • Сидіти рівно, на відстані 50см.
  • Ставити стакан з соком на монітор.
  • Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.
  • Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”.
  • 2. Перевірка домашнього завдання.
  • Нашому другові Данилку потрібно написати

оголошення. Якою програмою він може скористатися?

  • Який комп’ютерний пристрій допоможе роздрукувати оголошення?
  • Яка програма допоможе виконати обчислення?
  • Закінчи послідовність:
  • Листівка – текстовий редактор
  • Фотокартка – графічний редактор
  • Поздоровлення – …

ІІІ. Створення «проблемної» ситуації

Межі дерев’яні, а поля скляні. Що це?

Що ви можете розповісти про вікно?

 

ІV. Постановка мети уроку. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми поговоримо про вікно, як основний об’єкт Windows.

V. Вивчення нового матеріла

Основні поняття про вікна

Вікно – основний об’єкт Windows. Практично вся робота з об’єктами Windows відбувається у вікнах. У середовищі Windows при завантаженні програми, при роботі з документом, папкою або ярликом інформація розташовується у вікнах. Вікна дозволяють користувачеві працювати одночасно в декількох довідниках або документах. Існують декілька типів вікон. Всього в операційній системі Windows можна виділити чотири види вікон:

 

 

Види вікон

Приклади вікон

  •       Вікна папок

  •           Діалогові вікна

  •     Вікна програм

  • Вікна довідкової системи

 

Операції з вікнами Усі вікна мають стандартний вигляд: є рядок заголовка вікна (у верхній частині вікна), за який вікно можна мишкою пересувати з місця на місце. На ньому розташовані кнопки керування вікном  :

Перша кнопка - згорнути вікно.

Друга кнопка - розгорнути вікно / повернути в початковий стан.

Третя кнопка - закрити вікно (це ж робить Ctrl F4).

Вікно папки

Вікна папок містять значки інших об’єктів і елементи керування вікном.

Вікно папки складається з таких елементів:

  • Заголовок вікна
  • Рядок меню
  • Панель інструментів
  • Робоче поле
  • Область переходів

Зміна розміру вікна: підведіть курсор миші до краю вікна, натисніть на ліву клавішу миші і тягніть. Коли клавішу миші Ви відпустите розмір вікна зафіксується.

Переміщення вікна: натиснути лівою клавішею миші на шапку вікна. Не відпускаючи миші рухайте вікно туди, куди Вам потрібно. Коли Ви відпустите кнопку вікно зафіксується.

Розташування вікон:

Натиснути ПКМ на Панель задач    Окна каскадом

Отображать окна стопкой;

Отображать окна рядом

Робоче поле вікна, де розташовуються об’єкти, обмежене рамками. У нижній частині вікна розташований статусний рядок, де міститься інформація, пов’язана з поточними діями користувача.

 

Фізкультхвилинка

Презентація «Зарядка»

 

VІ. Практична робота

  1. Знайди на Робочому столі значок програми Paint та запусти цю програму.
  2. Уважно роздивись вікно цієї програми.
  3. Скористайся кнопками керування вікном.
  4. Перемісти вікно натиснувши ліву клавішу миші на шапці вікна.
  5. Зміни розмір вікна - підведи курсор миші до краю вікна, натисни на ліву клавішу миші і тягни.
  6. Закрий це вікно.
  7. Повтори дії для вікна папки 2_клас.

VІІ. Рефлексія діяльності.

  • Поясни призначання кнопок керування вікном програми.
  • Якщо закрити вікна всіх програм, що ми побачимо?
  • Скільки вікон може бути відкритими одночасно?
  • Як можна перемістити вікно?
  • Як змінити розмір вікна?
  • Скільки видів вікон ви знаєте?
  • Що спільне між різними видами вікон?
  • Що вас на уроці зацікавило?
  • Що викликало затруднень?

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Підручник – опрацювати текст на с. 25-27, відповідати на питання.
  2. Зошит – с. 15-16, завдання 2, 3

ІХ. Хвилинка релаксації.

  1. Поморгати, закрити очі, відкрити очі;
  2. подивитись вгору-вни3з (4-5 разів);
  3. подивитись вліво-вправо (4-5 разів) .

 

Література

  1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 392 с.
  2. Сходинки до інформатики: підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О. В. Коршунова. К.: Генеза, 2012, - 112 с.: іл.
  3. Зошит «сходинки до інформатики» : навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл.:

2 кл. / О. В. коршунова. – К.: Генеза, 2013. – 64с.

  1. Інформатика. 2-4 класи: Навчально-методичний посібник. – Харків: ФОП Співак Т. К., 2008. – 368 с.
  2. Інформаційна культура. навчальний посібник. 2 клас. 1 частина / Саржинська Н. А.,  Пушкарьова Т. О., Гущина Н. І. – С: ТОВ НВП «Росток .А.В.Т.», 2013. – 68 с.
  3. Інформатика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Н. В. Морзе, О. В. Вембер, О. Г. Кузьмінська, Н. А. Саржинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 256 с.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
7954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку