Розв’язання задач на уроках математики в початковій школі з моделюванням проблемних ситуацій

Про матеріал
Розв’язання задач на уроках математики в початковій школі з моделюванням проблемних ситуацій
Перегляд файлу

1

 

Розв’язання задач на уроках математики в початковій школі з моделюванням проблемних ситуацій:

  • задачі з не сформульованим питанням

Ваня спіймав 4 рибки, а Тарас 3 рибки.

Коли з вагона вийшло 12 пасажирів, їх там залишилось в 3 рази менше.

У кошику 5 яблук, це на 8 більше, ніж слив.

Завдання: запиши розв’язання задачі самостійно.

Проблема: учні не можуть вибрати математичну дію для розв’язання задачі.

Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: вибір математичної дії для розв’язання задачі неможливий, поки не сформульоване питання задачі.

Доцільно сформулювати всі можливі варіанти питань задачі, розділити клас на групи, записати роз’язання задачі з різними питаннями, виконати перевірку.

  • задачі з відсутніми даними

У шафі стоїть 15 склянок, а чашок – менше, ніж склянок. Скільки чашок стоїть у шафі?

У Миколки є 10 зошитів у клітинку й кілька зошитів у лінійку. Скільки всього зошитів у клітинку й у лінійку є в Миколки?

Яся взяла у коробці один олівець. Скільки олівців залишилося у коробці?

На стоянці було 10 легкових автомобілів і ще вантажні. Поїхало 4 автомобілі. Скільки автомобілів залишилося на стоянці?

Завдання: запиши розв’язання задачі самостійно.

Проблема: учням не вистачає числових даних, необхідних для розв’язання задачі.

Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: необхідно доповнити умову задачі відсутніми даними.

Доцільно індивідуально обрати число, записати розв’язання, виконати взаємоперевірку в парі.

  • задачі з зайвими даними

На свято купили 2 кг цукерок, 3 кг яблук, 1 кг мандаринів. Скільки кг фруктів купили?

Завдання 1: запиши розв’язання задачі самостійно.

Завдання 2: перевір, обери правильне розв’язання задачі серед запропонованих.

2+3+1=6(кг)

2+3=5(кг)

3+1=4(кг)

Проблема: учні обирають різні розв’язання, бо не всі звернули увагу на зайві дані (маса цукерок).

Завдання 3: поясни, які розв’язання помилкові, чому?

Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: щоб знайти масу фруктів, необхідно об’єднати маси яблук і мандаринів. Маса цукерок – зайві дані.

  • задачі з кількома рішеннями

У бабусі було 100 грн. Вона витратила 34 грн на картоплю і 21 грн на огірки. Скільки грошей залишилося у бабусі?

Завдання 1: запиши розв’язання задачі самостійно.

Завдання 2: обери правильне розв’язання задачі серед запропонованих.

  1.     34+21=55(грн)
  2.     100-55=45(грн)
  1.     100-34=66(грн)
  2.     66-21=45(грн)

Проблема: учні обирають різні варіанти, бо мали свій індивідуальний план розв’язання.

Завдання 3: поясни, яке розв’язання правильне, чому?

Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: обидва способи розв’язання задачі правильні, бо мають правильну відповідь. Одна задача може мати кілька рішень.

  • задачі на міркування, логічне мислення

В одній руці хлопчик ніс один кілограм заліза, а в другій – стільки ж пуху. Що важче нести?

Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (1,2,3…) і назв днів (понеділок, вівторок...).

У пляжний волейбол грали 6 хлопчиків і стільки само дівчаток. Миколка, Андрійко і Леся вийшли з гри. Скільки хлопчиків залишилося грати у волейбол?

Говорить дід онукам: "Ось вам 130 горіхів. Розділіть їх на 2 частини так, щоб менша частина, збільшена в 4 рази, дорівнювала б більшій частині, зменшеній у 3 рази". Як розділити горіхи?

Летіли качки. Одна попереду, а дві позаду, одна позаду, а дві попереду, одна між двома і три в ряд. Скільки усього летіло качок?

Катя зліпила з пластиліну слона, зайця і верблюда. Яку фігуру раніше зліпила Катя, якщо слон з'явився пізніше всіх, а верблюд не раніш зайця?

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку