Розв’язування компетентнісних задач
Задача. Подорож Україною. Обрання маршруту. Презентація і кошторис подорожі.
Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для одного з маршрутів: Нововолинськ – Київ – Одеса, Нововолинськ – Львів –Хмельницький, Нововолинськ – Тернопіль – Івано-Франківськ, Нововолинськ – Київ - Чернігів та моделі машини, наприклад Toyota Corolla.
Оформити кошторис в табличному процесорі можна за поданим нижче зразком.
Створити презентацію, в якій відобразити інформацію про міста та культурні пам’ятки, які плануєте відвідати, а також результати досліджень та висновки. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей.
При створенні презентації використовуй заготовки і Інтернет-ресурси.
Вказівки до виконання
-
Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
-
Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
-
Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
-
Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
-
Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
-
вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
-
кількість квитків та їхні ціни;
-
розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі (а також врахувати додаткові витрати):
- автомобілем;
- купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці.
-
Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
-
Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
-
Описати, які програми використано для виконання завдань?
Критерії оцінювання виконання завдання
-
Учень зрозумів умову завдання — учень приступив до виконання завдання, визначив дані необхідні для розв'язання задачі — 1 бал.
-
Учень вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку — вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані — 2 бали.
-
Учень вміє здійснювати пошук в Інтернеті — вказано правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей — 1 бал.
-
Учень вміє створювати електронні таблиці — створено правильну електронну таблицю для даних щодо подорожі автомобілем та щодо подорожі потягом — 2 бали.
-
Учень вміє знаходити стратегію розв'язування задачі — визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення обґрунтування — 3 бали.
-
Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання — вірно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо подорожі — 2 бали.
-
Учень правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1 бал.