Урок "Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, мінімум, максимум"

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу. Середовище табличного процесора Excel. Мета: ознайомитись та навчитись використовувати деякі вбудовані функції (сума, середнє значення, мінімум, максимум) в табличному процесорі, викликати функції засобами майстра формул.

Перегляд файлу

Тема. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, мінімум, максимум

Мета: ознайомитись та навчитись використовувати деякі вбудовані функції (сума, середнє значення, мінімум, максимум) в табличному процесорі, викликати функції засобами майстра формул; сприяти розвитку систематизації, уваги, пам'яті, самостійної роботи в табличному процесорі; виховати культуру поведінки, відповідальність, доброзичливе ставлення до однокласників.

Обладнання: підручник, картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор, комп’ютери.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Привітання. Організація уваги учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Учні отримують картки із завданнями і виконують самостійну роботу впродовж10 хвилин

  1. Що таке електронна таблиця? Із чого вона складається?
  2. Які типи даних можуть міститися в клітинках електронної таблиці?
  3. Що таке діапазон клітинок?
  4. У яких випадках потрібно змінювати ширину стовпців і висоту рядків?
  5. У чому полягають переваги використання у формулах адрес клітинок і діапазонів?
  6. У чому полягає суть модифікації формул під час копіювання?
  7. Запишіть у зошит формули для обчислень числових виразів у Excel

а) 23-;

б) 23% від числа .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Формули в Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки арифметичних дій, дужки та імена функції. Поки що ми використовували прості формули  і не використовували в них функції. Однак їх використання дає змогу значно спростити запис формул. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.

 IV. Засвоєння нових знань, умінь та навичок

 Розглянемо такий приклад (таблиця, в якій учні вводили дані про себе на попередньому уроці).

1.jpg

 Визначимо, яке загальне число росту учнів класу, для цього в клітинку В15  потрібно записати формулу =В3+В4+В5+В6+В7+В8+В9+В10+В11+В12+В13+В14. Вона досить громіздка і не зручна у користуванні, тому буде зручно використати функцію SUM, яка призначена для обчислення суми у зазначених клітинках і діапазонах клітинок. В такому випадку формула матиме вигляд = SUM (В3:В14), що значно простіше і швидше для введення. (Вчитель демонструє на мультимедійній дошці використання функції). Аналогічно знаходимо загальну вагу учнів =SUM(С3:С14) та вік = SUM (D3:D14).

 В Excel всі функції поділені на категорії: математичні, статистичні, текстові, логічні, фінансові та інші.

 Щоб вставити функцію у формулу потрібно:

  1. Вибрати кнопку Вставлення функції у Рядку формул.
  2. Вибрати у вікні Вставлення функції у списку Категорія потрібну категорію функції.
  3. Вибрати у списку потрібну функцію.
  4. Вибрати кнопку ОК.
  5. Ввести у вікні Аргументи функції в поля Число1, Число2 аргументи функції
  6. Вибрати кнопку ОК.

Для того, щоб знайти середнє арифметичне вказаних чисел, потрібно використати функцію AVERAGE(число1;число2;…), у випадку нашого прикладу для знаходження середнього значення росту в клітинку В16 записуємо формулу = AVERAGE(В3:В14), ваги в клітинку С16 – формулу AVERAGE(С3:С14), віку в клітинку D16 – формулу AVERAGE(D3:D14).

Для того, щоб знайти найбільше значення, потрібно використати функцію MAX(число1;число2;…), тобто у комірку В17 таблиці вводимо формулу =MAX(B3:B14), наводимо вказівник на маркер заповнення і копіюємо формулу в комірки С17 і D17.

Для того, щоб знайти найменше значення, потрібно використати функцію MIN(число1;число2;…), тобто у комірку В18 таблиці вводимо формулу =MIN(B3:B14), наводимо вказівник на маркер заповнення і копіюємо формулу в комірки С18 і D18.

В кінцевому результаті отримаємо таку таблицю:

 

2.jpg

V. Практичне застосування знань і вмінь

Проведення інструктажу з техніки безпеки.

Працюємо за комп’ютером

  1. Запустіть табличний процесор Excel 2010.
  2. Відкрийте вказаний учителем файл. Обчисліть суму балів, середній бал, найбільший та найменший бал учнів.

3.jpg

  1. Результати збережіть у своїй папці на комп’ютері.

VI. Домашнє завдання

П. 4.5., ст. 119-126 опрацювати, ст. 126 №7, №8 виконати в зошиті (за підручником Інформатика 7 кл, Ривкінд Й. Я. [та ін.])

VI. Підсумок уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці, ми вивчили, що у формулах можна використовувати функції, їх існує в табличному процесорі Excel понад триста, які згруповані за категоріями. Серед функцій табличного процесора знаємо:

SUMобчислення суми чисел;

AVERAGEобчислення середнього арифметичного;

MAXвизначення максимального значення;

MINвизначення мінімального значення.

Виставлення оцінок учням з короткою аргументацією.

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку