Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу. Середовище табличного процесора Excel. Мета: ознайомитись та навчитись використовувати деякі вбудовані функції (сума, середнє значення, мінімум, максимум) в табличному процесорі, викликати функції засобами майстра формул.
Тема. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, мінімум, максимум
Мета: ознайомитись та навчитись використовувати деякі вбудовані функції (сума, середнє значення, мінімум, максимум) в табличному процесорі, викликати функції засобами майстра формул; сприяти розвитку систематизації, уваги, пам'яті, самостійної роботи в табличному процесорі; виховати культуру поведінки, відповідальність, доброзичливе ставлення до однокласників.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор, комп’ютери.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Організація уваги учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні отримують картки із завданнями і виконують самостійну роботу впродовж10 хвилин
а) 23-;
б) 23% від числа .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Формули в Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки арифметичних дій, дужки та імена функції. Поки що ми використовували прості формули і не використовували в них функції. Однак їх використання дає змогу значно спростити запис формул. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.
IV. Засвоєння нових знань, умінь та навичок
Розглянемо такий приклад (таблиця, в якій учні вводили дані про себе на попередньому уроці).
Визначимо, яке загальне число росту учнів класу, для цього в клітинку В15 потрібно записати формулу =В3+В4+В5+В6+В7+В8+В9+В10+В11+В12+В13+В14. Вона досить громіздка і не зручна у користуванні, тому буде зручно використати функцію SUM, яка призначена для обчислення суми у зазначених клітинках і діапазонах клітинок. В такому випадку формула матиме вигляд = SUM (В3:В14), що значно простіше і швидше для введення. (Вчитель демонструє на мультимедійній дошці використання функції). Аналогічно знаходимо загальну вагу учнів =SUM(С3:С14) та вік = SUM (D3:D14).
В Excel всі функції поділені на категорії: математичні, статистичні, текстові, логічні, фінансові та інші.
Щоб вставити функцію у формулу потрібно:
Для того, щоб знайти середнє арифметичне вказаних чисел, потрібно використати функцію AVERAGE(число1;число2;…), у випадку нашого прикладу для знаходження середнього значення росту в клітинку В16 записуємо формулу = AVERAGE(В3:В14), ваги в клітинку С16 – формулу AVERAGE(С3:С14), віку в клітинку D16 – формулу AVERAGE(D3:D14).
Для того, щоб знайти найбільше значення, потрібно використати функцію MAX(число1;число2;…), тобто у комірку В17 таблиці вводимо формулу =MAX(B3:B14), наводимо вказівник на маркер заповнення і копіюємо формулу в комірки С17 і D17.
Для того, щоб знайти найменше значення, потрібно використати функцію MIN(число1;число2;…), тобто у комірку В18 таблиці вводимо формулу =MIN(B3:B14), наводимо вказівник на маркер заповнення і копіюємо формулу в комірки С18 і D18.
В кінцевому результаті отримаємо таку таблицю:
V. Практичне застосування знань і вмінь
Проведення інструктажу з техніки безпеки.
Працюємо за комп’ютером
VI. Домашнє завдання
П. 4.5., ст. 119-126 опрацювати, ст. 126 №7, №8 виконати в зошиті (за підручником Інформатика 7 кл, Ривкінд Й. Я. [та ін.])
VI. Підсумок уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці, ми вивчили, що у формулах можна використовувати функції, їх існує в табличному процесорі Excel понад триста, які згруповані за категоріями. Серед функцій табличного процесора знаємо:
SUM – обчислення суми чисел;
AVERAGE – обчислення середнього арифметичного;
MAX – визначення максимального значення;
MIN – визначення мінімального значення.
Виставлення оцінок учням з короткою аргументацією.