Тема: |
Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами. |
Мета уроку:
Повторення, корекція та закріплення навчального матеріалу.
Повторити поняття десяткового дробу, додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів.
Закріпити вміння порівнювати дроби, знаходити рівні між собою дроби (випадки відкидання та приписування нулів в кінці дробової частини десяткового дробу).
Закріпити навички додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів, застосування цих дій в розв’язуванні рівнянь та задач. Навчати вмінню правильних записів та оформлення розв’язання рівнянь, прикладів, задач.
Розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, творчу активність, обчислювальні навички; розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розмірковувати за аналогією; тренувати зорову пам'ять.
Виховувати вміння працювати в команді, доброзичливість, уважність, самостійність, підтримувати інтерес до математики.
Формувати духовні потреби і мотиви діяльності.
Обладнання: комп’ютер, картки для усної лічби, малюнок кросворду, сигнальні картки.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Форма проведення:заочна подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. 5хв.
- Шановні пасажири! Вітаємо Вас на борту літака КЗШ№23 авіокомпанії КарачунЛайнес.Просимо вас прихопити багаж знань та пристебнуни паски уваги.
Увага! Злітаємо, приємного польоту протям всього уроку.
- Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.
Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте.
У – успіх(увага,усмішка)
Р – радість( робота, результат)
О – обдарованість ( організованість, охайність)
К – кмітливість (колектив, команда)
Сподіваюсь протягом нашого польоту успіх буде завжди поруч.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.7хв
Шановні пасажири, пролітаємо зону турбулентності.Виникло питання! Слово-відгадка буде одним з ключових слів нашого пльоту. У вас є три спроби.
Увага, загадка:
(Це слово – "Дріб")
І одне із значень цього слова пов’язане з математикою. І сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати десяткові дроби, ми дізнаємося про застосування десяткових дробів у різних галузях. І я маю надію,що сьогоднішній урок стане в нагоді , щодо вибору майбутньої професії.
- Зверніть увагу на табло : дата нашого польоту 4 березня., напрямок польоту : дроби в житті людини. Тому відкриваємо зошити і записуємо число, класна робота і тему уроку.
- Наш політ іде нормально,за вікном ясно, безхмарно. А на борту, бізнес-ланч з історичним присмаком.
Відео – розповідь про історію винекнення.
На борту літака ви можете придбати пам’ятні сувеніри але розрахуватись ви зможете не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
(ЗНАННЯ)
Правильно, вартість квитків виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
Перевірка дз. 4 хв.
Отже бажаючих придбати сувеніри., а бажаючих у нас «ВСІ», перевіримо вашу готовність. У вас у кожного є таблиці, вам треба обвести правильній варіант. По закінченню взаємоперевірка допоможе вам дізнатись правильну відповідь.
№ |
Виконайте дії |
Закресліть правильний варіант відповіді |
|||
А |
Б |
В |
Г |
||
1 |
7,5·0,1 |
7,5 |
0,75 |
0,075 |
75 |
2 |
0,3·0,2 |
6 |
0,6 |
0,06 |
0,05 |
3 |
0,725·10 |
0,0725 |
7,25 |
72,5 |
725 |
4 |
3,8·0,001 |
0,038 |
0,0038 |
0,00038 |
0,38 |
5 |
0,2·5 |
1 |
10 |
0,001 |
0,1 |
6 |
0,219:0,01 |
0,00219 |
2,19 |
219 |
21,9 |
7 |
3,75:100 |
0,375 |
0,0375 |
375 |
0,00375 |
8 |
0,35:7 |
0,05 |
5 |
0,5 |
0,005 |
9 |
1,08:0,1 |
0,108 |
108 |
10,8 |
1,08 |
10 |
32:0,8 |
4 |
0,4 |
40 |
400 |
11 |
0,4·50 |
2 |
200 |
0,2 |
20 |
Кожне завдання оцінюється у 0,5 балів, тобто максимум ві можете отримати за 11 завдань 5,5 балів. Тобто підрахуйте кількість правильних відповідей та помножте на 0,5.
Молодці, ви перші перетинденти на сувенірі від компанії Карачуни Лайнес.
№ |
Виконайте дії |
Закресліть правильний варіант відповіді |
|||
А |
Б |
В |
Г |
||
1 |
7,5·0,1 |
7,5 |
0,75 |
0,075 |
75 |
2 |
0,3·0,2 |
6 |
0,6 |
0,06 |
0,05 |
3 |
0,725·10 |
0,0725 |
7,25 |
72,5 |
725 |
4 |
3,8·0,001 |
0,038 |
0,0038 |
0,00038 |
0,38 |
5 |
0,2·5 |
1 |
10 |
0,001 |
0,1 |
6 |
0,219:0,01 |
0,00219 |
2,19 |
219 |
21,9 |
7 |
3,75:100 |
0,375 |
0,0375 |
375 |
0,00375 |
8 |
0,35:7 |
0,05 |
5 |
0,5 |
0,005 |
9 |
1,08:0,1 |
0,108 |
108 |
10,8 |
1,08 |
10 |
32:0,8 |
4 |
0,4 |
40 |
400 |
11 |
0,4·50 |
2 |
200 |
0,2 |
20 |
Гра «Вірю – не вірю)
ІV. Закріплення знань, вмінь і навичок. 10хв
Ви вже накопичили багато знань про десяткові дроби!Я хочу , щоб завдяки нашому уроку кожен із вас можливо обрав ту чи іншу професію, або просто побачив як на практиці , у реальному житті, як ми можемо використати знання с десяткових дробів.
Давайте поміркуємо! Навіщо вивчати десяткові дроби? Де в житті вони використовуються?( Медицина – склад ліків. Кулінарія – скільки тих чи інших продуктів потрібно до страви.
Магазини – покупці та продавці. Бухгалтера - розрахунки. Задачі на рух – швидкість транспорту, час руху, шлях.)
Десяткові дроби використовуються майже в усіх сферах життя. Без них ми не можемо. Знання про них допомагають людям в житті.)
З нами на борту єксперт з медицини, давай те послухаемо його!
1)Лікар. Який ріст, вага і тиск у кожної людини
І яка температура в хворої дитини.
Скільки ліків треба дати, щоб хворобу збороти,
Тут приходять на допомогу десяткові дроби
Учень: Якщо уявити здоров'я людини у вигляді піраміди (екран), то її основою буде фізичне здоров'я. Воно становить 0,5, тобто половину від усього здоров'я людини. Психічне здоров'я – емоції, вміння їх контролювати, тощо – 0,3 частини. І своєрідна вершина здоров'я – духовний світ людини – бачення прекрасного – 0,2 піраміди здоров'я.
- Отже, дроби допомагають нам порівняти складові здоров'я між собою.
Учень: Що ж впливає на здоров'я людини, які чинники? Розглянемо наступний плакат. Знову ж таки, якщо здоров'я людини уявити як круг, то ми бачимо, що 0,2 частини здоров'я людини залежить від спадковості, 0,1 частина – від медицини, 0,2 частини – від екології, а решту – від способу життя людини. Яка це частина? (1-0,2 – 0,1- 0,2 = 0,5 спосіб життя)
- Отже, не слід сподіватись: "Ось прийде лікар, дасть нам здоров'я".
З медициною все зрозуміло, а от які аргументи зможе привести підприємець?
2) Підприємець. Якщо підприємцем заможним хочеш стати,
То без дробів ти не зможеш працювати.
Бо не треба у кишені калькулятор мати,
Потрібно вміти в голові все рахувати,
Де, що, коли і як вигідно купити?
Скільки грошей треба заплатити?
Який прибуток з цього, і які витрати?
Словом, і підприємцю треба дроби знати.
Задача 1. На виготовлення однієї плитки жуйки на фабриці Віллі Вонки необхідно 0,8 год, а на виготовлення вічної барбариски потрібно 0,4 год. Скільки всього необхідно часу для виготовлення 3 плиток жуйки і 4 вічних барбарисок?
Відповідь:
3 • 0,8 + 4 • 0,4 = 2,4 + 1,6 = 4 (год).
Відповідь. 4 год.
Задача 2. Щоб отримати 1 т цукру, треба переробити 4,7 т цукрових буряків. Скільки треба цукрових буряків, щоб виробити 2 т; 2,7 т; 0,55 т; 700 кг цукру.
ГДЗ відповідь:
1) 2 • 4,7 = 9,4 (т) - щоб виробити 2 т цукру;
2) 2,7 • 4,7 = 12,69 (т) - щоб виробити 2,7 т;
3) 0,55 • 4,7 = 2,585 (т) - щоб виробити 0,55 т;
4) 0,7 • 4,7 = 3,29 (т) - щоб виробити 700 кг
Дякуеємо нашому молодому підприємцю за допомогу!
А що, ж нам скаже кухар? Як нам знадобляться звичайні дроби під час приготування їжі?
- Шановні пасажир пролітаємо зону фізичної активності. Всім налаштуватись на прикольну хвилинку.
V.Фізкультхвилинка. 1 хв.
- Порухались, а тепер прийшов час і підкріпитися. До нас спішить на допомогу експерт з кулінарії.
Кухар. До їдальні, зголоднілі, спішимо обідати,
Але й там наш кухар зможе повідати,
Як щоденно у роботі стають у пригоді
Наші дроби десяткові при кожній нагоді.
Скільки овочів свіженьких на борщ витрачають,
І який відсоток м’яса в юшку добавляють.
Як ділити пампушки на кожну дитину,
На котлети скільки фаршу взяти йому можна.
Словом, кухарі у своїй справі добре мусять знати,
Як ділити усе і множити, відняти, додати.
Ширину розрахувати, довжину відміряти,
Сантиметри, міліметри додати, відрізати.
Щоб було комфортно, стильно і всім до вподоби,
Знов прийдуть на допомогу десяткові дроби.
І кравець, і швачка з ними весь час дружать,
Вони їм в роботі вірно і вправно служать.
Задача 3. Оленка допомагала мамі у приготуванні піци. За рецептом піци, окрім води, потрібно 400 г борошна, 25 г дріжджів, 7 г солі, 200 г грибів, 450 г ковбаси, 150 г помідорів, 50 г перцю, 350 г сиру, кетчуп.
1)
Продукт |
Маса продукту в грамах |
Маса продукту в кілограмах |
Борошно |
400 |
0,4кг |
Дріжджі |
25 |
0,025кг |
Сіль |
7 |
0,007кг |
Гриби |
200 |
0,2 |
Ковбаса |
450 |
0,45 |
Помідори |
150 |
0,15 |
Перець |
50 |
0,05 |
Сир |
350 |
0,35 |
2)Для приготування піци Оленка купила продукти, указані в таблиці 2. Заповніть таблицю 2.
Продукт для піци |
Ціна продукту за 1 кг |
Маса продукту для піци |
Вартість продукту для піци |
Борошно |
12 грн. 50 к. |
0,4кг |
5 грн |
Ковбаса |
96 грн. |
0,45кг |
43,2 грн |
Гриби |
26 грн. 80 к. |
0,2кг |
5,36 грн |
Сир |
64 грн. 20 к. |
0,35кг |
22,47 грн |
Назви: які дроби ти знаєш.
Придумай: де ще використовуються або застосовуються д.д.
Поясни: для чого потрібні д.д.
Чому:потрібні знання про д.д.
Запропонуй: які завдання з д.д. ти хотів би розв’язувати або навчитись розв’язувати.
Поділись: своїми враженнями, що ти дізнався нового.
Дякуємо, що ви обрали наші авіалінії ! До нових зустрічей.
Я використовувала елементи стем освіти , які наразі є дуже актуальними, тому що передбачають навчити дітей використовувати математичні навички і знання на практиці.