Урок математики з використанням ІКТ. 5 клас
Тема. Визначні місця Криворіжжя. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа.
Мета:
Навчальна: закріпити знання, вміння й навички учнів знаходити дріб від числа, навчити розв’язувати задачі, які включають знаходження дробу від числа; формувати вміння застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, інформаційної культури як основи інформатизації суспільства в цілому, ознайомити учнів з визначними місцями рідного міста.
Розвивальна: розвивати обчислювальні навички, розумову активність, кмітливість, творчі здібності; сприяти розвитку інформаційної, особистісної, полікультурної, соціальної та комунікативної компетентностей учнів, допомогти учням усвідомити гордість за своє місто; сприяти формуванню позитивного інтересу до історичних пам'яток міста Кривий Ріг.
Виховна: виховувати активність, сміливість, бажання здобувати знання, почуття відповідальності перед товаришами, взаємоповагу, інтерес до математики, культуру математичного мовлення; формувати ціннісне ставлення до себе і культури свого міста; виховувати любов до міста, патріотичне ставлення до міста.
Очікуванні результати: учні повинні вміти застосовувати правила знаходження дробу від числа при розв‘язування вправ, учні повинні отримати позитивні емоції і нові знання від сьогоднішнього уроку.
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання: комп’ютер, телевізор, мультимедійна презентація на тему «Визначні місця Криворіжжя», сигнальні картки, смайлики для визначення настрою, тестові завдання, записи на дошці.
Хід уроку
І. Організаційний етап:
– Який урок ми розпочинаємо, діти?
(Слайд №1)
Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці
Учитель. Подивились всі на мене,
Усміхнулися усі.
Хто готовий до роботи? (піднімають руки)
Бачу, ви всі молодці.
Як ми будем працювати?
Учні. Дружно і активно.
Учитель. А у зошитах писати?
Діти. Охайно і красиво.
Учитель. Як же будете відповідати?
Діти. Швидко, точно, вміло.
Учитель. Тож часу не гаємо,
Учні. Урок наш починаємо.
ІІ. Активізація і корекція знань учнів
Усний рахунок
1.Гра «Математичні ланцюжки» (Слайд №3)
Гімнастика для пальчиків
Хвилинка каліграфії
(Ключове слово: П Р И Р О Д Н І).
2. Гра «Відшукай загублене число» (слайд №4)
(Ключове слово: Д И В А).
3. Знайти частину від числа (слайд №5)
(Ключове слово: У К Р А Ї Н И ).
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
– Отже, про що ми будемо говорити на уроці? (Слайд №6)
Ми будемо уявно подорожувати просторами нашого рідного міста і знайомитися не лише з природними дивами, які є на його території. Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим з більшою кількість природних див познайомитеся.
А працювати будемо над вмінням знаходити дріб від числа та вмінням розв’язувати задачі, які включають знаходження дробу від числа.
ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів
Із завданням математичного диктанту ви справилися. Отже знайомимося далі з нашим чудовим містом.
44-й квартал. Неймовірно красиве місце, яке дуже люблять жителі міста. Тут завжди свято, адже цілий рік на деревах у парку висить безліч гірлянд і різних лампочок. Найулюбленішим місцем проводження є світло-музичний фонтан.
Щоб познайомитися з наступним визначним місцем Кривого Рогу пригадаємо правило, як знайти дріб від числа?
а) Усно знайдіть дріб від таких чисел.
б) Коментоване виконання біля дошки.
Човнова станція в Кривому Розі - візитна картка парку імені Федора Мершавцева, розташована на місці злиття річок Інгулець і Саксагань. Раніше парк, в якому розташована станція, був названий на честь газети «Правда». Історія станції в парку імені Мершавцева У джерелах можна знайти різну інформацію про дату створення і засновника човнової станції. В одних вказано, що її відкрив на початку 20 століття засновник парку Федір Мершавцев. В інших стверджують - станція розпочала роботу в 1957 році, архітектором її вважають Василя Суманеева, скульптором - Леоніда Пержила. Але коли б човнову станцію не побудували, сьогодні вона є окрасою парку і занесена в список пам'ятників архітектури Кривого Рогу.
V. Фізкультхвилинка
Молодці, ви старанно виконували вправи. Знайомимося з третім природним дивом Криворіжжя. (Слайди №17, 18)
. Це Криворізький ботанічний сад, площа якого становить понад 52 га. Він зберігає унікальну колекцію зникаючих рослин і гербарних зразків. Зараз Криворізький ботанічний сад - об'єкт природно-заповідного фонду України загальнодержавного значення, а дендрарій визнаний національним надбанням України. Ініціатором заснування ботанічного саду на Криворіжжі став професор Євген Кондратюк. Урочисте відкриття ботанічного саду в Кривому Розі як відділення Донецького ботанічного саду відбулося в 1989 році. А вже в 1992 році на його базі було створено самостійне криворізьке установа Національної Академії Наук. Незважаючи на свій порівняно молодий вік, Криворізький ботсад має надзвичайну колекцію рідкісних рослин, серед яких близько 200 видів лікарських і майже тисяча квітково-декоративних зразків. Тут більше 600 видів деревних і чагарникових видів рослин, серед яких можна знайти 120 різних сортів. Нарешті, тільки тут можна побачити понад 60 видів рослин, занесених до Червоної книги України, і близько 40 зразків, які знаходяться під охороною Всесвітнього та Європейського червоних списків.
Розв’язування задач на знаходження дробу від числа
а) Скласти і розв’язати (усно) задачу за коротким записом
( Слайд №20)
б) Робота за підручником
Задача №677 – розв’язати з коментуванням біля дошки
Умова задачі (Слайд №21)
Розв’язання задачі:
Молодці, із задачами ви справилися, знайомимося із наступним місцем. (Слайди № 22,23)
Музей гірничої техніки під відкритим небом. Після відвідин ботанічного саду, перебуваючи в мікрорайоні Даманський, поруч варто заглянути в Музей гірничої техніки під відкритим небом. В основі унікального зібрання - гірнича техніка Північного гірничо-збагачувального комбінату.
Особливість цього місця полягає в тому, що експонати розташовані на площі під відкритим небом. «Входом» в музей виступає мальовнича сходи, прикрашені квітучими клумбами. В експозиції представлена справжня техніка, яка свого часу перевезла і переробила майже 30 мільйонів кубічних метрів гірського сировини з металевими окатишами.
VI. Узагальнення і систематизація знань учнів
Про ще одне незвичайне місце ви дізнаєтеся, якщо правильно виконаєте тестові завдання.
Тестові завдання (Слайд №24)
Самоперевірка
1.а;
2.в;
3.б;
4.г
– Молодці, з тестовими завданнями ви справилися, знайомимося далі. (Слайд № 25)
Театр «Академія руху» - єдиний такий в Україні. Єдиному в Україні театру музично-пластичних мистецтв формально вже виповнилося 17 років. А неформально - цілих 37! Особливість театру «Академія руху» полягає у відсутності в постановках розмов. На виставах ви не почуєте ні слова. Але ви відчуєте всю майстерність акторів, яке проявиться в гармонійному переплетенні пантоміми, музики і танцю.
VІI. Підсумок уроку. Рефлексія
Ось таке красиве і дивовижне наше місто.
(Слайд №26)
VІІI. Домашнє завдання: с. 104-105, вправа, 680, вправа 681
IХ. Підсумок уроку. (Слайд № 27).