Розв'язування вправ. Самостійна робота.

Про матеріал
Модернізація навчально-виховного процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватись в житті. Одним із кроків підвищення ефективності уроку математики є впровадження разом із традиційними методами навчання інноваційних технологій.
Перегляд файлу

 

УРОК №5.

Тема:  Розв'язування  вправ. Самостійна  робота.

Мета:

  • повторити поняття десяткового дробу, алгоритми дій над десятковими дробами ; закріпити вміння виконувати всі дії з десятковими дробами, застосовувати ці дії під час розв’язування задач; формувати вміння правильно   оформлювати розв’язання задач, рівнянь;
  • розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, тренувати зорову пам’ять;
  •  виховувати вміння працювати  в групах,  парах;  формувати духовні потреби,  уважність , доброзичливість,  злагодженість.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  презентація, індивідуальні картки, таблиця, підручники Математика для 5 класу /Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта»,2013.  – 352 с.
Епіграф уроку:  Якби Господь Бог вирішив провести відпустку на землі, то

                              неодмінно вибрав би для цього Буковину.
Хід уроку

І. Організаційний етап

Вправа «Смайли настрою»

II. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Сьогодні ми з вами проведемо невеличку екскурсію територією нашої області, побачимо цікаві місця, дізнаємося дещо новеньке, чого ви раніше не знали, поринаючи, звичайно,  у хвилі цікавих математичних завдань. І так, налаштуємось на роботу, беремо з собою допитливість, спритність, гарний настрій.

1. Перевірка домашнього завдання

Щоб вирушити в подорож, ми повинні перевірити чи всі готові. Учні перевіряють домашнє завдання самоперевіркою за готовими відповідями.

Вчитель. Отже , всі готові, тож, вирушаємо в дорогу! Щоб потратити в обласний центр, потрібно виконати наступне завдання:

2. Інтерактивна вправа «Незакінчене  речення»

- Щоб додати десяткові дроби треба ...

  • Щоб відняти десяткові дроби треба ...

- Щоб помножити десяткові дроби треба ...

- При множенні десяткового дробу на 10,100,1000 треба ...

- Щоб помножити десяткові дроби на 0,1; 0,01; 0,001 треба ...

Вчитель. Серед нас є екскурсовод, яка підготувала коротенький цікавий матеріал про Буковину

3. Історична довідка

  Землею сизих буків, буковинським краєм, зеленою Буковиною називають цей чарівний куточок України.

   Буковина розкинулась на просторах Чернівецької області. Територія - 8,1 тис. кв. км. Населення - 944 тис. чоловік..  Перша документальна згадка про Чернівці датується 8 жовтня 1408р. в грамоті молдавського господаря Олександра Доброго, коли тут було засновано митницю. Територія нинішнього краю за час свого існування входила до складу різних держав: Київська Русь, Молдавське князівство, Османська імперія, Польща, Австро-Угорщина, Румунія, Радянський Союз, а з 1991 року – незалежної України.

4. Вправа «Лото»

Вчитель. Прогулюючись Чернівцями ми ознайомимося з архітектурною та культурною спадщиною міста Чернівці. Міста – яке є одним з наймальовничіших міст України, яке свого часу називали «Маленьким Парижем», міста – де тротуари підмітали букетами троянд і де книгарень було більше, ніж кав’ярень. Для того, щоб отримати путівник визначними місцями Чернівців, ви повинні усно обчислити приклади.

 

0,9*2=1,8

 

0,25*4=1

 

3,1*3=9,3

 

0,2*5=1

 

1,6*2=3,2

 

2,1*10=21

 

0,42*100=42

 

0,3*0,9=0,27

 

1,25*0,08=0,1

 

1,7*0,3=0,51

 

 

 

 

 

 

C:\Users\HP\Desktop\Чернівецький_український_музично-драматичний_театр_імені_Ольги_Кобилянської_Чернівці.JPGC:\Users\HP\Desktop\surmach_vel.jpg

C:\Users\HP\Desktop\280px-Чернівецький_національний_університет_імені_Юрія_Федьковича.JPG

IІІ. Удосконалення знань, умінь, навичок

Зупинка №1

Вчитель. Щодня, долаючи 126 східців вежі міської ратуші, нагору піднімається сурмач у буковинському народному вбранні. І в полудень, рівно о 12-ій, з балкона вежі він виграє на трубі мелодію «Марічки» на всі чотири сторони шляхетного міста, що зветься Чернівці, ваше завдання також піднятися  східцями нагору, виконуючи  вправи, розмістивши відповіді в порядку зростання отримайте назву наступного визначного місця Чернівців.

 

  1. Робота в парах

 

 

                                     *1,5=

 

                      +3,8=

 

4,9+(-7,2)

 

                                  *2,2=

 

                      -1,4=

 

5,6 + (-3,1) =

 

                                   *1,3=

 

              -4,2=

 

7,5+ (-6,3)=

 

                          * 2=

 

 

                  -  1,3=

 

 

-3,4+2,2=

 

                                  *1,1=

 

                    +5,4=

 

-8,6+6,5=

 

2,25 –А

2,42 – Т

-3,9 – Е

-5 –  Т

6,33 –Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка №2

 Вчитель . Чернівецький академічний обласний український музично-драматичний театр імені Ольги Кобилянської — державний заклад культури, діяльність якого спрямована на створення, публічне виконання та показ творів театрального мистецтва. Розміщується у будинку міського театру Чернівців.

Заснований у 1940 році на базі Харківського державного театру революції як «Чернівецький державний український драматичний театр». З 1954 року — «Чернівецький обласний український музично-драматичний театр імені Ольги Кобилянської». 22 липня 2008 року театр отримав статус «Академічного».

Зупинка № 3

Виконуючи наступне завдання ви дізнаєтеся про історію  створення Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, закладу де навчалося не одне покоління буковинців.

18,75 * 100 = 1875 р. -   указом імператора Австро-Угорщини Франца Йосифа заснований університет,  на основі теологічного інституту.

1,989 *1000 = 1989 р. - Чернівецькому університетові присвоєно ім'я Юрія Федьковича.

0,2*10000 = 2000 р. - Указом Президента України Чернівецькому державному університету імені Юрія Федьковича надано статус національного.

Зупинка №4

Вчитель. Є на Буковині  місце, яке називають «прихисток душі». Що це за місце ви дізнаєтесь, коли виконаєте вправи з підручника.

  1. Робота з підручником

Колективне розв'язування вправи № 1330, 1337 (1)

На околиці містечка Вашківці Вижницького району Чернівецької області височіє Аннина гора. На горі — жіночий монастир, над входом напис: "Святая праведная Анна, моли о нас". Монастирю вісім років. Щороку  7 серпня на Анни й 14 на престольне свято святих мучеників Маккавеїв сюди сходиться 15–20 тис. паломників.

Люди навколішки долають 800 м крутим схилом,  або ж 1,5 км дорогою, щоб поклонитися святині.

Зупинка № 5

Вчитель. На Буковині знаходиться місто,  розташоване на правому березі Дністра,  відоме фортецею 13-18 століття, що збереглася до наших днів. А назву його ви дізнаєтеся, якщо виконайте наступне завдання.

 3. Знайти відповідність 

1). 3,18 * 7,8 + 3,18 * 2,2 =                                  О).6,32

2). 59,8 * 4,9  - 59,7 * 4,8 =                                  И).92

3). 0,47 *6,32 +6,32 * 0,53 =                                Т).31,8

4). 85,6 * 9,2 –75,6 * 9,2 =                                   Н).94,3

5). 0,943 *76,8 + 0,943 *23,2 =                            Х).5,97

Розмістіть букви в порядку зростання  відповідей

Так, діти – це Хотин.

Завдання №6

І нарешті, діти, ми повинні дізнатися коли засновано місто Новоселиця. Це ви дізнаєтесь, коли виконайте завдання.

Якщо до різниці чисел 29 і 18,4 додати добуток чисел 12 і 0,7 , то сума дорівнюватиме

 А) 19               Б) 94,6            В) 113

 Правильна відповідь підкаже рік заснування.

А) 1456 р.

Б) 1546 р.

В) 1654 р.

 

5,9

6,3

3,6

 2,3

2,7

   0

 3,7

4,1

 1,4

4. Самостійна робота

Варіант 1

  1. Виконайте дії:

 а) 1,27 + 3,42; б) в) 0,018 • 0,65; в) 6,3 •100;

  1. Обчисліть зручним способом:

 а)  5,7-(27+2,3); б) 3,4 •1,6+6,6 •1,6

  1. Розв’яжіть рівняння:

 а) (х-7,4)+2,8 = 9,1;   б) (у+3,716)-1,23=6,4.

  1. Дід Остап продав 15,8 кг вишень по 2,05 грн за кілограм і 20,5 кг слив по 1,6 грн за кілограм. За які фрукти він уторгував більше грошей і на скільки?

 

 Варіант 2

  1. Виконайте дії:

 а) 8,127 + 4,532; б) 0,37 •1,9  в) 6,58 •100

  1. Обчисліть використовуючи властивості додавання і віднімання десяткових дробів:

 а)  14,9-(4,9+2,7);       б) 4,49 • 15,2 – 4,49 • 5,2

  1. Розв’яжіть рівняння:

 а) (х-9,4)+2,3 = 3,2;   б) (у+5,246)-2,43=7,1.

4.Вирушивши у похід, група школярів 8,5 год. йшла пішки зі швидкістю 4,2 км/год і 9,2 год пливла по річці на плоту зі швидкістю 3,5 км/год. Який шлях, по суші чи по річці, вона подолала більший і на скільки?

 

ІV. Підсумок уроку

 Ось і добігла кінця наша екскурсія. Ми почули і побачили багато цікавого. Разом з цим ми повторили основні відомості про  десяткові дроби.

 

Вправа «Магічний квадрат»

  1. Із першого рядка виберіть найбільше число.
  2. Із другого рядка виберіть найменше число.
  3. Із третього рядка виберіть ні найменше й ні найбільше число.
  4. Знайдіть суму вибраних трьох чисел.
  5. Із кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному числу, знайдіть суму цих чисел. Що ви помітили?

 Знайдіть суму чисел по головній діагоналі. Що ви помітили? Зробіть висновок. (Перед нами магічний квадрат).

 

  1.     Вправа «Бартер»

Учні по черзі роблять висновки, про те,  чи знадобляться навички толерантної поведінки їм в житті.

Вчитель: У світі поширюється рух за толерантність, бо вона є необхідною умовою миру і демократії. Ми вчимося толерантності, щоб врятувати світ.

  1.          Гра «Мій внесок у справу миру»

(На дошці вивішується ватман із зображенням брудного океану. Дітям роздаються аркуші білого паперу у формі маленьких крапельок, на якому написано завдання:

3,67 *100=

4,5+6,9=

16,4 – 3,8=

45,8*0,1=

Кожному пропонується усно розв'язати приклад, написати  побажання, що він хотів би подарувати світу. Крапельки прикріплюються до зображення океану.)

Вчитель.  Наш океан став набагато чистішим, хоча ще залишилися темні плями. А це означає, що треба і надалі продовжувати дарувати світу добро і усе хороше. У світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю.

Вправа «Продовжте фразу»

Сьогодні на уроці я закріпив…;

Я повторив….;

 Я познайомився…;

Я дізнався …

 Оцінювання діяльності учнів на уроці.

V. Домашнє завдання

- Повторити  § 31;  №1332,   №1336

Завдання на творче застосування знань:

Доведіть, що значення виразу

2,5*(100,01 – 99,994) + (2,5*(96,01 – 95,994) + 2,5*(92,01 – 91,994)+…+

 + 2,5*(4,01 – 3,994) є натуральним числом.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку