Розв’язування задач на розрахунок густини, маси тіла і об’єму.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення учнів. Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Перегляд файлу

Урок 33/4. Розв’язування задач на розрахунок густини, маси тіла і об’єму.

Мета:

              Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розвязування задач.

           Розвиваюча. Розвивати   логічне   мислення учнів.

           Виховна .  Виховувати культуру запису та мовлення.

Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .

Прилади  та матеріали: картки з завданнями.

Презентація  Урок 33.4

Відео  Задача на обчислення густини речовини  

Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.

 І останньої задачі ніколи не буде.

                                                                                                                                 Я.А.Смородинський

                                                               Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Аналіз лабораторних робіт.

        Інформація вчителя.

 3.Актуалізація опорних знань.

      Усне опитування: 

            1. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий обєм?

            2.     Що таке густина речовини?

            3.     Назвіть одиниці густини.

            4.     Густина речовини 8,9 г/см3. виразіть її в кг/м3?

            5.     За якою формулою можна розрахувати густину речовини?

            6.     В яких одиницях вимірюється масса?

            7.     Як знайти об’єм тіла, що має форму прямокутного паралелепіпеда?

4.Мотивація навчальної діяльності.

    Проблемне запитання:  Чи можна знайти  середню густину тіла людини?

Учні  відповідають,  вчитель коментує їхні відповіді в цей момент

оголошує тему та мету уроку.

                   Тема: Розв’язування задач на  розрахунок густини, маси тіла і об’єму.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

    Задачі якісного характеру.

    Задача 1.Три кульки (свинцева, алюмінієва, залізна) мають однакові розміри та однаково пофарбовані. Чи зможете ви без використання якихось приладів відрізнити алюмінєву  кульку?

      Задача 2. На одній шальці терезів стоїть свинцевий брусок, а на другій олов’яний брусок і терези перебувають в рівновазі.  На якій шальці терезів стоїть свинцевий брусок?

 Задача 3. Як використовуючи склянку, терези і гирі, визначити, що має

більшу густину : вода чи молоко ?

      Задача 4. Розширюється чи стискається вода під час замерзання? Обґрунтуйте свою відповідь, використовуючи довідкові таблиці.

      Задача 5. В 1м3 будь – якого газу при 00С і нормальному тиску міститься однакова кількість молекул. Чому ж тоді густина кисню майже в 16 разів більша за густину водню ? ( кількість елементарних частинок (електронів, протонів ) в молекулі кисню в 16 разів більша ніж в молекулі водню).

        Задачі розрахункового характеру.

Відпрацьовуємо разом з учнями основ­ні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стис­лий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язан­ня рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.

 

  1. З’ясувати чи поміститься 3 кг олії в пластиковий балон місткістю 3 л.
  2. Кубик із ребром, що дорівнює 2 см, має масу 20 г. Із якого матеріалу виготовлено кубик?
  3. Свинцева куля об’ємом 60 см3 має масу 0,565 кг. Визначити суцільна ця куля  чи порожниста. Якщо куля порожниста, то визначте об’єм порожнини.
  4. З якого матеріалу виготовлений дитячий кубик, об’єм якого дорівнює       250 см3, а маса – 110 г.
  5. В автомобільний бак для пального вміщується 71 кг бензину. Визначте місткість баку. Подайте отриману відповідь у літрах.
  6. Картоплина об’ємом 0,69 см3 має масу 390 г. Яка густина картоплі?
  7. Каністру, яка вміщує 20 кг води, наповнили бензином. Визначте масу бензину в каністрі.
  8.  Скільки залізничних цистерн потрібно для перевезення 1080 т нафти, якщо об’єм кожної цистерни 25 м3?
  9. Олов’яний брусок об’ємом 100 см3 і свинцевий брусок об’ємом 200 см3 розплавили та виготовили сплав . Яка густина сплаву?

6.Підсумок уроку.

   1. Підбиваючи підсумки уроку, повторюємо етапи розв'язання фізичних задач та правильність їх запису. Пропонуємо для розгляду усну задачу  та просимо сформулювати послідовність  і результат її розв"язання.

1. Ємність каністри 20л. Визначити масу  води в об’ємі каністри,

2. Ємність каністри 20л. Визначити масу бензину в об’ємі каністри.

        2. Запитання учням класу  

     То як на вашу думку можна визначити густину тіла людини?

      Учні відповідають, вчитель аналізує їхні відповіді і на домашнє завдання задає кожному учневі знайти середню густину свого тіла.

7.Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку