Урок 33/4. Розв’язування задач на розрахунок густини, маси тіла і об’єму.
Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення учнів.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Прилади та матеріали: картки з завданнями.
Презентація Урок 33.4
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Аналіз лабораторних робіт.
Інформація вчителя.
3.Актуалізація опорних знань.
Усне опитування:
1. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?
2. Що таке густина речовини?
3. Назвіть одиниці густини.
4. Густина речовини 8,9 г/см3. виразіть її в кг/м3?
5. За якою формулою можна розрахувати густину речовини?
6. В яких одиницях вимірюється масса?
7. Як знайти об’єм тіла, що має форму прямокутного паралелепіпеда?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання: Чи можна знайти середню густину тіла людини?
Тема: Розв’язування задач на розрахунок густини, маси тіла і об’єму.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Задача 1.Три кульки (свинцева, алюмінієва, залізна) мають однакові розміри та однаково пофарбовані. Чи зможете ви без використання якихось приладів відрізнити алюмінєву кульку?
Задача 2. На одній шальці терезів стоїть свинцевий брусок, а на другій олов’яний брусок і терези перебувають в рівновазі. На якій шальці терезів стоїть свинцевий брусок?
Задача 3. Як використовуючи склянку, терези і гирі, визначити, що має
більшу густину : вода чи молоко ?
Задача 4. Розширюється чи стискається вода під час замерзання? Обґрунтуйте свою відповідь, використовуючи довідкові таблиці.
Відпрацьовуємо разом з учнями основні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стислий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язання рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.
6.Підсумок уроку.
1. Підбиваючи підсумки уроку, повторюємо етапи розв'язання фізичних задач та правильність їх запису. Пропонуємо для розгляду усну задачу та просимо сформулювати послідовність і результат її розв"язання.
1. Ємність каністри 20л. Визначити масу води в об’ємі каністри,
2. Ємність каністри 20л. Визначити масу бензину в об’ємі каністри.
2. Запитання учням класу
То як на вашу думку можна визначити густину тіла людини?
Учні відповідають, вчитель аналізує їхні відповіді і на домашнє завдання задає кожному учневі знайти середню густину свого тіла.
7.Домашнє завдання.