Сила. Результат дії сили: зміна швидкості або деформація тіла.

Про матеріал
Мета: Освітня . Ввести поняття сили. Формувати вміння відрізняти взаємодії і показати, що результатом дії сили є деформація і зміна швидкості тіл. Розвиваюча. Продовжувати розвивати інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати. Виховна . Виховувати культуру записів та розуміння, що фізика – наука, що описує закони природи.
Перегляд файлу

Урок 34/5. Сила. Результат дії сили: зміна швидкості або деформація тіла.

Мета:

              Освітня . Ввести поняття  сили. Формувати вміння відрізняти взаємодії і показати, що результатом дії сили є деформація і зміна швидкості тіл.

             Розвиваюча.  Продовжувати розвивати інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати.

           Виховна .  Виховувати культуру записів та розуміння, що фізика – наука, що описує закони природи.

Тип уроку. Урок  вивчення нового навчального   матеріалу .

Прилади та матеріали: штатив, кулька, нитка,

Презентація  Урок 34.5

Відео  Сила. Види сил  Взаємодія тіл. Сила

 Як багато ми знаємо і як мало розуміємо.

                                                                                                                                  Альберт Ейнштейн

                                                                     Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

    Вчитель  і учні аналізують результати одержані при визначенні густини свого тіла . 

3.Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

1.     У чому проявляється взаємодія тіл? Наведіть декілька прикладів, які ілюструють вашу відповідь.

2.     Як може рухатися тіло, якщо на нього не діють інші тіла?

3.     Сформулюйте закон інерції. Хто його відкрив?

4.     Що таке явище інерції? Опишіть декілька прикладів такого явища.

5.     Чому не можна різко гальмувати, коли швидко їдеш на велосипеді?

4.Мотивація навчальної діяльності.

 Дослід 1. На нитці підвішена  важка куля, а знизу до неї прикріплено таку саму нитку. Яка з ниток порветься, якщо різко смикнути за нижню нитку? Якщо плавно потягти за ту саму нитку? Поясніть відповідь.

Учні відповідають, вчитель  аналізує  їх відповіді  і

оголошує тему та мету     уроку.

Тема: Сила. Результат дії сили: зміна швидкості або деформація тіла.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

      Для вивчення будь-якого природного явища використовують різні фізичні величини. Для того, щоб описати якісно і кількісно взаємодію тіл, вводять фізичну величину, яку називають силою.

Сила це фізична величина, яка є мірою взаємодії тіл і є причи­ною зміни швидкостей тіл або деформації тіла.

Дослід 2. Підвісимо на пружину один тягарець. Пружина видовжиться. Якщо на неї підвісити два тягарці, то вона видовжиться більше. Отже, два тягарці  діють на пружину з більшою силою, ніж один.

Висновок: Результат дії одного тіла на інше залежить від значення прикладеної сили.

C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\images.jpg C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\N95zzVHw.jpg

Чим щільніше зачинені двері, тим з більшою силою ми повинні їх штовхати або тягнути на себе, щоб відчинити.

Щоб легше було відкривати двері, ручку две­рей прикріплюють якомога далі від петель. Спро­буйте їх відкрити, штовхаючи у точці, яка розміщується поблизу петель. Ви переконаєтесь, що це зробити набагато важче, ніж за допомогою ручки.

Висновок: Результат дії одного тіла на інше, залежить від точки прикладання сили.

     Для одержання певного результату дії, наприклад, розтягнути або стис­нути пружину, двері зачинити або відчинити, потрібно прикладати сили у різних напрямах.

           Висновок: Дія одного тіла на інше залежить від напряму дії сили.

Графічно силу зображають у вигляді відрізка прямої зі стрілкою на кінці .

Початок відрізка суміщають із точкою прикладання сили. Довжина відріз­ка у певному масштабі дорівнює значенню сили. Стрілка показує напрям сили.

Силу позначають літерою F.Одиницею вимірювання сили  є 1 ньютон на честь англійського фізика Ісаака Ньютона.  [F] = 1 H

Похідні одиниці вимірювання сили:

                                     1кН=1000Н; 1мН=0,001Н.

1Н — це сила, що діє нa тіло масою 1 кг протягом 1с, змінює  його швидкість щосекунди на 1 м/с.

 Сила, на відміну від маси, визначається не тільки чисельним значенням, а й напрямком. Величину, яка визначається числовим значенням та напрямом, називають векторною.  Cилa- векторна величина, що є мірою взаємодії тіл.

Отже, кожна сила характеризується: 

1) значенням; 

2) напрямком у просторі; 

3) точкою прикладання.

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

Запитання на закріплення матеріалу.   

   1.Що таке сила? Скільки сил відповідають одній взаємодії між двома тілами?

   2.Як позначають сили на рисунках?

   3.Яка одиниця сили в СI.

   4.Від чого залежить результат дії сили?

   5.Чи можете ви прикласти силу, яка дорівнює ста ньютонам?

   6.Які види сил ви можете назвати з курсу природознавства за 5-6 класи, що розглядають у механіці?

7.Підсумок уроку.

Метод «Незакінчене речення».

 Учні підсумовують урок  одним реченням, починаючи словами:

   «Я зрозумів, що …»

   «Мене зацікавило те,що…»

    «Я дізнався про…»

          Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

 8.Домашнє завдання.

  

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
5016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку