Розважально - пізнавальна гра
«Подорож екологічним експресом»
Мета: Поглибити та закріпити знання учнів про рослини та тварини України, привернути увагу учнів до екологічної ситуації на Землі, узагальнити систему знань з екології. Розвивати світогляд школярів, пам'ять, увагу, а також, пізнавальний інтерес дітей. Здійснювати індивідуальну корекцію психічного стану та морально - вольових якостей. Прививати любов до Батьківщини. Виховувати на народних традиціях ціннісне ставлення до природи, формувати естетичні смаки дітей, вміння бачити і цінувати красу навколишнього світу.
Хід гри
Вступне слово вчителя.
Отже, рушаємо екологічним потягом по країні „Екологія".
Зачекайте! А чи всі знають, що таке екологія?".
Екологія - це все живе і неживе, що нас оточує. Слово „екологія" у перекладі з грецької означає „оселя, у якій ми живемо". На жаль, люди часто завдають непоправної шкоди своїй оселі, знищують природу.
Учитель. А ось і перша зупинка – «Поетична».
Учень читає вірш
Хтось берізоньку високу
ранив на обочині, покотились краплі соку
в трави потолочені.
По ярах стежки весняні
вітерець просушує,
а в берізки листя в'яне,
бо вона нездужає.
Учитель. Пам'ятайте! До Червоної книги вже занесено 150 видів рослин і 85 видів тварин, які зникають і потребують охорони.
Учитель. Слухаючи вірш ми прибули на другу зупинку – «Лісову». На цій зупинці нас зустрічає конкурс „ Не наступи!"
Умови конкурсу: необхідно швидко пробігти по „галявині", тримаючи на тарілці повітряну кульку і не наступити на квіти (вирізані з картону та розкладені на підлозі).
Перемагає - найшвидший.
Учитель. Молодці! Я думаю, ви з легкістю справитесь із завданням на наступній станції «Загадковій».
Загадки.
Й шишки довгі, як свічки. (Ялина)
на бесіду з нашим півником. (Лисиця)
5. Стоїть пані у лісочку,
Має червону сорочку.
Хто йде, той поклониться, (Суниця)
6. Стоїть, колихається, голова хитається, а торкнешся - чіпляється (Будяк)
7. Сам маленький, а шубка дерев'яна. (Горіх)
8. Б'ється, стука молоток,
Поправляє нам садок. (Дятел)
9. Віхтик полум'я неначе
По деревах жваво скаче.
І малятам на потіху
Просто з рук бере горіхи! (Білочка)
10. Сини в шапках, а батько ні.(Дуб)
11. Квіткова композиція, звичайно призначена для подарунків (Букет)
Учитель. Так, це букет. А чи знаєте, яких квітів немає в світі?
Дізнаємось про це на наступній зупинці нашого потягу – «Квітковій».
Учень читає вірш.
Йшли у гості дві ворони
До подружки - каркарони.
І шукали квіти чорні
В подаруночок вороні.
Усі ринки й магазини
Облетіли в три години.
Так до вечора літали,
Бо, на жаль, вони не знали,
Що ніде - ніде у світі
Не буває чорних квітів.
Учитель. Народ створив багато легенд про найпрекрасніші творіння природи. Послухайте одну з них про квітку, що зацвітає однією з перших навесні.
Учень. Одна з легенд розповідає, що квіти первоцвіту - це ключі богині весни Фреї, яка мала чудове різнобарвне намисто - веселку. В той час, коли богиня нахилялася до землі І намисто торкалося долу, з нього випадали
золоті ключі. Вони відкривали землю і вона розквітала яскравими весняними
квітами. А з самих ключів, які падали на землю, проростали квіти первоцвіту.
Учитель. Вже настала весна… Зовсім скоро розцвітуть перші квіти. Ви знаєте їх? Перевіримо це на зупинці «Кросвордії».
Учитель. Весняне розмаїття квітів не тільки радує око, а й звеселяє душу, надихає поетів та композиторів. На зупинці «Музичній» пропоную вам послухати твір Ф. Шопена «Весняний вальс».
Учитель. Ось і закінчилась наша подорож екологічним експресом.
Природа платить нам усім за любов до неї, і всі ми відповідаємо перед нею однаково за будь - чиї вчинки. Україна, в якій ми живемо, гідна того, щоб залишитися у віках одним з найкращих місць на нашій Землі.
Гарна, прекрасна, чудо - земля!
Ніжно берім її в руки свої,
Щоб розцвітала і завтра вона,
Бережімо її, бережімо її!
( А. Канич „Чудо - земля")
Учитель. На цьому наша розважально - пізнавальна гра завершена