Розвиток мовлення. Підготовка до твору проблемного характеру на тему “Сутність духовних шукань Гамлета”

Про матеріал
Розробка уроку розвитку мовлення за трагедією Вільяма Шекспіра "Гамлет". Підготовка до твору проблемного характеру на тему "Сутність духовних шукань Гамлета".
Перегляд файлу

Тема. Розвиток мовлення. Підготовка до твору проблемного характеру на тему “Сутність духовних шукань Гамлета”

Мета: узагальнити знання учнів про трагедію В. Шекспіра “Гамлет”, дати

цілісну характеристику головного героя, визначити сутність духовних шукань Гамлета; розвивати навички мовлення учнів, уміння складати план характеристики образу, висловлювати свою точку зору, добирати аргументи для відповіді; виховувати моральні якості учнів, формувати їх світоглядну позицію.

Тип: урок розвитку мовлення

Обладнання: тексти трагедії В. Шекспіра “ Гамлет“, стаття Т. Свербілової

“ Про негаразди у Данському королівстві”. ( Див.: Всесвітня літерату­ра в навчальних закладах України. - 2002. -№ 1. - С. 31-35.)

Хід уроку

 

Свою найбільшу загадку Гамлет забрав із собою в могилу...

Й. В. Гете

І. Оголошення теми, епіграфа уроку.

У свої останні хвилини Гамлет звертається до свого друга Гораціо з проханням розповісти про нього людям Гораціо, вражений смертю друга, хотів з допомогою тієї ж отрути, що вбила Лаерта, Гамлета й Клавдія, покінчити із собою, але Гамлет заклинає його:

Таємниці

Гамлета

Помучся ще на цім безладнім світі,

Щоб розказать про мене

А після повідомлення про прихід Фортинбраса, Гамлет повторює:

Ти дбай, щоб він

Про все дізнався. А тепер - мовчання.

Отже, Гамлет так і не розкрив своєї головної таємниці. Смерть опустила завісу над його шуканнями й страждання ми. То про що ж Гамлет просив Гораціо Яку загадку він забрав із собою в могилу І що б міг розповісти про неї Гораціо? Сьогодні ми спробуємо розгадати таємницю Гамлета, хоча однозначної відповіді тут бути не може, бо, як слушно зазначив Г. Гейне, “ у “Гамлеті” людство бачить свої різні обличчя...”

II. Узагальнення знань, умінь, навичок.

1. Переказ тексту з творчим завданням.

Розкажіть про стосунки Гамлета з різними персонажами. Як у цих стосунках виявилися риси характеру героя?

  1.    Гамлет і Клавдій
  2.    Гамлет і королева
  3.    Гамлет і Офелія.
  4.    Гамлет і його друзі.
  5.    Гамлет і Лаерт.
  6.    Гамлет і народ.

7 Гамлет і його батько.

  1.    Бесіда за питаннями вчителя.
  •       Що найбільше Гамлет цінує в людях ?
  •       Як він ставиться до життя і до смерті?
  •       Чому він удає із себе божевільного?
  •       Як Гамлет сприймає атмосферу Данського королівства?
  1.    Проблемні ситуації.

І. Чому Гамлет зволікає з помстою?

2 Гамлет - активний чи бездіяльний герой?

3. Чому після розповіді привида про вбивство батька Гамлет одразу ж не помстився , а вагається, запрошує акторів і навіть після вистави не вбиває короля, а здійснює це лише тоді, коли сам уже був смертельно поранений?

4 На совісті Гамлета не одна смерть: смерть Полонія, Офелії, матері, Клавдія, Лаерта, Розенкранца і Гельденстерна і його власна Когось він убив свідомо, хтось помер без його безпосередньої участі, випадково. Однак так чи інакше Гамлет причетний до всіх цих смертей. То чи можна назвати Гамлета героєм у повному розумінні цього слова?

5. Як ви гадаєте, чому навколо Гамлета панує атмосфера смерті? Чи винен Гамлету цьому?

  1.   Дискусія.

Гамлет - суперечливий і складний образ. Одним із його опонентів є він сам. Він сам із собою розмовляє, виголошує свої монологи, в яких відбивається рух його думки і почуття? Чим він був занепокоєний. Що хвилювало героя?

  1.   Робота з монологами Гамлета.

Назвіть монологи Гамлета в їх послідовності.

Простежте еволюцію героя у цих монологах. Як змінювався його внутрішній стан? Який момент можна вважати кульмінацією у розвитку героя? Коли він усе вирішив для себе?

6. Робота зі статтею Т. Свербілової “Про негаразди у Данському королівстві”.

Учитель пропонує учням питання і завдання, вміщені у цій статті й варіанти можливих відповідей на них. А учні дають свої відповіді, добираючи докази й аргументи з тексту трагедії.

Обговорення думки автора статті. Можлива “заочна” дискусія з автором статті. Учитель пропонує учням виступити з усною рецензією на статтю, висловити свою точку зору щодо неї.

6. Складання плану-характеристики героя.

  1.    Задушлива атмосфера Данського королівства.
  1.    Таємниці придворного життя.
  2.    Гамлет і королівська родина.
  1.   Випробування помстою.
  1.    Гамлет і батько.
  2.    Гамлет і Клавдій.
  3.    Гамлет і Полоній.
  4.    Гамлет і його друзі.
  1.   Трагедія кохання Гамлета і Офелії.
  1.   Справжня причина божевілля Офелії.
  2.    Винен чи не винен у її смерті Гамлет?
  1.   Смисл духовних шукань Гамлета.
  1.   Роздуми про життя і смерть.
  2.   Призначення людини у світі.
  1.      Сутність трагедії Гамлета.

ПІ. Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему “Сутність духовних шукань Гамлета”. Підготуватися до тематичного оцінювання.

docx
Додав(-ла)
Бабчук Леся
Додано
29 березня 2021
Переглядів
1906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку