Тема заняття. Цікаві винаходи людства
Мета: розвивати пам'ять, довільну увагу, просторову уяву, логіку, слухове сприйняття, дрібну моторику рук, зв’язне мовлення; виховувати доброзичливі стосунки; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів (класифікувати приголосні звуки, тверді і м’які), поділяти слова на склади; виховувати колективізм та вміння працювати у парах.
Обладнання: мультимедійна презентація, значки-медальки, відео сюжети про винаходи, ілюстрації винаходів, мікрофон, пазли.
Хід заняття
І. Привітання.
Посміхніться до себе,
Посміхніться й до гостей,
Привітайтесь «Добрий день!»
- Я рада, що у вас хороший настрій, тоді давайте розпочнемо працювати.
ІІ. Мотивація розвивальної діяльності.
ІІІ. Розвивальні ігри.
1. Математичні задачі
1. Дві маленькі киці
Грались на травиці.
До них котик ще прибіг
Скільки кошенят усіх? 3
2. Горбець і п’ять синиць
Он летять до годівниці
Скільки птахів,підкажіть,
Будуть вдячні за обід? 6
3.В клас зайшов Владько,
А за ним Вітько ,
А за ним Яринка,
А за нею Яринка.
А за нею Гнат
Скільки всіх малят ?5
4. Десять хлопчиків завзято,
Вперто сперечались.
Двох із них гукнула мати.
Скільки їх зосталось? 8
Загадка
Він на відстань не зважає
З ким попросиш з тим з’єднає
Як почуєш звук-рингтон
Треба брати (Телефон)
Відеоролик про перші мобільні телефони
Хоча й було безліч спроб створити телефон, все ж його винахідником прийнято вважати Г. Белла, який у 1876 році подав заявку на створення апарату. Задум створити мобільний телефон виник у середині 20-го століття. Це був величезний апарат вагою у 40 кг і розміщувався він лише в автомобілях.
2. Пазли з винаходом (робота в парах)
Відеоролик про перший автомобіль
Перше виробництво автомобілів було розпочато в 1889 р. в Німеччині Карлом Бенцем. І вже до початку 20-го століття масове виробництво авто почали виробляти у Франції і США. Відомо, що в 1900 році, Фердинанд Порше, відтворив електромобіль, у якого було цілих 4 колеса, а в них розташовувалися електродвигуни, вони-то і приводили їх у рух.
Фізкультхвилинка «Голова, плечі, коліна»
3. Приклади на презентації
- За кожен розв’язаний приклад , на екрані буде висвічуватися порядкова буква наступного винаходу, про який ітиме мова.
Відеоролик про перший годинник
Людина довго спостерігала за рухом сонця, змінами ранку, дня, вечора, ночі — й помітила зв’язок між зміною тіні й положенням сонця на небі. Зрештою близько трьох з половиною тисяч років тому в Стародавньому Єгипті винайшли сонячний годинник.
Це був стовпчик, тінь від якого падала на циферблат з позначками годин. У сонячну днину тінь переміщувалася циферблатом і показувала час. Перші такі годинники були величними архітектурними спорудами, а згодом з’явилися навіть їх кишенькові версії. Проте ці пристрої були не дуже зручними, оскільки не функціонували вночі та за хмарної погоди, яка іноді трапляється й у південних країнах.
Пальчикова гімнастика
Моя сім'я
Цей пальчик — дідусь.
Цей пальчик — бабуся.
Цей пальчик — татусь.
Цей пальчик — матуся.
Цей пальчик — я.
От і вся моя сім'я!
Текст супроводжується почерговим згинанням пальців, розпочинаючи з великого пальця. Після закінчення промови — покрутити кулачком.
4. Загадка
- Прочитайте загадку.
Сніг зимою, сонце літом,
Поле, що чарує цвітом, -
Все на чіпі зберігає,
Адже добру пам’ять має! (Фотоапарат)
Відеоролик про історію фотоапарата
5. Виконайте звуковий аналіз слів-винаходів
V. Підсумок заняття.
1. Бесіда
- Що цікавого дізналися на занятті?
- Що ж таке винахід?
- Які винаходи розкрили сьогодні?
- Які враження у вас від сьогоднішнього заняття?
1