Розвиваюче заняття "Квест "Права та обов'язки дітей"

Про матеріал
Під час заняття діти в ігровій формі дізнаються про свої права, а також розширять свої знання про обов'язки, які вони повинні дотримуватись.
Перегляд файлу


Розвиваюче заняття «Квест «Права та обов’язки дітей»

Мета:

  • вчити дітей розуміти поняття «права», «обов’язки»;
  • поглибити знання про свої права (згідно Конвенції про права дитини) та обов’язки;
  • розвивати увагу та логічне мислення;
  • викликати у дітей емоцію радості, сміх;
  • сприяти зняттю емоційного та психологічного напруження;
  • удосконалювати вміння знаходити предмети за дотиком;
  • зорієнтувати дітей, куди і до кого звертатися при вирішенні проблем порушення їх прав;
  •  виховувати почуття власної гідності, впевненості у собі, колективізм.

 

Матеріал: написи імен дітей, ілюстрація «Сім’я» та «Лікар», пазли «Права дітей», сенсорна коробка «Медичне обладнання», гра «Судоку», звукозапис спокійної мелодії.

 

Хід заняття:

  • А чи чули ви таке слово «права»? Де ви його чули? Як це розуміти права?

Розповідь психолога.

  • Давним-давно на землі з’явилися люди. Одночасно з ними виникли питання, що люди можуть робити, а що ні; що зобов’язані виконувати, а що ні, на що вони мають право і на що не мають.

Не маючи відповідь на ці запитання, життя людей перетворилося на безлад. Конфлікти в той час вирішувались звичайними бійками – перемагав сильніший.

Тоді люди почали думати, як зробити так, щоб кожен знав, що можна робити, а що забороняється. Вони виробили систему правил поведінки і записали права людей. Ваші права записані у документі, який називається «Конвенція про права дитини».

  • Поруч із своїми правами люди ще й мають виконувати свої обов’язки. Які ви маєте права і які обов’язки є у вас ми сьогодні з вами дізнаємось. Ваше завдання добре запам’ятати їх, так як зараз про дотримання ваших прав піклуються всі працівники садочка, ваші батьки та наша держава – Україна.
  • Пропоную вам пройти квест, який так і називається «Права дітей». Хочете?
  • Під час квесту ми з вами будемо знаходити частини пазлу, а що вийде побачимо в кінці квесту.

Перша локація «Право на сім’ю»

  • Вам потрібно підійти до… Що ви там знайшли? (картинка «сім’я»).
  • Як ви вважаєте, що зображено на цьому малюнку? Я ви це зрозуміли?
  • Так, все вірно. Я хочу вас познайомити з першим правом, яке має кожна дитина – це право на сім’ю.
  • Кожна дитина має знати не лише свої права, а й обов’язки. Які ж обов’язки є у вашій сім’ї?

Вправа «Обов’язки родини» (розширювати знання дітей про свої обов’язки).

 

Друга локація «Право на ім’я»

  • Коли народжується в сім’ї дитина, всі батьки хочуть дати їй найкраще ім’я, бо ім’я людина носить все життя. Наступне ваше право – це право на ім’я. А у вас є своє ім’я?

Вправа «Знайди своє ім’я» (графічний запис дитячих імен). Діти відбирають, називають своє ім’я і розповідають , що означає їх ім’я (домашнє завдання).

Третя локація «Право на навчання»

  • Кожна дитина має право на навчання та отримання інформації. Ось ви ходите у садочок і багато чого дізнаєтесь, навчаєтесь. І ваші батьки та рідні також розповідають вам багато цікавої та корисної інформації.

Вправа «Судоку» (розвиток уваги та логічного мислення).

Кінезіологічна вправа «Козирьок, клас», «1,2»

Четверта локація «Право на відпочинок»

  • Всі діти мають право на відпочинок. Як ви любите відпочивати?

Гра «Розсміши» (викликати у дітей емоцію радості, сміх).

Психологічний етюд «Дерева засинають» (сприяти зняттю емоційного та психологічного напруження

П’ята локація «Право на медичну допомогу»

  • Вам потрібно підійти до … Що ви там знайшли? (картинка «лікар»).
  • Дивлячись на цю картинку, як ви гадаєте, на що ще діти мають право? Так, вірно, усі діти мають право на медичну допомогу.
  • Але поруч з правом на медичну допомогу у вас є обов'язок- дбайливо ставитися до свого здоров'я: одягатися по погоді, займатися спортом, більше їсти овочів та фруктів.

Вправа «Медичний кейс» (розвивати вміння знаходити предмети за дотиком).

Шоста локація «Право на захист»

  • Наступне право з яким ми познайомимось – це право на захист. Якщо вас хтось скривдив, зробив вам неприємне – ваш обов’язок розповісти про це батькам або вихователям. Адже ви маєте право на те, щоб вас захищали.
  • З вами не завжди можуть бути дорослі. Тому ваш обов’язок вміти захищатися самим. Знати, що робити у складних ситуаціях.

Бесіда «Що треба робити дитині, якщо вона загубилася. Правила СОС»

СТІЙ. Щойно дитина зрозуміла, що загубилася (не бачить дорослих з якими була або не впізнає місцевість) – потрібно негайно зупинитися!

Чим далі дитина відійде від місця зникнення – тим важче буде її знайти.

ОЗИРНИСЬ. Озирнись навкруги, можливо ти побачиш тих, з ким був.

СМІЛИВО ЗАКРИЧИ. Не бійся кричати та не бійся свого голосу. У цьому випадку це твоя зброя – використай її.

 Поклич маму або тата, можливо вони тебе почують. Якщо цього не трапилось – залишайся на місці!

Більшість дітей соромляться кричати чи кликати на допомогу. Поясніть, що коли дитина відчуває небезпеку, не треба боятися та соромитися кричати. Відпрацюйте це з нею.

 

Сьома локація «Права свої я знаю, себе я захищаю»

  • Ми сьогодні з вами дізналися про свої та обов’язки. Пропоную вам створити свою квіточку на пельстках якої будуть записані знайомі вам права.

Творча робота «Квітка «Права дитини»

Підсумок.

У кожного з нас є права, і ми повинні добре їх знати та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов'язки.

Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших.

 

docx
Додав(-ла)
Новіцька Ірина
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
1468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку