Запропоновану руханку доцільно проводити на уроці природознавства для актуалізації уваги учнів:
Один учень веде руханку – називає необхідні твердження, учні коментують їх, виконуючи при цьому нескладні розслаблюючі рухи.
Природознавча руханка для учнів 5 класу
на уроці природознавства
« Природа і науки, що вивчають природу»
Запропоновану руханку доцільно проводити на уроці природознавства для актуалізації уваги учнів:
Один учень веде руханку – називає необхідні твердження, учні коментують їх, виконуючи при цьому нескладні розслаблюючі рухи.
Біля парти встали враз
Руханку почати час.
Учні встають біля парт, налаштовуються на вправи
Природа – це все, що нас оточує…
Учні піднімають руки вгору і коловими рухами зверху вниз «охоплюють» навколишній простір, опускаючи їх донизу
… і створене без втручання людини
Учні стоять рівно, руки опущені вниз. Повертають голову вліво-вправо, роблячи «заперечні» рухи
Повторюємо природознавчі науки:
Географія – наука про землю …
Учні роблять нахил вперед, спрямовуючи руки вниз у напрямку до землі
… та явища у природі
Учні випрямляються, піднімають руки вгору і пальцями зображають «дощик», опускаючи поволі руки донизу
Астрономія – це наука про небесні тіла і космічні об’єкти
Учні піднімають руки вгору, голову підносять вверх, витягуються і піднімаються на носочки (позиція «політ у космос»)
Фізика – вивчає тіла неживої природи …
Учні присідають, руки на поясі, голови опущені на груди – поза «камінь»
… та різноманітні явища
Учні встають, піднімають руки на рівні грудей на кут 45 градусів, роблять рухи, зображаючи «електричний струм»(різкі коливання, схрещуючи руки поперемінно одна над іншою)
Біологія – наука про живі організми на землі
Учні ставлять ноги на ширину плечей, піднімають руки вгору і роблять коливання вправо-вліво – «дерево»
Хімія – наука про речовини і їх властивості
Учні, стоячи біля парт, охоплюють себе руками на рівні плечей і роблять плавні повороти вліво-вправо («ось я який»)
Екологія – наука про чистоту навколишнього середовища та вплив людини на природу
Учні витягують руки перед собою на рівні грудей, повертаючи долоні догори-вниз – «чисті руки»
Природознавство будемо ми вивчати
І довкілля охороняти
Збережем наш рідний дім
Жить безпечно буде в нім
Учні сідають за парти, продовжується урок.
Руханку розробила
вчитель хімії і природознавства
Заліщицької державної гімназії
Сопилюк Надія Іванівна