РУХАНКИ І ФОНЕТИЧНІ ВПРАВИ НА УРОКАХ

Про матеріал
Педагогічний досвід доводить, що найбільший інтерес для молодших школярів представляють ігри, які змушують думати, дають можливість розвивати свої здібності, змагатися з іншими учнями. Виконання ритмічних вправ в поєднанні з мовною діяльністю стимулює інтерес до навчання, сприяє значному збільшенню словникового запасу, розвитку пам'яті, уваги, творчих здібностей, допомагає реалізувати рухову активність, притаманну молодшим школярам, сприятливо позначається на настрої дітей і емоційному тонусі, дозволяє налагодити оптимальний контакт між учителем і учнями.
Перегляд файлу

     Учитель англійської мови ЗОШ №12

                 Подобєд М.Б.                              

     

 

 РУХАНКИ І ФОНЕТИЧНІ ВПРАВИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

 

Педагогічний досвід доводить, що найбільший інтерес для молодших школярів представляють ігри, які змушують думати, дають можливість розвивати свої здібності, змагатися з іншими учнями.

          Виконання ритмічних вправ в поєднанні з мовною діяльністю стимулює інтерес до навчання, сприяє значному збільшенню словникового запасу, розвитку пам'яті, уваги, творчих здібностей, допомагає реалізувати рухову активність, притаманну молодшим школярам, ​​сприятливо позначається на настрої дітей і емоційному тонусі, дозволяє налагодити оптимальний контакт між учителем і учнями.

     Психологічна розрядка

 Діти слухають пісню, а потім під фонограму виконують відповідні  

 Рухи

 

 Clap, clap, clap your hands,

 Clap your hands together.

 Stamp, stamp, stamp your feet,

 Stamp your feet together.

 

 Spin, spin, spin around,

 Spin around together.

 Sing, sing, sing a song

 Sing a song together.

 

Психологічна розрядка

Звучить фонограма пісеньки “Ive Got Two Eyes”. При першому прослуховуванні вчитель напівголосно дає переклад пісні і виконує відповідні рухи. При другому – діти повторюють дії вчителя.

 

 Ive got two eyes; one, two

They are both the same size; one, two.

I’ve got two eyes and they are both the same size.

 

 I’ve got two ears; one, two.

 They help me hear; one, two.

 I’ve got two ears, they help me hear.

 I’ve got two eyes and they are both the same size.

 

 Two hands have I; one, two.

 They can wave “Goodbye”; one, two.

 I’ve got two ears, they help me hear,

 I’ve got two eyes and they are both the same size.

 

 Two arms have I; one, two.

 I can hold with them a pie; one, two.

 Two hands have I, they can wave “Goodbye”.

 I’ve got two ears, they help me hear,

 I’ve got two eyes and they are both the same size.

 

 I’ve got two knees; one, two.

     They are as round as you please; one, two.

Two arms have I, I can hold with them a pie.

Two hands have I, they can wave “Goo0dbye”.

I’ve got two ears, they help me hear.

I’ve got two eyes, and they are both the same size.

 I’ve got two feet; one, two.

They can walk down the street; one, two.

     I’ve got two knees; one, two.

     They are as round as you please; one, two.

Two arms have I, I can hold with them a pie.

Two hands have I, they can wave “Goo0dbye”.

I’ve got two ears, they help me hear.

I’ve got two eyes, and they are both the same size

 

Театралізація лічилок з виконанням відповідних рухів.

 

One, one, one.    Six, six, six.

Little dogs run.    Two short sticks.

 Two, two, two.    Seven, seven, seven.

 Rats see you.    Here is a raven.

Three, three, three.    Eight, eight, eight.

Squirrels in the tree.   A hen in the plate.

 Four, four, four.    Nine, nine, nine.

 Toys on the floor.    The apple is very fine.

Five, five, five.    Ten, ten, ten.

Planes in the sky.    Catch me if you can.

 

 

 One, two. Buckle my shoe.

 Three, four. Knock at the door.

 Five, six. Pick up sticks.

 Seven, eight. Lay them straight.

 Nine, ten. A big fat hen.

 

 One, one, one. Little kitten, run!

 Two, two, two. Dogs are after you.

 Three, three, three. Run up a tree.

 Four, four, four. They can’t reach you any more.

One, two – tie your shoe! (Try to tie shoes)
Three, four – mop the floor! (Move as you mop the floor)
Five, six – pick up bricks! (Make an imaginary wall)
Seven, eight – wash a plate! (As you wash plates with a duster)
Nine, ten – begin again!
(That’s the end!)
(Повторюється кілька разів із збільшенням темпу виконуваних дій)

Five little fishes swimming in a pool,
(Wiggle five fingers.)
First one said, “The pool is cool.”
(One finger up, wrap arms around body.)
Second one said, “The pool is deep.”
(Two fingers up, hands measure deep.)
Third one said, “I want to sleep.”
(Three fingers up, rest head on hands.)
Fourth one said, “Let’s dive and dip.”
(Four fingers up, hand dives and dips.)
Fifth one said, “I spy a ship.”
(Five fingers up, peep out under hand.)
Fisherman’s boat comes,
(Fingers form V and move away from body.)
Line goes splash,
(Pantomime throwing fishing line.)
 

 

Інсценування пісеньки “This Is The Way”

 

This is the way we wash our hands,

Wash our hands, wash our hands.

This is the way we wash our hands

Every day in the morning.

 

This is the way we clean our teeth,       Cleanour teeth, clean our teeth.

This is the way we clean our teeth, 

Every day in the morning.

 

 This is the way we brush our hair,

  Brush our hair, brush our hair

 This is the way we brush our hair,

           Every day in the morning.

 

 This is the way we eat our bread,

 Eat our bread, eat our bread.

 This is the way we eat our bread,

Every day in the morning.

 

This is the way we drink our milk,

Drink our milk, drink our milk

This is the way we drink our milk,

Every day in the morning.

 

This is the way we go to school,

Go to school, go to school.

This is the way we go to school,

 Every day in the morning

 Let’s sing a song

If you are happy and you know it 
Clap your hands (2 times)
If you are happy and you know it
And you really want to show it (2 times)
Clap you hands! Stamp your feet!
Wink one eye! Touch your nose (head, ear, etc.)!
Shake your hands! Jump so high!

 

 

Інсценування вірша

 

Wee Willie Winkie

Runs through the town

Upstairs and downstairs

In his night gown.

 

Rapping in the window.

Crying through the lock.

Are the children all in bed?

For now it’s eight o’clock.

 

Психологічна розрядка: фізкультпауза /пісня з американської радіопередачі “Sesame Street”/

 

Everybody, wash your hands!

Everybody, wash your face!

Everybody, wash your ears!

Everybody, wash your tummies (stomach)

Everybody, wash your heels!

Everybody, wash your knickers!

Everybody, wash your big thumbs!

Everybody, wash your big toes!

Everybody, wash your everything!

 

    

 Психологічна розрядка

Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose
(Імітуємо ходу ведмедя)
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high,
Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,
Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,
Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.

 

Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Hands up! To the sides!
Bend left! Bend right!
One, two, three! Hop!
One, two, three! Stop!
Stand still!

I have fingers (hold up both hands, fingers spread)
And they all belong to me, (point to self)
I can make them do things –
Would you like to see?
I can shut them up tight (make fists)
I can open them wide (open hands)
I can put them together (place palms together)
I can make them all hide (put hands behind your back)
I can make them jump high (hands over head)
I can make them jump low (touch the floor)
I can fold them up quietly (fold hands in lap)
And hold them just so.

 

Head and shoulders, knees and toes, 
Knees and toes, knees and toes!
Head and shoulders, knees and toes,
Eyes, ears, mouth and nose!
(часто "плутаю" дітей, збільшую темп)

 

This is my right hand,
I’ll raise it up high (Raise the right hand)
This is my left hand,
I’ll touch the sky. (Raise the left hand)
Right hand, (Show the right palm)
Left hand, (Show the left palm)
Roll them around. (Roll hands around)
Left hand, (Show the left palm)
Right hand, (Show the right palm)
Turn around, turn around.

 

Giraffes are tall, with necks so long.
(Stand on tiptoes; raise arms high up into the air)
Elephants’ trunks are big and strong. 
(Make trunk with a hand and an arm)
Zebras have stripes and can gallop away, 
(Gallop around in a circle)
While monkeys in the trees do sway.
(Sway back and forth)
Old crocodile swims in a pool so deep, 
(Pretend to swim)
Turtles in the sun go to sleep.
(Lay head on hands and close eyes)

 

Hands up, clap, clap!
Hands down, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!
Bend left, clap, clap!
Bend right, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!

 

Hands apart, hands up, clap!
Hands down, hands on hips.
Bend to the left! Bend to the right!
Jump, go, fly, swim!

 

Hands apart,
My hands up, clap!
Hands down,
My hands on hips!
Bend left! Bend right!
Run, go, fly, skip!

 

Hands on your hips, hands on your knees,
Put them behind you if you please.
Touch your shoulders, touch your nose,
Touch your ears, touch your toes.

 

Raise your hands high in the air,
At your sides, on your hair.
Raise your hands as before
While you clap: one, two, three, four.
I put my hands upon my hips,
I turn myself around.
I raise my hands above my head
And then I touch the ground.

Clap your hands and stamp your feet, 
Wobble your bottom to the beat,
Wobble your bottom, wobble your bottom,
Knobble your kneecaps, knobble your kneecaps, 
Shake your shoulders, shake your shoulders, 
Wiggle your eyebrows, wiggle your eyebrows,
Keep on singing this song.

My hands upon my head I place, 
On my shoulders, on my face. 
Then I raise them up on high 
And make my fingers quickly fly.
Then I put them in front of me 
And gently clap: one, two, three.

 

                                          

Bendy bends to any shape
He bends and stretches, he won’t break.
Try and copy the shapes he makes
And be a bendy toy.
Well, he bends over here
He bends over there
As round as a ball
Or straight as a chair
As tall as a tree
Or as wide as a bear.
He stretches up high 
He bends down low 
Nods his head “yes” 
Shakes it “no”.

 

I’ve got a body, (показати руками)
A very busy body (потягнутися)
And it goes everywhere with me. (крокуємо)
And on that body
I’ve got some hands (трясемо руками)
And I clap, clap here
Clap, clap there
Clap, clap, clap, clap everywhere.
And on that body
I’ve got some feet
And I stamp, stamp here
Stamp, stamp there
Stamp, stamp, stamp, stamp everywhere.

 

If you want to be a monster, now’s your chance (розводимо руками)
‘Cause everybody’s doing the monster dance, (імітуємо  танець)
You just stamp your feet, 
Wave your arms around, 
Stretch them up, stretch them up, 
Then put them on the ground.
O-Ah-O-Ah-O-Ah-hop
O-Ah-O-Ah-O-Ah-stop!

First of all you need a monster face, (погрожуємо пальцем)
You just show your teeth,
Pull back your lips,
Push up your eyelids with your fingertips,
You just stamp your feet,

Wave your arms around, 
Stretch them up, stretch them up, 
Then put them on the ground.
O-Ah-O-Ah-O-Ah-hop
O-Ah-O-Ah-O-Ah-stop!

                                         

                                        Література:

1. Вакс Э.П. Видеопрограмма «Play and learn English». - Студия   Интеракт, 1998. – 60 мин.

2. Навчально-методичний комплекс «Wonderland»: Книжка для вчителя/Роман С.В., Коломінова О.О., Чекаль Г.С. – К.: Ленвіт, 2000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗПИСКА-ДОЗВІЛ

Я, _Подобєд Марина Борисівна _________________________________________________________________

____________________________________________________________________,

вчитель _англійської мови _____________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

дозволяю друкувати мій матеріал «Руханки і фонетичні вправи на уроках англійської мови» _________________________________________

_____________________________________________________________________

у всеукраїнському науково-методичному журналі «Англійська мова та література» ____________________________

_____________________________________________________________________

Видавничої групи «Основа».

 Так, я передплачую журнал(и) ВГ «Основа», додаю копію передплатної квитанції

 Передаю свій матеріал на безоплатній основі

Гарантую, що цей матеріал є моєю власною авторською розробкою і не переданий до інших видавництв. Так.

 

Дата 25 листопада 2018 року     Підпис М.Б. Подобєд

 

 

АНКЕТА АВТОРА ВИДАВНИЧОЇ ГРУПИ «ОСНОВА»

Прізвище __Подобєд _________________________________________________________

Ім ’я__Марина _________________________ По  батькові_Борисівна__________________________

Місце роботи (повна назва закладу) Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 _Покровської міської ради Донецької області ___________________________________

_____________________________________________________________________

Посада вчитель англійської мови _____________________________________________________________

Кваліфікаційна категорія, звання  вища категорія, старший учитель _______________________________________

_____________________________________________________________________

Домашня адреса Донецька область місто Покровськ проспект Шахтобудівників буд. 42 кв. 50 _____________________________________________________

_____________________________________________________________________

Поштовий індекс_85300____________ телефон дом. (0958392816_______) __________________

Телефон служб. (    52-12-59____)________________ e-mail marinamars02@gmail.com_________________________

 

Так. Я передаю персональні дані, зазначені у цій розписці-анкеті, та надаю дозвіл на їх подальше використання та обробку (з метою реалізації цивільно-правових відносин, адміністративно-правових відносин, податкових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку і у сфері інших відносин, що вимагають обробки персональних даних), довічне зберігання та видалення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку