Медіа-просвіта – це можливість донести до батьків будь-яку інформацію в доступній формі, тактовно нагадати про батьківські обов'язки і відповідальність. А взаємодія з батьками в такій формі стає неформальним і водночас потужним механізмом впливу на них. В нашому дошкільному закладі інтегровані родинні заняття-зустрічі в рамках батьківського клубу «Сімейне коло», проводяться протягом 4 років. В їх організації і проведенні беруть участь: адміністрація ДНЗ, вихователі, музичні керівники, хореограф. Але активними учасниками занять є мами, тата і дошкільнята.
Зустріч батьків та дітей в сімейному медіа - клубі (за мультфільмом «Рукавичка»)
Мета:
Завдання щодо батьків:
Завдання щодо дітей:
Інтеграція освітніх галузей: пізнання, соціалізація, комунікація, безпека, музика.
Форма проведення: заняття в сімейному медіа-клубі.
Учасники: діти, педагоги, батьки.
Застосовуються педагогічні технології: ігрова (як провідний вид діяльності), особистісно-орієнтована, здоров’язбережувальна, інформаційно-комунікативна.
Очікувані результати діяльності дітей та батьків: виражають позитивні емоції (інтерес, радість, захоплення) в художньо-продуктивній діяльності, підтримують бесіду, виражають свою точку зору; підвищення психолого-педагогічної компетентності, навчання ефективним способам спілкування, розвиток навичок рефлексії, налагодження позитивних взаємовідносин в групі.
Час проведення: 30 хвилин.
Обладнання та матеріали:
ЗМІСТ ЗАХОДУ
Звернення до батьків практичного психолога:
1. Підготовка дітей до сприйняття теми заняття.
Діти стоять гуртом, вихователь зосереджує їхню увагу, вітання до батьків.
2. Психогімнастика «Живі іграшки» (проводить практичний психолог)
Питання до батьків: Як по-вашому можна ще оживити іграшку? Яким способом? (Відповіді батьків).
3. Перегляд мультфільму «Варежка».
- А тепер сідайте на стільчики зручніше і дорослі, і малята і подивимось мультфільм про те, що сталось з однією дівчинкою.
4. Бесіда з дітьми за сюжетом мультфільму (проводить вихователь групи) - Яка пора року в цій історії?
- Чому ви так вирішили? (Варіанти відповідей: іде сніг, на землі лежить сніг, люди одягнуть в теплий одяг, на вікні морозний візерунок…).
5. Пальчикова гра з батьками та дітьми (проводить практичний психолог).
Як живеш? - Ось так!
(Великі пальці обох рук – вгору, інші зібрані в кулак)
А пливеш? - Ось так!
(Руками зображують рухи плавця)
Як ідеш? - Ось так!
(Ходьба на місці)
Як біжиш? - Ось так!
(Руки зігнуті у ліктях, рухи упродовж тулуба)
Удаличинь глядиш? - Ось так!
По черзі прикладають долоні до лоба)
Махаєш вслід? - Ось так!
(Енергійні рухи кистями рук)
Як береш? - Ось так!
(Хватальні рухи долонями)
Як даєш? - Ось так!
(Виставити розкриті долоні уперед)
Вночі спиш? - Ось так!
(Долоні під голову)
Як грозиш? - Ось так!
(Показати вказівним пальчиком, інші зібрані в кулак)
А шаліш? – Ось так!
(Кулачками обох рук хлопнути по надутим щокам, або покривлятися)
6. Творча гра «Рукавички» (проводить вихователь).
Кто пришёл из доброй сказки,
И немного пошалил?
Кто смешал на небе краски,
И на радугу пролил?
И тепер она цветная,
Улыбается с небес,
Вызывая у прохожих
Очень сильный интерес!
Діти виконують запропоноване завдання під супровід української народної пісні, потім запрошують батьків повторити візерунок, який вони створили, щоб вийшла пара рукавичок, всім разом помилуватися парочками рукавичок.
7. Підсумок. Рефлексія (проводить практичний психолог).