Самоаналіз уроку англійської мови у 4 класі
Вчитель: Гаврилюк Т.В.
Дата: 24.04.2023
Кількість учнів у класі: 25
Кількість присутніх :
Урок aнглійської мови з використанням навчального посібника Г. К. Мітчелл «Smart Junior 4».
Тема уроку: “That’s amazing! Our World.”
Мета: вдосконалення навичок читання і говоріння англійською мовою, для подальшого використання в міжкультурному спілкуванні, удосконалити навички вживання ступенів порівняння прикметників; повторення лексичних одиниць теми; продовжувати розвивати вміння ставити питання та вести діалог, розвивати соціокультурну компетенцію школярів;
При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.
На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, робота з картками.
2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком (подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань).
3. Проблемно пошуковий – пошукова діяльність учнів (постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда (постановка взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).
Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
Урок спрямований на оволодіння такими аспектами мови, як фонетика, лексика, граматика.
У більшості учнів даної групи достатньо високий рівень мотивації щодо вивчення іноземної мови з хорошими мовними та мовленнєвими здібностями. На уроці були реалізовані такі принципи, як: принцип спрямованості навчання на комплексне вирішення задач, а також принцип посильності навчання.
Принцип систематичності та послідовності формування знань, умінь та навичок виконувався правильно, був коректний перехід від простих завдань до більш складних. Сумлінність, активність та самостійність учнів досягалися за допомогою додаткових питань. На уроці учні розвинулися, як розумово, у повній мірі були задіяні більшість учнів, а також вони мали змогу творчо себе проявити.
Структура уроку відповідає логіці заявленого типу уроку, адже головною задачею було створення умов для узагальнення раніше вивченого матеріалу, а також його збагачення. На мій погляд, такі умови були створені на уроці.
Зміст уроку, обладнання, організація розумової діяльності учнів на усіх етапах уроку, індивідуальна та фронтальна форми роботи, використання мовних та візуальних методів, сприяли досягненню практичних цілей уроку, стимулювали пізнавальний інтерес учнів.
Урок проводився у рамках здорової психологічної атмосфери. Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички.
Об’єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання й мовно – мовленнєві вміння учнів. Правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.
Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня. Вважаю, що урок проведено методично правильно.
Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.