Спеціальна загальноосвітня школа «Надія» м.Києва
Самоаналіз уроку
Проведено вчителем-дефектологом Губар Г.Ф. з ученицею 2 класу
Програма для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Форма навчання – індивідуальна.
Форма проведення уроку – очно, інтегрований урок.
Освітній прцес ведення шкільної документації здійснюється українською мовою.
Тема уроку: Головні убори, їх призначення, догляд, зберігання.
Мета уроку: Навчити практично розрізняти предмети за розміром, кольором, призначенням. Концентрувати увагу, розвивати пам`ять увагу, мислення. Формування фонетико-фонематичних процесів.
Тип уроку: Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу та окремі види робіт.
Урок проведений на належному науковому та методичному рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалась загальнодидактичних умов. Для кращого засвоєння матеріалу використовувались різні методи та прийоми, відповідний дидактичний матеріал, таблички глобального читання.
В основній частині використовувалась головна тема, а в заключній – вивченого матеріалу та прописування домашнього завдання для подальшого засвоєння знань, умінь, навичок.
Тип та структура уроку відповідають його цілям і завданням. Час, відведений на всі етапи уроку, розділявся раціонально, був доцільним для кожного етапу уроку. Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань, сприяли реалізації поставленої мети. Планування та проведення уроку в цілому відповідає логіці навчальног процесу.
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учениці ( відповідно до стану її здоров`я та діагнозу) розпочалася із розповіді про головні убори, їх прзначення, яка доповнювалась відповідним відео. Наприкінці цроку підвели підсумки. Узагальнили та систематизували інформацію про те, що нового дізналися на уроці. Була прведена практична робота в колі сім`ї.
Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу та форми організації діяльності.
Використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли засвоєнню набутих знань протягом уроку. Учениця проявляла зацікавленість до нового матеріалу та демонструвала розуміння його. Демонструвала також свій позитивний емоційний стан при проведенні рактичної роботи в колі сім`ї.
Основні засоби навчання, їх доцільність та єфективність.
- Слово вчителя ( вплив на свідомість, емоції, почуття).
- Показ готових виробів, використання їх у повсякденному житті та побуті.
- Застосування ТЗН на уроці.
Всі засоби, які застосовувались на уроці, були ефективними,бо сприяли засвоєнню набктих знань, розвитку уявлень, поповнення словникового запасу, інтелектуальног розвитку в цілому.
Результативність роботи на уроці.
Учениця з ІП, з відсутністю мовлення, з фізичними вадами безумовно потребує індивідуальної форми навчання, індивідуальної взаємодії з вчителем, індивідуального підходу на кожному уроці. Для організації навчального процесу були використані елементи самоосвіти, самовиховання. Необхідно було використовувати різні методи та прийоми, змінювати види діяльності через наочне спостереження та практичні дії. Одним з ефективних методів, на мій погляд, є використання таблиць глобального читання. Саме такий індивідуальний підхід, вибір технологій, методів та прийомів найбільш раціонально дозволяє реалізовувати мету уроку.
Варто відзначити, що реалізація поставлених завдань була досягнута.
Підпис та П.І.Б., посада: вчитель-дефектолог Губар Г.Ф.