Самоаналіз уроку "Образ Башмачкіна та засоби його створення"

Про матеріал
Самоаналіз показового уроку зарубіжної літератури у 9 класі "Образ Башмачкіна та засоби його створення"
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку  зарубіжної літератури у 9 класі,

проведеного  Дарєвою Наталією Іванівною

05.02.2020 року

 

Тема уроку:   Образ Башмачкіна та засоби його створення.

 Епіграф до уроку:   Гоголю багато в чому зобов'язані ті, які потребують захисту; він став на чолі тих, які заперечують зле і вульгарне. (М.Р. Чернишевський).

Мета уроку:  створити умови для аналізу образу Акакія Акакійовича,  допомогти визначити роль шинелі в його житті, розкрити вплив інших персонажів на долю головного героя; сприяти розвитку  творчого та критичного мислення учнів, вмінь давати власну характеристику головному герою;  сприяти вихованню почуття гуманізму, несприйняття культу речей.

Задля досягнення поставлених мети та завдань, урок був зорієнтований на реалізацію діяльнісного підходу як механізму розвитку особистісної мобільності школяра, що забезпечило розвиток  предметних компетентностей учнів:

-   розуміння  значення образу  Акакія  Акакійовича в повісті М.В. Гоголя «Шинель»;

- аналіз образів персонажів як типових з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо);

- розкриття специфіки аналітичного підходу письменника до зображення людини у зв’язках із середовищем;

- виокремлення художньої деталі, пояснення  її ролі;

- інтерпретація вчинків персонажів,  надання  їм власної оцінки;

- висловлення суджень щодо певних ситуацій;

-  аргументування своєї  позиції, підтверджуючи прикладами, цитатами з тексту.

Для реалізації мети і завдань вибраний тип уроку:  урок вивчення художніх творів.

Відповідно до календарно-тематичного планування на вивчення теми «Реалізм» відводиться 12 годин. Проведений урок – сьомий у темі і  третій у системі уроків вивчення творчості  Миколи Васильовича Гоголя. Він є логічним продовженням попереднього уроку, на якому діти ознайомилися з   історією виникнення повісті «Шинель», з її  особливостями сюжету та композиції.

 На уроці використовувалися такі засоби навчання як  текст твору, дошка, наочний матеріал, роздатковий дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація.

Структура уроку включала такі етапи:  мотивуючий,  цілевизначення і планування, опрацювання навчального матеріалу, рефлексивно-оцінювальний.

   Час, відведений на етапи уроку був використаний раціонально, виконано намічений план. Учні швидко включились в роботу, отримавши на початку уроку емоційний та діловий настрій за допомогою вправи «Мудрі думки».  

 Для розкриття нового матеріалу було обрано дослідницький та частково-пошуковий методи навчання із застосуванням роботи в групах,  фронтальної бесіди, роботи з текстами.

Використані прийоми  «Знайди пару», «Хмара слів», «Сенкан», «Мозковий штурм», «Гронування», «Займи позицію»,  «Незакінчене речення»   спонукали  учнів до  дії,  до роботи  над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня, сприяли формуванню активної життєвої позиції.

Упродовж уроку було забезпечено в класі високу активність і працездатність учнів за рахунок поєднання різноманітних методів та прийомів навчання.   Учні показали вміння мобілізувати себе на сприйняття та розуміння інформації, узагальнювати та виділяти головне, робити висновки.

       Під час уроку використано  фронтальну, індивідуальну та  парну роботу учнів. Це дало змогу ефективно розвивати аналітико-творчі вміння учнів, критичне й асоціативне мислення.

   Була забезпечена висока працездатність дітей. Усі були залучені до роботи і працювали активно та плідно.

Цьому посприяли ефективний підбір методів та форм роботи, а також встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.

       Контроль засвоєння знань, умінь і навичок здійснювався  за допомогою картки самоцінювання, де учні мали змогу  самостійно оцінити свою роботу на уроці.

  Під час рефлексивно-оцінювального етапу учні показали, наскільки  вони усвідомили зміст вивченого, засвоїли матеріал теми і вміють ним оперувати.

Було підведено підсумок про значимість теми у формуванні системи знань учнів, відмічена успішність оволодіння змістом уроку.

У кінці уроку дана чітка інструкція щодо виконання диференційованого домашнього завдання.

Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягти очікуваних результатів.

На уроці не вдалося…

 

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
2506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку