Державний університет інфраструктури та технологій
Кілійський транспортний коледж
Завдання для самоконтролю
з дисципліни «Людина і світ»
Тема1.1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти
Розробник: Вігер Олександр Олегович
Державний університет інфраструктури та технологій
Кілійський транспортний коледж
Завдання для самоконтролю
з дисципліни «Людина і світ»
Тема1.1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти
Розробник: Вігер Олександр Олегович
Людина і світ
1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти
1. Вчений, який запропонував еволюційну теорію походження людини?
а) Ж. Б. Ламарк; б) Р. Гук; в) Чарльз Дарвін; г) Іммануїл Кант.
2. Терміни, які використовуються у правовій сфері:
а) особа, громадянин; б) індивідуальність, особистість; в) персона, індивід; г)громадянин, індивід. 3.Особливо розумна істота, яка посідає значне місце в сукупності живих організмів – це….
а) особа; б) людина; в) індивід; г) особистість.
4. Яке тлумачення про походження людини пов’язують з тваринними або рослинними предками?
а) міфологія; б) наука; в) філософія; г) релігія.
5. Який тип світогляду возвеличує природу, але основним персонажем є людина:
а) наука; б) міфологія; в) релігія; г) філософія.
6. Особа без громадянства – це: а) громадянин; б) апатрид; в) біпатрид; г) підданий.
ІІ.7. Завершіть речення 1. Є такі гіпотези походження людини …… 2. Людина складна і багатогранна , тому виділяють такі ознаки людського існування, як …… 3. Офіційні документи, які підтверджують громадянство України – це …… 4. Іноземній особі, щоб стати громадянином України потрібно ….. 5. Різнобічність поняття «людина» розкривають такі основні характеристики, як ……
ІІІ. Завдання на встановлення відповідності:
1)релігія;
2) філософія;
3) наука;
4) міфологія;
а) істота, що пізнає світ;
б) розумна тварина, наділена душею;
в) істота, що вірить в існування надприродного;
г) істота, що здатна бути мудрою.
9. Встановіть відповідність між поняттями і їх визначеннями:
1) людина;
2) індивід;
3) особистість
4) індивідуальність;
а) носій певних, неповторних якостей;
б) неповторні риси індивіда;;
в) одиничний представник людського роду;
г) узагальнюючий образ людського роду в цілому
ІV. Обговорюємо в групі .
1. Питання, яке завжди цікавить людину, - «Як знайти себе?» Висловіть власні погляди за планом:
1) Місце людини в сім’ї, колективі (клас, трудовий колектив), громаді, суспільстві , на планеті. 2) Що треба зробити, щоб тебе почули у вище названих соціумах?
2. Висловіть власні думки щодо наведених тверджень, використавши метод «ПРЕС»:
а) Людина є більше , ніж вона про себе знає. б) Людина – це «суперечлива гармонія».
3. «Людина має злу природу. Добре в людині – це набуте. Нинішня людина від народження прагне до зиску… Це призводить до того, що люди починають суперничати між собою і виявляють непоступливість. Людина від народження пройнята ненавистю. Якщо наслідують цю властивість людської природи, то в людей з’являється бажання заподіяти один одному зло, і вже не доведеться говорити про довіру і відданість …» (Сюнь – Цзи ) Якою є думка китайського мислителя щодо оцінки сутності людини ? Чи поділяєте ви думку філософа? Відповідь обґрунтуйте, використайте метод 9 «Займи позицію»: «Погоджуюсь із висловлюваннями», «Не погоджуюсь», «Не визначив (ла)ся»
4. Прочитайте урок поезії В. Симоненка. Задумайтеся, якою є думка автора про людину? Яким є ваше визначення поняття індивідуальність людини?
Ти знаєш, що ти – людина.
Ти знаєш про це чи ні ?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
5. Висловіть власну думку, щодо вислову: «Індивідом народжуються, особистістю стають, а індивідуальність відстоюють» (А. Асмолов)
V. Творчі завдання
1. Створіть пам’ятку - що означає для мене «Громадянство України »
2. Заповніть таблицю
Тип світогляду |
Сутність людини по світогляду |
Моя думка щодо цього аналізу підходу |
|
|
|
3. Створіть електронну презентацію на тему «Еволюційна теорія походження людини».
4. Створити електронну презентацію на тему «Спілкування і діяльність – це єдиний спосіб бути людиною»
5.Заповніть таблицю «Приклади індивіда, індивідуальності та особистості»
|
собака |
немовля |
дорослий |
«мауглі» |
злочинець |
первісна людин |
Індивід |
|
|
|
|
|
|
Особистість |
|
|
|
|
|
|
індивідуальність |
|
|
|
|
|
|
VІ . Твір п’ятихвилинка
«Людиною не народжуються, а стають тими, ким вони є» ( К. Гельвецій)
«Варте чи не варте життя, того щоб його прожити ?»
VІІ. Прийом критичного мислення РОФТ. Опрацювати завдання можна індивідуально, парами чи в малих групах. Учні визначають і розробляють зміст своїх ролей, описати особистість, ставлення і інформацію. Обговорити і «оприлюднити».
Роль |
Одержувач |
Форма |
Тема |
Громадянин України |
Дитина- апатрид |
СМС |
Ти не хвилюйся, адже… |
Земляни |
Інопланетяни |
Повідомлення |
Люди –це… |
Я |
мені |
вірш |
Пам’ятай, що… |
Відповіді на V.5