Самостійна робота з предмету Людина і світ

Про матеріал

Державний університет інфраструктури та технологій

Кілійський транспортний коледж

Завдання для самоконтролю

з дисципліни «Людина і світ»

Тема1.1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти

Розробник: Вігер Олександр Олегович

Перегляд файлу

 

Державний  університет  інфраструктури  та  технологій

Кілійський транспортний коледж

 

 Завдання для самоконтролю

 

 з дисципліни «Людина і світ»

Тема1.1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти

 

Розробник: Вігер Олександр Олегович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина і світ                                                                 

1. ВСТУП 1.1. Поняття людини як біосоціальної істоти

1. Вчений, який запропонував еволюційну теорію походження людини?

 а) Ж. Б. Ламарк; б) Р. Гук; в) Чарльз Дарвін; г) Іммануїл Кант.

2. Терміни, які використовуються у правовій сфері:

а) особа, громадянин; б) індивідуальність, особистість; в) персона, індивід; г)громадянин, індивід. 3.Особливо розумна істота, яка посідає значне місце в сукупності живих організмів – це….

 а) особа; б) людина; в) індивід; г) особистість.

4. Яке тлумачення про походження людини пов’язують з тваринними або рослинними предками?

а) міфологія; б) наука; в) філософія; г) релігія.

5. Який тип світогляду возвеличує природу, але основним персонажем є людина:

а) наука; б) міфологія; в) релігія; г) філософія.

6. Особа без громадянства – це: а) громадянин; б) апатрид; в) біпатрид; г) підданий.

 

 ІІ.7. Завершіть речення 1. Є такі гіпотези походження людини …… 2. Людина складна і багатогранна , тому виділяють такі ознаки людського існування, як …… 3. Офіційні документи, які підтверджують громадянство України – це …… 4. Іноземній особі, щоб стати громадянином України потрібно ….. 5. Різнобічність поняття «людина» розкривають такі основні характеристики, як ……

ІІІ. Завдання на встановлення відповідності:

  1. Встановіть відповідність між світоглядними течіями і їх поясненням «людина»:

1)релігія;

2) філософія;

3) наука;                 

4) міфологія;

 

а) істота, що пізнає світ;

б) розумна тварина, наділена душею;

в) істота, що вірить в існування надприродного;

 г) істота, що здатна бути мудрою.


9. Встановіть відповідність між поняттями і їх визначеннями:


1) людина;

2) індивід;

3) особистість

4) індивідуальність;

 

а) носій певних, неповторних якостей;

б) неповторні риси індивіда;;

в) одиничний представник людського роду;

г) узагальнюючий образ людського роду в цілому

 


 ІV. Обговорюємо в групі .

1. Питання, яке завжди цікавить людину, - «Як знайти себе?» Висловіть власні погляди за планом:

1) Місце людини в сім’ї, колективі (клас, трудовий колектив), громаді, суспільстві , на планеті. 2) Що треба зробити, щоб тебе почули у вище названих соціумах?

 

2. Висловіть власні думки щодо наведених тверджень, використавши метод «ПРЕС»:

а) Людина є більше , ніж вона про себе знає. б) Людина – це «суперечлива гармонія».

 

3. «Людина має злу природу. Добре в людині – це набуте. Нинішня людина від народження прагне до зиску… Це призводить до того, що люди починають суперничати між собою і виявляють непоступливість. Людина від народження пройнята ненавистю. Якщо наслідують цю властивість людської природи, то в людей з’являється бажання заподіяти один одному зло, і вже не доведеться говорити про довіру і відданість …» (Сюнь – Цзи ) Якою є думка китайського мислителя щодо оцінки сутності людини ? Чи поділяєте ви думку філософа? Відповідь обґрунтуйте, використайте метод 9 «Займи позицію»: «Погоджуюсь із висловлюваннями», «Не погоджуюсь», «Не визначив (ла)ся»

 

4. Прочитайте урок поезії В. Симоненка. Задумайтеся, якою є думка автора про людину? Яким є ваше визначення поняття індивідуальність людини?

Ти знаєш, що ти – людина.

Ти знаєш про це чи ні ?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 

5. Висловіть власну думку, щодо вислову: «Індивідом народжуються, особистістю стають, а індивідуальність відстоюють» (А. Асмолов)

 

V. Творчі завдання

 1. Створіть пам’ятку - що означає для мене «Громадянство України »

 

2. Заповніть таблицю

Тип світогляду

Сутність людини по світогляду

Моя думка щодо цього аналізу підходу

 

 

 

 

 

3. Створіть електронну презентацію на тему «Еволюційна теорія походження людини».

 

4. Створити електронну презентацію на тему «Спілкування і діяльність – це єдиний спосіб бути людиною»

 

5.Заповніть таблицю «Приклади індивіда, індивідуальності та особистості»

 

собака

немовля

дорослий

«мауглі»

злочинець

первісна людин

Індивід

 

 

 

 

 

 

Особистість

 

 

 

 

 

 

індивідуальність

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ . Твір п’ятихвилинка

«Людиною не народжуються, а стають тими, ким вони є» ( К. Гельвецій)

«Варте чи не варте життя, того щоб його прожити ?»

VІІ. Прийом критичного мислення РОФТ. Опрацювати завдання можна індивідуально, парами чи в малих групах. Учні визначають і розробляють зміст своїх ролей, описати особистість, ставлення і інформацію. Обговорити і «оприлюднити».

Роль

Одержувач

Форма

Тема

 Громадянин України

Дитина- апатрид

СМС

Ти не хвилюйся, адже…

Земляни

Інопланетяни

Повідомлення

Люди –це…

Я

мені

вірш

Пам’ятай, що…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді на V.5

 

 Картинки по запросу Поняття людини як біосоціальної істоти.

docx
Додав(-ла)
Вігер Ірина
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку